autobateria [nabijanie bezudržbovej]
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.05.2009 13:43 Zdieľať na Facebook
autobateria [nabijanie bezudržbovej]
nazdar lidi chcel by som radu ohladom bezudržbovej baterie,chcel by som si ju dat dobit ale idem to robit prvy raz tak by som chcel vedet nejaky postup ,a či ju možem nabíjat aj v byte a či nepotrebujem nato nejakú špecialnu nabijačku,popripade ako dlho by sa mala nabíjat dik za normalnu radu
-
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.05.2009 13:43 Zdieľať na Facebook
autobateria
a je jedno v akom poradí zapojím kontakti ked neni ešte v elektrike
-
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.05.2009 13:43 Zdieľať na Facebook
autobateria
ok diky za radu
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tak nejak.
normalna nabijacka, ziadna specialna, vetrany priestor (mozes kludne aj na balkone!), nabijaj malym prudom (v ziadnom pripade nie 6A pretoze bateria bude velmi bublinkovat a bude zbytocne spotrebovavat tu destilku ktoru nemozes doplnit).
vseobecne by sa baterie mali dobijat prudom o velkosti MAXIMALNE 1/10 kapacity v Ah, teda 44Ah bateriu dobijat MAXIMALNE prudom 4.4A, 100Ah bateriu maximalne 10A. Cim je mensi prud, tym lepsie pretoze bateria menej vari a kvalitnejsie sa nabija a neskracujes jej zivotnost. Ja osobne nabijam vsetky baterie prudom okolo 2A, viac nie je treba (aj 100Ah bateriu PLNE nabijes dvomi ampermi akurat to trva dlho, priblizne 75 hodin ked je uplne vybita).
prakticky:
- aku bateriu ides nabijat (myslim kapacitu)
- ako je vybita (uplne ze ani nerozsvieti kontrolky alebo velmi cize nenastartuje)
- posledna vec : strasne kvantum bezudrzbovych baterii je v skutocnosti normalnych ktore maju zastuplovane clanky. Vylupnes rampu (jednoliaty kus ktory zastuplovava vsetky clanky dohromady) a ides - velmi ti to doporucam skusit pretoze najcastejsia pricina preco skapu bezudrzbove baterky je ze sa z nich odpari destilka, odhalia sa clanky a zacnu korodovat.
Inak cely ten bezudrzbovy system je podla mojho nazoru totalna kravina a utok na penazenku spotrebitela. Baterka ktora nespotrebuva destilku je UTOPIA a preto nenavidim bezudrzbove ktore sa skutocne nedaju rozobrat. "Bezudrzbove" ktore sa daju rozobrat mi vobec nevadia
normalna nabijacka, ziadna specialna, vetrany priestor (mozes kludne aj na balkone!), nabijaj malym prudom (v ziadnom pripade nie 6A pretoze bateria bude velmi bublinkovat a bude zbytocne spotrebovavat tu destilku ktoru nemozes doplnit).
vseobecne by sa baterie mali dobijat prudom o velkosti MAXIMALNE 1/10 kapacity v Ah, teda 44Ah bateriu dobijat MAXIMALNE prudom 4.4A, 100Ah bateriu maximalne 10A. Cim je mensi prud, tym lepsie pretoze bateria menej vari a kvalitnejsie sa nabija a neskracujes jej zivotnost. Ja osobne nabijam vsetky baterie prudom okolo 2A, viac nie je treba (aj 100Ah bateriu PLNE nabijes dvomi ampermi akurat to trva dlho, priblizne 75 hodin ked je uplne vybita).
prakticky:
- aku bateriu ides nabijat (myslim kapacitu)
- ako je vybita (uplne ze ani nerozsvieti kontrolky alebo velmi cize nenastartuje)
- posledna vec : strasne kvantum bezudrzbovych baterii je v skutocnosti normalnych ktore maju zastuplovane clanky. Vylupnes rampu (jednoliaty kus ktory zastuplovava vsetky clanky dohromady) a ides - velmi ti to doporucam skusit pretoze najcastejsia pricina preco skapu bezudrzbove baterky je ze sa z nich odpari destilka, odhalia sa clanky a zacnu korodovat.
Inak cely ten bezudrzbovy system je podla mojho nazoru totalna kravina a utok na penazenku spotrebitela. Baterka ktora nespotrebuva destilku je UTOPIA a preto nenavidim bezudrzbove ktore sa skutocne nedaju rozobrat. "Bezudrzbove" ktore sa daju rozobrat mi vobec nevadia
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.05.2009 13:43 Zdieľať na Facebook
autobateria
no neni uplne vybita len na kontrole n opli my povedali že by som si ju mal dobit a je to 60ah-a na nabijačke si možem nastavit iba medzi 6-12V
-
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tak v tom pripade ked ti normalne startuje a funguje, tak nastav na nabijacke 12V a... ides.
nie je na tej nabijacke volakde napisane kolko dava amperov? Nie je to nejaky typ v style "tesco12-4a" co by mohlo naznacovat ze dava 4A?
v kazdom pripade mas 60Ah bateriu takze aj keby ta nabijacka davala 6A (silnejsia urcite nebude), tak jej par hodin nemoze poskodit. Na tvojom mieste by som to kludne zapojil na priblizne styri hodiny a hotovka.
a jednoduchy navod ako s pomocou obycajneho voltmetra merat bateriu pri nabijani a kedy ukoncit nabijanie najdes v najlepsej baterkovej teme tohoto fora:
http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html
nie je na tej nabijacke volakde napisane kolko dava amperov? Nie je to nejaky typ v style "tesco12-4a" co by mohlo naznacovat ze dava 4A?
v kazdom pripade mas 60Ah bateriu takze aj keby ta nabijacka davala 6A (silnejsia urcite nebude), tak jej par hodin nemoze poskodit. Na tvojom mieste by som to kludne zapojil na priblizne styri hodiny a hotovka.
a jednoduchy navod ako s pomocou obycajneho voltmetra merat bateriu pri nabijani a kedy ukoncit nabijanie najdes v najlepsej baterkovej teme tohoto fora:
http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.05.2009 13:43 Zdieľať na Facebook
autobaterie
dobre diky za rady idem nato
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Nic take ake bezudrzbove alebo dozivotna naplna neexistuje
Jedine zeby ste neplanovali dlhu zivotnost ... teda podla vyrobcu staci dva roky pokial trva zaruka
V kazdom olovenom akumulatore pocas dobijania prebieha chemicka reakcia kde sa voda rozklada na kyslik a vodik ktore unikaju takze ziadny akumulator ani ten bezudrzbovy nemoze byt uplne uzavrety ale musi mat otvor na odvetranie ... a kedze plati zakon zachovania hmoty tak voda ktora sa premeni na vodik a kyslik a odpari sa tak bude chybat a treba ju doplnit ... je jasne ze pri beznej prevadzke je tento ubytok minimalny ale je ... preto pri nabijani akumulatora je potrebne dodrzovat iste bezpecnostne opatrenia hlavne treba nabijat na dobre vetranom mieste maximalne 14,4V a 1/10 A kapacity akumulatora alebo menej po dobu najviac 30 hodin pri pripajani odpajani z nabijacky treba dat pozor aby nedoslo k zaiskreniu to ze pri nabijani sa nesmie fajcit manipulovat s otvorenym ohnom alebo iskrit je jasne lebo vodik je prudko vybusny ... kazdeho polroka sa odporuca skotrolovat vysku elektrolitu a doplnit ho destilovanou vodou (nikdy nie kyselinou!!!) pred zimnou prevadzkov a po zimnej prevadzke je dobre akumulator dobit na plnu kapacitu a zmerat hustotu elektrolitu
Pri nabijani akumulatora mimo vozidla sa povazuje za uplne nabity vtedy ked vsetky clanky rovnako intenzivne plynuju (bublinkuju) elektrolit ma vo vsetkych clankoch hustotu 1,28 cm3 a celkove napatie prechadzajuceho prudu je 15,3 - 16,5V meranie sa vykona v rozsahu dvoch hodin za staleho napojeia akumulatora na nabijacku ... ak chces byt uplny detailista tak odporucam nabijacku kde sa da regulovat prud A alebo nabijacku kde ja jasne kolko prudu dava a nastavit ho na 1/10 kapacity baterky ale je lepsie a pre baterku prospesnejsie ked je ten prud mensi aj ked nabijanie potom bude trvat dlhsie ale bude ovela setrnejsie dolezite ja aj to aby nabijacka davala stabilne napetie 14,4V pred nabijanim je treba skontrolovat vysku elektrolitu a doplnit ju otvorit zatky clankov pripojit nabijacku + na + -na - a potom nabijacku pripojit na siet po nabijani zmerat hustotu eletrolitu vo vsetkych clankoch a napatie prechadzajuceho prudu potom odpojit nabijacku zo siete a az potom kontakty od baterky aby nedoslo k zaiskreniu ... a tymto je akumulator kvalitne nabity a pripraveny na montaz do vozidla ... nabijacia sustava vozidla by nemala akumolator prebijat viac ako 14,4V co sa moze prejavit vysokym ubytkom elektrolitu preto je dobre premerat aj to
Jedine zeby ste neplanovali dlhu zivotnost ... teda podla vyrobcu staci dva roky pokial trva zaruka
V kazdom olovenom akumulatore pocas dobijania prebieha chemicka reakcia kde sa voda rozklada na kyslik a vodik ktore unikaju takze ziadny akumulator ani ten bezudrzbovy nemoze byt uplne uzavrety ale musi mat otvor na odvetranie ... a kedze plati zakon zachovania hmoty tak voda ktora sa premeni na vodik a kyslik a odpari sa tak bude chybat a treba ju doplnit ... je jasne ze pri beznej prevadzke je tento ubytok minimalny ale je ... preto pri nabijani akumulatora je potrebne dodrzovat iste bezpecnostne opatrenia hlavne treba nabijat na dobre vetranom mieste maximalne 14,4V a 1/10 A kapacity akumulatora alebo menej po dobu najviac 30 hodin pri pripajani odpajani z nabijacky treba dat pozor aby nedoslo k zaiskreniu to ze pri nabijani sa nesmie fajcit manipulovat s otvorenym ohnom alebo iskrit je jasne lebo vodik je prudko vybusny ... kazdeho polroka sa odporuca skotrolovat vysku elektrolitu a doplnit ho destilovanou vodou (nikdy nie kyselinou!!!) pred zimnou prevadzkov a po zimnej prevadzke je dobre akumulator dobit na plnu kapacitu a zmerat hustotu elektrolitu
Pri nabijani akumulatora mimo vozidla sa povazuje za uplne nabity vtedy ked vsetky clanky rovnako intenzivne plynuju (bublinkuju) elektrolit ma vo vsetkych clankoch hustotu 1,28 cm3 a celkove napatie prechadzajuceho prudu je 15,3 - 16,5V meranie sa vykona v rozsahu dvoch hodin za staleho napojeia akumulatora na nabijacku ... ak chces byt uplny detailista tak odporucam nabijacku kde sa da regulovat prud A alebo nabijacku kde ja jasne kolko prudu dava a nastavit ho na 1/10 kapacity baterky ale je lepsie a pre baterku prospesnejsie ked je ten prud mensi aj ked nabijanie potom bude trvat dlhsie ale bude ovela setrnejsie dolezite ja aj to aby nabijacka davala stabilne napetie 14,4V pred nabijanim je treba skontrolovat vysku elektrolitu a doplnit ju otvorit zatky clankov pripojit nabijacku + na + -na - a potom nabijacku pripojit na siet po nabijani zmerat hustotu eletrolitu vo vsetkych clankoch a napatie prechadzajuceho prudu potom odpojit nabijacku zo siete a az potom kontakty od baterky aby nedoslo k zaiskreniu ... a tymto je akumulator kvalitne nabity a pripraveny na montaz do vozidla ... nabijacia sustava vozidla by nemala akumolator prebijat viac ako 14,4V co sa moze prejavit vysokym ubytkom elektrolitu preto je dobre premerat aj to
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 08.10.2008 22:36 Zdieľať na Facebook
ja som presne pred rokom dobíjal moju, tiež bezúdržbovú a tiež opel. nie je to žiadna veda, postup ako u údržbovej, akurát nedolievaš destilku. ja mám dokonca starú ruskú nabíjačku čo nič neukazuje. akurát viem, že je 12-ka. večer nahodím vo vetranej miestnosti, ráno zhodím, dám do auta a frčím ďalej. len smelo dotoho.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 29.06.2010 13:06
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Elephant
Bezudržbové akumulátory existujú.
Ich konštrukcia sa líši od obyčajných tak, že majú veko s množstvom kanálov pre zachytenie odparujúceho sa plynu, sú uzatvorené a len kvôli bezpečnosti (ochrana pred výbuchom akumulátora pri nejakej poruche) majú z kanálov vo veku jeden vývod, ktorý je uzatvorený bezpečnostnou zátkou. Dnešné automobily sú vybavené alternátormi o výkonoch od 50 až 100 ampérov čo dostatočne pokríva spotrebu siete automobilu a ostane aj na udržanie potrebného napätia akumulátora. Regulátory na nich sú elektronické ( prevádzkou nemenia svoje parametre ako zastaralé mechanické ), sú nastavené na 14V čo zaručuje že akumulátor je nabíjaný takým napätím ktoré nevyvoláva plynovanie akumulátora. To je najdôležitejší prvok pre bezudržbové akumulátory. Nieje plynovanie, nieje úbytok elektrolytu. Pri bežnej premávke stačia kanály „absorbovať“ odparujúci sa plyn a následne ho vracať naspäť. V prípade vybitia akumulátora , to je jedno z akého dôvodu (zabudnuté rozsvietené svetla, poškodenie alternátora) je potrebné akumulátor nabiť mimo vozidla, pri takomto nabíjaní dochádza k takému plynovaniu, že plyn už nestačí byť len absorbovaný vo veku akumulátora, otvorí sa bezpečnostný uzáver a plyn uniká do okolia bez možnosti návratu. Takéto nabíjanie je už vlastne „porušenie prevádzkových podmienok“ a zato nemôže niesť zodpovednosť výrobca akumulátora. Samozrejme že v dnešnej dobe je „normálne“ ak výrobca označí bezudržbovosťou aj výrobok tomu nezodpovedajúci, ale to je už o niečom inom.
Nabíjanie 14.4 V je tiež diskutabilné. Lacnejšie „mäkké" nabíjačky dávajú na prázdno aj 20 V. Je dôležitý prud a ten by malo byť 1/10 kapacity ako si správne uviedol. Preto by som preferoval nabíjačky s ampérmetrom. Ani automaty niesu moc dobré, hlavne pre staršie akumulátory, väčšina z nich hlavne lacnejších pri dosiahnutí 14,4V prestanú nabíjať a pritom staršie skoro úplne vybité akumulátory toto napätie dosiahnú už po pár desiatok minút a teda vlastne ich nabijú tak na jedno naštartovanie a na druhý deň ráno už auto zase nenaštartuje. Kvalitnejšie prejdú do takzvaného udržiavacieho režimu a k nabitiu takého akumulátora by teoreticky mohlo dôjsť tak o týždeň.
Bezudržbové akumulátory existujú.
Ich konštrukcia sa líši od obyčajných tak, že majú veko s množstvom kanálov pre zachytenie odparujúceho sa plynu, sú uzatvorené a len kvôli bezpečnosti (ochrana pred výbuchom akumulátora pri nejakej poruche) majú z kanálov vo veku jeden vývod, ktorý je uzatvorený bezpečnostnou zátkou. Dnešné automobily sú vybavené alternátormi o výkonoch od 50 až 100 ampérov čo dostatočne pokríva spotrebu siete automobilu a ostane aj na udržanie potrebného napätia akumulátora. Regulátory na nich sú elektronické ( prevádzkou nemenia svoje parametre ako zastaralé mechanické ), sú nastavené na 14V čo zaručuje že akumulátor je nabíjaný takým napätím ktoré nevyvoláva plynovanie akumulátora. To je najdôležitejší prvok pre bezudržbové akumulátory. Nieje plynovanie, nieje úbytok elektrolytu. Pri bežnej premávke stačia kanály „absorbovať“ odparujúci sa plyn a následne ho vracať naspäť. V prípade vybitia akumulátora , to je jedno z akého dôvodu (zabudnuté rozsvietené svetla, poškodenie alternátora) je potrebné akumulátor nabiť mimo vozidla, pri takomto nabíjaní dochádza k takému plynovaniu, že plyn už nestačí byť len absorbovaný vo veku akumulátora, otvorí sa bezpečnostný uzáver a plyn uniká do okolia bez možnosti návratu. Takéto nabíjanie je už vlastne „porušenie prevádzkových podmienok“ a zato nemôže niesť zodpovednosť výrobca akumulátora. Samozrejme že v dnešnej dobe je „normálne“ ak výrobca označí bezudržbovosťou aj výrobok tomu nezodpovedajúci, ale to je už o niečom inom.
Nabíjanie 14.4 V je tiež diskutabilné. Lacnejšie „mäkké" nabíjačky dávajú na prázdno aj 20 V. Je dôležitý prud a ten by malo byť 1/10 kapacity ako si správne uviedol. Preto by som preferoval nabíjačky s ampérmetrom. Ani automaty niesu moc dobré, hlavne pre staršie akumulátory, väčšina z nich hlavne lacnejších pri dosiahnutí 14,4V prestanú nabíjať a pritom staršie skoro úplne vybité akumulátory toto napätie dosiahnú už po pár desiatok minút a teda vlastne ich nabijú tak na jedno naštartovanie a na druhý deň ráno už auto zase nenaštartuje. Kvalitnejšie prejdú do takzvaného udržiavacieho režimu a k nabitiu takého akumulátora by teoreticky mohlo dôjsť tak o týždeň.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.02.2009 18:17 Zdieľať na Facebook
bezudrzbova
V bezudrzbovej baterke nieje ani destilovana voda ani kyselina.To pre bespecnost v pripade havarie.Ked sa auto obrati nema z nej co vitiest rozleptat kabelaz nemoze nastat skrat a nasledne poziar.Netreba ju pri nehode odpajat.Je tam nejaky gel.Nabija sa normalne ako bezna s tim rozdielom ze sa nenasrubujes jak chuj.Presne tak mi to bolo vysvetlene v autorizovanom servise Ford.(Szilkar).
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
Re: bezudrzbova
tak to ti vysvetlili dost blbo. Pretoze gelove baterky su trochu ina kapitola a v beznych autach sa vobec nepouzivaju, kedze su kaplanek drahsie.1suchy1 napísal:V bezudrzbovej baterke nieje ani destilovana voda ani kyselina.Presne tak mi to bolo vysvetlene v autorizovanom servise Ford.(Szilkar).
Bezudrzbova baterka znamena jedine to, ze stuplne su zakryte a nie je ich vidiet, takze nie je mozne kontrolovat stav elektrolytu bez nejakeho rozoberania. To je cela veda.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: borissupik a 37 neregistrovaných