Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Tak nejak. Ani zo zánovných.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 94
- Dátum registrácie: 03.07.2019 20:46 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Nie málo som tým sklamaný až priam nasraný. Jednak že som mal v úmysle poriešiť nám nejaké "krajšie" auto na dôchodok no hlavne sa mi nepáči, kam to smeruje. K čoraz väčšiemu bordelu a nie len v súvislosti s autami. Naše vydržia kým ich hrdza nezožerie alebo nás niekto netrafí no kto potrebuje dobré/nové auto, má smolu.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Nové auto...požiadavky ktoré musí splniť...legislatívu EU,vysoký výkon,nulová spotreba,maximálna výbava,dizajn,spoľahlivosť...mix ťažko sklbiteľných až úplne protichodných požiadaviek.To čo z toho vzíde je do maxima vybalancové,pracujúce v uzučkom pásme kde splní čo splniť musí,najmenšia odchylka je prúser na mraky.Nové veci = neznáme veci,neznáme funkcionality,minimálna šanca efektívneho opravovania.Hlavná požiadavka je stály prísun peňazí od zákazníka aj po vyplatení auta.Zložitosť,kopenie techniky na sedem poschodí znamená zlý prístup pre servisné úkony a potreba množstva spotrebného materiálu ktorý si tie úkony vyžiadajú.Celé to spôsobuje obrovské počiadavky na čas a to už sú bubáčiky čo ciinkajú každou minutou na tých mramorových dlažbách.Neznačkový sú mimo,majú veľmi sťažený prístup k informáciám,na školenia nemajú čas ani ochotu.To je dnešný svet nových aut.
Dobrých aut je mrte,ozaj dosť,žiadna núdza.Ale ...to nie je nové a to je veľká chyba.Ešte si niekto o nás pomyslí že sme nejaký lúzri.*Lebo ...si to čo tvoje auto.Aby si z neho ani nevystúpil
tatkotom...kúp si veterána,lešti a púdruj,to je iný level,a deťom ostane kus majetku a nie šrot dnes zajtra bezcenný
Dobrých aut je mrte,ozaj dosť,žiadna núdza.Ale ...to nie je nové a to je veľká chyba.Ešte si niekto o nás pomyslí že sme nejaký lúzri.*Lebo ...si to čo tvoje auto.Aby si z neho ani nevystúpil
tatkotom...kúp si veterána,lešti a púdruj,to je iný level,a deťom ostane kus majetku a nie šrot dnes zajtra bezcenný
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
...si to čo tvoje auto - tak na to celý život z vysoka oné. Moja pani tiež. Že to zvonka nie sú leštenky? Zvnútra to nevidíme.
Neobdivujem ľudí, pre ktorých je dôležitejšie vonkajšie pozlátko, než ich vnútro. Teda väčšinu.
Veterána si robí náš automechanik - raritu, jediný kus možno v celej EU. Motoricky bezchybný, všetko funkčné - prevodovky, vývody na mechanizmy atd.
r.v. 1953,ORIGINAL MOTOR DIESEL 305D, 4rychlosti, 4x4 pomala, 4x4 rychla, uzavierka, SAMOSTATNY VYVOD NA KARDAN PRE PRIDAVNE ZARIADENIE...
Ale nie je to Audi ani Alfa a mne by sa to nehodilo na nič - obývačku tým nevysajem a orať nemám kde
Neobdivujem ľudí, pre ktorých je dôležitejšie vonkajšie pozlátko, než ich vnútro. Teda väčšinu.
Veterána si robí náš automechanik - raritu, jediný kus možno v celej EU. Motoricky bezchybný, všetko funkčné - prevodovky, vývody na mechanizmy atd.
r.v. 1953,ORIGINAL MOTOR DIESEL 305D, 4rychlosti, 4x4 pomala, 4x4 rychla, uzavierka, SAMOSTATNY VYVOD NA KARDAN PRE PRIDAVNE ZARIADENIE...
Ale nie je to Audi ani Alfa a mne by sa to nehodilo na nič - obývačku tým nevysajem a orať nemám kde
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 03.01.2017 12:48 Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Asi je to o kompromisoch, ale často zaznieva, že zohnať veľmi slušný voz ako doprovod nie je jednoduché. Keď nastavíme aké také kritériá, aby to nemalo blízke parametre síce vďačnej Felície a pod., tak narážame na vyšší nájazd, v prip. kus obľúbenejšej verzii opodstatnené riziko nástrah. Na opačnej strane sú autá s nízkym nájazdom za vysokú cenu, kedy sa nám núka otázka kúpiť nové, kde nebude už po niekoľkých rokoch zub času na karosérií a nastrek ako polovičatá náplasť, keď to zrejme väčšina na novom voňavom aute nespravila dávno pred nami.
Ale súhlas, aj pohľadom mňa laika, mildhybrid, radary atď, žiadne lacné doplnky, ktoré časom o sebe určite dajú vedieť. Buď to akceptovať a niesť riziká za cenu novej hneď antikorózne ošetrenej karosérie, poznanej hostorie alebo nájsť to drahé, zachovalé už viac ročné.
Ale súhlas, aj pohľadom mňa laika, mildhybrid, radary atď, žiadne lacné doplnky, ktoré časom o sebe určite dajú vedieť. Buď to akceptovať a niesť riziká za cenu novej hneď antikorózne ošetrenej karosérie, poznanej hostorie alebo nájsť to drahé, zachovalé už viac ročné.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Nie je to tak ťažká úloha ako je vykreslené.Stále sa dá aj pekné aj dobré aj spoľahlivé auto strednej triedy za ktoré sa ozaj netreba hanbiť,povedal by som za prekvapivo dobrú cenu.Auto má zmysel kupovať pokiaľ je garancia min 200 tis a desať rokov užívania bez excesov.Je problémom fóra že tu podobné veci proste riešiť nejde tak aby to ostalo vo vecnej rovine a bez urážok a osobných výpadov.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Za posledných cca 10 rokov som urobil cca 400-500.000 km na osobnych, pričom ďalších cca 200-250.000 najazdil na nakladnych resp. za posledných 10 to tak +- vychádza.
200.000 km je nejaká iluzórna hranica, ktorú nemá absolútne žiadny zmysel komentovať, lebo normálne je, že auto urobí ako nič 400 a viac km bez nejakých veľkých opráv. Až je konstrukcne ok.
Čím má dobrý diesel viac km, tým nižšia je spotreba, toto tvrdenie môjho mechanika sa opäť potvrdzuje, uz na treťom dlhšie slúžiacom aute, bežnou jazdou 4 l, pri vedomé úspornej jazde 3,2 podľa PC, reálne 3, 5 l , 2.0 HDI.
Pri normálnej jazde, v hustej piatkovej premávke, splyvanie, časté brzdenie, 4,0 l -dnešná jazda.
Krátke trasy, studený motor, v zime 5-5,5 ,vrátane mesta.
Na 1700 kg nie najhoršie.
Tvrdenie, že dnešné motory nič nevydržia...,dovoľujem si tvrdiť, že je to blud, treba iba vedieť aké vyberať, spravne zahrievanie, dochladzovanie, opäť hlúposti typu " naštartuj a choď "...,škoda komentovať, keď niekto verí 20 ročným novinarom, nech verí ďalej.
Oveľa horšie je na tom karoséria, podvozok, keďže naše cesty sú jeden tankodrom.
200.000 km je nejaká iluzórna hranica, ktorú nemá absolútne žiadny zmysel komentovať, lebo normálne je, že auto urobí ako nič 400 a viac km bez nejakých veľkých opráv. Až je konstrukcne ok.
Čím má dobrý diesel viac km, tým nižšia je spotreba, toto tvrdenie môjho mechanika sa opäť potvrdzuje, uz na treťom dlhšie slúžiacom aute, bežnou jazdou 4 l, pri vedomé úspornej jazde 3,2 podľa PC, reálne 3, 5 l , 2.0 HDI.
Pri normálnej jazde, v hustej piatkovej premávke, splyvanie, časté brzdenie, 4,0 l -dnešná jazda.
Krátke trasy, studený motor, v zime 5-5,5 ,vrátane mesta.
Na 1700 kg nie najhoršie.
Tvrdenie, že dnešné motory nič nevydržia...,dovoľujem si tvrdiť, že je to blud, treba iba vedieť aké vyberať, spravne zahrievanie, dochladzovanie, opäť hlúposti typu " naštartuj a choď "...,škoda komentovať, keď niekto verí 20 ročným novinarom, nech verí ďalej.
Oveľa horšie je na tom karoséria, podvozok, keďže naše cesty sú jeden tankodrom.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
V mnohom pravdu máš,v čom nemáš nemá zmysel rozoberať.Názor...ok.
Skôr sa vyjadrím k tej spotrebe a že sa km znižuje.Aj s tým by šlo súhlasiť ak. Ak by sa auto servisovalo tak ako sa servisuje ozaj iba výnimočne.U benzínu nikto nevymení sviečky pri 60 tisícoch,lebo oni pôjdu aj do 200 tis,tak načo.Lambda..to isté.Hydrá to isté...kým ide a gazda nevníma problém.Olej servis škoda rečí...hrdo povie že mení po 15 tis...super,bomba raketa.
Pritom platí a neprestanenikdy platiť...sviečky na seba vždy zarobia,lambda to samé.Spotrebou.
Diesel je ešte vypuklejší,len nikto sa nezaoberá rozdielom medzi 5,0 a 5,2 lt keď obesú veľmi priaznivé.
Ale vcelku hlavná myšlienka platí,motor je dokonale zabehnutý z malými vnútornými odpormi.Len málokto si všíma v diagnostike hodnotu zaťaženie motora,niečo ako odber energie.A už vôbec veci ako sa do spotreby premietajú veci ako spotrebiče.Keby to niekto sledoval za celú existenciu bol by prekvapený.
Výdrž motorov dnes je obdivuhodná a čo trocha zdarilý stroj,každý má métu urobiť svoj milionik.Že neurobí sú hriechy gazdu.Blbé oleje,podchladenie,podotáčkový režim,nerobenie údržby a včasných výmen vecí na konci životnosti.Proste čaká sa na poruchu,až potom.Ale máloktorý motor generácie moderných nemá schopnosť žiť dlho.Prakticky vždy je to dané hlúpou konštrukciou že sa to narodí už choré...preborník bol kedysi Oldcit,to asi nik nikdy netromfne.
Naštartuj a choď....nie je z novinárskej hlavy,ale sakra dobre podložené objektívnymi meraniami počas prevádzky.Nech sa každý drží svojho,nakladá zo svojim.Ten druhý nie je somár...má iný názor.Byť múdrejší od múdrych síce dnes ide,ale správne to nie
Skôr sa vyjadrím k tej spotrebe a že sa km znižuje.Aj s tým by šlo súhlasiť ak. Ak by sa auto servisovalo tak ako sa servisuje ozaj iba výnimočne.U benzínu nikto nevymení sviečky pri 60 tisícoch,lebo oni pôjdu aj do 200 tis,tak načo.Lambda..to isté.Hydrá to isté...kým ide a gazda nevníma problém.Olej servis škoda rečí...hrdo povie že mení po 15 tis...super,bomba raketa.
Pritom platí a neprestanenikdy platiť...sviečky na seba vždy zarobia,lambda to samé.Spotrebou.
Diesel je ešte vypuklejší,len nikto sa nezaoberá rozdielom medzi 5,0 a 5,2 lt keď obesú veľmi priaznivé.
Ale vcelku hlavná myšlienka platí,motor je dokonale zabehnutý z malými vnútornými odpormi.Len málokto si všíma v diagnostike hodnotu zaťaženie motora,niečo ako odber energie.A už vôbec veci ako sa do spotreby premietajú veci ako spotrebiče.Keby to niekto sledoval za celú existenciu bol by prekvapený.
Výdrž motorov dnes je obdivuhodná a čo trocha zdarilý stroj,každý má métu urobiť svoj milionik.Že neurobí sú hriechy gazdu.Blbé oleje,podchladenie,podotáčkový režim,nerobenie údržby a včasných výmen vecí na konci životnosti.Proste čaká sa na poruchu,až potom.Ale máloktorý motor generácie moderných nemá schopnosť žiť dlho.Prakticky vždy je to dané hlúpou konštrukciou že sa to narodí už choré...preborník bol kedysi Oldcit,to asi nik nikdy netromfne.
Naštartuj a choď....nie je z novinárskej hlavy,ale sakra dobre podložené objektívnymi meraniami počas prevádzky.Nech sa každý drží svojho,nakladá zo svojim.Ten druhý nie je somár...má iný názor.Byť múdrejší od múdrych síce dnes ide,ale správne to nie
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Nemienim kvôli novinárom, či iným " egspertom" kúpiť ďalší diesel a teraz porovnávať, či bude o 400.000 km v horšom, alebo lepšom stave.. , keď v zime vyrazim z miesta.
Tak, ako jazdim celu zimu na letných, už je po nej, prakticky, lebo som namiesto bulváru a straseniu o rozpade polárneho víru radšej pozrel teploty Atlantiku, Stredozemného mora, kukol mapy zaľadnenia severu, všetko je dnes na internete...a usúdil, že by to musel byť zázrak, keby bola zima...., tak sa držím svojej skúsenosti.
Voľakedy, zamlada, som totiž naštartoval a vyrazil, pričom zimy boli aj -20 a menej, ale autá som nikdy nedržal tak dlho..., takže neviem porovnať.
Oleje mením hala bala, aj vyše 20.000 km, keď pozabudnem , ale aj po 15.000, hlavne mením palivový a vzduchový filter pri výmene, teda , keď mechanik povie, že vzduchový je ok, tak pri druhej vymene.
Podľa mňa, najdôležitejšie je nepodľahnúť ilúzií, " preboha, má to 400.000 km, už je to vrak",,, a prestať sa k nemu správať ako pri 100.000 km
Tak, ako jazdim celu zimu na letných, už je po nej, prakticky, lebo som namiesto bulváru a straseniu o rozpade polárneho víru radšej pozrel teploty Atlantiku, Stredozemného mora, kukol mapy zaľadnenia severu, všetko je dnes na internete...a usúdil, že by to musel byť zázrak, keby bola zima...., tak sa držím svojej skúsenosti.
Voľakedy, zamlada, som totiž naštartoval a vyrazil, pričom zimy boli aj -20 a menej, ale autá som nikdy nedržal tak dlho..., takže neviem porovnať.
Oleje mením hala bala, aj vyše 20.000 km, keď pozabudnem , ale aj po 15.000, hlavne mením palivový a vzduchový filter pri výmene, teda , keď mechanik povie, že vzduchový je ok, tak pri druhej vymene.
Podľa mňa, najdôležitejšie je nepodľahnúť ilúzií, " preboha, má to 400.000 km, už je to vrak",,, a prestať sa k nemu správať ako pri 100.000 km
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Aké konkrétne auto má dlhodobú spotrebu 3,2-3,5/100?
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Kde píšem o dlhodobej? 3, 2 je pri VEDOME úspornej jazde, rekord bol po diaľnici vyše 100 km 2,7
Dlhodobú mám podľa Pc 4,2/10.000 km
Dlhodobú mám podľa Pc 4,2/10.000 km
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Napríklad Audi A2 1,4 Tdi
luboš ty sa riadiš (neriadiš) novinármi.Ja ani neviem čo píšu a ani ma to nezaujíma a ani nemieniť čerpať z ich publikácií,nie sú garanciou ničoho okrem senzácií a hlúposti..Zato sú nebezpečné lebo nepoznáš dôvody
luboš ty sa riadiš (neriadiš) novinármi.Ja ani neviem čo píšu a ani ma to nezaujíma a ani nemieniť čerpať z ich publikácií,nie sú garanciou ničoho okrem senzácií a hlúposti..Zato sú nebezpečné lebo nepoznáš dôvody
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Audi Q3 , 4x4 , 40 TFSI , 190 koní
Ja vychádzam zo svojich skúseností. Nikomu nehovorím " rob to tak, alebo tak".
A na staré kolená nemienim zisťovať na svojom aute, či mám,, alebo nemám vypáliť rovno do hustej premávky s ľadovým motorom..
A na staré kolená nemienim zisťovať na svojom aute, či mám,, alebo nemám vypáliť rovno do hustej premávky s ľadovým motorom..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných