Chyba P242F
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Blockmap : https://uloz.to/file/QIAaPSVRfBAU/block ... 8-1906-csv
Chyba: https://uloz.to/file/EvLYgvueT7qB/12308 ... 9103-n-jpg
Chyba: https://uloz.to/file/EvLYgvueT7qB/12308 ... 9103-n-jpg
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Vcds 19.1.6
Ešte večer pošlem blockmapy na studenom po kľúči a po štarte.
A ak sa smiem spýtať v čom otvárate( pozeráte)tie blockmapy?
Blockmapy:
https://uloz.to/file/lO9qJOvY64Rm/studeny-po-kluci-csv
https://uloz.to/file/8RFFdnYP9sdX/studeny-po-starte-csv
Ešte večer pošlem blockmapy na studenom po kľúči a po štarte.
A ak sa smiem spýtať v čom otvárate( pozeráte)tie blockmapy?
Blockmapy:
https://uloz.to/file/lO9qJOvY64Rm/studeny-po-kluci-csv
https://uloz.to/file/8RFFdnYP9sdX/studeny-po-starte-csv
Naposledy upravil/-a fufino v 29.10.2020 19:02, upravené celkom 2 krát.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Blockmapy idú von v tlači.Jednak potrebujem zvýrazňovačom podčiarknuť tie dáta ktoré sú dôležité,jednak novšie sú aý do tisíca hodnôt a to vydá vyše tridsať papierov A4.Rolovaním na obrazovke by to bolo veľmi problémové a bralo by kilometre času.No a jedna tlač ide majiteľovi a jedna sa zakladá.
VCDS som myslel či RossTech alebo iné.
VCDS som myslel či RossTech alebo iné.
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Kolik máš dif tlak v plným tahu?Pokud se po regeneraci dostaneš nad 300mbar tak bude filtr ucpaný buď nespalitelným materialém popelem nebo sezema.Regeneruje to při teplotě kolem 500°nahoru při 350° to nemůže hořet ty saze.Co máš hodnotu olejový popílek tak je už hodně vysoká u a6 je max 0.35 a q7 myslím 0.47 max povolená.Proto ta chyba zaplnění P242F.
Hodnoty olejového popílku se dají upravit nebo resetnout ale je potřeba vědět v jakém stavu je fakticky filtr...Podle act.hodnoty 3 by mohl byt ok.Jinak zbytek hodnot je teorie..Dif tlak je v tomto případě rozhodující pokud se dá věřit snímači.
Môže by aj toto?
Hodnoty olejového popílku se dají upravit nebo resetnout ale je potřeba vědět v jakém stavu je fakticky filtr...Podle act.hodnoty 3 by mohl byt ok.Jinak zbytek hodnot je teorie..Dif tlak je v tomto případě rozhodující pokud se dá věřit snímači.
Môže by aj toto?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nehadz ludi do jedneho vreca, to je velka vec (nepisem chyba). Zo sest milionov musi byt kvantum takych aj onakych, inak to nejde. Takisto je dost nespravne vydúvať sa ked niekto nema rovnaky nazor ako mas ty - nemyslim to v zlom, nemozu sa nam vsetkym pacit 1.0tsi alebo modrooke blondiny. Napriklad ja mam 25 rokov na krku gaštanovlásku a nevymenim ani keby mi mohutne doplatili.
Fufino :
resetnutim cisla realnu chybu neopravis
teplotu horenia mas tak strasne malu, ze moj diesel dosahuje vacsiu pri normalnej prevadzke (dpf vobec nemam)
350.000km ci kolko ma ten stroj nemas sancu spravit s jednym dpf, bolo niekedy menene ? Kedy ? Za ake, polske alebo original Audi ?
tie "diferencne" snimace takisto mozu byt po smrti, umierali ako na beziacom pase
videl si dpf, bolo rezane v minulosti ? Je prasknute ? Vykazuje akekolvek ine znamky fyzickeho poskodenia kvoli neuspesnym regenom ?
1700km v tej diagnostike je dofrasa co ? Neexistuje. Ma masina povodny software alebo je pičovaná pardon čipovaná ?
Fufino :
resetnutim cisla realnu chybu neopravis
teplotu horenia mas tak strasne malu, ze moj diesel dosahuje vacsiu pri normalnej prevadzke (dpf vobec nemam)
350.000km ci kolko ma ten stroj nemas sancu spravit s jednym dpf, bolo niekedy menene ? Kedy ? Za ake, polske alebo original Audi ?
tie "diferencne" snimace takisto mozu byt po smrti, umierali ako na beziacom pase
videl si dpf, bolo rezane v minulosti ? Je prasknute ? Vykazuje akekolvek ine znamky fyzickeho poskodenia kvoli neuspesnym regenom ?
1700km v tej diagnostike je dofrasa co ? Neexistuje. Ma masina povodny software alebo je pičovaná pardon čipovaná ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
auto je kupovane ako nove na SR tak stočné by nemalo byť. cip nemá a s dpf nebolo robené nič aspoň o tom neviem. este som nepozeral ten snímač.
v január EK prešla ako nová tak by nemal byť ani vykuchany filter.
To písal majiteľ.
v január EK prešla ako nová tak by nemal byť ani vykuchany filter.
To písal majiteľ.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Dif.Tlak pri zatazi: https://uloz.to/file/xS6ARoZnFkIf/dif-t ... tazi-1-csv
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21 Zdieľať na Facebook
Re: Chyba P242F
Zdravím páni Prehľadal som fórum, k môjmu problému som našiel obsahovo najbližšie zatiaľ len túto tému. Auto je A4 B8, 2,0tdi Quattro 105kw, CAGA. Pri kúpe nájazd 320tkm, teraz 334tkm. Mal byť hodnoverný vzhľadom na SK pôvod a servisnú históriu.
DPF dával čistiť predchádzajúci majiteľ pred cca. 100tkm, vynulovali asi aj počítadlo zaplnenia DPF.
Auto sme začali používať, po asi 2000km prvýkrát kontrolka motora s chybou P242B - snímač teploty výfukových plynov, sensor 3, bank 1. Najprv len diag a zmazanie chyby, pretože bolo podozrenie pohybu kuny okolo motora. Medzitým som začal sledovať stav DPF cez app v mobile VAG DPF. Zistil som že regenerácie sú priemerne tak po 250 max. 300km. Na odporúčanie skúsených som sa rozhodol dať prehrať DieselGate soft /9978 na origo pred DieselGate soft, dostal som verz. /8435. Motoru to sadlo dobre, klesla aj spotreba o pár deci a regenerácie sa predĺžili tak na 500-600km. Stav katalyzátora sa javí dobre, keďže teploty pri aktívnej regenerácii prekračujú 600°C.
Takže auto sme používali už aj s prehratým softvérom bez problému, no po cca. 5000km od vymazania chyby, zase tá istá chyba P242B s kontrolkou motora. Dali sme teda vymeniť ten teplotný snímač číslo 3, značka Bosch. Auto sme používali už aj s novým snímačom teploty a ďalších cca. 5000km bol pokoj bez problému. No minulý týždeň nás zase prekvapila kontrolka motora a tá istá chyba P242B. Chyba zatiaľ len vymazaná a po pár dňoch dnes zase svieti.
Nemá niekto prosím skúsenosti, že čo by to mohlo spôsobovať v takto opakovaných intervaloch?
Ďakujem za každú radu alebo postreh
DPF dával čistiť predchádzajúci majiteľ pred cca. 100tkm, vynulovali asi aj počítadlo zaplnenia DPF.
Auto sme začali používať, po asi 2000km prvýkrát kontrolka motora s chybou P242B - snímač teploty výfukových plynov, sensor 3, bank 1. Najprv len diag a zmazanie chyby, pretože bolo podozrenie pohybu kuny okolo motora. Medzitým som začal sledovať stav DPF cez app v mobile VAG DPF. Zistil som že regenerácie sú priemerne tak po 250 max. 300km. Na odporúčanie skúsených som sa rozhodol dať prehrať DieselGate soft /9978 na origo pred DieselGate soft, dostal som verz. /8435. Motoru to sadlo dobre, klesla aj spotreba o pár deci a regenerácie sa predĺžili tak na 500-600km. Stav katalyzátora sa javí dobre, keďže teploty pri aktívnej regenerácii prekračujú 600°C.
Takže auto sme používali už aj s prehratým softvérom bez problému, no po cca. 5000km od vymazania chyby, zase tá istá chyba P242B s kontrolkou motora. Dali sme teda vymeniť ten teplotný snímač číslo 3, značka Bosch. Auto sme používali už aj s novým snímačom teploty a ďalších cca. 5000km bol pokoj bez problému. No minulý týždeň nás zase prekvapila kontrolka motora a tá istá chyba P242B. Chyba zatiaľ len vymazaná a po pár dňoch dnes zase svieti.
Nemá niekto prosím skúsenosti, že čo by to mohlo spôsobovať v takto opakovaných intervaloch?
Ďakujem za každú radu alebo postreh
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Chyba P242F
K danému zápisu chyby treba pozrieť aj freeze frame,nezaškodí výpis readiness
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21 Zdieľať na Facebook
Re: Chyba P242F
Tieto veci majú výpovednú hodnotu jedine cez VCDS diag, či ťažko povedať ? Keďže som z iného kraja, BB konkrétne, kontaktoval som o termín chalana, čo prehrával soft motora, no neviem ako to s ním bude časovo. Mám možnosť to načítať aj cez tú appku CarScanner Pro. Tam je prístupná funkcia Freeze frame, tú som tam ešte neskúšal. Je tam aj funkcia Emission tests, ktorá by mala byť rovná/podobná tej Readiness, ak uvažujem správne podľa rýchlych info z Google, že čo je to vlastne za funkcia. Ďalej tu na blízku je možnosť načítať to cez diag Texa, no netuším, že či tam takéto funkcie sú a bohužiaľ asi ani jej vlastník to nevie
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Chyba P242F
Trocha mám z tých diagnostík hrôzu,majú často obemedzenia niektorých funkcií a ešte mätúce preklady zrejme translátorové.Je isté že preklad do češtiny či slovenčiny sa robil len za prítomnosti ľudí ktorý nevedia čo prekladajú,lenže to môže mať aj veľmi zlé dôsledky.VCDS,VagCanPro,Odis,z všeobecných Bosch KTS. Tie telefonové aplikácie povedzme sledovať si veci,prečo nie.Ale aj to by som si overil voči továrenskej,tváriť sa že čínska sračka nutne musí byť hodnotove dobrá sa môže vypomstiť.Proste overiť si tú kolotočarinu
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21 Zdieľať na Facebook
Re: Chyba P242F
Jasné, súhlasím, počkám si teda na VCDS
Je niečo konkrétne na čo sa treba v tom freeze frame a readiness výpise zamerať?
No to je asi ťažké povedať na diaľku všakže.
Je niečo konkrétne na čo sa treba v tom freeze frame a readiness výpise zamerať?
No to je asi ťažké povedať na diaľku všakže.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných