bohata zmes, strielanie do vyfuku octavia1, benzin 2.0, AQY

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

bohata zmes, strielanie do vyfuku octavia1, benzin 2.0, AQY

Príspevok od používateľa ------ »

Prosim o pomoc vsetkych, ktory s tymto mali nejake skusenosti. Pri zoslapnuti plynu mi auto reaguje normalne, ale pri deceleracii pocut ako nespalena zmes vybuchuje vo vyfuku. Teda striela do vyfuku. PC ukazal bohatu zmes. Pred nedavnom som menil katalyzator (bola rozsypana keramika), lambda (nereagovala), sviecky (jedna bola uplne znicena, spalilo az keramiku), vyfukove zvody boli popraskane (dal som zavarit). Toto vsetko podla mna odislo vplyvom toho, ze cast zmesi spali az vo vyfuku (zvysena teplota pri spalovani). Nie som mechanik preto sa mozem mylit a preto prosim o radu kohokolvek kto by mi vedel poradit, co to sposobuje, pretoze uz som bol v par servisoch a bud sa s takym niecim este nestretli, alebo kazdy tvrdi nieco ine a hlavne nikto to nevie urcit s istotou. Uz som menil cievku po vyjadreni jedneho servisu, samozrejme nepomohlo. Auto bolo na diagnostike kde nezistili ani jednu chybnu suciastku. Dalsi servis tvrdi, ze moze byt podpaleny ventil co dalsi servis vylucuje.Podotykam, ze auto ma normalny vykon, dobre startuje, netrha. Bojim sa, aby mi to nerozbilo novy katalyzator, neznicilo lambdu, alebo nebodaj nieco horsie. Ked som skusal odpojit vahu vzduchu tak to prestalo robit, ale vtedy si RJ navoli svoj program spalovania. Vaha je podla vyjadreni servisov v poriadku. Podla coho to zistili, neviem. Bol som aj na stroji EK. Vysledok: vsetko v poriadku az na zvyseny kyslik, co meria druha sonda na vystupe. Bolo povedane netesnost vyfuku. Moze byt, ale znova vyjadrenie dalsieho servisu, ze podla neho v tomto chyba nie je, ved kolko aut jazdi s deravymi vyfukmi a do vyfuku im nestriela. Tak ja neviem ci je problen najst chybu na takomto jednoduchom motore, mozno mi poradite konecne jeden servis v KE kde sa tomu rozumeju a spravne diagnostikuju a hlavne odstrania chybu. Vopred dakujem ze vsetky rady.Naozaj ocenim vsetko, pretoze uz to riesim asi dva mesiace a nikto nevie to dat dokopy a hlavne mam pocit, ze sa do toho boja pustit, pretoze nevedia co by to mohlo sposobovat.
Naposledy upravil/-a ------ v 29.06.2015 21:14, upravené celkom 1 krát.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ak je výfuk ozaj niekde deravý tak zrejme nieje jedno kde je deravý na ktorom mieste a môže to mať vplyv na tvorbu zmesy , A zovšeobecnovať že veľa áut má deravý a nieje problém....nieje aj je ako kedy ako kde ako u koho...Ak lambda meria že je veľa kyslíka možno následne RJ mieša bohatšiu zmes viac ako je treba...ale to by bolo badať asi aj na spotrebe.Isto poradí dakto fundovanejší toto je len môj laický pohľad na vec.Myslím že podpálený ventil by bolo poznať na výkone ...stav rozvodu je ako na tom ventilové vôle alebo celkovo časovanie rozvodu?
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

suhlasim s tebou co sa tyka toho vyfuku a pridavania zmesi riadiacou jednotkou. Spotrebu neviem s presnostou teraz odmerat, kedze teraz jazdim len kratke vzdialenosti, ale mam pocit, ze od prejavenia tohoto problemu mi spotreba isla hore, ale nijak kriticky, maximalne liter dva. Rozvod bol vraj meneny pred cca.50 tis. km.Uvazoval som nad tym dat ho pozriet ci je vymeneny dobre, len skoda, ze nazory mechanikov sa tak lisia, ze nikto sa do toho nechce pustit, pretoze tiez len uvazuju ci toto bude zavadou. Proste mam taky pocit, ze dnesne servisy radsej budu menit oleje, brzdy a capy...proste to co vedia, ze je zle, ako by mali zobrat auto na ktorom treba hladat chybu.Nechapem tento pristup, ale uz by som sa rad s tymto problemom pohol niekam dalej.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Nechapem, ako moze niekto povedat, ze vsetko je v poriadku.
Pises, ze jedna sviecka bola totalne znicena. Teraz je v akom stave? Jej farba je taka ista ako ostatne? Kompresiu nik nemeral?
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

mastik29...ved prave to, ze ani mne to nejde do hlavy, ze ako moze byt vsetko ok ked evidentne nieco nefunguje spravne. Tu spalenu sviecku nosim zo sebou vsede a v servisoch len nad tym krutia hlavou. Tlaky merane neboli, pretoze uz ked som ich chcel dat zmerat tak mi povedali, ze ak ma auto dobry vykon tak ak tam bude aj poskodeny ventil tak len v malej miere a to meranie tlakov neukaze. Sviecky som nepozeral teraz. Je tam tazky pristup cez sacie potrubie. Okrem toho su tam uz tretie sviecky, pretoze som menil tu spalenu trojbodovu za jednobodove (na odporucanie servisu) mal som ale slaby vykon auta, tak som menil potom za dalsie nove trojbodove. Tie jednobodove odjazdili asi 2 tisic km a nebolo na nich vidno ziadne poskodenie.
Naposledy upravil/-a ------ v 29.06.2015 21:16, upravené celkom 1 krát.
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

cviro123...viem, ze vysoku teplotu spalovania sposobuje chudobna zmes, len potom by strielalo do sania, nie do vyfuku aj ked moze byt, ze prave lambda sa snazi ten pomer vyrovnat a RJ zmes obohacuje viac ako treba...prave preto som chcel ako prve vymenit vahu vzduchu co spominas, ale kazdy mi tvrdi, ze nie, ze v tom chyba nie je...neviem ktory servis mam pocuvat a podla coho ist...uz som vyhodil 65 eur za novu cievku (podla odporucanie jedneho servisu) samozrejme zbytocne. Nerad by som dal stovky eur za suciastky bez vysledku, vyriesenia chyby. To ze by bola vaha vzduchu zla vraj ma aj za nasledok zly vykon motora atd. Ja mam vykon dobry, pravidelny chod aj ked som uz pocul, ze vaha vzduchu sa moze zdat dobra, ale nemusi udavat dobre hodnoty.Mal ten tvoj kamarat na 1.8T normalny chod motora? Ci nepravidelny a slaby vykon?
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

jednoducho povedane...uz ked mi niektory servis "diagnostikuje" chybu a som rozhodnuty to podla toho riesit a teda bud kupit vahu vzduchu, alebo davat rozoberat motor na kontrolu ventilov...tak mi to dalsie dva servisy vyhovaraju, ze dam zbytocne stovky eur a problem takto nevyriesim a bud krutia nad tym hlavou, alebo povedia, ze je mozno zle to, alebo to...tak neviem...uz by sa dalo povedat, ze som zufaly, ale asi bez postupneho investovania to nevyriesim
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale chudobnu zmes vobec nemusis poznat na vykone, teda, ze by bol mensi. Ta chudobna zmes v podstate dlhsie hori, za vyssej teploty, ba vykon mozno ocakavat este vyssi, ale v aute mas RJ, lamda sondy, vstrekovace, vahu vzduchu a RJ si vie korigovat bohatost zmesi podla zosnimanych udajov. Ak niektory z udajov je mimo toleranciu, RJ vyhodnoti to ako chybu a dosadi nahradnu hodnotu. Vaha vzduchu, zrovna tak aj sondy sa daju lahko skontrolovat cez diagnostiku, pisal si, ze tam problem neni. Problem s "uchcavajucim" vstrekovacom sa da vzhladom na povahu problemu taktiez vylucit. Takze ostava daka chyba, ktoru RJ nevie presne identifikovat, teda zrejma mechanicka. Nepises nic o casovani rozvodov, ani, ze by tam daco cvakalo (zdvihatko, vacka a pod). A ano, mechanici mali upriet pozornost na ten valec, kde pola ta poskodena sviecka a hlavne na tie ventily. Ibaze to je omnoho pracnejsie, nez povedat - vymenit cievku a pod. Meranie kompresie by mohlo potvrdit teoriu, este pred rozoberanim motora. Navyse, je to otazka max. 1 hodiny prace... A ako meranie kompresie, tak zrovna tak aj tlakova skuska (stlacenym vzduchom cez sviecku) by mohlo byt utvrdzujuce. Ale to chce troska skusenejsieho mechanika, aby si vedel uvedomit, kedy maju byt ventily zatvorene, teda kedy moze fukat...
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Ak vieš po anglicky tento chlap by mohol pomôcť s pochopením čo sa tam deje a čo všetko sa podieľa na určovaní zmesi https://www.youtube.com/watch?v=MHsfAXog-FI

ak by som si mal TIPNÚŤ!!! len tipnúť povedal by som že sa tam deje nejaká neplecha so vzduchom
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

------ - Ak sa da, tak by som poprosil tu dat foto tej spalenej sviecky.
A nic to nemeni na tom, ze urcite by som ako majitel trval na zmerani kompresie, popripade na otlakovani valcov.
Inak este taka podotazka: Aky rok vyroby to je? Lebo tieto motory sa montovali dost dlho a boli tusim od Euro2 az po Euro4. Niektore z nich mali aj system sekundarneho vzduchu koli znizeniu emisii kym katalizator nie je zohriaty na prevadzkovu teplotu.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

bud to niekde saje falosny vzduch alebo pekne rozstelovane zapalovanie vyber si o.i. liatinove zvody len tak lahko a vzduchotesne nezvaris
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Musíš ísť vylučovacou metodou od najmenej nákladných vecí.Zlá sviečka.Vymeníš ju a ponejakom nájazde ju proste musíš skontrolovať a vylúčiť napríklad vadu materiálu sviečky.AK bude aj nová zlá ďalší postup jasný.Zmerať tlaky je ďalší logický krok.Lambdu zmeriaš už pomaly aj vysávačom.Potom rozvody.Proste od najlahších.Viem pochopiť ja tiež riešim bohatú zmes.A servisy škoda reči na pár výnimiek proste len maximalizovať zisk.
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

mastik29...sviecku momentalne neviem odfotit. Mam ju hodenu v aute a auto je zhodou okolnosti od vcera v servise. Odislo mi servo. Takze vymena a pri tej prilezitosti som poziadal o utesnenie celeho vyfuku. Dal som vymenit zvody. Kupil som z jazdeneho auta. Teda aj ked tie moje boli zvarane v odbornej firme, pre istotu vymena. Zaroven som poziadal o zmeranie kompresie a hadam uz budem mudrejsi ak to vsetko spravia.
Je to r.v. 2001 a ano ma to sekundarne cerpadlo, ktore funguje presne tak ako pises.
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

coskoro dam vediet co nove sa zistilo
------
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2014 21:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ------ »

Zatial by som sem dal dolezitu otazku. Pri odpojeni vahy vzduchu strielanie do vyfuku prestane a teda RJ si navoli svoj program spalovania bez udajov z vahy vzduchu.Je pri takejto reakcii mozne, aby boli nejakym sposobom poskodene ventily? Totizto jeden autoservis si mysli, ze budu podpalene ventily ak je ta zmes bohata a teda striela do vyfuku. Mozu byt podpalene ventily ak pri odpojeni vahy vzduchu to strielanie prestane? Ak by to strielanie do vyfuku a teda chyba bola v podpalenom ventile, nerobilo by to aj s odpojenou vahou? Dalsia s tym suvisiaca otazka. Nebude predsa len chybna len ta vaha vzduchu aj ked ju VAG nevyhodil ako chybnu a motor ma dobry vykon a pravidelny chod?
Pytam sa pretoze ak meranie kompresie nic neukaze a ani utesneny vyfuk nic nezmeni neviem co mam zvazovat. Ci vymena vahy vzduchu cca 70e alebo rozoberat motor (kontrola rozvodov a ventilov) cca 300e. Velmi pekne vam dakujem za doterajsie a aj dalsie reakcie a prispevky.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných