2,4 D5 Bi-Fuel CNG - skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

poty88
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 26.12.2008 08:22
Zdieľať na Facebook

2,4 D5 Bi-Fuel CNG - skúsenosti

Príspevok od používateľa poty88 »

Zdravim...uz som tu vela cital o agregatoch 2,4D5,takze viem,ze so spolahlivostou by to nemal byt ziaden problem...chcem sa ale opytat,co si myslite o kombinacii benzin+plin...?aj ked som tu podobnu temu cital,chcem sa opytat na konkretne oznacenie Bi-Fuel CNG...
konkretne co si myslite o tomto kusku..........

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

je lepsie riesenie nafta,alebo benzin+plyn..? myslim z tej poruchovosti a podobnych vec... :41c2:
iconmaster
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 22.06.2008 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa iconmaster »

Bi-Fuel je v podstate plynovy pohom montovany uz vo vyrobe, takze o kvalite niet pochybnosti.. Akoze na hospodarnost vychadza ako nafta, len bacha na to ze CNG (skvapalneny zemny plyn) neni LPG (propan butan skvapalneny)! Chcem s tym povedat len to, ze cerpacky CNG nie su az tak rozsirene, ako na LPG. Ale ked byvas v nejakom vacsom meste, urcite neni problem kde tankovat..

No a ci diesel alebo bi-fuel? To je uz na tebe, ako keby si porovnaval benzin ku dieslaku. Ja by som osobne bral D5 a ked uz nie diesel, tak preplnovany zazihovy motor, najlepsie na LPG.
poty88
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 26.12.2008 08:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa poty88 »

no tak to som nevedel,ze je to skvapalneny plyn..to by bol trosku problem...ja som to nasiel na mobile.de,lebo na tomto autobazare ani taketo auto nie je..je ich tu par s LPG,ale tak malo S60tok..na tuto variantu som sa pozeral len preto,ze tie auta su radovo o nejakych 1500-2000euro lacnejsie od dieslov..myslim ak porovnam auta s rovnakymi km,rv,vybavou a podobne... :zg282:
cierny99
Príspevky: 453
Dátum registrácie: 10.03.2008 17:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cierny99 »

Dojazd je velmy nizky. Tabulkovo len 262km. To by si musel mat cng-stanicu pred domom.

http://www.volvoclub.org.uk/current/Vol ... ay2003.pdf
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

cierny99 napísal:Dojazd je velmy nizky. Tabulkovo len 262km.
...... 262 km ;-( to je asi vtip a nemaju nahodu nove auta s tymto palivom uz vacsi dojazd ???
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

no 262 moze mat na CNG avsak treba priratat este benzinovu nadrz.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
hh
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 15.06.2007 23:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hh »

iconmaster napísal:Bi-Fuel je v podstate plynovy pohom montovany uz vo vyrobe, takze o kvalite niet pochybnosti.. Akoze na hospodarnost vychadza ako nafta, len bacha na to ze CNG (skvapalneny zemny plyn) neni LPG (propan butan skvapalneny)! Chcem s tym povedat len to, ze cerpacky CNG nie su az tak rozsirene, ako na LPG. Ale ked byvas v nejakom vacsom meste, urcite neni problem kde tankovat..

CNG znamena stlaceny zemny plyn (compressed natural gas) a nie skvapalneny zemny plyn (to by bolo LNG - liquified natural gas). LPG (liquified petroleum gas) na druhej strane je skvapalneny ropny plyn (vyraba sa z ropy), chemickym zlozenim konkretne propan-butan. CNG je v podstate vacsinou cisty metan. Propan-butan je mozne jednoducho skvapalnit pod relativne nizkym tlakom. Skvapalnenie metanu by vsak bolo omnoho technologicky narocnejsie (bud velmi vysoky tlak alebo velmi nizka teplota) a preto sa na ucely pohonu aut LNG nepouziva. Plynove skupenstvo je vsak z hladiska plnenia a energie vyuzitelnej z daneho objemu nevyhodnejsie ako kvapalne. Preto byva CNG nadrz pod ovela vyssim tlakom ako LPG nadrz, aby sa tato nevyhoda co najviac kompenzovala a do CNG nadrze sa dalo natlacit co najviac kg plynu. Aj tak vsak je dojazd na LPG pri rovnakom objeme nadrze vacsi ako na CNG. CNG nadrze su navyse aj pri rovnakom objeme tazsie, pretoze musia byt dimenzovane na vyssi prevadzkovy tlak. V konecnom dosledku sa teda v praxi pouziva CNG najma tam, kde vyssia hmotnost nadrzi a ich obrovsky objem (pre ako-tak pouzitelny dojazd) nie je na obtiaz, co v nasich podmienkach su najma autobusy MHD (nadrze umiestnene bud pod podlahou v batozinovom priestore alebo na streche).

Dalsia vec je dostupnost paliva. Na Slovensku existuje iba zopar plniacich stanic CNG len vo vacsich mestach s poctom myslim do 10. Na druhej strane LPG dnes mozno natankovat takmer hocikde. Z toho Volva S60 existuje aj LPG/benzin verzia, co je podla mna kvoli spominanym parametrom ovela vyhodnejsie.
martincichy
Príspevky: 5454
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

CNG ako je hore uvedené je v podstate zemný plyn - metán, ktorý sa používa aj na vykurovanie. Niekde som čítal, že slovnaft deklaruje čistotu metánu na viac ako 95 %. Výhodou CNG pre motor je čisté spaľovanie, ešte čistejšie ako na LPG. Nevýhody sú dobre rozpísané vyššie, nebudem sa opakovať.

K nevýhodam by som dodal, že tých čerpacích staníc na CNG je len 7 a čo je horšie, sú ich nevýhodné ovtváracie hodiny, ktoré na viacerých čerpačkách korešpondujú s úradným časom na SPP - http://www.doauta.sk/sk/cerpacie-stanice-cng.html
poty88
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 26.12.2008 08:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa poty88 »

Chlapci dakujem za podrobne vysvetlenia...inac nasiel som medzi tymi mestami,kde sa to ,,capuje,, aj mesto Michalovce,a to ja mam na skok...uz len zvazit vsetky pre a proti... :zga28: :4012:
zoleeka70
Príspevky: 689
Dátum registrácie: 05.02.2008 22:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zoleeka70 »

ja by som CNG nechall tak...a to hlavne kvôli čerpačkám...osobne jazdím na LPG -Renault Laguna, a tie čerpačky máš dneska na každom kroku...spotrebu mám o cca.liter-liter a pol viac ako benzínu,ale tankujem okolo 0.50eura miesto 1.20-1.30...jazdné vlastnosti sú cca. stejné-možno na LPG ešte lepšie idem ale hlavne čistejšie!!!
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Chlopi, auta uz su, pumpy budu. Prestavby vieme spravit aj my. Zacal som sa o to zaujimat a vyzera to na dobrej ceste...
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Dnes som si spomenul na Zoleeku a teraz Mayo obnovil tému, kde napísal posledný príspevok. Divná náhoda...
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Temu som obnovil na zaklade cerstvych informacii priamo zo zdroja-SPP CNG s.r.o.
Asi ozaj nahoda, ale lady sa zacinaju hybat.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných