Citroen C4 1.4 65kw benzin - prestavba na lpg

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

miroxp
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.02.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Citroen C4 1.4 65kw benzin - prestavba na lpg

Príspevok od používateľa miroxp »

Zdravím, nedávno som kúpil Citroen c4 1.4 65kw benzin. S autom som nadmieru spokojny a planujem si ho ponechat aspon takých 7 rokov. Nakolko je to koniec roka 2009 a ma to nabehaných skutočných 60000 km tak premýslam nad prestavbou na lpg.(je to auto z rodiny) Ročne nabehám do 20000 km. Spotrebu mám teraz 6 litrov. Nakolko je tu neskutocne malo informácii o tomto motore na lpg tak Vás chcem poprosit o nazory a rady či ano alebo nie a prečo. Dakujem
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Zavolaj do dielne, ktorá robí prestavby, tam ti povedia 100x viac ako tu jeden človek čo to má a najazdil na tom už 5 tis. km a bez problému...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja by som sa skôr zamyslel nad tým že pri spotrebe 6l - ak berieme že ostane - ušetríš s plynom tie 3l, čo je dosť málo a návratnosť síce bude ale relatívne neskôr... porovnávam to napr. s mojou šunkou kde v meste mám cca 12-13l a tam už polovica je zaujímavejšie číslo... proste si to premysli a prerátaj či to má pri tejto spotrebe a nájazde zmysel....
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

20 000 km ročne už je dosť na prestavbu, len tá návratnoť nie je celkom 50 na 50. Záleží aké trasy povačšinou jazdíš. Jedná sa hlavne o zimné počasie. V zime sa ti motor zohreje oveľa neskôr a ak tvoja jazda má cca 15 km tak môže byť, že 5km pôjdeš na benzín a 10km na plyn. Motor sa ti musí ohriať na 40C a až potom ti prepne na plyn. V lete ti prepne aj po 0,5 km, všetko záleží ako skoro sa ti zohreje motor. To znamená ak v zime pôjdeš len krátku trasu cca 3-4 km, potom zastaneš na hodinku motor vychladne, potom znova krátka trasa, môže byť, že pôjdeš len na benzíne.
Naposledy upravil/-a FERO 321 v 14.12.2014 09:30, upravené celkom 1 krát.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ak si to planujes nechat 7 rokov, to je cca 140tis km a to sa ti urcite vrati niekolko krat

u lpg musis ratat s vyssou spotrebou, hlavne u takejto malej kubatury takze urcite to pojde hore o 1 - 1.5 litra

zvysok je klasika ako u inych aut az na maly rozdiel, ze u citroenov a peugeotov sa vacsinou dodava este k montazi emulator ukazovatela stavu paliva, restartne to palivomer aby to ukazovalo zostatok benzinu ako tak spravne, popytaj sa na to pri cenovej ponuke

na montazi nesetri!!! ale hlavne su skusenosti s montaznymi dielnami, daj si spravit cenovu ponuku a ver mi, ze za dobrou montazou sa oplati ist aj par stovak km

celkova cena nemusi vzdy priamo umerne zodpovedat urovni kvality splynovaca a montaze

no a potom prakticke rady: nejazdit s malym mnozstvom benzinu v nadrzi, pravidelne dotankovat trochu cerstveho benzinu, aditivum do benzinu tiez nezaskodi a raz za cas prejdi na benzin aspon par km :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

suhlasim s vyssie napisanym :2f93: , papierovo mam obdobny motor, navratnost do 40000km = 2 roky, pri cene prestavby cca 1200e, realna uspora 3-3,50e/100km, nejaky ten benzin palit musis, pokial nechces problemy s benzinovou castou /tak za dvacku mesacne/, prosto zvaz si bezproblemove vozenie vs. iste rozmyslanie a kompromisy pri pouziti sporaku :), s plynom usetris par stoviek rocne, pokial sa pustas do prestavby, velmi si rozmysli komu to das do ruky a ako hovori andy, na splynovaci setrit neni dobry napad :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ja teda neprinesiem žiadne skúsenosti, len svoj osobný názor...

Písal si, že teraz máš spotrebu 6 litrov.
Oplatí sa ti pri takto nízkej spotrebe riešiť LPG?
Prestavba - peniaze...
Zápis - peniaze a čas...
Nebudeš môcť parkovať v podzemných garážach.
STK & EK každý rok namiesto 2 rokov.
A ďaľšie kontroly, ktoré so sebou prináša systém LPG.

A plus - čo v aute nie je, to sa nepokazí. Nie je toho síce veľa, ale aj tu na fóre nájdeš nejaké prosby o pomoc, pretože LPG subsystém nefunguje korektne. Nedaj bože ak pri montáži narazíš na nejakého zaúčajúceho sa technika v skúšobnej dobe. (príklad)
Taktiež LPG systém prináša aj nejaké tie nevýhody pre motor.

Týmto svojim príspevkom som ťa určite nechcel odradiť, to nie. Len som možno napísal niečo, načo si pozabudol a vedelo by ti to troška upraviť názor.
Osobne som zástanca benzínových motorov a taktiež fandím alternatívnej pohonnej hmote LPG.
Sebe by som ale LPGčkom život nesťažil ak by som mal objem motora povedzme do +/- 2.5 litra. Nad týmto objemom zrejme už áno.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zapis neni stres ani problem, pokial su OK papiere z dielne :41c2: , to je vsetko zahrnute vo vybere montaznika, tu sa silno rozhodne ako auto bude slapat, aj ci sa z navstevy uradu stane nocna mora, alebo iba zdvorilostna navsteva...

stk/ek su uplne rovnako casto ako bez plynu :41c2: , navysenie ceny prehliadky ? tento rok som platil za komplet 58e :41c2:

dalsie prehliadky su iba podla zarucnych podmienok systemu + rocna kontrola splynovaca v dielni, casto sa to spravi naraz, v mojom pripade za 30e

podzemky samozrejme, pokial su neni postave tak, ze LPG im problem nerobi...

murphyho zakony su samozrejme univerzalne, tam sa hadat nejdem :), co sa tyka prinosu/nasledkov na motor, menej karbonu je nepochybna vyhoda, zvysene zatazenie hlavy zase negativna stranka veci...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
audy
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 13.03.2010 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa audy »

Mal som fabiu 1.4 na plyn montovany v autorizaku. Najazd 25/30000 rocne. Všetko tu napísane platí. Akurat spotreba 10.litrov na 100 km. Pod 9 litov som sa nedostal. Mesačne ešte 20 litrov benzinu, takže u mna uspora max. 30 percent.Moje skusenosti s plynom.
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

Re: Citroen C4 1.4 65kw benzin - prestavba na lpg

Príspevok od používateľa sarusian »

miroxp napísal:Zdravím, nedávno som kúpil Citroen c4 1.4 65kw benzin. S autom som nadmieru spokojny a planujem si ho ponechat aspon takých 7 rokov. Nakolko je to koniec roka 2009 a ma to nabehaných skutočných 60000 km tak premýslam nad prestavbou na lpg.(je to auto z rodiny) Ročne nabehám do 20000 km. Spotrebu mám teraz 6 litrov. Nakolko je tu neskutocne malo informácii o tomto motore na lpg tak Vás chcem poprosit o nazory a rady či ano alebo nie a prečo. Dakujem
poslal som ti SS, kedze viem, kto ma C4 ma lpg
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

6 litrov na 100 km c4 1,4 benzin nemá ani náhodou...
ja napríklad s 1,6 mám spotrebu pol mesto a žiadne dialnice cca 8+

chod kuknut na citroen.sk alebo cz alebo citroeny.cz alebo sk alebo tam niekde ...tam je toho dosť
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Som mimo tému, viem, ale...
A ja som na 15 ročnom Daewe 1.6l 77.8kW mal spotrebu v zime v meste trasy max. 4.5km dlhé 8l/100km.
V lete mimo mesta nebol vôbec problém spraviť bez šetrnej jazdy 5.41l/100km.
Takže prečo by 1.4 litrový motor nemohol mať priemer 6 litrov? Ja v tom nevidím extra prekážku...
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Určite sa to vyplatí keď si to auto ponecháš tak dlhú dobu a ešte aj pri predaji to určite niečo zaváži čo sa týka ceny auta,keďže tá u Citroenu nieje bohviečo...
...Ešte by som vyskúšal overiť si cenu montáže LPG v Maďarsku,pretože podľa mojich informácií a pri súčasnom kurze vychádza menej asi o polovicu ceny...

...Oldomáš potom.../Žartujem-nikdy alkohol nepijem/ :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93: :2f93:
miroxp
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.02.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroxp »

Dakujem vsetkym za rady a chcem k tomu este dodat ze spotrebu mam ozaj 6 litrov ci uz podla palubáku alebo podla tankovania. Jazdím 90% okrsky....takze asi preto. A pýtat sa tých co to robia, ze ci sa to oplati je nezmysel. Urcite povedia ze ano. Preto som chcel nejaké reálne skúsenosti od ludi ktorí to majú v aute a nezarábajú na prestavbách aut. Dakujem
necrofibre
Príspevky: 142
Dátum registrácie: 06.10.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa necrofibre »

hjundai napísal:ja by som sa skôr zamyslel nad tým že pri spotrebe 6l - ak berieme že ostane - ušetríš s plynom tie 3l, čo je dosť málo a návratnosť síce bude ale relatívne neskôr... porovnávam to napr. s mojou šunkou kde v meste mám cca 12-13l a tam už polovica je zaujímavejšie číslo... proste si to premysli a prerátaj či to má pri tejto spotrebe a nájazde zmysel....
Ta moja ma tiez podobny apetit, Aveo 1.4 16V motor. Nieco neskutocne, ako sa tam rychlo spotrebuvava benzin.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných