Audi A6 C7 3,0 TDI 7.st Stro. quatt-vibrácie pri akcelerácií

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Audi A6 C7 3,0 TDI 7.st Stro. quatt-vibrácie pri akcelerácií

Príspevok od používateľa herin »

Ahojte,
Minule tu riešil jeden klubák toto isté auto ale mal manuál a aj iné príznaky.
Tak mi v tej téme bolo povedané aby som založil vlastnu a nezahlťoval tú jeho.
Jedná sa o auto ako je v nadpise uvedené..auto má vymenené rozvody-teda reťaz, vymenenú dvojspojku aj mekanom, vymenenú dvojhmotu, ďalej sú nové spodné ramena, hydraulicke silentbloky motora, a ešte aj závažie kardanu, ktoré ide z prevodovky a pripája sa na kardan/neviem ako sa to presne nazýva/+sa ešte menili aj silentbloky na zadnom diferáku.
Tie rozvody, mekano aj dvojspojku vymenil ževraj pôvodný majiteľ. Ostatne už som dával meniť ja.
Obraciam sa tu na vás hlavne z dôvodu, že ked som to naposledy riešil v servise, tak mi povedali, že už nevedia čo to mu môže byť a auto mi teda vrátili bez zásahu.
jedná sa o to, že pri záťahu sa auto v určitých rýchlostiach mierne rozvibruje.Proste zošliapnem plyn rozvibruje sa pri 30 50 a 65 km rýchlosti pri vyššej už vôbec nič nevibruje. S otáčkami to taktiež nemá súvis, lebo ked dám režim Sport, tak preraduje pri iných otáčkach a robí to zasa pri tej istej rýchlosti. Inak ked pridávam jemnučko a pomaly sa rozbieham tak sa nedeje nič auto nevibruje..len to musím ozaj ako sa hovorí hladiť plynový pedál..taktiež ked idem do zákruty, tak sa vibrovanie zväčší a ked vyrovnám, tak o dosť polaví..ked prejdem zákrutu bez plynu tak nič nerobí..
Ešte by som chcel na záver napísať že pri brzdení to robí ako keby boli krivé kotúče-teda cuká autom..
v dvoch servisoch prekontrolovali celý podvozok aj kardanom a na nič neprišli..ich tipmi ma to stálo už cca 2000 eur a nič sa nevyriešilo..
Môj nejaký tajný tip bol poloosi, ale v tom druho mservise mi povedali , že to nemá až taku vôlu že by to robilo hento ako popisujem.
Vopred ďakujem za vaše rady a názory-lebo už neviem čo s tým dalej..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musím povedať že záver ma neskutočne rozladil.Ja na takýchto nemám štastie.Premýšlam o tom,keď sa oprava vyšplhala k podobnej sume tak to už bola ozaj velká oprava rozsahom,podotknem vždy vyriešená.Nedá sa zobrať 2000 éčiek a odovzdať neporiešené auto,ale teraz vidím že sa to dá. Ak teraz napíšem že za hodinu diagnostiky (nie OBD) sa dá účtovať 150 e.- tak sa každý chytí za hlavu.Lenže dotyčný pán do hodiny povie v čom je problém.A tak chodí paradoxne po autorizákoch,a zaplatia.A znova..Logika veci hovorí,že asi sa im to oplatí napriek zdanlivo velkej pálke,inak by znova nevolali..Ale platiť veľa a zbytočne,to dvihne adrenalín,pritom ja som to neplatil.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Skontroluj vnutorne klby. Vedia sa takto prejavit.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

:40bd:
Naposledy upravil/-a Renova v 18.09.2021 09:15, upravené celkom 1 krát.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

mhlavaty viete ono to začalo tým že najskôr sa vymenil ten zotrvák za 840 eur..to menil tunák jeden klubák, ale on to vymenilna môj popud, aj ked mohol rovno povedať, že to nebude zotrvák..že mierne klepal..on mi hovoril ked som si bol pre auto, že to budu vstreky alebo silenty na motore..
nakolko mám diagnostiku, tak som meral vstreky a mali hodnoty od -0,42 -0,01 0,41 -0,37 0,00 0,40..čiže su v norme..
tak som zašiel do servisu neznačkového a tam mi na zdviháku zistili tie vadne silenty motora, vadne spodne priečne ramená, a vadne silenty zadenho diferáku..náhradne diely komplet vyšli na 486 eur a 320 eur bola práca..on mi ešte hovoril že aj to závažie je vadné len stálo cez neho 360 eur..tak som ja zohnal po vlastnej osi origo audi za 220 a plus 120 eur stála robota výmeny..auto sa akurát skludnilo po výmene tých silentov motora..
kedže som stratil v tento servis dôveru, tak som ho dal do iného kde bolo auto 3 dni a na nič neprišli..
Ako tie silenty motora sa menili oprávnene, po výmene mi ich aj ukázali a jeden úplne odtrhnuty a druhý natrhnuty..
tak vtedy ma tak napadlo, že ked tie boli v takom hroznom stave či nemohli"vybuchať" tie vnutorné klby na poloosi..ale to mi zas povedali v tom druhom servise, že nemaju taku vôlu..čiže tak to je..ešte aj to brzdenie čo pripomína krivé kotúče, tak možno to bude aj niečo na náprave vybúchané, že ked sa brzdí tak sa to posuva hore dole, ale nemám tip čo by to pri brzdení mohlo spôsobovať, ktorý klb alebo rameno..
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Renova napísal:Môj tip je opotrebenie vo vnutorných klboch poloosí,alebo opotrebenie v axiálne posuvnom klbe kardanu.
tento klb čo píšeš sa prosím Ťa nachádza kde?dík za odpoved..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak by to bolo tak,že všetko čo sa urobilo bolo aj inak nutné urobiť,tak čert ber,peniaze nie sú vyhodené.Zarážajúce je a s tým sa stretám často že sa na aute opravuje všetko,len nie to čo sa žiadalo.Potom sa to takto nakopí,peňazí spústa je preč ale pôvodný problém je stále prítomný.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Tu,na koncoch tie hrče....aj v strede,pri uložení

http://www.vwaudi.cz/zbozi/show/701/4f0 ... i_3-0_tfsi
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> nakolko mám diagnostiku, tak som meral vstreky a mali hodnoty od -0,42 -0,01 0,41 -0,37 0,00 0,40..čiže su v norme..

pokial nemas na masine najazdenych 450.000km, tak NIE SU v norme. A to nemas.

Na 950.000km skoroAudi som mal korekcie vstrekovacov 0.2x az 0.3x tak si to preber. A to malo styri hrnce namiesto tvojich siestich, ktore maju pri rovnakom najazde o polovicu mensie opotrebenie kedze ich je viac, a o dalsiu tretinu mensie opotrebenie lebo tocia mensie otacky.

Navyse, takymto ciselkom nemozes povedat nic o generalnom stave vstrekovacov - to je len take hausnumero ktore sice NIECO znamena, ale rozhodne neznamena VSETKO.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

*** Navyse, takymto ciselkom nemozes povedat nic o generalnom stave vstrekovacov - to je len take hausnumero ktore sice NIECO znamena, ale rozhodne neznamena VSETKO.



Takýchto vyjadrení sa vždy bojím najviac,sú plné nesprávnych informácií a nerozlišujú.Všetko može byť všetko,aj nemusí byť.
Čosi pravda,čosi nie.Vonkoncom to nie je hauznumero.RJ sleduje čas každého valca počas ktorého vykoná pracovný zdvih a teda vie z nich vypočítať priemer.A k priemeru je potom porovnaný každý valec samostatne.Z tohoto potom vznikne číslo (dávka paliva).Plusová znamená že palivo pridáva (pomalý valec) a mínusové že valec je rýchlejší ako priemer.
Ale výpovedná hodnota je obrovská,pretože presne určuje ktorý v valcov nestíha a teda mu musíme pridať. Pravda je v tom,že na rýchlosť uhlového otočenia kľuky nemá vplyv iba stav vstreku,ale napr. aj rozdiel kompresie,vadný ventil alebo iná vec ktorá spôsobí že sa tam plus dávka paliva dostane,a príčina je inej veci ako vo vstreku.Preto kladná korekcia poukazuje na spomalenie,neurčuje či je to vstrekom.
Ale....ak sú korekcie ukážkové,môžete si oprávnene vyvodiť že sú v poriadku všetky veci,kompresie,ventily ale aj vstreky.Pretože korekcia zohladňuje všetko čo sa premietlo do času otočenia kľuky.
Či je motor trojhrniec alebo šesť má korekcia rovnakú výpovednú hodnotu,mení sa iba rozsah korekcie ktorá je prísnejšia posudzovaná u viac valca.
Ak máme korekciu vyžšiu (kladnú) a nepáči sa nám,tak na to aby sme to považovali za chybu vstreku musíme mať vedomosť o mechanickom stave motora.Ak je ten perfektný,je korekcia vysoká pre problém vstrekovača. Tu treba povedať že mechanici automaticky hodia vysokú korekciu na vstrek.Jednak je to pohodlné,jednak to okamžite zarobí peniaze. Špeciálne u PD motora je deväť z desiatich zlých korekcií problém nie vo vstreku samotnom,ale vo vybití šachty v ktorej je uložený.A ešte konkrétnejšie v tom,že podteká (pretláča sa) palivo pod O krúžkom ktorý oddeluje vysoký a nízky tlak,a teda vstrek ostáva bez prísunu paliva a kolabuje.Nie je vlastnú chybu.Po oprave šachiet a pretesnení vstrekov sú znova korekcie vyrovnané.Jeden z desiatich je problém vo vstreku samotnom.
Ešte detail - vstrekovače musia vykazovať porovnatelné parametre,aby to tak bolo sa im zadáva kód bežne vyznačený na vstreku.Ten zabezpečuje aby pracovali a RJ ich mohla obsluhovať ako hodnotovo rovnaké a správne a tým sa naprávajú rozdiely z výroby kedže to RJ v kódovaní dostane na vedomie.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

v článkoch som sa dočítal že pokial tie hodnoty nie su 1,5 bud - alebo + tak sú v pohode..auto má 284 000 km..originál..mám faktury z rakuska ako bolo v servise Audi a su tam uvedené aj kilometre..
pán hlavatý ja som tie vstreky napísal iba preto, že podaktorí mi hovorili či ten môj problém nespôsobujú oni..že pri pridaní nedostane niektorý valec tolko paliva ako potrebuje a preto to zavibruje..podľa vás su tie hodnoty v poriadku?
Ja mám pocit že to bude nejaká mechanická závada na podvozku..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No veď práve...som sa dočítal.Nie je jasná funkcia.Pre pochopenie - štvorvalec zistí štyri rozdielne časy otočenia,napr 2, 4, 6, 8,
spočítané je to 20, a priemer celého 5, v porovní jednotlivých z toho vzíde
prvému chýba do priemeru 3 ...bude to -3
druhému chýba 1 bude to -1
tretí je o 1 lepší bude to +1
štrvtý je o 3 lepší bude to +3

Ak sa takto upraví komu dáme viac paliva a komu menej,tak sa ujednotia všetky valce na priemer 5 a motor pôjde rovnomerne.
(prosím brať len ako príklad) Takto sa dá lahšie pochopiť mínusové (tými sa nikdy nezaoberať) a plusové dávky.Zaoberáme sa plusovou ktorá predstavuje slabý valec.Ak je plusová 3,musí byť súčet mínusových tiež 3.
Teraz toto konkrétne.
1.5 je vysoká hodnota,ja už hodnotu 0.5 doporučujem majiteľovi aby sa riešila.Že diagnostika uvedie v nápovede (bublina) + 2,8 a -2,8 tak to treba chápať ako rozsah a nič iné.Pri + 2,8 motor na tom valci kolabuje.
Hodnoty sa musia posudzovať v prevádzkovej teplote motora.Kedže sú diagnostikou "zverejňované" len do napr 1500 ot. musíme si správanie medzi 900 ot volnobehu a 1500ot pri jazde zistiť logovaním (nahratím hodnôt) a následným posúdením.Jedna hodnota ktorá je ok môže v zaťažení vystreliť do zlej.Ona síce v 1500ot funkcia zamrzne ale my vidíme ten progres ako sa správa.
Vstrek môže v roznych zaťaženiach vykazovať veľké rozdiely,preto by mala byť snaha to zisťovať.Dobrá správa je,že OBD síce zamrzne pri 1500 ot ale data rekordér (oscilo) nie,a tam si môžeme pozrieť aj celú prácu vstrekov v celom spektre - predvstrek,hlavný vstrek a asi prekvapí že v jednom pracovnom takte môže byť až 11 dielčích vstrekov kedže u niektorých sa tlmí tlakový ráz tým že sa inicializuje vstrek ktorý ale neodstrekne reálne palivo,iba zníži tlak.To OBD nemá šancu ukazovať,to sa dá iba skúmaním napätia,prúdu a času.
Na jednu vec treba obzlášť upozorniť,problém v nízkotlakej časti sa navonok ťažko odlišuje od problému vysokotlaku,a tak sa ide na 90% zlými chodníčkami.Po výmene a vyvalení spústy peňazí sa nakoniec objaví že bol problém v návratke paliva...a majiteľ je na prášky.Ten čo to objavil tiež,pretože zarobil ho... a ten čo pomenil aj aleluju je vychechtaný s plnou kešeńou.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Renova napísal:Tu,na koncoch tie hrče....aj v strede,pri uložení

http://www.vwaudi.cz/zbozi/show/701/4f0 ... i_3-0_tfsi
hm to nie je vôbec zlá cena..cca 200 eur..keby sa to tým vyriešilo, tak to beriem všetkymi desiatimi..
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

mhlavaty napísal:No veď práve...som sa dočítal.Nie je jasná funkcia.Pre pochopenie - štvorvalec zistí štyri rozdielne časy otočenia,napr 2, 4, 6, 8,
spočítané je to 20, a priemer celého 5, v porovní jednotlivých z toho vzíde
prvému chýba do priemeru 3 ...bude to -3
druhému chýba 1 bude to -1
tretí je o 1 lepší bude to +1
štrvtý je o 3 lepší bude to +3

Ak sa takto upraví komu dáme viac paliva a komu menej,tak sa ujednotia všetky valce na priemer 5 a motor pôjde rovnomerne.
(prosím brať len ako príklad) Takto sa dá lahšie pochopiť mínusové (tými sa nikdy nezaoberať) a plusové dávky.Zaoberáme sa plusovou ktorá predstavuje slabý valec.Ak je plusová 3,musí byť súčet mínusových tiež 3.
Teraz toto konkrétne.
1.5 je vysoká hodnota,ja už hodnotu 0.5 doporučujem majiteľovi aby sa riešila.Že diagnostika uvedie v nápovede (bublina) + 2,8 a -2,8 tak to treba chápať ako rozsah a nič iné.Pri + 2,8 motor na tom valci kolabuje.
Hodnoty sa musia posudzovať v prevádzkovej teplote motora.Kedže sú diagnostikou "zverejňované" len do napr 1500 ot. musíme si správanie medzi 900 ot volnobehu a 1500ot pri jazde zistiť logovaním (nahratím hodnôt) a následným posúdením.Jedna hodnota ktorá je ok môže v zaťažení vystreliť do zlej.Ona síce v 1500ot funkcia zamrzne ale my vidíme ten progres ako sa správa.
Vstrek môže v roznych zaťaženiach vykazovať veľké rozdiely,preto by mala byť snaha to zisťovať.Dobrá správa je,že OBD síce zamrzne pri 1500 ot ale data rekordér (oscilo) nie,a tam si môžeme pozrieť aj celú prácu vstrekov v celom spektre - predvstrek,hlavný vstrek a asi prekvapí že v jednom pracovnom takte môže byť až 11 dielčích vstrekov kedže u niektorých sa tlmí tlakový ráz tým že sa inicializuje vstrek ktorý ale neodstrekne reálne palivo,iba zníži tlak.To OBD nemá šancu ukazovať,to sa dá iba skúmaním napätia,prúdu a času.
Na jednu vec treba obzlášť upozorniť,problém v nízkotlakej časti sa navonok ťažko odlišuje od problému vysokotlaku,a tak sa ide na 90% zlými chodníčkami.Po výmene a vyvalení spústy peňazí sa nakoniec objaví že bol problém v návratke paliva...a majiteľ je na prášky.Ten čo to objavil tiež,pretože zarobil ho... a ten čo pomenil aj aleluju je vychechtaný s plnou kešeńou.
pán Hlavatý a nemal by ste niekedy čas pozrieť sa na to auto že by som s tým autom dobehol k Vám do NZ?Samozrejme normálne zaplatím, nakoľko už nechcem vyhadzovať zbytočne penieze kadekomu..lebo meniť veci sa daju donemoty..hlavne na 8 ročnom aute..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja mám odstávku už od zač.roka najprv pre operáciu,potom pre práce pri dome a teraz pre Covid.Ako ja sa tomu vlastne teším lebo mám luxusný čas zmeniť účel dielne výlučne na diagnostiku,takže sa celá prerába v pohode.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní