Citroen C5 1,6 HDI /1,8 b 2005-6 - názory

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mulefi
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 18.02.2010 00:07
Zdieľať na Facebook

Citroen C5 1,6 HDI /1,8 b 2005-6 - názory

Príspevok od používateľa Mulefi »

Zdravim
Planujem kupit C5diesel alebo benzin.Auto kupujem v Norsku.Najvyšia povolena rychlost v Norsku je 80km.Ak je priemerna spotreba u benzinu 8litrou som spokojni.Niekedy mam rad pri rozbiehani alebo pri predbiehani ak stlačim plynovy pedal viac,nejazdim rychlo,ale niekedy motor troska vytočim.
Auto bude mat asi 120000km servisovane.
Autom budem chodit asi 1 az 2 krat na slovensko z Norska.Jedna cesta Norsko -SK hore dolu asi 4500km.V Norsku budem jazdit kratke aj dlhe cesty.Predpokladany najazd kilometrou za rok 15-20000km.
V Norsku je dost drahy servis na auto,preto som rozmišlal skor na benzine.No a ked,pojdem po dialnici na slovensko pri 130km za hodinu tiež by pri benzine nemaly byt spotreba viac ako 8litrou.
2lbenzin alebo2l diesel je v norsku drachši asi o 5000euro.co sa mi neoplati.
Dakujem za rady.
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

benzin . . .menej stratíš na cene a aj na servise ;)
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Mesiac, dva dozadu tu bola téma, kedy chalan mesiac po kúpe C5 1.6HDi riešil výmenu dvojhmoty, nechce sa mi skúmať či náhodou C5 s tým motorom nemá aj FAP, tipujem že má... Vzhladom na to že v Norsku je dosť zima tak FAPu to rozhodne neprespieva zvlášť pri krátkych trasách a neprospieva mu to ani pri + teplotách.
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

..z tych rokov maju 1.6HDI filter pevnych castic iba 80 kw verzie, no do C5 sa 66kw mozno ani nemontoval..
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

benzinova 1,8 zvykne zrat olej.
naftova 1,6 je na to auto slaba, a obsahuje mnoho "kurv1t0k".
Viac ti poradia chalani na www.c5club.cz
Mulefi
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 18.02.2010 00:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mulefi »

Ano,viem že žrala olej.Ale myslel som,že to bolo u c5 do 2004.Predsa ja chcem kupovať C5 od r,v 2005.Inač som čital,že žere olej, ale vsetci pisali o stašich c5.Nikto nie od 2005.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Je problém si kúpiť úplne iné auto ???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokojne si kúp benzin 1,8 Z motorom problémy žiadne nezažiješ,auto je to pohodlím vysoko nad akýmkolvek nemcom,proste výborná volba.
Mulefi
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 18.02.2010 00:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mulefi »

Takze,ak chcem toyotu avensis dam za nu asi o 5000euro viac.Ono v Norsku su auta velmi drahe. www.finn.no Klikni na -Bil,
potom-biler til salgs.

Potom si len vyber znacku a pokracuj.Problem je v tom ak chcem bezpecne novsie auto,tak zan musim zaplatit nehorazne vela.Tak hladam altenativu ceny a spolahlivosti.
Lubos01
Príspevky: 700
Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
Bydlisko: Trnava / Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lubos01 »

1.6 HDI určiete nie ...

- dvojhmotny zotrvacnik na spojke, realna kupna cena na Sk je okolo 800 eur + spojkova sada + praca ...
- uzky mazaci kanalik turba + sitko ktore sa necisti, zle preteka olej, odide turbo
- uz spomenuty FAP filter, nie vzdy pomoze priliatie aditiva, vymena nie je tiez najlacnejsia (novy v citroene stoji cez 1000 cku)

Urcite by som radsej bral benzin ... Mozno aj vecsi objem, neviem kolko stoji v norsku prerobenie na lpg, tu to mas okolo 1000 cky ...

Ale popravde, osobne by som nechcel s tymito motormi ani jednu C5 tku ...
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

Kup si inu znacku :zg282:
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

výborné auto, kto v ňom nesedel a neviezol sa, tak v živote si nebude vedieť predstaviť rozdiel medzi týmto autom a hocakým iným autom.

benzínové motory sú veľmi v pohode, nebál by som sa ich.


A čo takto kúpiť auto na Slovensku s LPG a prihlásiť si ho v Nórsku?
Mulefi
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 18.02.2010 00:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mulefi »

To sa neoplati,ak si kupis na slovensku C5 za povedzme 7000euro.Tak dan v Norsku musis zaplati okolo12000euro.Takze sa viac oplati kupit v Norsku.Inac C5 Ta v Norsku vyjnde okolo 15000euro,a mozes na to zobrat lizing.A este Ti vracaju kazdy rok dan asi 2000euro,lebo mas vydavky ,ktore za ktore platis dane.Ak si tam zo slovenskym auto viac nez rok,a policajti Ta chytia.Auto Ti zhabu ,kym nezaplatis pokutu okolo 10000euro.Kvoli tym daniam sa oplati kupovat v Norsku.
Inac dost so nakloneny tomu benzinu.Tu spotrebu pri Norskom plate ani tak velmi neriesim.Do 8lpriemerna je super.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

hmm, v írsku stačilo prihlásiť auto a platiť ich poistku a daň
chocho
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 17.10.2009 18:30
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa chocho »

Írsko je členom EU, Nórsko nie. Chránia si svoj trh vysokými clami a daňami. Pozeral som tie ceny - 150 000 NOK za ročník 2005, to je skoro 18000 Eur ! U nás ten ročník kúpiš o 10000 lacnejšie, ale keď tam napočítajú tie dane, tak...
A s SK značkami to tiež nieje také jednoduché, už aj rakušáci na to striehnu a dávajú vysoké pokuty za trvalé používanie auta z cudzieho štátu.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných