BufĂ­k - skĂşsenosti

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Pfúú,ja keď bufikujem 9hod,tak potom cca hodinu mám naštartovaný motor,aby sa baterky dobili. Bufik nema ohrev vody,tzv vodnik,ale fuka teplý vzduch cez prieduchy a termostat v kabine to udržuje na nastavenej teplote. Áno, počítaj s tým,že bude treba batériu dobíjať nabíjačkou,ak nebudeš mať dostatočný najazd km na prirodzené dobitie batérie. Po tych 9hod bufikovania to zoberie cca 10-15%kapacity batérie, závisí od vonkajšej teploty,dĺžky kúrenia,a počiatočnej kapicity batérie.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

U nas mame vsetky auta vybavene bud bufikom alebo elektrickym predohrevom.
Bufik je jednoznacne najkomforntnejsi no na 20km denne je to malo, baterka to dlho nevydrzi.
Pravidlo kolko bufik - tolko jazdy suhlasim, no v zime je to aj tak malo. Osobne pokial auto parkuje v blizkosti el zasuvky tak jednoznacne el. predohrev (DEFA - kupujem od polskeho distributora vyrazne lacnejsie ako tu na SK) navyse je to Norsky original ktory je totalne bezudrzbovy. Bufiky zase treba servisovat a zasadne nejdu ked je najvacsia zima :D
Kazde riesenie ma svoje pre aj proti treba si vybrat no jednoznacne akykolvek predohrev motora ci kabiny je super. Za poslednych 6 rokov neviem co to je skrabat okno ci sadat do studeneho auta.
zofre78
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 13.09.2007 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zofre78 »

ahoj, ja kúrim s 88Ah už tretiu zimu a zatiaľ stíha. Samotná baterka má o dva roky viac tuším. Ale 10-15 min. mi úplne stačí, lebo jazdím podobné trasy ako Ty. Zatiaľ som nemal problém, ale najbližšie tam pojde 100Ah. 15-20 minút Ti už odlepí ručičku teplomera z 50 stupňov a vnútri už budeš mať príjemne. Kolega to zo začiatku zimy a na konci zimy odpája od climatronicu, ja si to užívam celú zimu aj s ventilátorom. Na 70 stupňov budeš musieť kúriť slabú polhodinku, bez ventilátora isto menej. Turbo to tuším aj meral. Problém budeš mať iba jeden, ako ja teraz, chcem novšie auto a bufík nebude mať skoro žiadne.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

skusenosti nemam :-\ , ale kamos v kanade ma...hovori tomu kocka...zapojis to kablom aj ked ides do obchodu nakupit, proste kde byva vacsi pohyb ludi, ma to pri dome atd, tam je to skor nutnost ako rozmar...predstavujem si to, ze seknes hadicu napojis konce a trci z toho kabel, prosto ked je naozajstna zima, srandovat s akmulatorom sa im tam asi neosvedcilo...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Bajo citaj moj prispevok ja na tom frcim uz 5tu sezonu a zapinam ked nocne teploty klesnu pod 5 stupnov. Samozrejme celkovy vykon je len niekde okolo 2kw takze pri -10 tomu treba nechat aspon 1,5hod (stredne velke auto) ale v aute je prijemne a motor ma ca 50°C
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

... no a teraz meno toho polského distribútora... ja mám v jednom aute defu od molpiru a chcel by som do ďalšieho tak som zvedavý na to porovnanie cien... vďaka
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

laki ja som to fakt meral, ale pre siedmymi rokmi takze uz si to presne nepamatam. V principe to bolo nejako takto : sharan 2001, 85kW 1.9tdi, zabudovany 5kW bufik.

Spotreba nazivo 35W max, to je na nom napisane. Vtedy ked startuje ide aj zhaviaca sviecka, potom uz ide len "samospadom" samovznietenim nafty kde by mal zrat okolo 15W. Vonku -7 az -9 stupnov take bratislavske zimy, nakopnem to cez dialkove, zhruba za 12 az 14 minut start a okamzite sa lepi rucicka teplomera niekde ku 60tke alebo tesne za nu. Kolko to bolo real samozrejme zmerane nemam, vnutorny ventilator odpojeny (nemal zmysel, rozlapim dvere, nalozim dieta, zapasam dieta, vsetko teplo je dvestokrat v riti prec, takze som hrubo uprednostnil vyhriat co najviac motor a potom co najrychlejsie kurit).

Je to fakt perfektna vec. Najdlhsie som bufikoval 28 minut, to bolo -27 vonku, teplomer mi dobre ze nevyletel z pristrojovej dosky.

Bateriu mozes dat silnejsiu, to vies, ja mam 100Ah. Pouzival som starucku 62Ah z vyroby, takze ta mala okolo 8-9 rokov za sebou v tom case, nic sa tomu nestalo. Ked zomrela ako 12rocna (voz ma teraz 14), kaufol som stovku lebo vacsia nevojde a ani mi ju netreba. Kedze som bufikoval povedzme 10 az 15 minut (=1/6 az 1/4 hodiny) a bufik zerie 3A (35W = 12V x 3A), zozral som z baterie priblizne 0.25 hod x 3A = 0.75Ah.

Za stvrthodinu bufikovania BEZ VENTILATORA zozeries okolo 3/4Ah az jednu Ah, cize proste zanedbatelny prd. 20km v pohode dobijes, do baterie proste potecie trosku vacsi prud lebo bude moct, nevidim tam ziadny problem zvlast kedze mas 88Ah.

Samozrejme odporucam, pokial je moznost tak kazdemu, zhruba kazde dva-tri tyzdne bateriu prebehnut kondicionalnym nabijanim malym prudom, maximalne 2A (aj napriek tomu ze je to 88Ah). Neprekrocit voltaz, nad 14.4V urcite bublinkujes, takze doporucujem zhruba do 13.8V, bateriu rozhodne nechat cez noc rozmrazit v byte/dome a az potom cez den kondicionovat (inak klame telom, nabijacka aj hustomer si budu mysliet ze je nabita a pritom nebude). Ako vravim, moja starucka 62ka z vyroby original ktorej cert vie ako povodni majitelia ublizovali, u mna prezila pat rokov zimneho kurenia a kdeze moje auto videlo 20km jazdu (asi tak ako garaz = hadam raz za zimu). Takze ja som tu baterku rasoval jak ho//wado a napriek tomu pri mne prezila 6 zim, aj ked som kupoval auto 7rocne. Teraz ho budem mat osmu zimu.

Najcastejsie jazdy mam 4.4km a 8.7km, potom take s///racky ze 4-5km s dietatom na kruzok pripadne 0.9km do obchodu :) Nerieste prosim naco mam auto :)

Jedine luto mi je ze sa aj olej nezohrieva, ten by to potreboval ako sol. Samozrejme ze prestupom cez blok motora nieco malinko prijme, a tepla voda a celkovo teply motor je mu urcite prijemnejsi ako keby to cele malo -10...
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

hjundai napísal:... no a teraz meno toho polského distribútora... ja mám v jednom aute defu od molpiru a chcel by som do ďalšieho tak som zvedavý na to porovnanie cien... vďaka
Pisem ti SS
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

benzinove nepoznam, ale kacirsky by som si tipol ze tam sviecka musi blyskat jak namydlena. Takze elektricka spotreba by mohla byt vyssia ako to co pisem, cim sa vsak kategoricky nic nemeni na celkovom obraze.

Ked mas garaz a taketo moznosti, nie je o com. Nevahaj ani trosku, kazdy piatok/sobotu/nedelu to pripoj a nakrm a hotovo, proste ako ti to vyhovuje.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mp3, benzínový bufík má len iný horák. Iskra je len na zapálenie, potom už iskru netřeba. Práve naopak, naftový má žhavič s ten si vezme viac. No keď to už horí, tak už netřeba ani iskru ani žhavenie.

Lakino: zohrievať motor na 70° kvoli štartovaniu nemá zmysel. Kvoli čomu to vlastn epotrebuješ? Ofuk je nastavený tak, že začne fúkať myslím při 50° a toho by som sa nevzdal. Ak je vonku -10° tak terba rátať so 45min aby boli okná rozmrazené a interiér jako tak vyhriaty. Voda má tak 50-60° a po naštartovaní ide rýchlo hore. No převodovka a olej v nej má stále len tých -10°
Často býva súčasťou kúrenia aj čidlo teploty vody pre dohrev počas jazdy. Takže ak máš vypnuté kúrenie a počas jazdy teplota vody klesne (jazda z kopca, dlhý voľnobeh...) tak bufík automaticky dohreje.
Ja jazdím len dlhé trasy no otec aj brat prešli vždy len cca 5-7km. Na štartovaní to bolo poznať tak po týždni no stačilo prejsť 30km a bolo to OK. Nikdy sme nedobíjali baterky kvoli tomu, že by ich kúrenie vybilo
Roadrunner
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
Bydlisko: ZM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roadrunner »

Mimochodom Acon, všetko najlepšie k meninám :)
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

;-) Ď
rudigo
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 09.11.2010 21:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudigo »

Chlapi ahojte,aj ja chcem odkaz na DEFU.Do ss prosim tu polsku
rudigo
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 09.11.2010 21:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudigo »

Zabudol sm Dakujem
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

lakinooo napísal:Acon, je to automat. Chladenie oleja ide cez chladic. Cize prevodovka sa predsa len o cosi zohreje. Rovnako ked nastartujem auto, tak potrebuje ovela kratsi cas na zohriatie.
No aj tak sa začne zohrievať až po naštartovaní. Ale samozrejme v tomto prípade to pojde rýchlejšie. No neriešil by som či sa zohreje motor na 50 alebo 70° to je jedno, v oboch prípadoch je motor dostatočne teplý a ubrať si na komforte vyhriateho auta nemá zmysel

Návrat na "Shoutbox - o všetkom"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných