Auto do mesta - statie v zapchach a pod
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 26.06.2011 19:26 Zdieľať na Facebook
Auto do mesta - statie v zapchach a pod
Ahojte,
znamy sa stahuje z centra mesta do cca 20km vzdialenej obce, problemom je ze na prejdenie tych 20km potrebuje v bezny pracovny den v spicke mozno aj hodinu. (bude teda denne dochadzat do prace 2x 20km v zapchach)
Otazka teda znie, ake auto by bolo najvhodnejsie na tento typ premavky - teda zapchy, caste spojkovanie (automat kvoli rozpoctu a spolahlivosti zrejme nie), v lete klima na plne, 40ky teploty teraz v lete (teda motor s vhodnym teplotnym manazmentom)...
Do buducnosti rozmysla nad cisto elektromobilom, ovsem zatial rozpocet cca 6000E nepusti...co takto Toyota Prius? Ma s tym niekto skusenosti ako sa chova v zapchach?
Uvazuje este nad Ceed 1.4 LPG, Laguna II 2.0i, SX4 1.6i, Benz B benzin - tieto su na predaj v kruhu znamych.
Pri tych km - / benzin / LPG / diesel ?
Dakujem za odpovede
znamy sa stahuje z centra mesta do cca 20km vzdialenej obce, problemom je ze na prejdenie tych 20km potrebuje v bezny pracovny den v spicke mozno aj hodinu. (bude teda denne dochadzat do prace 2x 20km v zapchach)
Otazka teda znie, ake auto by bolo najvhodnejsie na tento typ premavky - teda zapchy, caste spojkovanie (automat kvoli rozpoctu a spolahlivosti zrejme nie), v lete klima na plne, 40ky teploty teraz v lete (teda motor s vhodnym teplotnym manazmentom)...
Do buducnosti rozmysla nad cisto elektromobilom, ovsem zatial rozpocet cca 6000E nepusti...co takto Toyota Prius? Ma s tym niekto skusenosti ako sa chova v zapchach?
Uvazuje este nad Ceed 1.4 LPG, Laguna II 2.0i, SX4 1.6i, Benz B benzin - tieto su na predaj v kruhu znamych.
Pri tych km - / benzin / LPG / diesel ?
Dakujem za odpovede
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ide kupovat stare auto za 6000 eur = v ziadnom pripade by som nesiel do STAREHO NEZNAMEHO diesla ked ma DPF/FAP.
Zabije ho. Kazdy rok.
Benzin a hotovo. Z vymenovanych sa mi najviac paci Laguna, malo penazi (predpokladam ze ju kupi vyrazne lacnejsie ako za 6000 takze zostane na uvodny a nepredpokladany servis), 2.0i motor co sice moze zniet ako trosku zbytocne do mesta, ale toto nie je ciste mesto - je to 20km z dediny do mesta i ked v zapchach. Je to z kruhu znamych takze nejake vaznejsie kotrmelce a odrbavania sa necakaju, co je vyrazne plus oproti akemukolvek anonymnemu autu z inzeratov a povedal by som ze toto je najdolezitejsi faktor.
Benzin, zname auto za par penazi = vyhra. Ked mu spotreba 11l/100km bude liezt na nervy co predpokladam, treba :
a) si uvedomit ze ziadne auto taketo cesty nebude chodit za 4.2
b) prerobit na LPG. Navratnost investicie na 4valci mas okolo 12 mesiacov pri tejto premavke a potom sa uz setri.
c) si priznat ze ja poznam dve fabie 1.2 ktore jazdia zapchy za 8 az 9 litrov/100km. Kto si mysli ze to nejde, ten sa myli. Tie iste vozy jazdia kludnu jazdu na dialnici hrubo pod sest litrov, takze nie su pokazene. To su proste jazdne podmienky, poskakovat na prvom prevode z Dunajskej Luznej az po Martinsky cintorin si jednoducho pyta svoju dan.
Zabije ho. Kazdy rok.
Benzin a hotovo. Z vymenovanych sa mi najviac paci Laguna, malo penazi (predpokladam ze ju kupi vyrazne lacnejsie ako za 6000 takze zostane na uvodny a nepredpokladany servis), 2.0i motor co sice moze zniet ako trosku zbytocne do mesta, ale toto nie je ciste mesto - je to 20km z dediny do mesta i ked v zapchach. Je to z kruhu znamych takze nejake vaznejsie kotrmelce a odrbavania sa necakaju, co je vyrazne plus oproti akemukolvek anonymnemu autu z inzeratov a povedal by som ze toto je najdolezitejsi faktor.
Benzin, zname auto za par penazi = vyhra. Ked mu spotreba 11l/100km bude liezt na nervy co predpokladam, treba :
a) si uvedomit ze ziadne auto taketo cesty nebude chodit za 4.2
b) prerobit na LPG. Navratnost investicie na 4valci mas okolo 12 mesiacov pri tejto premavke a potom sa uz setri.
c) si priznat ze ja poznam dve fabie 1.2 ktore jazdia zapchy za 8 az 9 litrov/100km. Kto si mysli ze to nejde, ten sa myli. Tie iste vozy jazdia kludnu jazdu na dialnici hrubo pod sest litrov, takze nie su pokazene. To su proste jazdne podmienky, poskakovat na prvom prevode z Dunajskej Luznej az po Martinsky cintorin si jednoducho pyta svoju dan.
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Lubo a čo tak malé ale s výbavou? Lupo, Arosa ,Tvingo, Aygo , Matiz , (Smart ?) a samozrejme dať ho do plynu.
Inak ja som tie pozapchávané trasy v BA dokázal jazdiť s R5 1,4 pod 5l.samozrejme klíma chýbala.
Ešte, manželka na Corse C 55kw s klímou jazdí za 6,3l LPG dlhodobo , priemer z asi 70t km.
Inak ja som tie pozapchávané trasy v BA dokázal jazdiť s R5 1,4 pod 5l.samozrejme klíma chýbala.
Ešte, manželka na Corse C 55kw s klímou jazdí za 6,3l LPG dlhodobo , priemer z asi 70t km.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Nech si kúpi auto podľa oka aby sa mu aj páčilo aj zmestil sa za volant na sedadlo v pohode , a na takéto drncanie kľudne najmenšia nejaká 1,2ka...Záleží či tu bude vyslovene len tam do mesta a nazad alebo občas aj rodinný výlet, Ak len do mesta kľudne nejaký Yaris aj tú prvú generáciu za pár šušňov....Normálne za liter kúpiť dačo a ostatné odložiť ....na dovolenku
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Hlavna sprava bola ze na taketo pouzitie nie diesel.
mam trosku strach ze "za liter" kupi cokolvek rozumne v com neumrie ci uz od vzrusenia alebo pri prvej buracke. Yaris asi nie, Ceeda tiez nie. Isteze ani Laguna nebude za tisic... ale z vymenovanych styroch vozov mi Laguna2 pride rozhodne najlacnejsia teda s najvacsim priestorom na pripadne opravy po kupe bez financneho stresu.
Navyse ma najkrajsi motor z tych vymenovanych, najviac pohodovy. Daj bacha na Ceedy 1.4, tam sa myslim trhali rozvody ci nejaka taka fatalna chyba, skonzultuj internet, mna Ceedy nevzrusuju kvoli pristrojovej doske a "velkosti".
Ze je Ceeeed na plyn som si nevsimol v prvom zadani - tym sa zvysuje jeho sanca. Ako vravim, treba opatrne.
V porovnani s Lagunou bude urcite podstatne drahsi kedze Ceedy su relativne nove auta a Lagunka moze byt kludne aj cojaviem 2003ka (a majitel si za nu vypyta 2500eur co by znacne "rozhodovalo" celu situaciu).
Aj ked semtam pojdes mimo mesta, na dialnicu, na dovolenku, v tom 1.4i Ceede pripadne 2.0i alebo 1.8i motore akehokolvek auta to prezijes v zdravi a plnej krase. Keby to aj moc hucalo pri 130km/h (povedzme ze ta 1.4ka by si pytala 3500rpm na tej rychlosti, neviem, nepoznam, len trepem a nechce sa mi hladat na youtube) no tak boze moj, pojdes 110 na 2700rpm pri daleko znesitelnejsom hluku, spotrebe a opotrebeni auta a dojdes o 20 minut neskor.
Tento rok ideme na dovolenĂş - slabych 1100km jednym smerom. Keby som isiel celu cestu 130km/h co sa samozrejme neda, tak by to bolo matematicky 8,46 hodiny = 8 hodin 27 minut. Samozrejme ze celu cestu 130 nepojdes, napriklad okolo Viedne kde su 80tky a 100vky... takze to bude v realite asi tak 9.5 az 10 hodin keby nebola ani jedina zastavka (to ze budu... ale vo vypocte ich zanedbam pretoze rychlost cestovania na dlzku pauzy vobec nevplyva).
Keby som tych istych hroznych 1100km isiel kludnych 110km/h, pojdem 10 hodin presne podla matematiky, ked realne zaratame zakrutu tu a tam a 80tku okolo Viedne, tak to bude 10 hodin 40 minut az 11 hodin 30 minut.
Cize cela delta na trase cez polku Europy je maximalne hodina a pol. 130km/h versus 110km/h. Pri tej dlzke cestovania hodina a pol vobec nerozhoduje, daleko viac ide o klud v interieri, pohodu, ci ta zena naserie desatkrat alebo ani jedinykrat tak ako mna (nikdy ma nenasrala za volantom, pochvala zlaticko), slnko svieti nesvieti, 39 stupnov bude nebude, to je ukrutne dolezitejsie ako hodina hore alebo dole. Inak pocas mojich dialkovych ciest sa moje decka toho strasne vela naucia, zakazdym, pretoze sa im venujeme.
A samozrejme ked ides kratsie trasy, bavime sa o DALEKO MENSICH rozdieloch. Preto pisem ze je takmer jedno aky motor kupis, aj na tie dialnicne jazdy ti urcite prdelku odvezie.
mam trosku strach ze "za liter" kupi cokolvek rozumne v com neumrie ci uz od vzrusenia alebo pri prvej buracke. Yaris asi nie, Ceeda tiez nie. Isteze ani Laguna nebude za tisic... ale z vymenovanych styroch vozov mi Laguna2 pride rozhodne najlacnejsia teda s najvacsim priestorom na pripadne opravy po kupe bez financneho stresu.
Navyse ma najkrajsi motor z tych vymenovanych, najviac pohodovy. Daj bacha na Ceedy 1.4, tam sa myslim trhali rozvody ci nejaka taka fatalna chyba, skonzultuj internet, mna Ceedy nevzrusuju kvoli pristrojovej doske a "velkosti".
Ze je Ceeeed na plyn som si nevsimol v prvom zadani - tym sa zvysuje jeho sanca. Ako vravim, treba opatrne.
V porovnani s Lagunou bude urcite podstatne drahsi kedze Ceedy su relativne nove auta a Lagunka moze byt kludne aj cojaviem 2003ka (a majitel si za nu vypyta 2500eur co by znacne "rozhodovalo" celu situaciu).
Aj ked semtam pojdes mimo mesta, na dialnicu, na dovolenku, v tom 1.4i Ceede pripadne 2.0i alebo 1.8i motore akehokolvek auta to prezijes v zdravi a plnej krase. Keby to aj moc hucalo pri 130km/h (povedzme ze ta 1.4ka by si pytala 3500rpm na tej rychlosti, neviem, nepoznam, len trepem a nechce sa mi hladat na youtube) no tak boze moj, pojdes 110 na 2700rpm pri daleko znesitelnejsom hluku, spotrebe a opotrebeni auta a dojdes o 20 minut neskor.
Tento rok ideme na dovolenĂş - slabych 1100km jednym smerom. Keby som isiel celu cestu 130km/h co sa samozrejme neda, tak by to bolo matematicky 8,46 hodiny = 8 hodin 27 minut. Samozrejme ze celu cestu 130 nepojdes, napriklad okolo Viedne kde su 80tky a 100vky... takze to bude v realite asi tak 9.5 az 10 hodin keby nebola ani jedina zastavka (to ze budu... ale vo vypocte ich zanedbam pretoze rychlost cestovania na dlzku pauzy vobec nevplyva).
Keby som tych istych hroznych 1100km isiel kludnych 110km/h, pojdem 10 hodin presne podla matematiky, ked realne zaratame zakrutu tu a tam a 80tku okolo Viedne, tak to bude 10 hodin 40 minut az 11 hodin 30 minut.
Cize cela delta na trase cez polku Europy je maximalne hodina a pol. 130km/h versus 110km/h. Pri tej dlzke cestovania hodina a pol vobec nerozhoduje, daleko viac ide o klud v interieri, pohodu, ci ta zena naserie desatkrat alebo ani jedinykrat tak ako mna (nikdy ma nenasrala za volantom, pochvala zlaticko), slnko svieti nesvieti, 39 stupnov bude nebude, to je ukrutne dolezitejsie ako hodina hore alebo dole. Inak pocas mojich dialkovych ciest sa moje decka toho strasne vela naucia, zakazdym, pretoze sa im venujeme.
A samozrejme ked ides kratsie trasy, bavime sa o DALEKO MENSICH rozdieloch. Preto pisem ze je takmer jedno aky motor kupis, aj na tie dialnicne jazdy ti urcite prdelku odvezie.
-
- Príspevky: 355
- Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
bol by som za lagunu na LPG - treba v lete vykonnu klimu, v zime dobre kurenie a v zapchach pohodlie. A urcite do zapchy automat. Jasne, ze ak by to chcel, tak by bola A8 lepsia, ale myslim, ze ta laguna mu bude v tomto pripade rovnako vyhovovat. Trosku ma zaraza ten enviromentalizmus s elektromobilom - som velmi za, aj ked nechapem, ked nas vsetci do toho tlacia, preco uz davno nejazdia vsetky MHD busy na elektrinu a zadara... - to by bolo nieco pre nase lesy a hlavne program pre vladu. Len pri osobnom aute musi ten tvoj kamos ratat s tym, ze klima a kurenie v elektromobile je strasna spotreba elektriny a preto su tam velmi poddimenzovane. A s lagunou II na LPG a da ist aj s rodinou na dovolenku bez tazkosti a za lacny peniaz.
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06 Zdieľať na Facebook
Tak v prvom rade nebrat nic s <l> (orgánom) na kapote. Toboz nie lagunu, jedno z najkazivejsich aut. Kolega byvaly taxikar by vedel rozpravat, auto mal viac v servise ako na ceste.
Nejaky borec tu pisal, ze na Ceedovi je skareda palubovka... ok, ale ako by nazval potom tu, co je v lagune??? Proste to "auto" je jedna cela nuda.
Ber jednoznacne benzin, kludne aj maloobjemovy. Ved ze je nieco 1,4ka (neoturbena) dnes nemusi automaticky znamenat, ze ma 60 ponikov, ako ta, co je od vw group. A v zacpe ti prehajdaka menej benzinu, ako nejaky 2liter.
Nejaky borec tu pisal, ze na Ceedovi je skareda palubovka... ok, ale ako by nazval potom tu, co je v lagune??? Proste to "auto" je jedna cela nuda.
Ber jednoznacne benzin, kludne aj maloobjemovy. Ved ze je nieco 1,4ka (neoturbena) dnes nemusi automaticky znamenat, ze ma 60 ponikov, ako ta, co je od vw group. A v zacpe ti prehajdaka menej benzinu, ako nejaky 2liter.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných