Brusenie brzdovych kotucov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

printerscd
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Zdieľať na Facebook

Brusenie brzdovych kotucov

Príspevok od používateľa printerscd »

Zdravim.

Pred 2 mes.som menil komplet brzdy-zadne,predne-kotuce+dosticky.( kotuce Brembo a dosticky Bosh )

triaslo mi volantom pri brzdeni, stare mali cca 2roky

Teraz ked som presiel 4000 km na novych brzdach,
pri nerovnom povrchu trasie volantom stale hl.ak brzdim jemne-to je si myslim pochopitelne...

Ale aj tak sa mi nezda ze je to po vymene novych na 100%

Ma zmysel dat vybrusit stare kotuce a pouzit ich do buducna ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Brzdy niekedy prekvapia.Niekoľko dní nazad sa riešili brzdy ktoré tiež boli zdrojom trasenia.Logicky začalo sa meraním hádzavosti starých kotúčov a hodnota hádavosti bola 30 tisícin.Nakoľko zrovnanie sa urobilo ale kotúč bol už podmierečný,tak boli dané kotúče nové.Na obrovské prekvapenie aj z novými kotúčmi ostalo hádzanie cca 25 tisícin.Najväčšia výchylka sa označila na kotúči aj náboji,a kotúč sa upevnil o 180°otočený voči pôvodnej polohe,potom o 90 na jednu a druhú stranu.Vystriedali sa teda všetky štyri možné pozície náboj-kotúč a hľa...výchylka bola vždy najväčšia v bode označenia náboja. Čiže,nový kotúč na náboji ktorý hádže.Podotýkam vôla ložiska meraná a takmer nula.Druhá strana hádzavosť cca 0,010 tj OK,merané 2 cm od najväčšieho obvodu kotúča.
Tým chcem iba upozorniť že aj takáto vec existuje.
Možno sa po prečítaní ozve sám majiteľ ako sa auto teraz správa.
Výmena bez merania (2-3 min) je budúcnosť naslepo,a nestáva sa často,ale niekedy sa vypomstí táto neznalosť.Pritom táto znalosť je dobrá hneď z dvoch dôvodou,overí sa aj ložisko aj brzda.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to ze ti to hadze volantom znamena ze znova kruti tie kotuce.volant nesmie pri brzdeni vobec triast.a uz vobec nie na prednokolke.kotuce na sustruh je nanic.novy kotuc ma nejaku tu hadzavost aby sa dosky odsuvali od kotuca.kotuce zobrate na sustruhu uz tuto vlastnost nemaju.ak je lozisko dobre,treba pozriet voditka strmena netreba setrit dat par drobnych na nove.zaklad je ocistit disky dosadacie plochy aby koleso sa nepsravalo ako krivy disk.potom dosadacie plochy kotuca na naboj a brzdovych dosiek.drziak strmena aj ten strmen vsetko kde sa dosky dotykaju zeleza.zober pilnik a vsetko ocistit.vsetko musi chodit lahko.pozriet brzdovy valec v tom strmeni ako sa ma ci neni pod prachovkou hrdza potom si striekni jemne spreyom kotuc napr zinkovym poskladaj to,pojazdi trebars 10km a pozri ako ti suchaju dosky o kotuc.ak neberu celu plochu je niekde chyba.bud zle dosky alebo je nieco krive.neni mozne aby sa po 2 mesiacoch krutili nove brzdy.len nechapem preco sa davali dosky bosch.zeby lacne?mal si dat aj dosky brembo.
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Ako spomenul mhlavaty, jednalo sa o moje brzdy.. Pri brzdeni vo vacsich rychlostiach hodne znatelne trasenie volantu... Kotuce sli najpr v snahe o ich zachranu na sustruh, ale marna snaha, mali uz nejaky ten odbrzdeny kilometer.. Sli nove kotuce, no i napriek tomu bola namerana hadzavost, i ked naozaj minimalna..

V praxi: trasenie volantu po vymene kotucov uplne zmizlo, odchylka x-tisicin sa do volantu neprenasa...

Zadavatel pise, ze sa mu to vratilo po 4 000 km, ostava dufat, ze aj taka mala hadzavost kotuca v tisicinach sa nepodpise na drahe, aku dosticky na kotuci spravia... Zatial mam najazdenych zhruba 200 km na novych kotucoch, dam vediet, co je s nimi po 1 000 a viac km ;)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ake dufat.nalozim tym brzdam.treba sledovat kazdy den po kazdej jazde kotuc ako ho sucha.sledovat kde skor mizne to frezovanie od vyroby.ak ich znova pokruti a nic nevidiet,na sustruh a nech chlapik zaznaci kde je kotuc chyteny.ak je to na okraji kotuca a smerom k lozisku je stale rovnejsi a rovnejsi,toto je najcastejsi problem {a vsetko je ok co sa tyka vymeny}tak krive strmene.bohuzial bud druhe alebo nove.je to silne zelezo no skrivi ho akosi.este som zabudol ja mam stale po jazde v nemecku fialove kotuce totalne fialove a co brzdenie to smrad zo spalenych brzd a nekruti ich.oni sa potom do 300km zregeneruju nic neni poznat.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

seven549
Fu vela praxe a vela skoleni mam za sebou ale tvoje vedomosti ma dali do kolien. Povedz aj nam ostatnym kde na to chodis....
Elementarna vec. Odbrzdenie nesposobuje krivy kotuc a po dalsie hadzavost pripadne dalsia odchylka ako napriklad diferencia hrubky kotuca sposobuje vybrusovanie prave kritickych miest a preto sa to postupne zhorsuje...
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

kde na to chodim?ja som bol kedysi najlepsi v okrese.ja som z autami spal v garazi.ale je tomu uz 6 rokov co som z autami skoncil.mozem to kaslat tu spinu za nechtami za par susnov.a aby si bol v obraze.povolis pedal a co odtiahne dosky od kotuca?vnutornu dajme tomu ten valec pretoze niektore dosky maju tie pliesky,ale vonkajsiu?kazdy kotuc ma hadzavost on aj musi mat hadzavost.no je to spravene tak aby to netriaslo volantom.tie skolenia kam chodis su zbytocne.nic ti to neda.najviac sa smejem tomu ako skolia servisy kam posielat vstreky a cerpadla na opravy.cisty biznis.ani ja neviem vsetko ale pre urcite info si chodim na grilposed do cz za jednym starym mechanikom ktory nema problem cokolvek spravit v polnych podmienkach.naposledy repasoval automat prevodovku z pouzitych dielov + nechal ma to vyskusat.a vsetko mi ukazuje totalne zadarmo vlastne o prachy mu ani nikdy neslo.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

diferencia hrubky kotuca sposobuje vybrusovanie prave kritickych miest a preto sa to postupne zhorsuje - ako sa to zhorsuje ved sa to opotrebuvava rovnomerne tak ako moze hadzat volant.ved ludia nebrzdia pedalom prerusovane?
fpetyi
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 19.06.2006 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fpetyi »

zdravim vospolok......kupil som kotuce zimmermann....priemer 384mm....neboli najlacnejsie,ale cert to ber...dufal som ,ze budu dobre.po asi 2-3000km som len tak dobrzdieval,aby som necitil to neskutocne vibrovanie na volante.....volali sme s opravarom dodavatelovi ND zopar krat!a ten nam odporucil :"dajte osustruzit!"OK...stalo sa!a vysledok............????este horsi ako predtym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....tak este par telefonov a nakoniec nam poslal dva nove kotuce za cenu jedneho.......takze tak stym sustruzenim!!!!!!uz nikdy viac!!!ten kotuc je potom taky vrubkaty,ze ti zozerie aj platnicky..........pekny vecer!!
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

a keby si vedel za kolko sa tie kotuce v pl nakupuju :d :D za smiesne ceny ziadne alegro ale priamo zo skladov v pl.napr moje u nas stoja najlacnejsie tak 60 euro len kotuc.v pl to kupim za 25 euro aj z doskami a znacku aku len chcem.a este aj tak na tom zarobia.skoda ze cakacia doba je pre individual objednavku aj 6 dni.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

kludne ho daj osustruzit (pokial zostane minimalna hrubka) bezne sa to vsade robi
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zo sústružením niet najmenšieho problému,výsledok je daný profesionalitou človeka ktorý je pri stroji,a logicky ako bol kotúč na tento úkon pripravený a upevnený pri tom úkone..A kedže niekomu hrdza odpadávajúca z kotúčov nič nehovorí tak taký bude aj výsledok.Dosadacia plocha náboja chrontavá,kotúč chrontavý,vedomosť o hádzavosti nulový,prácu si robí každý ako vie....všetkých 5P aby to dopadlo zle.
Sústružený kotúč dosiahne presnosť nového ak je správne upnutý pri opracovaní,ale to už musí každý mechanik vedieť akému mantákovi to dá urobiť.Na krivosť nových kotúčov neverím,ale verím na hlúposť ľudí čo tvrdia niečo,pritom nemajú elementárnu znalosť a všetko majú podložené len a len vlastným ne/myslením.
Aby sa výrobca Zimmerman zaoberal hádzavosťou nových kotúčov bez konkrétnej vedomosti a merania a túto si rukolapne za tri sekundy neoveril,to je podivné.
halu
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 16.08.2007 15:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa halu »

Páni o akom sústružení píšete, na starých vyťahaných sústruhoch (česť tým ktoré kvalitne fungujú dodnes - a je ich dosť), ktoré boli
ulopkované zo závodov,

ALEBO

o sústružení kotúčov priamo na vozidle systémom PRO-CUT PFM,
mám s tým vlastné skúsenosti, otázky???

http://www.peterson-technik.sk/katalog/ ... ut-pfm-9-0
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

halu vytiahol si bojovú zástavu v čase mieru.To čo píšeš je samozrejmé,aké náradie,taká práca.Ak chceš vidieť zariadenie na akom by boli kotúče robené v mojej réžii,tak sa zastav,padne Ti sánka.Ak už vyťahuješ steré vyťahané sústruhy,tak tomu čo aj tak vie prd makový ako mu ten kotúč stiahli,môže byť šumafuk či to nerobili na sústruhu na drevo.Prd vie aj pred,aj po.
Systém priamo na vozidle je to najlepšie s čím som sa stretol,má to malú chybu a určite vieš akú.oplatí sa iba tam,kde je peňaženka veľká,a kde je veľká,tam je dosah na kúpu nových a neriešia sa egalizácie.Má to ešte aj druhú stranu mince,cena stroja je v oblasti snívania pre každý neznačkový servis,za produktívny život sa náklady nevrátia.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

bosch = financny nezmysel pre 90% aut
treba hocijaky fukcny sustruh a niekoho kto s nim robi, kvalitny odchylkomer nicim neoklames.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných