citlivá spojka

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
tom56789
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.05.2022 09:50
Zdieľať na Facebook

citlivá spojka

Príspevok od používateľa tom56789 »

Dobrý deň, vopred sa ospravedlňujem za hlúpu otázku, ale som ešte začiatočník.

V autoškole sme sa učili cúvať, rozbiehať uvolnením spojky a tak pridať plyn. Tak som sa to naučil aj ja. :D Pridávam plyn, hneď ako sa auto trošku rozbieha pomocou spojky. Pri cúvaní používam len spojku bez plynu. To bolo autoškola .... T-Cross WV auto nový ročník

Chceme kúpiť auto, konkrétne som bol testovať Hyundai i30, ale to čo som sa naučil v autoškole, mi prišlo akoby mi bolo uplne na nič. Minimálne uvoľnenie spojky a zhasol mi motor, to isté cúvanie. Bez plynu mi auto ani nepohlo. Bol to premňa šok :D Benzín 1,6 obj. 88kw. Nebudem klamať, ale zhasol mi motor nespočetne veľa krát, až som sa na tej skúšobnej jazde hanbil za seba.

Počul som že Hyundaie majú veľmi citlivé spojky, asi to tak bude, ale ja som zvyknutý na to, že keď uvoľním spojku, tak sa auto pohne. Tak isto nezvyk pri radení stupňov. Po meste som zvyknutý jazdiť na 3ke v pohodičke. Na i30 som musel mať po meste 5ku? :D Preboha. Človek tam pri rozjazde musí hneď dávať do dvojky, aby nabral ako takú rýchlosť.

Otázka odomňa prosím pekne, poradte mi takú značku auta, kde môžem využiť spojku aj na cúvanie aj na rozbehy. Nechcem takú citlivú na začiatok, kým sa učím vôbec jazdiť. A riadenie stupňov v norme, aby som nemusel radiť tak ako na i30. Nerozumiem sa technicky do toho, píšem ako lajk.

Ďakujem pekne za pochopenie.
cicmanec2
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38
Zdieľať na Facebook

Re: citlivá spojka

Príspevok od používateľa cicmanec2 »

Slabá autoškola, slabá...