BMW 530 xd , 173 kw - ET 43
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.12.2020 10:17 Zdieľať na Facebook
BMW 530 xd , 173 kw - ET 43
Prosím poradíte mi mam et 43 takže sa chcem spýtať ci je najaka tolerancia ci môžem dať menšie et až to nerobí nič s autom ci môžem dat et 35 a ci nebude s tym problém ďakujem auto: bmw 530 xd xdrive 173kw
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pokial s tym nebudes jazdit ako Arri Vattanen, tak to bude v pohode. Musis ale ratat ze vyrobca proste geometriu vymyslel na tych 8 milimetrov inak, takze pneumatiky zrejme zjazdis skorej kvoli rozlozeniu hmotnosti atd. Navyse, pri ostrej jazde a zvlast v zakrutach mozes odtrhnut bocnicu na tych pneu.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.12.2020 10:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.12.2020 10:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nepíšeš ktorý model to je, odhadujem E61, ale pokiaľ viem tak 5-kové BMW mali nižšie ET ako 43.
No nech je to hociktoré, všeobecne pri ET 35 mm budú tie kolesá vysunuté o 8 mm smerom von, ak pôvodné plecháče mali ET 43 mm.
To teda znamená že o vnútorný podbeh kolesá nebudú šúchať v žiadnom prípade a z vonkajšej strany by sa mohli u toho auta pneumatiky dostať do kontaktu s výrezom blatníka len v tom prípade, že by boli odhadujem tak aspoň 255 mm široké, čo predpokladám že nebudú.
Pri rozdiele ET 8 mm voči doporučenej hodnote naozaj netreba mať obavu že vraj : „pneumatiky zrejme zjazdis skorej kvoli rozlozeniu hmotnosti atd. Navyse, pri ostrej jazde a zvlast v zakrutach mozes odtrhnut bocnicu na tych pneu“, ako tu ktosi napísal.
Z technického hľadiska sa nejedná o zásadný rozdiel, ktorý by mal na aute niečo postihnuteľné spôsobiť a pokiaľ budeš mať obuté také pneumatiky ako máš zapísané v TP, tak to na pohľad ani nebude zjavné, samozrejme z formálneho hľadiska by to ET nemalo byť vyrazené na disku z vonkajšej strany, aby si to hocikto mohol hneď prečítať.
No nech je to hociktoré, všeobecne pri ET 35 mm budú tie kolesá vysunuté o 8 mm smerom von, ak pôvodné plecháče mali ET 43 mm.
To teda znamená že o vnútorný podbeh kolesá nebudú šúchať v žiadnom prípade a z vonkajšej strany by sa mohli u toho auta pneumatiky dostať do kontaktu s výrezom blatníka len v tom prípade, že by boli odhadujem tak aspoň 255 mm široké, čo predpokladám že nebudú.
Pri rozdiele ET 8 mm voči doporučenej hodnote naozaj netreba mať obavu že vraj : „pneumatiky zrejme zjazdis skorej kvoli rozlozeniu hmotnosti atd. Navyse, pri ostrej jazde a zvlast v zakrutach mozes odtrhnut bocnicu na tych pneu“, ako tu ktosi napísal.
Z technického hľadiska sa nejedná o zásadný rozdiel, ktorý by mal na aute niečo postihnuteľné spôsobiť a pokiaľ budeš mať obuté také pneumatiky ako máš zapísané v TP, tak to na pohľad ani nebude zjavné, samozrejme z formálneho hľadiska by to ET nemalo byť vyrazené na disku z vonkajšej strany, aby si to hocikto mohol hneď prečítať.
Naposledy upravil/-a wilz v 20.12.2020 00:46, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ivko, rôzne originálne disky BMW majú rôzne ET od 15 mm vyššie.
Síce niektoré dizajny diskov sa vyskytovali len u niektorých modelov, ale vo všeobecnosti len málokto okrem špecialistov na BMW, dokáže určiť podľa vzhľadu že ktorý originálny disk BMW bol na ktorý model auta pôvodne určený.
A upevnenie majú všetky rovnaké
Síce niektoré dizajny diskov sa vyskytovali len u niektorých modelov, ale vo všeobecnosti len málokto okrem špecialistov na BMW, dokáže určiť podľa vzhľadu že ktorý originálny disk BMW bol na ktorý model auta pôvodne určený.
A upevnenie majú všetky rovnaké
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.12.2020 10:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Diskov ma Bmw od vymyslu sveta ale aj ked sa najde rovnaky dizajn disku pre rozny model tak sa aj ETckom lisia presne k modelu. E60/61 ma disk aj s ET12 vpredu a ET29 vzadu /dvoj rozmer/ alebo ET14 ale tie disky su urcene pre M5 a M5 nema rovnaku napravu ako klasicka produkcia E60/61. E39 ma ET20, E46 moj disk ma ET50 na zadnej naprave a ine ET na prednej tiez dvoj rozmer. Disky na E60/61 maju ET43, F10/11 maju napr. ET30 pride 19tka koleso a je tam ET33, pride dvoj rozmer s inou sirkou disku a bude predne ET33 a zadne ET44. Rozhadze sa geometria ci uz v pripade zlej napravy alebo podobne a vsetko to dost citit na jazdnych vlastnostiach, ked sa jedna o geometriu robi sa inak uz len v zavislosti na rozmeroch diskov, vyske auta, typu podvozku atd.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.12.2020 10:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Keď sa pýta dokola na disky s ET 35 mm, tak asi nerieši podložky.
Zrejme sa mu naskytlo kúpiť také disky za dobrú cenu, tak sa pýta.
Samozrejme dĺžka kolových skrutiek nemá s ET žiadnu súvislosť.
Okrem toho pri 8 milimetrovom rozdiele ET sa nebude jednať o žiadne „trčanie“ kolies z blatníkov, prostým pohľadom to ani nebude viditeľné.
To čo píše xentry je pravda, každá zmena ET vyvolá nejakú zmenu, ale vždy sa jedná o mieru tej zmeny, ktorá je závislá od veľkosti rozdielu ET.
Už som skúšal všelijaké disky na autách, keď som napríklad na auto dal kolesá s ET o 20 mm menším ET, tak som cítil troška zmäknutie pruženia (kvôli predĺženiu ramena kyvu), ale inak sa to citeľne neprejavilo, samozrejme keby som išiel jazdu na hranici rýchlostných možností niekde na okruhu, možno by som to pocítil.
Takže myslím že 8 mm rozdiel ET nie je vec, ktorú by z technického hľadiska bolo treba zásadne riešiť, ale samozrejme ak niekto chce mať všetko echt správne, nasadí kolesá s predpísaným ET.
Zrejme sa mu naskytlo kúpiť také disky za dobrú cenu, tak sa pýta.
Samozrejme dĺžka kolových skrutiek nemá s ET žiadnu súvislosť.
Okrem toho pri 8 milimetrovom rozdiele ET sa nebude jednať o žiadne „trčanie“ kolies z blatníkov, prostým pohľadom to ani nebude viditeľné.
To čo píše xentry je pravda, každá zmena ET vyvolá nejakú zmenu, ale vždy sa jedná o mieru tej zmeny, ktorá je závislá od veľkosti rozdielu ET.
Už som skúšal všelijaké disky na autách, keď som napríklad na auto dal kolesá s ET o 20 mm menším ET, tak som cítil troška zmäknutie pruženia (kvôli predĺženiu ramena kyvu), ale inak sa to citeľne neprejavilo, samozrejme keby som išiel jazdu na hranici rýchlostných možností niekde na okruhu, možno by som to pocítil.
Takže myslím že 8 mm rozdiel ET nie je vec, ktorú by z technického hľadiska bolo treba zásadne riešiť, ale samozrejme ak niekto chce mať všetko echt správne, nasadí kolesá s predpísaným ET.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných