BMW 530D e60 160kw - Stráca sa voda
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
BMW 530D e60 160kw - Stráca sa voda
Zdravím Vás,
mám problém s mojim autom. Auto mám od januára, chladiacu kvapalinu som si priebežne kontroloval pri nejakej nedeľnej údržbe a hladina bola vždy v poriadku.
Asi pred mesiacom som šiel do BB a v RK mi zasvietil nedostatok chladiacej kvapaliny, odstavil som, otvoril kapotu a videl som umelohmotnú prírubu pod EGR termostatom prasknutú ako z nej tečie voda.
Dal som auto do Bosch servisu, objednal sa originál bmw diel, rovno som si vymenil aj EGR termostat originál BMW, doliali mi chladiacu, odišiel som. Po 60 km mi pípla voda, došiel som domov, pozrel som a dolial destilovanú pretože sa mi to zdalo normálne, že sa musela voda dostať do všetkých hadíc atď.
Jazdil som asi 3 týždne bez problémov, znovu pípla voda. Dolial som destilku. A po týždni jazdenia som pre istotu dolieval vždy pred jazdou (samozrejme ráno do vychladnutého motora) vodu a teraz je to asi v takom štádiu, že po 50 km dolejem pol litra.
Takže mi napadla najhoršia alternatíva: tesnenie pod hlavou alebo samotná hlava.
Začal som sa o to trošku zaujímať:
- auto vôbec nedymí na bielo, teda žiadny dym
- olej v norme, kontroloval som ho 5 krát za posledný týždeň a nepribudlo na mierke ani milimeter
- žiadna emulzia na olejovom víčku
Po preštudovaní pár tém mi napadlo niekoľko variant a to hlavne "chladič výfukových plynov".
K tejto variante ma najviac dohnalo to, keď som si spomenul ako som pri prvých dolievaniach pri otvorenej kapote cítil odparenú chladiacu kvapalinu a tým pádom sa kvapalina odparuje pod kapotou za jazdy a preto nieje pod autom natečené (teraz to cítiť nieje, ale to určite preto lebo v celom systéme je destilovaná voda len po toľkých dolievaniach).
Voda mi nikdy nezmizla úplne. Ráno som napr. dolial pol litra, šiel som do Jasnej (75km cez Huty a stúpanie do Jasnej) a kontrolka sa nerozsvietila, auto sa mi nikdy neprehrialo.
Môžete mi prosím poradiť čo s tým môže byť? (pre tých čo ma chcú poslať do servisu - už som tam objednaný, ale najskôr pozajtra a to som obvolal 4 autoservisy).
Ďakujem za každú radu.
mám problém s mojim autom. Auto mám od januára, chladiacu kvapalinu som si priebežne kontroloval pri nejakej nedeľnej údržbe a hladina bola vždy v poriadku.
Asi pred mesiacom som šiel do BB a v RK mi zasvietil nedostatok chladiacej kvapaliny, odstavil som, otvoril kapotu a videl som umelohmotnú prírubu pod EGR termostatom prasknutú ako z nej tečie voda.
Dal som auto do Bosch servisu, objednal sa originál bmw diel, rovno som si vymenil aj EGR termostat originál BMW, doliali mi chladiacu, odišiel som. Po 60 km mi pípla voda, došiel som domov, pozrel som a dolial destilovanú pretože sa mi to zdalo normálne, že sa musela voda dostať do všetkých hadíc atď.
Jazdil som asi 3 týždne bez problémov, znovu pípla voda. Dolial som destilku. A po týždni jazdenia som pre istotu dolieval vždy pred jazdou (samozrejme ráno do vychladnutého motora) vodu a teraz je to asi v takom štádiu, že po 50 km dolejem pol litra.
Takže mi napadla najhoršia alternatíva: tesnenie pod hlavou alebo samotná hlava.
Začal som sa o to trošku zaujímať:
- auto vôbec nedymí na bielo, teda žiadny dym
- olej v norme, kontroloval som ho 5 krát za posledný týždeň a nepribudlo na mierke ani milimeter
- žiadna emulzia na olejovom víčku
Po preštudovaní pár tém mi napadlo niekoľko variant a to hlavne "chladič výfukových plynov".
K tejto variante ma najviac dohnalo to, keď som si spomenul ako som pri prvých dolievaniach pri otvorenej kapote cítil odparenú chladiacu kvapalinu a tým pádom sa kvapalina odparuje pod kapotou za jazdy a preto nieje pod autom natečené (teraz to cítiť nieje, ale to určite preto lebo v celom systéme je destilovaná voda len po toľkých dolievaniach).
Voda mi nikdy nezmizla úplne. Ráno som napr. dolial pol litra, šiel som do Jasnej (75km cez Huty a stúpanie do Jasnej) a kontrolka sa nerozsvietila, auto sa mi nikdy neprehrialo.
Môžete mi prosím poradiť čo s tým môže byť? (pre tých čo ma chcú poslať do servisu - už som tam objednaný, ale najskôr pozajtra a to som obvolal 4 autoservisy).
Ďakujem za každú radu.
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 26.07.2007 18:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1222
- Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
Našťastie už ide zajtra do servisu.
K prevodovke - radí normálne, žiadnu zmenu za posledný mesiac co mám problém s vodou som nepostrehol.
Prvá vec co mi napadla je tesnenie pod hlavou. Jediná vec ktorá ma tak posunula k názoru, že to môže byť ten chladič výfukových plynov (EGR chladič) alebo nejaká hadica/tesnenie je že keď som odparkoval auto, vypol motor a otvoril dvere tak som cítil z pod kapoty chladiacu zmes odparovať.
K prevodovke - radí normálne, žiadnu zmenu za posledný mesiac co mám problém s vodou som nepostrehol.
Prvá vec co mi napadla je tesnenie pod hlavou. Jediná vec ktorá ma tak posunula k názoru, že to môže byť ten chladič výfukových plynov (EGR chladič) alebo nejaká hadica/tesnenie je že keď som odparkoval auto, vypol motor a otvoril dvere tak som cítil z pod kapoty chladiacu zmes odparovať.
-
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 18.08.2009 12:14 Zdieľať na Facebook
BMW 530D E60 160KW - STRACA SA MI VODA
Ešte by som odporúčal skontrolovať vodnú pumpu či náhodou netečie. Väčšinou tečie pomaly a potom sa chladiaca zmes odparuje z bloku motora a preto je cítiť smrad.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No a voda sa môže pomaly strácať aj cez prasklinku na chladiči, tam sa aj najlepšie odparuje, takže to na zbežný pohľad ani nemusí byť viditeľné.
Mne osobne sa to už počas rokov stalo 3 krát, dokonca teraz aktuálne som pred pár dňami to isté zistil na súčasnom aute, to znamená štvrtý prípad, ale už som poučený drobným únikom kvapaliny vedel kde mám hľadať, aj som našiel drobný únik na mieste pribodovaného úchytu na bočnici chladiča.
Predtým som kedysi dokonca kvôli podobnému úniku vymenil vodné čerpadlo a spolu s ním predčasne aj rozvodový remeň.
Mne osobne sa to už počas rokov stalo 3 krát, dokonca teraz aktuálne som pred pár dňami to isté zistil na súčasnom aute, to znamená štvrtý prípad, ale už som poučený drobným únikom kvapaliny vedel kde mám hľadať, aj som našiel drobný únik na mieste pribodovaného úchytu na bočnici chladiča.
Predtým som kedysi dokonca kvôli podobnému úniku vymenil vodné čerpadlo a spolu s ním predčasne aj rozvodový remeň.
-
- Príspevky: 1222
- Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných