Audi 2,0 TFSI 155 kw 211 koni

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ssteeevenik
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 12.04.2016 11:27
Zdieľať na Facebook

Audi 2,0 TFSI 155 kw 211 koni

Príspevok od používateľa ssteeevenik »

Uvazujem nad kupou tejto masinky, viete mi o nej nieco povedat..myslim ako spolahlivost motora a vase skusenosti z tymto motorom? Vdaka za radu :-)
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

Fajn motor.. treba si postrážiť, že je v ňom hydronapinák rozvodovej reťaze posledného typu "K", ak nie, tak okamžite preventívne vymeniť. Rovnako postrážiť si stav natiahnutia rozvodovej reťaze, tzn. dať v servise pozrieť cez servisné kukátko veľkosť vysunutia piestika hydraulického napináka reťiazky a podľa toho zvážiť výmenu reťaze alebo nie (pri 7mom záreze už bez váhania meniť..) Na rýchlosť vyťahania reťaze má obrovský vplyv spôsob prevádzkovania a štýl jazdy.. absolútne nevhodný v tomto smere je spôsob jazdy na spotrebu a nízke otáčky a dupanie do plynu pri nízkych ot. tomuto sa treba vyvarovať ako čert krížu a retiazka vydrží aj cez 150-200tkm v dobrom akceptovateľnom stave, kde nebude hroziť že jej prílišné natiahnutie spôsobí preskočenie rozvodu.

Ďalej u tohoto motora je veľmi dôležité často meniť olej, nikdy nie viac ako 15tkm a aj táto hodnota je akceptovateľná len pri jazdách kde nieje veľa studených štartov a krátkych jázd po meste, v opačnom prípade treba výrazne skracovať interval výmeny oleja.. pretože tieto priamovstrekové motory sa veľmi zasierajú karbónom a úsadami (toto dokáže zapiecť a zalepiť krúžky čo následne spôsobí enormné žranie oleja + zasieranie sania, sacích ventilov.. a ak sa veľmi nevhodne prevádzkuje tento motor a nemá poctivý servis tak sa môžu robiť úsady aj na piestoch, čo spôsobuje ďalšie značné negatíva.. skrátka snažiť sa minimalizovať karbonovanie na minimum). V tomto veľmi pomáha aj tankovanie bezsírneho čistého paliva bez BIOsračiek a živíc, napr. EVO benzín v tomto dosahuje veľmi kvalitné hodnoty, jazdiť radšej vo vyšších ako nízkych ot. často svižnejšou jazdou vyháňať pavúkov a kontrolovať stav oleja, čím motor menej oleja žerie tým sa v ňom menej karbónu a humusu bude vytvárať a usadzovať.
Ak sa zistí že je motor už zasvinený krbónom, dá sa to riešiť mechanickým + chemickým odstránením.

Zhrniem to takto: ako nový motor, ktorý si sám zabehnem a celú dobu sa k nemu správam so zreteľom na to, že je to môj majetok a chcem aby niečo vydržal, ak si postrážim veci čo píšem vyššie a ak mu doprajem servis a zaobchádzanie ako píšem vyššie a nebudem s tým často behať okolo komína a 1.5km do obchodu a nazad..tak je to fajn voľba a bude spoľahlivo slúžiť. Jazdenku s týmto motorom o ktorej nič neviem a nemám vedomosť ako sa k tomu motoru chovalo, by som osobne najskôr nebral.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak to je odpoveď ktorá zaslúži palec hore,pretože presne vystihuje filozofiu vzťahu.Auto z druhej ruky pri nejasných okolnostiach prevádzky a pofidérnom servise vie dokonale rozplakať celú rodinu.
Takže,všetko je závislé na vstupnom stave.Po dobrom majiteľovi niet problému,história a v tomto prípade aj km je nevyhnutnosť spoľahlivo poznať.Inak fakt radšej obísť oblúkom. Zobrať auto kde pôvodny majiteľ už pozná príznaky že deň D (vyprázdnenie účtu) sa blíži a posunie radosť inému, ak také niekto kúpy,tak má ozaj postarané o zábavu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Cize uplne fajn argumenty sa tomu oblukom vyhnut...
Citlive jak kozka na cicine, zrat to bude furt jak benzinak a plyn tam nedas, to uz mozes kupit rovno kachle, aspon mozes odkladat z paliva na ucet u mechanika... :zga27:

Rozmyslam ci sa mozes v tom skaredo kuknut do zrkadla, lebo pukne... :zg282:

V podstate jedna zajimava info pre mna z toho celeho, to s tym evo slovnaftom a bezbio zlozenim, to akoze fakt ???
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

bajo777.. zas netreba to hnať do extrému a preháňať.. ja som sa snažil vyjadriť čo najviac obšírne a naznačiť aký stav motora, prevádzkovanie, servis atď. tomu motoru vyhovuje a čo je pre neho optimálne aby nabehal pekné porcie km bez problémov. Ten motor nieje z papiera, vydrží toho hodne, aj dosť výrazne nachipovanie a nič na ňom nepovolí, to NIEJE O ŽELEZE ako takom.. Len jednoducho to nieje motor vhodný na krátke trasy, poskakovačky, predlžené intervaly výmien oleja, "špinavé" palivo atď. z dôvodov ktoré som popísal. ALE TOTO PREDSA PLATÍ PRE KAŽDÝ PRIAMOVSTREKOVÝ TURBOBENZÍN, to nieje len o TSI/TFSI..

V prípade tohoto agregátu je špecifikom nutnosť mať na zreteli zmienené rozvody a viac dávať bacha na žranie oleja, pretože do roku 2011 sú v ňom tenké piestne krúžky, ktoré sa vedia v kombinácii nepriaznivých podmienok (servis, prevádzkovanie, štýl jazdenia, použité palivo...) zapekať a spôsobiť rýchly nárast spotreby oleja, čo v reťazovej reakcii spôsobuje ďalšie nadväzujúce nepríjemnosti a zlotu.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

V rodine ho máme od nova v A5-ke a dosť seriózne začal papať olej.
Bol jazdený kľudným štýlom starším pánom po dlhých trasách - žiadne šalenoty...
V rámci záruky prekrúžkovaný motor, lebo 1L na 1000km je celkom dosť...:)
Ak by som mal podobné bubáky na auto, ako ty teraz a riešil by som , že kam s nimi, tak by som sa s najväčšou pravdepodobnosťou, hraničiacou s istotou, tomuto motoru vyhol strašne veľkým oblúkom. Nestojí to za to mať tie problémy. Sú aj iné značky, kde takéto veci nemusí riešiť človek, ktorý dáva za auto skoro 50000€...
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

raven85.. dovolím si vysloviť teda istú paralelu: starší pán - žiadne šalenoty - kľudné jazdy - nízke otáčky - zatláčanie plynu "do podlahy" tzn. akcelerácie aj z dosť nízkych otáčok (lebo ten motor to na pocit dovolí, lebo silu má dostatočnú aj na 1500ot. aj na vyšších prevodoch, no je to veľmi nevhodné).. Toto všetko sú priam ideálne živné podmienky pre veľmi rýchle a skoré zapečenie krúžkov a s tým súvisiace enormné žranie oleja.
Presne o tomto som písal vyššie. Jednoducho tieto motory fungujú dobre a to dlhé kilometre ak sa im naopak nakladá a jazdí svižne a vo vyšších otáčkach a nedovolí sa im tak zasierať a usádzať karbónom.
Ak si niekto myslí, že lechtaním plynu a akože šetrilskou pianko jazdou tieto priamovstrekové motory šetrí a tým viac mu vydržia bez problému, tak je na veľmi veľkom omyle.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Má tam DSG a chodí diaľnice drvivú väčšinu času.
Viem, že pri 130km/h netočí toľko, ako moja 1.6tka, aj má dvakrát toľko poníkov, ale moje stálo pätinu toho, čo jeho, najazdené mám 10x toľko ako on a predchádzajúci majiteľ u mňa bola majiteľka, takže nejaké úvahy pri radení stupňov, ideálne otáčky a pod. úplne vylučujem a hádaj čo?
Moje si necucne ani deco oleja.
Ak auto za MILIÓN a POL KORÚN má s motorom takýto problém (a krstný nie je jediný), tak to auto nie je hodné tých štyroch krúžkov na chladiči a ten motor je BLATO a nie motor.
Motor má ísť a do 200000km ani nesmieš vedieť, že ho máš a nie, aby sa riešilo nejaké zakarbonovanie a podobné záležitosti pri akomkoľvek režime jazdy.
Ako silu to má ako kôň, to auto ide ako guľa, je to kundolap jak svíň, ale čo sa spoľahlivosti týka, tak je hlboký podpriemer.
Sorry, ale takto si ja prémiové auto s revolučným motorom nepredstavujem... :3020:
Kolega má 1.8TSi, je tu aj zaregistrovaný a prispieva ku TSi témam a on má podľa jeho slov podobný problém s papaním oleja. A on zrovna nejazdí pomaly. Tak aký režim je ideálny?

Podľa mňa sa s príchodom turbokosačkových motorov dostávame s benzínovými motormi na úroveň kachlí, kde sa človek podriaďuje autu, kde nesmieš vypnúť auto, lebo regenerácia a milión ostatných podmienok, na ktoré musíš brať ohľad, aby ti motor vydržal...
Toto je pokrok? Nasr@ť...
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

s tým čo v sumáre píšeš súhlasím, no pointa je inde.. tuto nieje o obhajobe alebo obžalobe, pointa môjho vstupu bola opísať čo je pre tento motor optimálne a pri akých podmienkach a užívaní nemá problém, resp. je minimálne riziko, že problém s rozvodmi a zakarbonovaným motorom a s tým spojenými negatívami nastane.

P.S tie krúžky sa nezapečú len tak bezdôvodne, to je skrátka nezmysel, to že ten motor začne zrať olej ma dôvod buď v nefunkčnom odlučovači alebo v zapečení oných tenkých krúžkov, ktoré sa zapečú tiež za istých splnených podmienok, resp. negatívnych faktorov a ich kombinácii, ktoré ich k tomu stavu rýchlo alebo pomalšie dovedú.
To samozrejme nemení nič na fakte, že je to jednoducho sprasené a za cenu o trošku nižších trecích strát šiel VAG touto na hlavu postavenou cestou. Pochopiteľne že takto to byť nemá.
ssteeevenik
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 12.04.2016 11:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ssteeevenik »

http://www.autobazar.sk/10458328/audi-a ... o-komfort/ tak tu je krasavica... Zabudol som uviest ze je to jazdenka, ma vymeneny motor na ktorom ma 70000 km a taktiez je do dnesneho dna servisovana v autorizovanom servise ..sice na tachometri ma 280000 takze to uz nebude najnovsie.plna servisna historia...bol som to aj oceknut a povozit sa. Auto vyzera byt zachovale ...vsetko tuhe nic neklepe...takze preto som chcel pocut vas nazor :-)
Aprox
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aprox »

Po prečítaní týchto životných skúseností s uberwagenmi sa len utvrdzujem, ako som dobre urobil, keď som drahej oznámil kúpu súkromného auta a to atmosféry 5 valec - na jej jazdenie je vysmiata ako lečo . . .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je trocha na zamyslenie,že ľudia majú k dispozícii nekonečné možnosti ako si odovzdať informácie.Čiastočne sa tak dostanú k informáciám vyslovene negatívnym,ale môžno ešte viac užitku by pobrali ak by vedeliodovzdať svojmu okoliu aj pozitívne vedomosti a skúsenosti,odovzdali by sio rady ako čo aby starostí a vyhodených peňazí bolo pomenej.Aby sa nepoužíval,teda nemusel použiť výraz - životné skúsenosti s uberwagenmi - lebo to nezodpovedá pravde.Pretože to je o jednom jednom type.Ak si nebudete pomáhať aj z dobrými odkazmi,budú starosti človeka pri kúpe auta v dnešnej dobe ozaj ťažkým rozhodnutím.Asi najhoršie na celom je,že sa výmena skúsenosti odohrá málokedy tak kultivovane ako tu a teraz.
je nad sily takéhoto fóra aj nad rámec jeho účelu,aby sa tu mohli objaviť celé obšírne materiály ktoré by sa žiadali na to aby dal pochopiť fakt,prečo sú niektoré veci tak.Ale ...aj tak by sa viac prejaviť zdravý sedliacky úsudok,ktorý by varoval.Lebo je často naznačované že maloobjemové výkonné stroje,si nejakú daň vyberú.Sú ďaleko výkonnejšie než superšporty mojej mladosti.
Sedliacky rozum by mohol našepkávať že ak je v motore 50 rôznych elektronických čidiel a teda kur..ok,ak je v aute 50 riadiacich jednotiek,ak auto za vodiča jazdí,myslí,parkuje,radí,brzdí,riadi a pomali aj prdí akoby bol nesvojprávny,tak si celok koleduje len a len o problémy.To napadne aj človeka z troma ľudovými.Ludia sa nechajú ťahať za nos a trendu ktorý nastúpil ešte tlieskajú.namiesto toho,aby donútili kormidelníkov žiaľ už teraz celej EU inak otočiť kormidlo.Raz vám chlapci niekto vypne elektriku a všetko skolabuje.Technika stúpa,ale ľudia hlúpnu.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Sparing1 napísal: P.S tie krúžky sa nezapečú len tak bezdôvodne, to je skrátka nezmysel, to že ten motor začne zrať olej ma dôvod buď v nefunkčnom odlučovači alebo v zapečení oných tenkých krúžkov, ktoré sa zapečú tiež za istých splnených podmienok, resp. negatívnych faktorov a ich kombinácii, ktoré ich k tomu stavu rýchlo alebo pomalšie dovedú.
To samozrejme nemení nič na fakte, že je to jednoducho sprasené a za cenu o trošku nižších trecích strát šiel VAG touto na hlavu postavenou cestou. Pochopiteľne že takto to byť nemá.
Mám za to, že keby dali kvalitnejšie kritické komponenty, tak by sa takéto somariny čerstvým majiteľom nestávali. Tie namáhané komponenty(krúžky) musia vydržať záťaž, na ktoré boli projektované. Niekde niečo zlyhalo. V záruke by sa také niečo nemalo stávať. Lenže projektuje sa zámerne tak, aby to vydržalo dva roky a jeden deň. Nikto už nechce späť dobu Mercedesu "Piano", ktoré nabehá 7 ciferné číslá. Z toho výrobca nevyžije - na to sa už prišlo dávno...
Hovorí sa tomu cenová optimalizácia. Má to svoj zmysel, lenže za kratší koniec ťahá nakoniec spotrebiteľ...
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

mhlavaty.. veru tak

Inak k tomuto agregátu 2.0TSI CCZB 155KW, sa vyjadrujem aj na základe vlastných skúseností. Mám voz s týmto motorom od nova, aktuálne niečo cez 130tkm.. vozidlo je aj mierne HW + SW upravené.. po úprave najazdených cca 90tkm bez jediného problému. V lete minulého roka (v tej dobe nábeh cca 120tkm) endoskop kamerou čeknutý stav sania, klapiek a sacích ventilov.. s výsledkom len minimálny načernalý povlak, žiadne nechutné karbonové úsady. Ďalej skontrolovaný stav rolničky piestika vysokotlakého palivového čerpadla, ktorá sa odvaľuje po zaoblenom štvorhrane vačky.. výsledok- v podsate stav nového dielu, žiadne badateľné opotrebenie. Ďalej.. motor vôbec nežerie olej.
Pri cca 80tkm preventívne vymenený hydronapínak rozvodovej reťaže + reťaz, samozrejme porovnali sme dĺžku novej reťaze so starou, s výsledkom - stará režaz nevykazovala žiadne natiahnutie, na chlp rovnaká dĺžka.

P.S pri prevádzke a servise sa riadim tým, čo som vyššie popisoval. Vôbec nepochybujem o tom, že s tým autom natočím bez akýchkoľvek problémov minimálne ďalších 100tkm.

raven85.. je to tak, súhlasím. Takéto problémy by vôbec nemali nastávať, resp. výrobca by mal vyrobiť agregát, ktorý by mal zvládať aj neoptimálne zaobchádzania bez potreby následne riešiť problémy. Bohužial doba je taká aká je.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

mhlavaty napísal:Ak si nebudete pomáhať aj z dobrými odkazmi,budú starosti človeka pri kúpe auta v dnešnej dobe ozaj ťažkým rozhodnutím.Asi najhoršie na celom je,že sa výmena skúsenosti odohrá málokedy tak kultivovane ako tu a teraz.
Je dobré, že máme to fórum. Ak si človek prečíta dostatočné množstvo topic-ov, tak dokáže ušetriť slušný balík euráčov.
Stačí, keď si prečíta články o problémoch áut a vie, na čom je.
Ja som podľa toho vyberal auto - podľa servisnej náročnosti na moju peňaženku. Ak si to zoberieme, ani krstného A5ka nie je zlé auto. Ak žerie olej, prekrúžkuje sa, poprípade sa vymení motor - však je to len súčiastka, ktorá sa dá kúpiť.
Ak sa niekde pokazí turbo, tak sa kúpi nové a vymení sa. Ak odíde dpf, kúpi sa nové, vstreky vymenia na šesťvalci za 500€ kus...
Nie sú zlé autá. Sú len užívateľské úrovne, kde si čo môže človek dovoliť. Ja som so preto kúpil to, čo mám. Sú však ľudia, čo zarábajú polovicu môjho platu a kľudne kupujú vyjazdené autá, ktoré stáli 5 násobok môjho, keď bolo nové.
A potom sa pýtajú čo a ako. Ak by sa pýtali predtým, tak by boli v kľude. Nekúpili by si ten tragač. Lebo by vedeli, že aj keď stojí teraz len zlomok ceny nového, tak servis bude stáť rovnako, ako v čase, keď auto bolo nové...
Ak má niekto také auto, tak sa v mojich očiach môže pýtať len na jedinú vec. Kde sa prikladá bankomatová karta...
Preto je fórum dobré. Ak vie človej čítať a rozumie písanému textu, tak mu fórum pomôže. Ak vie človek čítať, ale nerozumie, tak mu nepomôže na tomto svete nič a aj tak spraví chybu, že si kúpi niečo, čo nemal kupovať a čo mal radšej obísť oblúkom v zárodku...

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných