BMW - výmena oleja po generálke

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tom35
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 02.01.2012 12:27
Zdieľať na Facebook

BMW - výmena oleja po generálke

Príspevok od používateľa tom35 »

Zdravim
Mám na Vas otázku. Pred casom sa na mojom aute robila pologenerálka motora (celý vrch), zarovnavala sa hlava brusii sa sedla ventilov, menilo sa prakticky kazde tesnenie ktore sa dalo, prakticky celý motor bol precisteny od necistot nazbieranych rokmi.
Naliali sa kvapaliny a nový olej. Som si vsak takmer isty ze v motore ostalo mnoho pilin a inych kovovych castic z prace. Preto mienim olej preventivne vymenit aj ked auto najazdilo smiesne kilometre. Je podla Vas potrebne preplachovat to nejakymi pripravkami, naftou, dat zmerat mnozstvo pevnych castic v oleji alebo sa na to vykaslat? Jedna sa o atmosfericky 2.5liter BMW M50B25. Za odpovede Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Doporučujem olej vypustiť do absolutne čistej nádoby a dať do nej silný magnet,hoci aj zo starej disketovej mechaniky alebo iný ultra silný neodým.Olej potom v nádobe premiešať,zliať do st.orig.obalu od oleja a pozorne skontrolovať stav usadlín na dne a na magnete.Je možné že olej bude schopný bezproblémov naliať späť.Nikdy nepoužiť nič na "preplach" lebo sa to dostane všade až po hydroštel a narobí viac škody ako užitku
cochces
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 17.01.2007 07:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cochces »

ako ti ostali piliny a kovove castice z prace ked si robil len vrch.som nepochopil
mensahservice
Príspevky: 374
Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mensahservice »

coches napísal:ako ti ostali piliny a kovove castice z prace ked si robil len vrch.som nepochopil
veru ze ani ja som to nepochopil ake piliny su tam po GO hlavy, pocujem to prvykrat :d :D :4090:
viktorDDD
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorDDD »

hlava sa po mechanickom opracovaní (rovnanie, brúsenie sediel) komplet vyčistí, prefúka vzduchom a tak sa dáva na blok, takže nejakých pilín by som sa vôbec nebál
pre pokoj na duši skráť ďalšie 2 výmeny na 5-6tis. a potom už normálne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci je to celé na vode.Lebo...akákoľvek špóna alebo pilina sa prepadne dole,tak
1. ak je väčšia, by zastala na sacom koši.Ale ani to nie,pretože taká čiastočka kovu už klesne v oleji na dno.
2. čiastočka ktorá sa udrží v oleji plávať sa dostane po olejový filter ktorý púšťa čiastočky pod cca 3/5 mikronov,takže tu je halt
Na kieho Árona by robil dve výmeny oleja,čo by tým preboha dosiahol ?
Ani len tie čiastočky ktoré pristanú na dne ol.vane nedostane von,tie si počkajú na demontáž,až raz niekedy bude.Von vytečie iba metalický prach.
Ak už chce mať absolutnú istotu pred metelickým olejom,tj ultra jemné čiastočky,stačí vypustiť a nechať sedimentovať na magnet.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mne pred 2 rokmi odislo tesnenie pod hlavou prehnilo.auto absolvovalo este 4000km kym slo na opravu.hlavu som dal otlakovat zrovnat nic sa na nej nemenilo doma som to ofukal kompresorom a sup do auta.preplachol som chladiaci system hadicou,ale olej?naco ved mal len 5000km tak do 10 000 este potiahol.a ta spinka co sa cistili piesty z vrchu a zvysky tesnnenia co nehltol vysavac padlo to dnu a ani cert netusi kam lol ale tesim sa.zase ma to caka ruky od oleja.odpalil som hlavu valcov v juli zase.dufam ze o 2 mesiace sa k tomu dostanem.jazdit starym 2 litrom sa mi uz nechce.stale som na cele kolony.
martincichy
Príspevky: 5450
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

škoda, že si nezaložil tému o týždeň skôr, spravil by som sem foto, čistil som olejovú vaňu od pilín (zomletá panvička z ojnice) - na magnete nebolo skoro nič, keď sa vypúšťal olej..., zato tie potvory sa leskli po celej vani. presne ako písal mhlavaty
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

neviem, ci si to videl aj prakticky robit - asi si isiel do servisu, ked tesnenie uplne odislo - da sa dolu hlava a co zostalo z tesnenia sa stiahne nozom, zvysok sa zacisti a slusny mechanik da cez zbytok motora igelitovu foliu, aj ked je skrina uplne utesnena piestami a kruzkami, takze tam neprepadne ani pilinka. Aj tak sa to vyfuka a povysava. Hlava sa robi oddelene, nie nad motorom, vsetky vrtania a brusenia, zarovnania a este aj zvacsa pod chladiacou breckou, ktora vsetky drobnosti odplavi. Stale sa to premyva, susi, preplachuje a pod. To nie je ako v tesarskej dielni s lietajucimi pilinami. Tak ak si sa dobre staral o motor- olej pred opravou, tak nevidim dovod, preco ti niekto nakukal, ze treba menit nejako specialne olej po oprave hlavy. Nic svetoborne sa nestalo. Len tak na zahriatie - za nasich mladych cias, ked spadol do valca na T-138 skrutkovac, alebo matka, skrutka...., tak sa to nevyberalo - stacilo len nastartovat a asi 2-3 sekundy to hrmotalo. Netvrdim, aby si to skusal na bmw!!!
A este pripomienka - v motore je viacero druhov kovov a zliatin a magnet posobi len viete na co, takze drobnosti, ktore su zavisle len na filtry je dost.
Napísať odpoveď

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných