Autobatéria

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Autolaik,kolega iba píše že bateria 36Ah je od výroby vo vozidle. Aj počas lockdown vieš batériu kúpiť v predajni s autosúčiastkami. Ak priestor na batériu dovolí, volil by som batériu s čo najväčšiu kapacitou. To však už aj kolega potvrdil.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Načo čakať, ak to nedrží, tak vymeniť, lebo sa potom stane to že bude treba auto a ono nepôjde.
Kúpiť druhú najmenší problém, či je alebo nie je lockdown.
Zavolám do obchodu, povedia mi či majú čo chcem, za kolko a idem si pre nu.

Vdaka lockdownu si aspon mnohé obchody dorobili eshop, inak to odkladali stále na neskôr
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vraj maju terazki prist mrazy - neviem z ktorej casti krajiny si, ak mas naznaky zlyhania baterie tak pri -10/-15 moze umret kazdu sekundu. To by som uz fakt neriskoval ak auto potrebujes.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Terazky akurát o 21.00 -7 štart na vrnk, nechápem. Ako nemám problém objednať novú, len mi to vŕta hlavu.
Od včera 4 štarty po založení a ako nová aj keď nabíjač ukazoval hneď nabitú pri prvotnom zapojení aj pri 3 dalších pripojeniach.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Oxid na kontaktoch batérie, keď si ju nabijal povlak oxid si prerušil, a tam mohla byť jedna z príčin prečo auto neštartovalo
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Cital a pochopil som to tak ze bateria je este plne funkcna. A lockdown som myslel tak ze aj tak teraz s autom nejazdi,kupil by som ju az potom ked bude naozaj treba. A fakt by ma zaujimalo kde pre pana jana este davaju v prvovyrobe 37 bateriu. Posledny krat som ju videl v skode 105, uz aj vo favorite boli 44 ci 47 ah
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Neviem, kolega nepíše. Ale 37Ah som dostal,ani neviem od koho,bola chvíľu v kabriolete,až som sa raz zastavil ešte pri Baumaxe NR, a autobatériu som u Golembiovskeho za desať minút vymenil za tuším 55 Ah,vtedy bolo cool šrotovné,alebo nejako tak. Cena batérie ako za sobotný nákup v TERNO COOP SM. Minule som bol na STK a EK zatiaľ bez problémov, asi deväť rokov
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

autolaik napísal:Cital a pochopil som to tak ze bateria je este plne funkcna. A lockdown som myslel tak ze aj tak teraz s autom nejazdi,kupil by som ju az potom ked bude naozaj treba. A fakt by ma zaujimalo kde pre pana jana este davaju v prvovyrobe 37 bateriu. Posledny krat som ju videl v skode 105, uz aj vo favorite boli 44 ci 47 ah
Zistil som cez kód batérie, že je to štartovacia baterka (neviem rozdiel) a štartuje stále super.
+ auto som mal odpojené 2 dni a musel som pri jazde preklikať tempomat, nechcel sa aktivovať. A tiež sa resetoval automatický dojazd okien, čo som musel znova naučiť koncovými polohami okna.
A zdá sa, že sa resetovali adaptačné hodnoty, klesla spotreba na PP. Reál uvidim tankovaním.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Moonshine napísal:Však kľuuud
táto slabunká 36ah varta je tam od výroby. Vždy kupujem silnejšiu než dali vo fabrike, to je jasné.
Zase nemám S classe, aby som potreboval utiahnuť spotrebiče ako v 1i byte.
Čím problémovejší je stav auta,tým väčšiu rezervu kapacity batérie potrebuje.Bola by to super téma pre super elektrikára a diagnostika v jednom,a zrejme by sa spústa ľudí dozvedela veľmi zaujímavé veci.Pretože neviem či aspoň jedno promile ľudí vie ako sa dá testovať stav trojlístka -batéria,štarter,altík z výslednou odpovedou na úrovni častíc atomu

Menil som batériu na Honde Accord (tuším 2,4) a pôvodná batérie bola kabelková,taká srandička.Až by mal pán Nagy chuť,nech k tomu napíše nejaké to slovo.Lebo navonok to presne vyzeralo že ktosi v Honde nemá rozum
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

benziny su ukrutne menej narocne na baterie nez diesle s vysokou kompresiou teda mechanickym odporom starteru. Uz som to pisal, vlastna skusenost - Bosch 110Ah baterka ktora bez nicoho nahodila 12valec 6.0i ANI NEPOHLA s motorom 1.9tdi 85kW. Ani nepretocila. Kukal som na to ako teliatko.

Inak, este stale dnes mame v Chrysleri Voyager ORIGINAL BATERKU Z VYROBY, cylindricka Red Optima 51Ah [!!]. 2.5crd. 270.000km, v studenej garazi stalo tri mesiace pred 13 rokmi, inak furt vonku na ulici. Trikrat sme tu bateriu vytrieskali na nulu, rozsvietene ziarovky v interieri, zapnuty prevodnik na 220V.

Datum vyroby ? 2004.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som ju teraz menil.Vyzerá že tie prvé batérie z výroby sú iný level.Parkujem cabrio svojho doktora v lakovni,tak sa dostal Voyo na nemilosť zimy von a hoci vždy natočil,už to bolo z obavami.Ale už pracujem na "udržiavacm" zdroji,aby sa nestalo čo sa stať môže,niečo sa zabudne vypnúť a na druhé ráno galiba.V podstate pokiaľ sa auto uspí tak je to iba o doplnení strát zo státia,ale ak sa niečo zabudne a odber by bol tak ho na seba berie zdroj.Na toto je ideálný čas nekonečného covidového volna,aspoň sa porobia veci na ktoré roky nebol čas.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

covidova doba sposobila aj u mna situaciu ze auto natankovane plnu v oktobri urobilo zatial necelych 300km a vyhliadka je take ze dalsie mesiace neurobi ani kilometer... Aspon si overim v praxi kvalitu benzinu a hlavne kvalitu baterie uz v relativne novom aute s int.dobijanim a start stop systemom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ano,nádrž plná,kilometre žiadne,zadok za hradbami a dostatok času robiť užitočné veci.Práve preto si ten zdroj robím,bude o starosť menej.Novodobé batérie si celkom slušne odserú jediné vybitie do nuly.Sledujem to dlhodobejšie a potvrdzuje sa to,že už nikdy nedosiahnu plnú kondíciu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak, aj preto som spomenul ze len u nas bola trikrat vymlatena nemlátom na minus dva volty :) cert vie co u povodneho majitela.

Inak ze ta 51cka ochudobnena jeden a pol dekadou [!] este furt dokaze nahodit ten relativne velky motor s tvrdymi kompresiami, to je fakt za hranicou mojho chapania. Ona raz umre, a potom ju pochovam s hudbou, cervenym kobercom, solou a chlebom, aj tancovat sa bude a vojenske salvy tiez zazneju.

Udrzovaci zdroj : ja sice nepouzivam, ale keby som mal tak sa neserem : zoberem barsjaky 13.5V zdroj z notebooka a fajront. 12V nie je dost pretoze bateria ma trosku viac nez 12V, zvycajne 12.2 az 12.6V takze 12.0V je malo, nestaci, bateria bude furt vybijana - az do urovne 12V co je sialene malo, strasne hlboke vybitie.

13.5V zdroje premerat ci su stabilizovane, ak nie, bude sa napatie na baterii zvysovat nad unosnu hranicu 14.4V kedy bateria zacne bublinkovat AJ PRI MALOM PRUDE a zacne dlhodobo stracat elektrolyt, odhalovat dosky a umierat. Proste nad 14.4V je vela pri akomkolvek prude, koniec.

Ja mam doma takto spravene udrzovanie : jeden takyto zdroj s odrezanym konektorom len kablami pichnem na bateriu raz za mesiac/dva ako sa mi chce - uz som lenivy a v Bubline nemame -10 stupnove mrazy - a necham ju dva/tri dni "kondicionovat" lebo s autom sa v poslednej dobe jazdi asi tak vela ako Autolaik napisal.

13.5V nie je na "nabijanie" baterie - pri tejto voltazi ma baterka v sebe priblizne 50% energie odhadom podla hustoty clankov, 13.5V je udrzovacie napatie aby sa bateria nevytrieskala ked auto stoji. Kludovy odber auta je niekde okolo 20-50mA podla konkretneho modelu, to da absolutne kazdy zdroj. Velika vec je ze ked akumulator dosiahne 13.5V, prestane tam tiect prud zo zdroja cize nic sa neposkodi atd, jednoduchy ohmov zakon.

Takisto je to absolutne bezpecne napatie pre celu siet v aute, cize sa to moze robit bez odpojenia baterie priamo v aute. Ajtak by som ju odpojil, pre istotu, ale moze sa bez.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Používam ešte Tesco nabíjačku ,áno Tesco z HPMKT NR 1998 vianočná akcia, je to veľkost styri krabičky cigariet primitívne zariadenie. LED diody zobrazujú koľko má % kapacity nabitia baterie a prepínač 6/12v. Zapojil som túto kvazi šuvix nabíjačku na časový spínač 220v tiež tesco akcia vianoce na denný režim 15 minut raz za 24 hodín, to zopne nabíjačku každý deň na 15 minut a bateria žije už 8 rokov. Jedná sa o cabrio ktoré jazdí 350 km za rok. Zapojena je týždeň potom a znovu o týzdeň desať dní ju zapnem. Možno to nie je správne, ale zatiaľ to funguje.

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných