Audi A8 3,7 V8 D3 - kolísanie otáčok za studena

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Audi A8 3,7 V8 D3 - kolísanie otáčok za studena

Príspevok od používateľa patronick »

Ahojte, páni,

vedel by mi niekto, prosím, poradiť? Mám audi a8 3,7l V8 20004 (benzín) a za studena mi pri rýchlosti okolo 50km/h skáču otáčky. Rozbeh fajn, no ak dosiahne tých 50km/h na štvorke, kolíše to hore/ dole. Keď podradím do trojky, prestane to a tiež to prestane pri vyššej rýchlosti. Za tepla, približne po cca 5km vzdialenosti to radí ako nové a nič tomu nie je, t.j. žiadna závada sa neprejavuje. Pred 500km bol menený olej v prevodovke, neviem, či to pred tým robilo, mám ho nové. najazdené cca 230 tisíc km. Napadá vás, prosím, čo s tým môže byť resp. ako a koľko by mohla stáť oprava?

Veľmi pekne ďakujem za každú radu, majte sa, pozdravujem.
Paťo
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

Ahoj, prepáč, nenapadlo ma, že sa do tejto témy zapojí človek, ktorý sa opýta takúto otázku. Do a8 totiž ani iný typ prevodovky, ako automat nedávali.

Áno, ide teda o 6 stupňový automat tiptronic.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemám za isté že vôbec tam je chyba.Vysvetlím...režim 50km/h na 4st je (môže byť) na rohraní medzi prepínaním rj z režimu volnobehu a stredného zaťaženia.Tj plynový pedál je v polohe ktorá už atakuje hranice volnobehu a dôjde prepínaniu
Každopádne napriek sile motora je to nesmierné podtáčanie,tj neprimerané otáčky,príliš nízké.Ja chápem že motor šepoce,ja som si to dnes uvedomil u 4,4 BMW že je schopné ísť volnobehom,ale rozhodne to je nesprávny režim
Ale toto je samozrejme hypotetická otázka,a pravda bude možno inde.V tomto štádiu sa dá predpokladať že diagnostika nebude schopná odhaliť príčinu,navyše,nemusí sa týkať prevodu ale môže pokojne motoru.Ani tam nemusí byť zistiteľná.Preto pre začiatok zmeň spôsob jazdy a neuvažuj o oprave.Pre mechanika ktorý by šiel naslepo do niečoho čo si "myslí" môže priniesť sklamanie a zbytočné výdaje.Pozorne sleduj režim,teploty a zaťaženie lebo to je to najlepšie čo môže mechanik (rozumný) od majiteľa dostať ako indície
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

Ahoj, ďakujem pekne za rozsiahlu odpoveď. OK, skúsim. Ale je pre mňa nepochopiteľné, že za tepla nič a za studená si to občas aj šklbne atď... ako keby tam bol moc hustý olej, aleboako keby sa to nevedelo rozhodnúť, či preradím, nepreradím?... také váhanie...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zase hypoteticky...za studena spôsobí čidlo teploty že RJ ide v inom režime ako za tepla,má pridanú dávku paliva.
Šlo by urobiť na čidlo podraz,odpojiť ho a hodnotu odporu nasimulovať aby zodpovedala teplému motoru.Motor by bol studený,ale RJ by mala myslnú inf že je teplý.Ešte ma tak napadlo že pokiaľ by prepínalo režim na volnobeh,šlo by to pekne pozrieť na diagnostike v kanálikde sú prevádzkové stavy
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

na volnobeh žiaden problém. Naštartuje, zabručí, odprdne si a drží na sitič vyššie otáčky, po cca. 30s navolnobehu pekne padnú a drží jak priklincované. pri nižšej rýchlosti napr. na dvojke pred preradením to nerobí, len tá 3/4. a keď sa to ohreje, ide jak lusk. keď to začne haprovať tak vtedy si aj cukne občas a šklbne, je to čudné. Ja som sa len bál, že tej prevodovke môžem uškodiť, preto som to chcel riešiť. Nemám vpláne na tom aute šetriť, všetko nech ide tak ako má...
mx115
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 10.11.2008 15:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mx115 »

Zeby na seba upozorňoval hydromenič?
focuskombi1
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 23.09.2004 23:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa focuskombi1 »

Ahoj. Robi to ked ides napr. 50 a pustis plynovy pedal a potom otacky kolisu?
Mne toto robilo na A6 tiez 6st.tiptronic.
Takto sa prejavuje hydromenic na prevodovke. Vtedy / asi 4 roky do zadu/ stala oprava 1500e.
dnes to bude lacnejsie ...asi.
focuskombi1
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 23.09.2004 23:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa focuskombi1 »

Mx15
si ma predbehol :)
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

Neviem, ci to bude menic. Robi to len za studena. A iba pri 50km/h a iba pri 4. stupni. Robi to aj na tempomate. Ked podradim do 3. prestane to. A ked sa motor ohreje, uz sa ziadna vada neprejavuje. cudne.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

je to bezny prejav - ta prevodovka uz ma hranicny najazd, malokedy AP vydrzi viac ako 200-250 tis.km - nehovodim, ze zomrie, ale zacne mat svoje muchy. A urcite tam spociatku nikto olej nemenil. Nerob si tazku hlavu, vymen olej cca tak este 2x, medzitym nabehaj 5-6 tis.km a este vydrzi vela. Oprava by bola normalny repas a to by ta vyslo zbytocne vela.
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

Ahoj, dikes za info a rady. Ved jasne, da sa s tym zit a fungovat. Som vsak clovek, ktory na aute nesetri a robim vzdy to, co mozem pre jeho dobry stav. Preto som chcel pocut nazor niekoho skuseneho, pripadne niekoho, komu sa nieco podobne uz prejavilo.

Kedze to robi len za studena, da sa to ozeliet a vydrzat. Keby to bolo za tepla, uz som vservise :)
mx115
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 10.11.2008 15:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mx115 »

Pokiaľ je hydromenič načatý (čo je asi klasika u takto starých aut), tak výmena oleja je zbytočné vyhadzovanie peňazí do luftu. Kolísanie otáčok na ustálenej rýchlosti - prevodovka zrejme už nedokáže uzamknúť rýchlosť (respektíve menič) a nevie čo tam má zaradiť, tak kolíšu otáčky. Tiptronic vydrží veľa pokiaľ sa o neho stará, otázka skôr je, či to auto má originálne km...
Pokiaľ sa to bude zhoršovať, tak bude badateľná situácia, že auto pôjde na trojke 50km/h pri akceptovateľných otáčkach, začnú kolísať otáčky a potom poťažmo preradí na 4 a kolísanie bude pokračovať. pri vyšších ustálených rýchlostiach a 6 kvalte to už potom nerobí, lebo nenastáva situácia, že treba zasa preradiť vyššie... Tak isto ani pri prudkej akcelerácii a potom dosiahnutí ustálenej vyššej rýchlosti povedzme 80-90km nebude zo začiatku problém.
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

nj, km by mali byt original, jasne, ze to nie je problem stocit,ale mam par dovodov, ktore ma uistuju o tejto skutocnosti. Je pravda, ze vyrobcovia raz uvadzaju vymenny interval taky, potom taky a niekedy automat oznacia za dozivotne nemenny avsak ich dozivotie je tak do 300 tisic km. ak som to uz neprehnal :)

Ak by sa to teda zacalo zhorsovat, riesi to repas. Este uvidime, ako sa vysporiada s mrazmy. Fakt je to zvuk,ako keby bol husty olej a nevie si s nim poradit a ked sa zohreje je to ok :)

Mna zaujimala ta suvislost s tou zimou a chladom. Vsetky tieto zavady by s menicom isto suviseli, ale preco nie za tepla? Preco to za tepla drzi krasne otacky a krasne radi? To je ta vec, co mi nesla do hlavy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: milok a 15 neregistrovaných