Chyba P242F

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Chyba P242F

Príspevok od používateľa fufino »

Zdravim. Kolegovi sa stala taka vec ze po regeneracii DPF mu asi po 30 km hodilo auto do nudzoveho rezimu pri blikajucej kontrolke zhavenia. Dali sme to na diagnostiku VCDS tam ukazalo chybu P242F.
obr. 1.https://uloz.to/file/8ZDfUw1zzjP5/12275 ... 4043-n-jpg
obr.2 https://uloz.to/file/u4CfLQ8ee7hK/12277 ... 4171-n-jpg
Obr.3.https://uloz.to/file/1GS0wGAhUl4s/12277 ... 8355-n-jpg

obrazok 1. je chyba.
Obr.2 je zaciatok vynutenej regeneracie.
Obr.3. po regeneracii.

myslel som ze to bude snimacom diferencneho tlaku ale podla tych cisiel je v poriadku a pri vypnutom motore ukazuje 0.DPF podla hodnot nemoze byt zaneseny. Teda neviem presne ake maju byt hodnoty ale vycital som ze 68 je max. Chyba sa prejavuje aj pri vypnutom motore po zapnuti klucika naskoci asi po cca 30s. da sa vymazat ale zasa po 30s naskoci znova.Pri nastartovanom motore chyba naskoci hned na to ako sa zavrie EGR. Vedeli by ste mi poradit co to moze sposobovat? Po regeneracii sa v skupine 100 blok 4 objavila 1 co znamena zaznamenanie prerusenia. Robil som ju 2x a ta jednotka tam bola zasa.Teplota pri regeneracii bola 390 stupnov ale trvala asi len nejakych do 10 min .Dakujem.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

trebalo by ukrutne viac info, viac dat, takto sa to neda.

chyba p242 moze byt aj natotalku doondeny dpf - ked uz ma 338000km ako mas na diagnostike a este nebol meneny, tak sa s nim mozes rovno teraz rozlucit. Nebude obsahovat absolutne ziadne vzacne kovy, tam uz bola zasoba minuta mnoho mnoho desiatok tisic kilometrov dozadu.

Dosahovane teploty su absolutne neadekvatne pre regeneraciu - mal by si prekracovat 600 stupnov. A na obrazku v prvom riadku vpravo ze "kilometre" 1790 to je co, od poslednej renegeracie ? Ktory to mas kanal ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len poprosím,ak niečo robíš,rob poriadne.Chybový kód - freeze nevidieť (pod tým)
Aj snímky ostatné prečo nie z väčšej dialky nech vidieť celú tabulku diagnostiky.
K problému...Teploty pri regenerácii sú hlboko nedostatočné,to si nechajme až budú freeze.
Myslím že 100/4 je status regenerácie a znamenalo by to že je v stave - aktívna (započatá) ale istotu v tom nemám,musel by som pozrieť nejaký podobný blockmap
Veľa svetla by do veci prinieslo info či bol DPF už riešený,čistený,prepisovaná hodnota,ztáčané odo
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

mp3turbo. Je to kanal 104 a v poli 3 je trojka tak ako moze byt upchatý?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

P. Hlavaty,teraz auto nemam pri sebe ,potom pofotim lepsie. Ktory komponent vyhadzuje tu chybu ak nie je motor nastartovany? Snimac dif. tlaku asi nie.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s tebou je tazko, priamo som ti nadhodil ze nevieme ake je to auto, motor, samozrejme kvantum dalsich veci. Dobre, neprezrad, budeme veštiť dalej. Hadam nemas na tej tvojej 1.9tdi superbe dpfko... s tymito kilometrami.

Kanal 104, stlpec 4 je naozaj POCET KILOMETROV OD POSLEDNEJ RENEGERACIE. 1790km v ziadnom pripade nemoze nastat ani ked ja budem papez.

Takze auto ma prerabany software. Tympadom sme skoncili vsetci doradu. Cely ten emisny system je doebany na bubon, nedosahuje teploty, nerobi regeneracie tak ako by mal, zazrak ze to este funguje. Aj si tipnem na dialku ze dpf je prasknute.


Milan : ano, 100/4 je Emergency Regeneration Abort, teda nudzove prerusenie regeneracie :

Em. regen. Abort detected
0 = Not aborted
1 = Aborted



Fufino : 104/3 je odmerane mnozstvo popolceka v gramoch. Ale zase zalezi na akom aute, euro5, euro6, euro6d... pohoda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teraz sme na vode bez potrebných dát,to nemá praktický zmysel riešiť bez doplnenia.Tie km od reg môžu byť žiaľ reálné a auto sa do dnešného stavu dostalo pozvolne,samozrejme končí kolapsom,ale je to možné.Tu je to samá nezodpovedaná otázka,vrátane toho odkedy stav trvá a ako problém nastúpil.Treba to pokojne doplniť aj o spotrebu paliva a čas od poslednej regenerácie.Tieto momenty žiaľ majiteľia radi zatlkajú že to je vec ktorá už nejakú tú históriu má,ale to iba zťažuje aby sa veci riešili ešte aj vtedy ak je auto k dispozícii,a nie že sa rieši po klávesnici.
Proste treba doplniť maximum informácií,klávesnica nevidí a nepočuje ani nemá ruky,sú iba písmenká
Inak dávať sem hodnoty takto je nezmysel,treba stiahnuť úplne všetko do blockmapu (motor v prevádzkovej teplote,volnobeh) k nemu zápis chyby aj freeze.Ak nie je znalosť ako blockmap,vysvetlím.
Inak toto bude beťár,motor by mal byť zrejme 3,0 cr-ko
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Auto je :Audi A6 Allroad quattro
VýrobcaAUDI
NázovAudi A6 Allroad quattro
Cieľový regiónEvropa
PrevodovkaKHC
Dátum výroby30.10.2007
Rok výroby2008
Farba9U9U
Farba interiéruHS
Kód motoraASB
Čísla motorov116768
Motorizácia3000CC / 232hp / 171kW
Výroba modelu2007 - 2011
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Je mi jasne ze sa to neda vyriesit cez PC ,len som pomyleny z toho ze tlak je zda sa v norme aj zaplnenie filtra,tak preco pise ze je plny ak su tam 3 mg a nie 68?
Navod na blockmap ste mi uz daval.Ked bude auto spravim.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

poprosime sprav, fakt sa bez toho neda pohnut. Plus naozaj DETAILNY prehlad co sa s autom robilo, kto co vyvadzal, ako sa zavada prejavuje, kedy nastala tralalalala.

Uplne najhlavnejsie : ci ma auto čip, ci bolo riesene DPF OFF, EGR OFF a taketo podobne OFF. Ci bolo v hociakej firme ktora ma TUNING hocikde v nazve.

Fyzicka kontrola. Bolo DPF rozrezavane ? Je viditelne prasknute zvonku ? Kontrola cidiel pred/za DPF, strasne casto umieraju a neexistuje ze 2008 autiak ich ma povodne funkcne. Bud uz boli menene alebo su mrtve, ina moznost urcite nebude. Bolo dakedy menene DPF ? Nema sancu najazdit 338.000km ako mas na diagnostike a to este moze byt zmotane lebo ved Audi.

Ak tam nie je seriovy software, tak mozes zacat riesit slepu babu. Toto vymenime, uvidime.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Toto mi napisal ako to zacalo.

natankoval som na olive chvíľu to išlo normálne potom vyhodilo dpf,ale auto išlo normálne potom sa zacalo trochu chviet
po asi 100km kontrolka dpf zhasla
tak preto si myslím že robilo regeneráciu
no a potom asi po 30km zhodilo do núdzového
a auto sa chvelo
tak ako keď sme robili regeneráciu v robote
najprv som myslel ze sa chveje kvôli tomu nudzaku
ale chcelo sa ešte keď som išiel domov
a potom prestalo
teraz je síce stále v núdzovom
ale ide hladko
asi som vyjazdil tu kokotsku naftu
uz sa netrasie
mozno by to chcelo skúsiť regeneraciu znova
teraz by mozno pomohla.

A este toto?

keby je niečo z dpf ako písal, prasknuté alebo vykuchane tak prečo by chybu vypísalo pri vypnutom motore
tomu nerozumiem
keby chybu vyhodí len pri nastartovanom motore tak ok nepoviem. vtedy by som priznal ze môže byť prasknutý alebo je proste v pici
ale toto by mohlo byť ze ho RJ naučila nejaké kokotiny a tie treba vyresetovat
myslím že to celé bude o tej skurvenej nafte
nasvedčuje tomu aj to chvenie
ved si to sam cítil ako sa ta moja bábika triasla
ked robilo regeneraciu.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

poprosím oca nerozsekať tému úplne nenáležitými vecami,doslova ma deprimuje že aj do tém ktoré by mohli ostať technicky čisté a zaujímavé pre kopec ľudí sa vletí bez klopania.Kto by nestratil chuť sa sem vôbec pozrieť,nie to ešte niečo riešiť ak je to prekladané rečami od piva a párkov.A prestante už konečne sa zaoberať osobou kohokoľvek,to nikdy nič dobré neprinieslo okrem urážok.

K téme... neradím robiť žiadne resety,ani nič v podobnom zmysle bez jasnej predstavy čo sa tým vyrieši.Tieto kroky v štýle tu niečo skúsim,tam niečo skúsim nemávajú najšťastnejšie konce.Skončia alebo obrovským znechutením alebo finančnými výdajmi,ale najčastejšie oboje spolu
Hovorí sa tomu síce návrat do školskej lavice,ale vždy sa oplatí sa zamyslieť,čo znamená ak chyba nejde zmazať,ak ide zmazať prečo nabehne po opätovnom kľúči,prípadne až po štarte,prípadne až po chvíle jazdy.Vždy to niečo vyjadruje, naznačuje a spresńuje.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Vecer pride ku mne. Tak spravim blockmap,odfotim chybu aj s feeze frame co este?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Večer príde bude teplý.vtedy výpis z freezy + blockmap
Ideálne by bolo block aj po vychladnutí,najprv po kľúči,potom hneď po štarte na volnobehu.Je to tri razy,...ale to z tým chodí.
Stále lepšie ako riešiť novší ročník v UDS z 800 hodnotami jedného bloku.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Po kluci pockat az ked naskoci chyba alebo hned?ale to asi nestihnem.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných