Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: niner, mhlavaty, Atlas, LOCHNESS, foter

ramairn
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 23.11.2021 13:42
Zdieľať na Facebook

Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa ramairn »

Chcem sa spýtať na skúsenosti s firmami ponúkajúcimi chiptuning na Slovensku.
Dieselový motor 2.0 CRLB, 110kw
Našiel som niečo aj na internete ale skôr ma zaujímajú aktuálne veci ako spred 10rokov...
Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24029
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo je maximálne aktuálne,je si uvedomiť do čoho idem.Vlastnosti danej motorizácie aktuálne ku km a stavu motora.Tým je daná akási automatická stopka a prekročenie,nezobratie rizík do úvahy býva zdrojom garantovaných patálií.Tým internet neveľmi disponuje,pretože neuváženými krokmi na ktoré sa doplatilo sa zvyčajne nik nechváli.Tuningové firmy majú úplne iný záujem ako upozorňovať na riziká.Už na tom to vidieť že iba zanedbatelný počet urobí najprv akýsi atest schopnosti a vhodnosti k danému prebehu km.O výsledku by tak či tak bolo možné jedine úspešne pochybovať už pre jednoduchý fakt že neviem o jedinej takej firme ktorá by bola aj špičkovým diagnostickým pracoviskom schopným taký posudok vydať.Ktorým by sa navyše mohla do situácie že si strelí do vlastného kolena a v podstate aj zárobku zamedzí.Treba si tiež uvedomiť nulovú možnosť čokoľvek zreklamovať úspešne ako produkt nesprávneho čipovania.
Otázka nedáva ani len tú nulovú šancu dostať použiteľnú odpoveď,a tomu iba nahráva anonymita ktorá prikryje všetko v škále od pravdy po úplný blud.Ako tak sa dá dopátrať k výsledkom týchto aktivít paradoxne v servisoch ktoré riešia často fatálne dôsledky týchto úprav a teda majú celkom slušný obraz o veciach.Že sú tieto riešenia mimoriadne finančne náročné by vedelo dokladovať veľa dobrých dielní.Majiteľia ktorý absolvovali salto mortále sa tým nikdy nepochvália,to by ste museli byť členom rodiny,ba možno ani tak.Totiž chlapi veselo klamú svojim ženám ešte aj cenu za ktorú kráp kúpia,takže...chce to pristáť na zemi.Ludia síce neraz sú ozaj blbý do neuveriteľných rozmerov,ale nie sú radi ak to vidí okolie
srtdemon
Príspevky: 370
Dátum registrácie: 11.07.2022 21:55
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa srtdemon »

Cimbu
truck123
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

Ano da sa, pokial je motor absolutne tip top, mam upraveny DFGA 110kw, kodiag s dsg DQ500, treba si uvedomit ze ak kvalitna uprava, lacne to nieje a ze servisne naroky do urcitej mieri stupnu.
Nenalieva sa ziadny iny program, ale upravuje sa ten, ktory v danom aute je.
najprv sa loguje na ceste, potom ide na vysoku zataz na valce, ak tymto prejde bez straty kyticky, moze sa pokracovat v uprave,( tak nejak by malo ,, cip,, vyzerat na urcitej urovni.
Isiel som hlavne ohladom podtacania prevodovky, no nelutujem ze sa upravil aj motor, je to proste ine auto. 147kw 460nm, pred upravou namerane 128kw a 370nm.Prevodovka super ziadne padanie otacok pod 1500, ako pisem, ine auto.
Treba si tiez uvedomit, ze pokial sa ten vykon nebude vyuzivat rozumne, tak nejaky komponent moze umriet abyt nato financne pripraveny. pokial je vsetko jasne, smelo do toho.
lubos zimovcak
Príspevky: 2531
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nestacilo by iba kúpiť s manuálom?? lol
pogo-roll
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa pogo-roll »

pockaj tomu nerozumiem pisal si 110KW a namerane pred upravou 128kw?
seven549
Príspevky: 7145
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa seven549 »

no tak nejako meraju u nas tie auta pred cipom ze akosi kazde ma viac kw ako v papieroch.

cip je dobry ale akonahle sa zacne nieco kazit je s tym problem v beznom servise.odide napr nejaky snimac a servis sa tom utapa lebo proste cip bol robeny na iny danny diel.a uz sa skusaju kdejake vahy vzduchu elektricke aktuatory napr turba egr a pod veci.

preto kto si chce nechat auto dlhsie tak treba nechat ist motor svojim zivotom.a kto nieje spokojny s vykonom treba kupit uz 2.0 tdi 147 kw z vyroby. ten vykon u 2.0 tdi 110kw neni skrteny softwarom.ked sa cipne 2.0 tdi 147kw na 180kw tak stale bude lepsi.
truck123
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

Pogo.. roll, pri merani 110kw, ( v papieroch) kodiag, stale maju citelne viac, podla stavu motora, mozno kvoli vahe, vecsiemu odporu a myslim ze tam hra rolu prevodovka, ktora je stavana na 600nm,superb s tymto motorom ma namerane 110kw, ale prevodovka, myslim 381.
Nie nemerali zle, aj ja som sa cudoval, ale ze je to bezne, ze kodiag ma proste viac.
lubos zimovcak
Príspevky: 2531
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Voľakedy platilo, že výkon sa dá zvýšiť vyšším tlakom turba, alebo vyššou dávkou paliva.... A vzduchu, samozrejme.

Ked turbom, tak turbo sa ZÁKONITE prehrieva, jedine, že by niekto pôvodne vyhodil a dal väčšie, ale s tým súvisí kopec roboty a starosti, počnúc klukou, až po piesty..


Spotreba vždy hore.. .

No a keď palivom, tak opäť, spotreba hore, pri tlačení na pílu...

To platilo voľakedy.
Možno, že dnes je iná doba a automobilky s tisíckami kapacít nevedia zvýšiť výkon, znížiť spotrebu tak, ako to dokáže priemerna tuningova firma... :4012: [url]

Alebo, že by bolo všetko inak?? :40bd: :204:
miroslav114
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Alebo žeby kôli emisiám? Eu normám ??
pogo-roll
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa pogo-roll »

j vacsina aut maju namerane viac ... teda pokial su v ok stave mna zarazil ten obrovsky rozdiel oproti papierom ...to znamena ze to asi od vyroby ladia na vyssi vykon. tiez som mal cipovane auto asi pred 15rokmi bolo to ale stare DTi cko nie commonrail .. navysili to o 35% trochu to prehnali a auto pri zrychleni aj zadymilo .. cez ek preslo a po mechanickej stranke aj po 170t bolo ok ...turbo vydrzadlo , prevodovka spojka vsetko... ale dnes by som to pri tych autach plnych elektroniky ,filtrov asi neriskoval hlavne ak si chce zadavatel auto nechat dlhsiu dobu ... tie 2,0 tdi idu aj tak dost slusne a samozrejme keci o znizeni spotreby netreba brat vazne v lepsom pripade ostane rovnaka
truck123
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa truck123 »

Lubos,nic nieje cierne, alebo len biele, Zakonite sa prehrieva, nie neprehrieva, teplota oleja je rovnaka, aka bola pred cipom a to som ho prehnal po rozpalenych dialniciach na dov.
Spotreba tiez nesla hore, naopak, tak 0,5l je dole, ale vyuzivat rozumne!!!
Ty by si to mal vediet, mas viac NM, nepotradzuje prevodovka pri zrychlovani zbytocne ako predtym, ze bum o dve dole, proste to ide plynulejsie aj ked ides rychle.
A ano, mozno sa nieco poserie, rovnako, ako bez upravy motora, a co?
Tak sa vymeni, opravy co bude treba. Nejde o zivot.
Ja neobhajujem cip, ako taky, ja len hovorim, ze to auto je upravene o triedu lepsie a zatial som nezaznamenal jediny problem.( len to nesmie cipovat jozko v siltovke na benzinke....
seven549
Príspevky: 7145
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa seven549 »

prehrievanie zavisi od jazdca na kolko to pusti.pre niekoho je ist 160tkou 50km usek v kuse nezabudnutelny zazitok na cely zivot.

niekto jazdi stale kde sa da 180-210km/h a tam uz sa rozpali vsetko.aj olej na 160 celzia.vedia praskat vyfukove zvody,hlavy valcov,na necipnutych autach,ktorym sa to beznym jazdenim nestava ani za pol miliona km.
oco13
Príspevky: 15447
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa oco13 »

truck123 napísal: 19.07.2022 17:53 Nejde o zivot.
Sem tam ide - stačí sledovať čiernu kroniku alebo bulvár. A ak aj nejde o život, ide o peniaze - ale to sa zbadá až keď zachýbajú.
Tu vidím rovnaký pohlad na svet ako u NagyhoVodražku - šak podpíšeme objednavku a je to. :4012:
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Jedným z najdôležitejších rozdielov medzi ľuďmi a zvieratami je to, že zvieratá nedovolia, aby sa najväčší idiot stal vodcom svorky.
lubos zimovcak
Príspevky: 2531
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Chiptuning 2.0TDI/320NM/110kw/CRLB

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nejdem sa hádať.
Volakedy som tiež špekuloval nad čipnutim, stálo okolo 10-15.000 SKK.

Bol to iba zásah do RJ, tuším nahranie nového softwaru, ktorý spôsobil vyššie otáčky turba, čiže, zvýšil tlak, zvýšil dávku paliva.

Plus športový filter.
No, už vtedy sa to priecilo mojim skúsenostiam s dieslami....
A tak som to s vďakou odmietol.
A dnes by som bol najradšej, keby išla hmotnosť áut DOLE a tak sa zvýšil výkon motora...A klesla spotreba..

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní