Citroen C3 Picasso 1.4 vti - porucha prevodovky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Baka stefan
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Citroen C3 Picasso 1.4 vti - porucha prevodovky

Príspevok od používateľa Baka stefan »

Ak je auto odstavené, je zaradená rýchlosť, to je jedno ktorá, nasadnem, vytlačím spojku a chcem vybrať rýchlosť, tak to neide, respektíve iba pri veľmi silnom tlaku. Akonáhle však s vytlačenou spojkou naštartuje auto, tak rýchlosť ide vybrať. Taktiež sa ťažko podraďuje zo 4 ký. Olej v prevodovke bol menený. Auto som teraz kúpil z bazáru, má 94000km. Podľa opravára spojka je v poriadku. Teraz som auto za niesol späť na reklamáciu. Nevie niekto náhodou čo to môže byť?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je nutné odpojiť radiaci mechanizmus,zrejme lankový.Radenie treba vyskúšať priamo na páčkach prevodovky aby bolo jasné či sa problém vôbec týka prevodovky.Ak by radenie bolo napriamo lahké,treba riešiť lanovody
Baka stefan
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Baka stefan »

Odpojili sme lanká, premazali sme. Išlo to hladko. Rýchlostné stupne bere ako maslo. Na druhý deň ráno zase nechcelo pustiť vyradiť jednotku pri stojacom motore. Vytlačil som spojku, naštartoval auto a v tom momente som vedel vyradiť rýchlosť. Takže žije vlastný život.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem či je namieste uvažovať o nevhodnom oleji,ale určite má obrovský dopad na funkcionalitu.Ale poznajúc konštrukciu tých prevodoviek som skôr názoru že sa bude jednať o deformáciu dvojsynchrónnej objímky ktorá sa pod väčším tlakom vie deformovať.Riešil som prevodovku kde letel zozadu volný batoh a narazil na páku,dôsledok bol deformácia a neschopnosť presúvania.K tomu netreba veľa,stačí kopnutie do radiacej páky hoci detmi.
Ako teda fandím nech to tak nie je,ale celkom mi to na túto vec sedí.Čo je horšie všetky ostatné varianty možností sa rýchlo vyčerpajú,ako že tam príde orig olej,ešte sa dôkladne zkontroluje všetko čo je mimo skrine,a potom už ostane iba to čo píšem.A nepríjemné je,že sa to ozaj nerobí dobre,je to taká pošahaná konštrukcia asi mali konštruktéri po opici lebo radšej maly skopírovať to čo je u inej značky dobré.Oni vymysleli "svoje" ale to stojí len za klobúk toho čo mali smeráci v znaku
Baka stefan
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Baka stefan »

Olej sme dali podľa odporúčania originál. Len to nechápem, že prečo to robí iba niekedy, kedy sa mu zachce. Druhá vec, výmena téj dvojsynchronnej objímky koľko stojí časovo a peňažné?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nesprávna otázka - ak Milan povie, že sa to "zle robí" tak by si sa mal pýtať, či vôbec existuje na slovensku niekto, kto by sa toho vôbec chytil.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Baka stefan napísal:Olej sme dali podľa odporúčania originál. Len to nechápem, že prečo to robí iba niekedy, kedy sa mu zachce. Druhá vec, výmena téj dvojsynchronnej objímky koľko stojí časovo a peňažné?
Cena v dobe keď som riešil ja,bola (lebo komplet) cena okolo 600 e.- originálny diel.Kedže sa osve nedá kúpiť dielčia súčiastka tak majiteľ rozhodol že sa kúpi jazdená na Allegre a treba povedať že štastie stálo pri nás.Pôvodná sa už neposkladala,majiteľ ju tiež nechcel kedže bol vyriešený sa z nej uchovali práve použitelné neposkodené synchrony a zbytok kovošrot.Práca je zdĺhavá,je veľa lisovania,nerobí sa dobre,zle von,zle dnu,zle oprava
Baka stefan
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Baka stefan »

Ďakujem pekne, niečo už vymyslím, najskôr potom repasovanú, alebo... No uvidím.
Baka stefan
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Baka stefan »

Takže : k tomu môjmu autu som zistil nasledovné. Keď je zaradená hocijaká rýchlosť, vytlačená spojka, vypnem motor pustím spojku. Chcem zaradiť neutrál, tak veľmi ťažko sa vyberá, až veľkou silou,. Ak v takom prípade vytlačím spojku, naštartujem auto, vtedy už rýchlosť saa vyberá ľahko. Druhý prípad, rýchlosť v neutráli, vypnem motor, zariadim hocijakú rýchlosť, zatiahne ručnú brzdu, aby sa auto nepohlo ani centimeter, tak rýchlosť vyberám bez problémov. Ak sa však auto pohne čo i len centi, už rýchlosť sa vyberá ťažko. Taktiež idem autom na 4 ké, pribrzďujem a chcem podradiť, tak sa radí ťažšie, ak však podradzujem bez pribzdenia, tak to ide ľahko. Okrem týchto prípadov sa prevodové stupne rádia veľmi ľahko. Ako som už písal, lanká boli premazané, pri riadiacej kulise bolo niečo nastavované.
Takže páni, ak by ste mali nejakú dobrú radu, bol by som veľmi vďačný.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní