Citreon C3

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trexd1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.07.2015 11:17
Zdieľať na Facebook

Citreon C3

Príspevok od používateľa trexd1 »

Dobrý deň,
Mám C3, r.v. 2008 1,4 benzín. Zmenil som zamestanie a tým sa zvýšil km nábeh na cca 70km denne. Doteraz som najazdil 20km a kvôli šetreniu uvažujem o montáži lpg. Ako tak pomaly zisťujem na nete, citroen neodporúča do svojich áut lpg... Máte niekto skúsenosti s lpg v tejto motorizácií? Auto mi slúži bez problémov, je pravidelne servisované a mrzelo by ma, keby sa auto lpg systémom zničilo. To ho radšej predám a kupím niečo iné. Ďakujem za každú odpoveď.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Nevidím dôvod,prečo by si ho nemohol namontovať...Poznám ľudí čo ho majú už roky a jazdia bez problémov,dokonca ho aj výrobca do C-3 montoval...Choď do dobrého servisu napr:Zv alebo BR a tam Ti určite poradia či namontovať a aký typ...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Re: Citreon C3

Príspevok od používateľa laco1871 »

trexd1 napísal:Dobrý deň,
Mám C3, r.v. 2008 1,4 benzín. Auto mi slúži bez problémov, je pravidelne servisované a mrzelo by ma, keby sa auto lpg systémom zničilo.
Tomu veľmi nerozumiem...

ako to myslíš,žeby sa auto lpg systemom zničilo ???
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

on myslel, ze nie kazdy motor je vhody na prestavbu na plyn z dovodu zmeny procesu horenia, tlakov a teploty. Vhodny je kazdy, ale niektore to nevydzia bohvieako dlho. Napr. velmi nevhodny je kazdy motor od chevroletu. V C3 si v pohode. Nevahaj a chod do sturova, alebo zvolena a budes jazdit bez komplikacii.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ahoj. Posli do mailu kod motora, pozriem sa na moznosti. Citroenov sme robili kvantá. S kvalitnym splynovacom si rozumejú.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

to: lorak :

Mám CHEVROLET ORLANDO , plyn je v ňom namontovaný cca
1 a 3/4 roka nabehal som na LPG cca 50 000 km a motor šlape v pohode ...

predtým som mal DAEWOO a aj to nabehalo na LPG
cca 150 000 km a žiadný problém nebol

takže reči o nevhodnosti motora na prestavbu LPG su nezmysel

Motor može poškodiť ZLE NASTAVENÉ LPG to ano,

ale neda sa suhlasiť s tým,že ten a ten motor nie je vhodný na prestavbu LPG
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

laco1871 : to moze byt stastie, alebo naozaj dobre nastavenie, si dobry sofer , dobre jazdis v idealnom rozsahu a pod., len ja som napr.najviac poskodenych sediel ventilov a celych ventilov a prepal. piestov a znicenych tesneni pod hlavou,skrutenyh hlav videl najviac v daewoo a chevroletoch. Urcite dobou bude starostlivost o motory a auta vo vseobecnosti len mensia a preto zvalovanie viny na plyn v aute bude coraz castejsie, lebo plyn je na rozne motoricke chyby citlivejsi. Samozrejme aj v inych typoch som zazil problemy, len v tychto najviac. V citroenoch a psa minimalne. Nechcem to tu teraz rozoberat, ale technologie vyroby motorov od odlievania blokov po finalizaciu su jednym z najvacsich tajomstiev automobiliek a z toho vyplyvajucich zivotnosti motorov jednotlivych znaciek.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

to lorak .

klobuk dole pred Tvojimi skusenostiami

tiež by som chcel také mať ..

Ja sa však živim , niečím iným ,nie opravami motorov

auto mám pre potrebu a aj ako hobby tak 50:50

Ano máš pravdu ,
správam sa k autu a k motoru tak , aby v prenesenom zmysle , keby mal ten motor ruky ,aby ma nechcel vyfackať alebo rovno zahrdusiť :38eb:

teda menim olej po 8 max.po 10 tis. km

jazdím na benzin čo najčastejšie aby sa motor trochu "zrenovoval" učinkom aditív obsiahnutych v benzíne

po tej nakladačke ktorú spaľovaciemu priestoru dáva horenie LPG

pri jazde sledujem ručičku teploty motora , hlavne pri jazde do kopca a včas podradím

ale niekedy mu "prikurim" až po obmedzovač,

pravda vždy len na rovinke a pri zahriatom motore

proste používanie LPG v aute chce aj trošku rozumu

viem,že nemam usporu 50% ako sa to deklaruje

ale len 40 % ale zase mám dlhšiu životnosť motora
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

mozno je to vekom, ale radsej by som dal dolu 30 rokov a ako vravis o potrebe auta, ja uz mam vlastne auta len na ozdobu a v podstate to tu casto niekto vytkne, ze keby som jazdil len na taxi, tak usetrim. Len nemusim. Nereagujem ani na vytky, ze auto je spotrebak a menit olej ,ako to robis ty je blbost - ja takymto soferom ako si ty drukujem a to su spravni chlapi, nezavadzaju na ceste, auto maju vzdy v poriadku a nezlyha a neohrozia ostatnych. S plynom treba jazdit tak, ako pises a vydrzi.Jazda obcas na benzin velmi setri trysky, ktore sa na plyne zapekaju ako kura v trube. Aj ja tak jazdim s autom, ktore mam na plyn, ma velky objem /1,4 je oproti tomu prditko/a urcite neusetrim 50% a su dni, kedy sa na tom aute idem aj len tak povozit, lebo je strasne pohodlne/neda a s C3 porovnat/ a s tym plynom som tak trochu enviromentalista. Preto som jednoznacne s potesenim zadavatelovi doporucil zmenu na plyn a nie predaj auta. Bodaj by u nas jazdilo aspo tolko aut na plyn ako v Holand. Len by musela trosku helfnut aj vlada.
mrazik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 03.06.2005 02:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mrazik »

Mám v Berlingu z roku 2008 s rovnakým motorom, ako máš ty, namontované LPG zn. Zenit (v KE). Od februára 2014 som najazdil cca 45000 km, zatiaľ bez problémov, len pravidelné výmeny filtrov a ako píše laco, skrátil som intervaly výmeny oleja (ja mením po cca 12000 km). Podľa názorov, ktoré som si vypočul pred inštaláciou, je tento motor vzhľadom na svoju jednoduchosť pre LPG veľmi vhodný - pravda, v Berlingu je to leňoch lenivý, v C3 to bude trochu lepšie.
Spotrebu plynu mám cca 8,5 l/100 km, predtým na benzín som jazdil so spotrebou cca 7,3 l/100 km.
Náklady na inštaláciu LPG a administratívu s tým spojenú sa mi vrátili po 14 mesiacoch, možno by sa dalo aj skôr, ale jazdím dosť často aj na benzín - vraj to motoru robí dobre.
Pokiaľ máš motor v poriadku teraz, keď jazdíš na benzín, tak si vyber osvedčenú dieľnu, ktorá ti praví prestavbu na LPG a neváhaj dlho.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To all:
Malokto vie, ze nie autoplyn ale lacny (vacsinou PL alebo UA) plyn nici motory, hlavne svojim vysokym obsahom siry. Kvalitny AUTOPLYN nie. Uz som to tu pisal, pohladajte si linky kde sa o tom najma v CR zacalo hodne polemizovat a hlavne-riesit. Konecne. Dufam, ze to pride aj k nam (myslim to riesenie).
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ohladom kvality plynu by som mal otázku na zn. TOMEGAS. Včera som tankoval v Klačanoch a mali tam velký certifikát , že garantujú zloženie plynu a minimálny obsah prímesí.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trexd1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.07.2015 11:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trexd1 »

Ďakujem za odpovede, idem teda do plynu :)
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Tomegas je velmi dobry plyn.
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných