Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa dreeevo »

A brzdy na danom aute, ktoré pôjde na chipovanie sa tiež budú riešiť ?
Lebo napr. Golf VII 2.0 tdi 110Kw má vpredu kotúče s priemerom 288mm ale verzia s výkonom 135kw má už 312mm kotúče a nebude to bezdôvodne.
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa pogo-roll »

sak ked budes jazdit normalne ako predtym ale len napr pri predbiehani kamiona zrychlis povedzme na 130 o sekundu rychlejsie tak aky to ma vplyv na brzdy? stale budes spomalovat z tych istych 130 spat na 90 ... ci ?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa oco13 »

No, lenže potom sa vynára otázka stojí tá suma vynaložená na čip za to aby som "len" predbehol kamion ??
Vieš kolko rokov som ja na dialniciach s pickupom doslova hladal kamiony, aby som mohol ísť v ich veternom tuneli. :40bd: A nie že ich predbiehať. :o
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
truck123
Príspevky: 297
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

Ako, pre koho, pre mna ano, ta suma mi stoji zato.
Oco, mne nejde o preteky, to auto sa proste sprava inak, reakcia na plyn, pruznost motora, prevodovka neradi stale hore dole, motor ma dostatok sily drzat horne rychlosti zamknute, ziadne vytacanie motora pri zrychleni( rozumnom zrychleni), nepodradi iba tak, ticho v kabine, ziadne brutalne vytacanie(ved diesel) efektivne a svizne jazdenie.
Pred upravou, stacilo trochu necitlive zosliapnutie plyn pedala a hned o dve rychlosti dole a otacky na4, tak posud sam a spotreba jednoznacne dole, odmerane tankovanim.
Pred upravou, som dostaval s tej dsg husiu kozu, kazde ubratie plynu 7 a 1250ot, teraz pod 1500 nikdy a na sviznu jazdu staci 1500...2500, ine nema vyznam. A zrychlenie? ( iba vynimocne) odmerane 7,2 ( na 2t auto myslim slusne) pre normal jazdu v premavke az az, hoci odbornici sa ozvu ze malo...
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa pogo-roll »

to si musi kazdy zodpovedat sam ci to za to stoji mne to vtedy za to stalo lebo DTicko pred cipom bolo fakt zalostne pomale a casto som sa tiez vozil vo "veternom tuneli " este aj za kombajnon :d :D po cipe uplne daco ine a ako pise truck123 reakcia na plyn je uplne ina ... stale to zalezi od majitela co od toho chce a niekto bude spokojny a niekto si povie vyhodil som peniaze ... mna by zaujimali skusenosti s tou spolahlivostou niekoho kto odjazdil s chipom aspon 5-6rokov na nejakom modernejsom aute
truck123
Príspevky: 297
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

No mal som cipnutu omegu, pracoval a dochadzal do D, nalietal som na nej 250tkm, celkovo mala 340, no bola to este euro 3 myslim a radovy 6valec, problem nebol ziadny, potom insignia euro 5 200tkm, ziadny problem ani turbo ani dpf, jazdi v pohode doteraz ma cez 300tkm. Dalsi bmw 91, 525D, rovnako bez problemov. Astra biturbo, cipnuta na 170kw, este 2.0 cdti a tej som dal obcas riadne zabrat, kupil synov kamarat, jazdi bez problemov a nemyslim ze by ju nejako setril. momentalne kodiaq s cipom len 50tkm, celkovo 80, zatial nic negativne, vsetko jazdene z rozumom, zahrievanie, dochladzovanie, pouzivanie nadstardantnych olejov, menenych max 10 000km. ( robila sa udrzba predcasne, aby nebola potrebna oprava....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi treba zvažovať konkrétny motor,pretože čo pre jeden typ platí nemusí pre inú značku.Sú motorizácie,typicky napr 1,9 Tdi 77kw Pd čko kde je čip v deviatich z desať motorov a dáva to zmysel pretože ide o základ motora ktorý ide skrze výkonové pásma.Tu sa vždy dá bez negatív ísť vo výkone po hranicu danú vecami ako schopnosť napr dávať viac paliva z pôvodných vstrekov atd atd proste všetko má svoje technické limity.Darmo si niekto povie že tam naloží,ak to proste technicky nie je možné bez zámeny hardvéru ktorý to už je schopný splniť.
Ak je napr pre ozaj báječného Tourana na trhu 90% 77 kilowatových,tak sa to automaticky rieši čipom.A pokiaľ to nie je pokútny čip tak sú úplne zbytočné obavu zo zníženia životnosti.Nemá byť prečo znížená,rezerva výkonu je veľká.Zväčša sa dosahje aj zníženie spotreby,čo je v podstate logický dôsledok posunutia efektívnej práce do výhodnejšej oblasti používania.Spústa ľudí nemá reálnu predstavu o čipe samotnom a predpokladá že ľudia ktorý do neho idú sú nejaký pretekársky blázni čo až na výnimky neplatí.Naopak, riešia potrebu tým najprijateľnejším spôsobom.Čip je záludný vtedy,ak motor samotný nie je v stave kedy do čipu ísť.Lenže neboli by to ľudia keby týmto spôsobom neriešili aj prípady kedy motor z výkonom má problém a je plne vhodný na opravu a nie na zvýšenie výkonu.Preto sa aj tak rôznia názory na čip,lebo ak dvaja hovoria o tom istom,nie je to to isté.A kedže najviac nezmyslov natropia ľudia z najmenej vedomostami o veci ku ktorej sa vyjadrujú,je celé to prostredie problematiky patrične domotané.O tom aké starosti tu má väčšina ľudí o peňaženku alebo pohnútky iných,no prečo by si nevyventilovali hlavu a tiež neprispeli do guláša.Myslím že dať na fórum podobnú otázku pán čo ju dával nedomyslel do konca.Teraz už vie akú chybu urobil
ramairn
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 23.11.2021 13:42
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa ramairn »

Truck123 , kde si to všetko dával chipovat
Pýtal som sa hlavne na skúsenosti s firmami ktoré to ponúkajú ale nejak som sa k tomu bohužiaľ nedostal
Napríklad vo vw je 2.0 110kw a 2.0 140kw zaujímalo by ma ktoré komponenty sú nejak výrazne odlišné napríklad turbo alebo aby to ten výkon zvládlo alebo či to nieje tiež v podstate len sw úpravou dosiahnuté viacmenej
Ja hovorím o 110kw/320nm/2.0 TDI 6st manuál
Trochu života tomu chýba lenže v Tom zmätku informácií nájsť vážne niekoho kto to spraví tak ako sa patrí je problém...
marfan
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 28.09.2011 18:19
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa marfan »

To by aj mňa zaujímalo. Pretože ešte som nevidel 110kw verziu aby mala viac ako 117kw. A po úprave to nikdy nebude mať 147kw. To turbo proste fyzicky dlhodobo nezvládne. Zväčša to má tak max 140kw a nejakých 430-440Nm.
Silnejšia verzia 140kw v 8 z 10 prípadov má ale menší výkon nejakých 135kw ale po úprave to má od 155-165kw tu fakt záleží od stavu motora, vstrekov, turba, DPF.

Sám mám 2.0TDi upravené v sérii to malo namiesto 135kw nejakých 128-130kw, kvôli DPF a kvôli vstrekom a po vyčistení DPF a výmene vstrekov sa upravil výkon na 160kw.

Dával som to upravovať v Trenčíne OptimtechPro.
marfan
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 28.09.2011 18:19
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa marfan »

ramairn napísal: 20.07.2022 16:28 Truck123 , kde si to všetko dával chipovat
Pýtal som sa hlavne na skúsenosti s firmami ktoré to ponúkajú ale nejak som sa k tomu bohužiaľ nedostal
Napríklad vo vw je 2.0 110kw a 2.0 140kw zaujímalo by ma ktoré komponenty sú nejak výrazne odlišné napríklad turbo alebo aby to ten výkon zvládlo alebo či to nieje tiež v podstate len sw úpravou dosiahnuté viacmenej
Ja hovorím o 110kw/320nm/2.0 TDI 6st manuál
Trochu života tomu chýba lenže v Tom zmätku informácií nájsť vážne niekoho kto to spraví tak ako sa patrí je problém...
Rozdiel medzi 110kw a 140kw. Je turbo, vstreky. Čerpadlo by malo byť rovnaké. 110kw verzia má vstreky siemens tuším a 140kw verzia Bosch. Ale ono tiež záleží či je to Euro 5 alebo 6 pretože Euro 6 110kw verzia mala tuším vstreky rovnaké iba turbo iné.
truck123
Príspevky: 297
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

podla mojich vedomosti, ci 110 ci 140kw verzia vstreky rovnake, ale turbo ma 140, vecsie, tym je ale sposobene to, ze v beznych rychlostiach ktore sa najviac vyuzivaju t. j. 0....100km v h, jazda po okreskach je 110kw pocitovo zivsia, sposobuje to nabeh turba, lebo to mensie sa rostoci ovela skor, 140 v meste na okreskach je tak trochu ospala, no na dialnici vo vyssich rychlostiach sa prejavy jej sila.( ak sa mylim opravte ma).Kvoli tomu, som bral 110kw odskusal som si to.
Uz som pisal, namerane spravne, kvoli prevodovke DQ500 a bez 4x4, tie maju namerane menej, tak mi to bolo vysvetlene a merali cipovali ich desiatky, sukromny test s RS oktavkou 135kw, podstatne lahsie auto z nizsim odporom, a nedokaze mi na rovinke ujst, dokonca som mal pocit ze pojdem rychlejsie, ale uz by bolo nebespecne testovat dalej, v zakrutach samozrejme nestiham, tazisko, skusene zo zvedavosti, takto rozhodne nejazdim a tiez si myslim, ze dlhodobe zatazenie toho mensieho turba, by nemuselo dopadnut dobre, je to o inom, nie o rychlosti, pisal som vyssie. A kde cipovane? Na SK je len par firiem komu by som to zveril, priebech som opisal, trva to 3..4h po ukonceni certifikat a graf a tiez meno podpis tunera s tym, ze ak nahodou nejaky problem s motorom riesit to v kazdom pripade u nich, nenechat do toho nikoho vrtat, tak mi to bolo povedane.( tiez bolo povedane ze sa nemusim obmedzovat...nemam motoru ako ublizit....
truck123
Príspevky: 297
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

marfan, ze si ty nevidel, to neznamena, ze to tak nemoze byt, nieje jedno ci je v spojeni s motorom taka alebo onaka prevodovka, a v okte, superbe, 500 nikdy nebola, to bol jeden z dovodov preco kodiaq.
Vykon a DPF, nema spolocne vobec nic, bud mas motor ok, a regeneracie prebiehaju v intervaloch 500....800km ( tak to mam v zaznamoch ja), tiez zalezi na vyuziti ci poskakovacky, alebo dialky, cim viac studenych startov,tym castejsie regeneracie, vykon mozes mat pokojne pri merani nizsi kvoli palivu, ano pokojne vznikne rozdiel 5..10kw, ( samozrejme nie na aute co ma 50kw
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa easyridersvk »

cca 5% je tolerovany rozptyl vo vykone. ked sa posklada motor v lepsich toleranciach napr o fň vacsie piesty atd atd
ramairn
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 23.11.2021 13:42
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa ramairn »

Rozhodujem sa medzi
Profituning v Poprade
Dieselpowerchip v bukovine
Autochip chiptuning v Žiline

Všetci majú viacmenej dobre recenzie aj podobne ceny
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa oco13 »

Auto ktoré má problém hneď pri štarte dať čipovať to je fakt nápad na Nobelovu cenu. :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní