Citroen C4 1.6 HDI 66kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Najlepšie na tom je, že 30 ročná 405-tka ma obyčajne ešte pôvodne blatníky, "nová" 508 neskutočne hrdzavie..., ale, že neskutočne..

:40bd: :3c90:
Jaaaj, to je ten ekologicky pokrok... :41c2:

P. S. Opäť som vylepšil svoj osobný rekord v dojazde na plnu nádrž, 1730 km,ešte ukazuje 40-50 km

Na 406 bol rekord 1815km..,takže, fakt pokrok. Po 20 rokoch vývoja auto hrdzavie už po 10 rokoch / predné blatníky/ a spotrebu stále nie a nie pokoriť /aj keď uznávam, keby som zo 250-300km nešiel ako blbec 150-170,tak by som možno vyrovnal.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

lorak777 napísal:ad lubos zimovcak - ved vies, preco opel vyraba auta......uz to tu pisali mnohi - aby ford a fiat nevyrabali najhorsie auta....
Ja zase poznám tento:Vieš prečo koncern VW vyrába autá?Aby mali autoservisy a výrobcovia nd z čoho žiť.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

ivan95 napísal:Ďakujem páni za zhrnutie. Ak sa smiem ešte opýtať. Čo by ste teda odporučili do 4000€ čo sa týka nafty? Poprípade aj benzínový motor. Vďaka
No celkovo auto do 4k toho bude mat co to za sebou, dizlove snad 1.9tdi 77kw bez dpf ale tie budu mat realne natocene tak dvojnasobok toho co maju na budikoch, najst slusny kus je vec stastia a nalestene plechy + vyvonany interier neznamenaju vobec nic
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Za 4k benzinovy Auris a vybavene.
Ak to ma byt francuz, tak benzinovy C-elysse a ta jeho Peugeot dvojicka.
Sice vobec netusime v akom rezime a na co ma to auto byt pouzivane, ale ake zadanie, taka odpoved.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Z podobnych sedanov mi napada este aj treti francuz do ringu - renault fluence
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Aktualne zacina byt problem s autami, ceny idu neskutocne smerom hore. :zg282:

Kedysi som bol schopny kupit 5 rocny naftovy model golfovej triedy za 5000 €. Dnes nemozne.

Co sa tyka vyberu - osobne odporucam korejca.

Dovody:
- bohaty servisny plan (korejci predpisuju pravidelne vymeny aj veci, ktore napr nemci vobec nemenia - chladiaca kvapalina, vzduchovy, naftovy filter)
- dlha zaruka (vacsina kusov chodila do znackoveho servisu pravidelne pocas celej zaruky, .t.j 5 az 7 rokov, kedy uz modely zabozrutov davno bastlili garazisti)
- kvalitna technika (za pposlednych 10 rokov sa neobjavili prakticky ziadne konstrukcne problemy, technika je relativne jednoducha a velmi spolahliva - aj benzin aj diesel)

Jedinym negativom su uz rastuce ceny (ludia uz zistili, ze korci toho dost vydrzia) a v porovnani s VW aj cca o pol litra vyssie spotreby ci uz v nafte, alebo aj benzine.

Alternativou moze byt benzinova/hybridna Toyota.

Vsetko ostatne je daleko vyssie riziko.
:4012:
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Takže: povedz mi, koľko vydrží a hlavne stojí taký DPF filter+ katalyzátor na Korejca...
O cenách súčiastok ani nehovorím. Záruka na 150.000 km je na smiech.
Taký Fiat dával v západnej Európe tuším 500.000 km


PSA začali ako prví s FAP-om a ich vyše 20 ročne skúsenosti sú neprekonateľné.
Mám vyše 320.000 km na 2.0 HDI, fap pôvodný, ešte aj pôvodny elois, od vyroby.

Porucha, servis podvozku, 0,00 nič, momentálne spotreba po 10.000 km 4,2 podľa Pc, reálne 4,3-4,4... Povedz mi, ešte jedno auto strednej triedy s 1650 kg , s ktorým sa to dá urobiť.


Na HDI celkom vyše 1 milióna km, jeden jediný zásah na motore bol 1 x zhavic.
Keby bol Francúz pohodlný ako voľakedy a nepriblížil sa k nemeckému mizernemu podvozku, tak je to celkom príjemne vozenie.
Edit.
Tak som naschvál pozrel ceny filtrov a musím uznať, že už aj Kórea Išla dole z cenami...
Sú úplne prijateľné.

Naopak, PSA zvýšila :3c90: :3c90: :40bd:
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

neviem, kolko stoji DPF filter na korejca, ale viem, ze o nom nic neviem - na rozdiel od VW Tiguan 2013 myslim, kde bol stale zaneseny a kontrolka furt svietila.

Korejc i zvladli manazment a vypalovanie DPF viac ako dobre.

Ad zaruka - lepsie podmienky aktualne NIKTO neposkytuje. Ci mal niekedy niekde Fiat zaruku 500000 km je informacia o nicom, pretoze aktualne Fiat ani nema importera na Slovensku! a zaruku ma 2 roky. :-)

A o pocte autorizovanych servisov ani nehovoriac.

Pezot ma zaruku 2 roky - za priplatok v TISICKACH eur si ju mozno rozsirit na dlhsie obdobie, pricom sa tato rozsirena zaruka nevztahuje na vsetky veci.

Na rozdiel od Kia, kde zaruka 7 rokov plati na vsetko.
:4012:


Dalsia vec - kedze jazdim na produkte od PSA - je, ze vo francuzoch najdes uz kopec cinskych veci. Napokon, v PSA mal vyznamny podiel prave nejaky cinsky koncern.

Takze ano, Pezot bol svojho casu slusna ponuka. 20 rokov dozadu.

Dnes maju pekny dizajn. A to je asi tak vsetko. :4012:
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

lubos zimovcak napísal:
PSA začali ako prví s FAP-om a ich vyše 20 ročne skúsenosti sú neprekonateľné.

Taky detail - PSA uz tuto technologiu nepouzivaju (aditiva Eolys). Presli na beznu mocovku ako ostatni a teda realne maju aktualne s FAP skusenosti NAJKRATSIE!!!

(motory blueHDI)
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smarik »

Fakt, trosku sa mylis.

Ja mam aj elosys aj mocovinu. Teraz este len prestali davat elosys.


A korejci v 2017 este o adblue len poculi.
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Tie čínske diely sú mimochodom veľmi kvalitné.
Lepšie ako od Boschu.
Keď menil po vyše 200.000 km rozvody,tak mechanik skonštatoval, že si také z iných Peugeotov nepamätá, ako nové.
Aj remeň.
Doteraz sa neozvala ani remenica torznych kmitov, či ložisko alternátoru.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Yxo, v podstate s tebou s korejcami suhlasim, ale nehovoris celu pravdu. Tiez som kupoval hatchback v tejto cenovej kategorii pred 2mi rokmi a co sa tyka korejcov, tak som sa im vyhol preto, lebo ich benzinaky mali kdesi az do roku 2012 problemy s preskakovanim rozvodov/retazi. A najcastejsie sa to tusim stavalo po starte. Niekedy to sposobilo mensie ci vacsie skody...stavalo sa to dost nepravidelne, takze sa nedalo spolahnut, ze skratim interval vymeny a som vysmiaty. Na ich forach boli pripady, kde to opravovali v zaruke a potom do 120tisic kilometrov aj dalsie dva razy.

Trh s naftakmi velmi nepoznam a ked som kupoval jazdenku, tak som si nevedel zohnat diagnostika na styl p. Mhlavateho, ze by mi konkretny kus nepriestrelne skontroloval. Preto som si zvolil lahsiu cestu a obmedzil sa na jednoduche dostupne benzínaky.
Vyhol som sa najpopularnejsim modelom ako golfy, octavie v benzine a snazil som sa najst kus po prvom majitelovi s nejakou jakz takz jasnou historiou.

A aj tam bolo treba davat pozor na konkretnu motorizaciu, takze hladanie znacky a modelu je vzdycky take kratkozrake.
-vyber si typ karoserie a podla toho najdi vhodne modely a z nich vyfiltruj tie spolahlivejsie varianty.

Priklad. Ja som pozeral Megane III, Bravo, Focus, Auris, Corrolu. Nastavil som si agenta na nove inzeraty(lebo pekne kusy za normalnu cenu, nikdy nevysia dlho na internete) a zacal zhanat. Japonce som nakoniec vyradil z hladacika, lebo boli hrdzavejsie, starsie, s vyssim najazdom a vyssou cenou ako prve tri modely a ich majitelia si vacsinou mysleli, ze predavaju drahokam.
-Tym nehovorim, ze to nie je dobra volba, akurat mne to nesedelo a obmadzil s to na prve 3 spomenute.

Nakoniec som zobral Bravo s malickym najazdom po prvom majitelovi, ktory mi k nemu este dal aj uz jeho kupene veci na dalsi servis (brzdy, olej, filtre...) Takze som v podstate po 2 rokoch vymenil len rozvody(ano veril som predoslemu majitelovi vymenu) a jednu lambda sondu. Ale takto casom by som predsa zmenil vyber v dvoch parametroch. Zobral by som vacsie, aspon kombi...a zobral by som silnejsie ako 1.4. ani jedno ma neobmadzuje a zatial mi staci, ale hodi sa mat rezervu v priestore a vykone.
-takze by som asi zobral kombi focus/megane a 1.6 74kw.
- je to vykon stale relativne malo, ale obe ich verzie s variabilnym casovanim a vyssim vykonom (81kw cca) su trosku problemovejsie. Megane dokoncs mal dva typy toho isteho auta 1.6 74kw...ta horsia bola "generation" vyrabany tusim v turecku a dala sa spoznat vybavou myslim. Takze aj na taketo veci si treba dat pozor pri vybere.

Co sa tyka diesla, tak co si vsimam na tomto fore, celkom sa tu chvali 2.0dci, ale tiez az od urciteho roku. Potom myslim mhlavaty v niektorych temach odporucal 77kw 1.9tdi do nejakeho roku 08-10 sa mi zda. Alebo potom mozes ist volbou voyager 2.5crd manual ako vekmi oblubenym vozom na tomto fore. To uz si ale vyzaduje vyssi um hladania zachovaleho kusu. A na to akosi ja nemam cas a nervy, takze by som sa skor priklonil k nejakemu focusu combi.
Janota Rudo
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Janota Rudo »

V uvádzaných ročníkoch tá 66kw verzia mala výhodu že bola bez DPF a bez dvojhmoty.Mal som ten motor 2009 v Xsara Picasso a za mňa v pohode urobil som asi 170 tkm a len bežný servis.Prisne dodržiavať výmeny oleja max 15tkm a vymeniť alebo upraviť olejovú vaňu aby tu nezostával v nej olej...
lukas sedlacik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas sedlacik »

Majiteľ sa pýtal na konkrétne auto a motor. Tak C4 môžem len odporučiť. Tie problémy s Eolysom spomínané vyššie... buď je to blud alebo kamarát čo má švagra tak jeho kolega v robote to povedal lebo vôbec toto zo žiadnej strany neregistujem. Týkajú sa až Euro 6 od 2015 vyššie ale nie Eolysu ale močoviny, klasická hláška Urea kde sa mení dosť drahá nádobka. Ale to zadávateľa nezaujíma. V podstate si treba dať pozor ako pri každej jazdenke- odporúčam pozrieť v servise (zdvihák diagnostika...) ako pri každej jazdenke. Obísť pár áut neponáhľať. Nejaké nástrahy nečakaj sú to veľmi známe motory. Pri PSA máš bonus oproti iným autám - antikorozna ochrana. Napríklad oproti Fordu je to úplne iná trieda. Toľko v skratke lol
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Majitel sa pytal na konkretne auto a zaroven aj na vseobecne do 4000, len treba citat :)

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných