Chevrolet Spark r.v. 2007 - chyba zapaľovania
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 05.12.2012 20:32 Zdieľať na Facebook
Chevrolet Spark r.v. 2007 - chyba zapaľovania
Zdravím,
Potrebujem radu s jednou vecou, s ktorou si neviem rady. Jedná sa o Chevrolet Spark r.v. 2007, 0.8l benzín. Pred pár dňami som pocítil pri bežnej jazde z času na čas jemné šklbnutie (pri mierne stlačenom plyne, pri konštantnej rýchlosti). Časom to ale prerástlo a na studeno autom dosť rázne trhá, šklbe. Keď sa dostane do prevádzkovej teploty, je to o niečo znesitelnejšie, ale pri prudších zrýchleniach sa rozbliká kontrolka "check engine" a takisto známe šklbanie + pokles výkonu je značný. Bežná diagnostika mi ukázala ,,náhodné vynechania zapaľovania valcov,, - či mi veľmi veľa nenapovedalo... Vymenil som už všetky sviečky, zapaľovacie káble, novú cievku (originálny diel) na všetky valce (3v1) a takisto palivový filter je nový - MANN Filter. Čo by mohlo ešte spôsobovať popísaný problém? Najradšej by som bol, keby odpovedali ľudia, ktorí mali niečo do činenia s týmito motormi, alebo vedia ako na túto vec. Budem vďačný za každú radu.
(Ešte doplním, že keď odpojím kábel od prvej sviečky pri naštartovanom motore, poklesnú otáčky a po chvíľke sa vyrovnajú.. rovnako je to s tretím valcom, avšak pri 2. po odpojení kábla otáčky ani len nepoklesnú.. nič sa neudeje.)
Potrebujem radu s jednou vecou, s ktorou si neviem rady. Jedná sa o Chevrolet Spark r.v. 2007, 0.8l benzín. Pred pár dňami som pocítil pri bežnej jazde z času na čas jemné šklbnutie (pri mierne stlačenom plyne, pri konštantnej rýchlosti). Časom to ale prerástlo a na studeno autom dosť rázne trhá, šklbe. Keď sa dostane do prevádzkovej teploty, je to o niečo znesitelnejšie, ale pri prudších zrýchleniach sa rozbliká kontrolka "check engine" a takisto známe šklbanie + pokles výkonu je značný. Bežná diagnostika mi ukázala ,,náhodné vynechania zapaľovania valcov,, - či mi veľmi veľa nenapovedalo... Vymenil som už všetky sviečky, zapaľovacie káble, novú cievku (originálny diel) na všetky valce (3v1) a takisto palivový filter je nový - MANN Filter. Čo by mohlo ešte spôsobovať popísaný problém? Najradšej by som bol, keby odpovedali ľudia, ktorí mali niečo do činenia s týmito motormi, alebo vedia ako na túto vec. Budem vďačný za každú radu.
(Ešte doplním, že keď odpojím kábel od prvej sviečky pri naštartovanom motore, poklesnú otáčky a po chvíľke sa vyrovnajú.. rovnako je to s tretím valcom, avšak pri 2. po odpojení kábla otáčky ani len nepoklesnú.. nič sa neudeje.)
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 05.12.2012 20:32 Zdieľať na Facebook
cievka je jeden kus (3 v jednom), od každého vývodu ide kábel na každú sviečku (tj. 3)... Bol som skontrolovať, ako sú na tom káble, aj konektor, ale tie sú celkom zachovalé.. neporušené úplne... na každom konektore sú gumové tesnenia, ktoré zabraňujú vniknutie akýchkoľvek nečistôt, takže je to celkom dobre riešené.. káble sú vedené cez pvc trubky, k RJ, čiže sú chránené... ale vďaka za radu
http://forum.cars.cz/chevrolet/download ... view[/img]
http://forum.cars.cz/chevrolet/download ... view[/img]
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Jáj...to je bývalý Matíz...trojvalček...Teraz mi doplo.
A čo ak nieje problém v elektrike ale napríklad mechanická záležitosť ohľadom ventilov napr. A slabá kompresia a preto zlé zapaľovanie na tom druhom valci...len ma tak napadlo . Lebo ak píšeš že nové veci a aj konektor v porádku. Dal by som von tú sviečku z druhého valca a pozrel či dáva iskru mimo motora...to je taká najjednoduchšia diagnostika .A odmerať kompresné tlaky.
Inak to auto stále máme v rodine. Za za cca 9 rokov dve závady, Skapal tam raz IMMO bolo treba znova nakódovať kľúče a teda nešlo vôbec naštartovať a druhý raz sa odtrhli silentbloky čo držia airbox...Inak celkom to jazdí do teraz v pohode a bez problémov.
A čo ak nieje problém v elektrike ale napríklad mechanická záležitosť ohľadom ventilov napr. A slabá kompresia a preto zlé zapaľovanie na tom druhom valci...len ma tak napadlo . Lebo ak píšeš že nové veci a aj konektor v porádku. Dal by som von tú sviečku z druhého valca a pozrel či dáva iskru mimo motora...to je taká najjednoduchšia diagnostika .A odmerať kompresné tlaky.
Inak to auto stále máme v rodine. Za za cca 9 rokov dve závady, Skapal tam raz IMMO bolo treba znova nakódovať kľúče a teda nešlo vôbec naštartovať a druhý raz sa odtrhli silentbloky čo držia airbox...Inak celkom to jazdí do teraz v pohode a bez problémov.
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 20.10.2008 23:44 Zdieľať na Facebook
Skús na Chevrolet fóre, tam to hodne riešia:
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 39&t=16538
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 39&t=15545
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 39&t=16538
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 39&t=15545
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 05.12.2012 20:32 Zdieľať na Facebook
VYRIEŠENÉ
Problém bol vyriešený - boli mierne podpálené ventily - čiže sa vymenil jeden výfukový a jeden sací a k tomu bol pridretý EGR ventil. Auto ide ako má
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných