brzdy Ridex

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sám ich mám na Roveri 75,v rodine sú,u známych alebo priatelov.Jediná pripomienka nie je.Ano,treba montovať v komplete kotúč + platnička.Aj u podvozkových dielov je veľa velmi kvalitných dielov značiek ktoré množstvo ľudí považuje za podradné.U homokinetických kĺbov to isté,ale toto všetko sú veci,ktoré nech si každý rieši podľa vlastného uváženia a peňaženky.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Na slovensku je značka ATE Boh liga niečo čo neprestreli nič a snáď každý gazdavie ze je to ako passat.to naj co svet ponuka.co tak znacka brzd dayco.mam ich v zásobe asi 2roky až mi padnú starline boli za 20 euro od polaka kotuce+dosky.a sú balené osobitne.kazdy kotúč má svoju krabicu.u nás sa predávajú kotúče automaticky dva krát.naco ak mi treba len jeden.ono vždy na aute pokruti len jeden.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

maci.nko@azet.sk napísal:
Mali sme tú česť skoro každých 7-10tis km meniť jednej X5:E70 asi 4-5 krát a stále triaslo, skúšali sme ATE, Textar, aj Brembo, všetko začalo triasť tak som mu navrhol skúšku ABE že ked zatrasú aj tie tak mu ich ja preplatím. Momentalne nájazd cez 80000tisíc a netrasú!!.
mám kolegu jazdil kedysi Nemecko na E46 328i.dal brzdy ate za 5000km pokrútil 3kotuce.bol akurát vo svicarsku vysvetlil im problém vysmiali sa nejakému ate že oni dávajú len drahé bremeno alebo lacne jurid.tak šiel do jurid a tie dožili kym auto predal.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kto pozná prečo sa z brzdami deje to čo sa deje,po výmene je všetko Ok a po 5-8 tis km trasú znova,ten tam môže dať aj blato,a triasť nebudú.Ludia už prestali čítať z porozumením,v tom je celá sranda,lebo vôbec nejde o žiadne tajnosti okolo toho.Len ľudia sú aj darebný aj lajdáci a odfláknu všetko,čo vyzerá jednoducho.Veď dnes je blbec kto si sám nevymení platničky,ale že ich vymení a je blbec na dva razy lebo to urobí ako cigán.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

Milan pravdu vravíš sú medzi nami aj chumaji čo sa hrajú na machrov a po 5-8tis trase ale nie vždy je pravidlom že chyba nastala u mechanika. Občas sa to aj prebrzdí a velmi veľa x je to chyba materialu. Často je to len v pozlátku zabalené blato!

Na mojom príklade boli nové ložiská ramená náboje a triaslo to stále. Po montáži ABE namiesto ATE to je OK. Dal som si x krát otázku prečo???

Po uchytení do sústruhu bola jasná odpoved ked sa špony vlnili ako z hliníka alebo zo silonu netrebalo dalej odpovedať že prečo.... Ked je kotúč mäkký a prehreje sa je možné že sa zvlní?
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Nie vždy sa zvlní.aspon u mňa tie starline.ak sú v lete mojimi jazdami rozpálené trasie volant pri brzdení ale ak ochladnú ide všetko akoby nič.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

maci.nko@azet.sk napísal:Milan pravdu vravíš sú medzi nami aj chumaji čo sa hrajú na machrov a po 5-8tis trase ale nie vždy je pravidlom že chyba nastala u mechanika. Občas sa to aj prebrzdí a velmi veľa x je to chyba materialu. Často je to len v pozlátku zabalené blato!

Na mojom príklade boli nové ložiská ramená náboje a triaslo to stále. Po montáži ABE namiesto ATE to je OK. Dal som si x krát otázku prečo???

Po uchytení do sústruhu bola jasná odpoved ked sa špony vlnili ako z hliníka alebo zo silonu netrebalo dalej odpovedať že prečo.... Ked je kotúč mäkký a prehreje sa je možné že sa zvlní?

Dnes majú autá skutočne pekne dimenzované brzdy,vpredu prakticky vždy ventilované a tak naozaj človeka dosť prekvapí ak príde človek že mu trasú brzdy a je jasné to nie je typ pretekára.Pred krátkou dobou menené všetko,väčšinou už druhý raz a ja to robím tretí raz.Toto ma oprávńuje napísať že ľudia si za tieto veci môžu sami.Sú dielne že klobúk dole,ale žiaľ väčšina to odfláka ešte hlboko pod úroveň ľudí,majiteľov čo si tieto veci robia sami.
Ja som za celý život nezažil jedinú otázku...počuj ty to ako robíš ?! Na školení (diagnostika) je nás cca dvadsať a už mi je trápne sa pýtať,nikto nič,každý všetko vie ! Pošle ho autorizák,dobre tak si to tam odsedí,ale zaujíma ho kedy bude obed a kedy to končí.Je to celé tak akurát na ho...o a v tom sa sem tam nájde nejaký exot čo tam nepatrí,ktorý pri práci aj myslí a zaujíma ho doslova všetko a do svojej práce tiež dáva všetko.Totálne výnimky,kam ideš všade sebavedomý geroj čo je až taký odborník,že už sa ani baviť s tebou nebude.Už som to písal,videl som fenomenálnych odborníkov,ale pokojne ti čokoľvek vysvetlia,ukážu,majú na teba čas.Až je človek ozaj prekvapený aké cenné grify ti prezradia bez cukania.
easyridersvk
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

moze sa zvlnit a ked vychladne je zas rovne ako lusk. ...nic sa nenamera...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Uz ked sme pri brzdach tak davam dotazy.... Ak je na brzdici par vodiacich trnov a jeden ma gumovu manzetu....jej vyznam? Ak ho zamenim za trn bez manzety? Na nissane som mal trne namazane silikonovou pastou a beztak napucneli a zasekli sa... Preco?
Kedy sa na kotuci vytvori sklovita vrstva?

Inak mne v KE stiahli kotuce a cenu si tvorili podlka ceny noveho kotuca na dany model. Ina cena bola ak novy kotuc stal 30e a ina ak 100e.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

seven raz som uvaril kotuce a ked ochladli nepohol som s autom.dokonca som musel menit brzdy komplet,ložiska a čidla na abs boli roztopene.....mne to nerobilo jak tebe.neviem preco.asi že to bola prvovyroba.budem musiet kupit tie co ty.musim to hned vymenit.tie brembo co mam su asi na nic. :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai napísal:Uz ked sme pri brzdach tak davam dotazy.... Ak je na brzdici par vodiacich trnov a jeden ma gumovu manzetu....jej vyznam? Ak ho zamenim za trn bez manzety? Na nissane som mal trne namazane silikonovou pastou a beztak napucneli a zasekli sa... Preco?
Kedy sa na kotuci vytvori sklovita vrstva?

Inak mne v KE stiahli kotuce a cenu si tvorili podlka ceny noveho kotuca na dany model. Ina cena bola ak novy kotuc stal 30e a ina ak 100e.

Je viac aut ktoré majú "gumové" uloženie trnu.Problém zrejme vyrobý nevhodné mazivo.ja ak mám trocha pochybnosť použijem biely Tunap do 1300 °C ! ten ešte nevyrobil žiaden problém iba je drahý ako fras a málokto ho predáva.
sklovina na kotúči nie je nič iné než leštená hrdza.Preto začne na tom krajíčku kde sa nedotýka platnička a postupuje až na styčnú plochu až vytvorí hotový golier.Dá sa tomu zábraniť ale to treba ošetriť plochy kotúča ešte pred montážou.Ja to ošetrím nástrekom na celý kotúč,akurát činná plocha sa ochráni kruhom z papiera.Strieka sa aj rebrinovanie (vetranie) kotúča.Všera som videl jeden kotúč menený cca dva roky,stále ako nový,ani náznak hrdze.pritom bežný kotúč ktorý sa kúpy bez akejkoľvek ochrany.
hosa
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hosa »

čím to striekate?pri zahriatí hrozí hrozí umazanie styčnej plochy doštičky..
hosa
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hosa »

Bola tu spomenutá aj značka SRL.Namontoval som ju na Renault 1,9D.Skúšobná jazda cca 10km,pri volnobehu klepkanie.Po demontáži som zistil uvolnené nity na unášači lamely.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To už su take lakocinky, že striekať rebrovanie kotuča...

snaď na nejakom víkendovom aute... a ofarbiť brzdiče na červeno, k tomu....

Ja odstranujem ostrap z okraja kotuča karbobruskou, normalne 3x45°
pri naštartovanom motore a zaradenom nejakom prev.stupni aby mi to samo točilo lol

a nič netrase..aj keby malo po tom obrusení...

lenže ja NEBRZDÍM ..skoro vobec...
doštičky som menil po nejakých 105 000 km
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

len Milan to na rozdiel od tvojeho napadu strieka antikoroznym maglajzom, ktory neni vidiet ale drzi tam jak hluchy dvere, to je take kuzlo, ze keby ti povypraval co za zazrak to je, tak si sadnes na prdel ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných