Audi A4 TDI- strata chl. kvapaliny a trhanie pri rozbiehaní

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fluzbrok123
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.02.2016 20:40
Zdieľať na Facebook

Audi A4 TDI- strata chl. kvapaliny a trhanie pri rozbiehaní

Príspevok od používateľa fluzbrok123 »

Dobry vecer, som tu novy, tak dufam ze som hodil do dobrej sekcie..
jedna sa o auto audi a4 B6 avant 1.9 TDI PD 96kw kod AWX .. mam tam 5st. manual.. 197 tisic km podla budiku ..

problem c.1, V poslednej dobe zistujem a sledujem ze mi auto trati vodu ... neni to vsak take hrozne dolejem mozno raz za dva mesiace pol litra, max. liter to je cca 3-4 tisic km .. a tak som to zacal sledovat a vsimol som si ze tu kvapalinu niekedy vidno pod zahvicmi, jak je olejovy filter a tam sa to dokaze udrzat.. ale nedokazem zistit odkial ide.. lebo hned vedla je priruba s termostatom a kludne by to mohlo ist aj odtial, ale pod nou som skusal a je sucho no ale to moze kludne vyschnut ked motor bezi.. bol som aj za mechanikom a povedal mi ze to mam sledovat a ze mam ist vystriekat motor aby som videl kde to bude slzit .. ze kludne to moze byt aj tesnenie pod hlavou ... tak som to vyskusal behal som a zasa som videl po case pokles vody v nadobke .. skusil som dat ruku aj pod nadobku a aj zo spodu akoby bolo mokre je tam asi neajky ventil na spodnej strane nadobky a z neho akoby slzila voda.. tak isto som si vsimol, ze ked beham dlhsie na aute tak mi tlakuje vodne hadice aj ked to nerobi slale ... a ked ich tlakuje tak vidim vtedy ze ta kvapalina klesne dole v nadobke a ked ju otvorim tak voda v nej sa dvihne naspat hore .. skusal som menit aj viecko nadrzky a stale to iste.. na viecku od oleja neni ziadna emulzia a ani nepribuda olej ... rozvody menene asi 20 000 km dozadu samozrejme aj s vodnou pumpou ...


problem c.2, Moj druhy problem je, ze ked auto zahrejem na prevadzkovu teplotu a beham s nim po meste tak pri rozbiehani zacne trhat alebo skor triast s celym autom .. robi to iba skor v tej konecne fazy zabere spojky lebo ked ju drzim v zabere ze sa auto rozbieha pomalicky tak to ani necitit ale ked sa chcem rozbehnut normalne ci uz len so spojkou alebo s plynom tak zatrasie s autom a sem tam to spravi pri dvojke.. ale asi jednotku najviac lebo je to najcitlivejsi stupen ... ale ako hovorim robi to hlavne ked motor zahrejem a beham po meste caste rozbiehanie a pod... moj laicky nazor ze je to spojka alebo dvojhmota ... aj bratovi to robi na octavii 1 1.9 TDI 66kw ale zasa iba za zimna ...

dufam ze to o tom popisal vsetko co ma napadlo a vsetko podstane, budem vdacny za kazdu rozumnu odpoved alebo radu ..
PROCHY603
Príspevky: 3768
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Tesnenie pod hlavou K.O. :41c2:
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Verim,ze si ho kupil len nedavno a veris, ze ma 197k km :4090: a nikdy nebolo prekúrene do cervena :40bd:
fluzbrok123
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.02.2016 20:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fluzbrok123 »

da sa to povedat podla toho s urcitostou, ze to bude tesnenie pod hlavou? asi to je hlavne kvoli tomu ze tlakuje hadice a hladina vody klesne a po otvoreni viecka sa vrati hladina viac menej naspat na povodnu hodnotu..

Hondar: neviem co je u teba pojem nedavno ale mam ho necele dva roky a nabehane na nom 45 000 km
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Chyba tesnenia sa dá s istotou určiť za 5 minút testom na prítomnosť CO v chladiacej kvapaline. Len keby o takom v našich „servisoch” počuli...
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Ak som to dobre pochopil tak pise o tlakovani hadic,cize tam uz dako niet co testovat,a to sklbanie ti robi ked auto pohynas z miesta a nemas uplne pustenu spojku ci pedal je uz v hornej polohe a nic s nim nerobis a vtedy zacne sklbat ked jej pridas,ci ako?mne takto posklbkavala pri rozjazde ked som pustal spojku,ale ja som mal dakych 480000km ked som to zacal pocitovat,ale na povodnu spojku to bol slusny vykon a myslim ze terajsi majitel na nej este stale beha,tak sa obavam ci to nebude aj tvoj pripad,ako aj so spojkou,ako aj s tym cislom na budikoch..
A4 3.0Tdi 2013 180kw
fluzbrok123
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.02.2016 20:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fluzbrok123 »

preto sa pytam ci to tlakovanie to jednoducho potvrdzuje ze je to tesnenie pod hlavou ... lebo normalny jav to asi nebude.. robi to ked je spojka v zabere teda nemam ju uplne pustenu, ked je pustena tak to uz samozrejme nerobi a vsetko je v norme .. no to kolko je na budiku ma nejak nezaujima, je to snad jedno ja riesim problem nie km... a k tej spojke poznam viac ludi co menili spojku cca kolo 200-250tkm a stocene to nemali ..
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

No tak ked tej spojke obcas davali tak necudo ze len tolko vydrzali,tak to uz bude spojka pomaly na odchode,mne robila to iste ale ja som na nej este 40000 urobil a az tak som ju predal,buduci majitel bol oboznameny,lebo km uz boli v hojnom pocte,a k tomu tlakovaniu,no este to az tak zle nebude,ked len obcas dolejes,nezadymi obcas?lebo mne ked pustilo tesnenie,sice nie na tomto aute tak aj zadymilo obcas a potom zacalo aj hadice trhat
A4 3.0Tdi 2013 180kw
fluzbrok123
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.02.2016 20:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fluzbrok123 »

neviem no lebo niekto hovori ze je to dvojhmota a niekto ze samotna spojka ... jasne ze clovek uz keby to menil tak meni vsetko ked je to rozobrate len tak pre zaujimavost co to vlastne je .. nevsimol som si zeby nejak dymil ... myslis klasicky za jazdy? ale zistil som ze ked autu davam kapky, tak vtedy mensi pokles chl. kvapaliny .. no tak zatial sa mi take nestalo zeby bolo nieco s hadicami dufam ze ani nebude ... myslel som ze preto je ten ventil na spodnej casti vyrovnavacej nadrzky aby to chranilo pred velkym tlakom ...
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Tak ono maly pretlak tam vzdy bude ked sa voda zohreje,ale ked je to len take slabe ze sa kus trati voda tak to az taky problem nebude...zatial
A4 3.0Tdi 2013 180kw
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Usudzovať že tlakovanie hadíc je automaticky tesnenie pod hlavou by bolo unáhlené.Nemusí byť hoci je pravda že môže.Stačí netesnosť systému a hadice tlakujú,to sa stalo nespočetne krát že napr sa všetko dialo iba pre poškodený expanzný uzáver..Systémy sú pretlakové a strata tesnosti spôsobí že sa už značne pod 100 °C začnú vytvárať bublinky a je zle
Tesnosť je jedna z podmienok normálnej funkcie.Preto vždy,ale úplne vždy treba test na spaliny vo vode robiť.Omyl je často draho zaplatený,hlavne ak sa urobí zbytočne a ešte aj domnelá oprava je iba zbabranie všetkého na celej čiare.Kto nevie odmerať CO,nevie stanoviť ani či hlava musí alebo nemusí ísť na zarovnanie.A to je úplne bežná prax expertov dávať hlavy zrovnávať či treba či nie.Nerobia to čo je nutné,ale robia všetko čo netreba.Treba vyriešiť expanznú nádobu,ventil,tesnosť.
Systém ktorý sa dostane do normálu sa nikdy inak ako studený neotvára !!!!!!!! Ak ho niekto otvorí po zhasnutí auta,samozrejme že stúpne hladina.Nesmie sa to robiť.
U tej spojky by som vôbec nevylučoval že to môže byť aj chybou mimo spojky,normálny mechanik to na počkanie identifikuje.Ale podčiarkujem...normálny !!!!!!!!!
Kiblik447@gmail.com
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 13.12.2018 14:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kiblik447@gmail.com »

Zdravim prepacte ze tu miesam temy ale mam problem s mojou audinou a4 1.9tdi 96kw po vymene chladiacej kvapaliny mi pretlakuje nadrzku a streli dole vypustaci stupel a kvapalina vytece vi mi niekto poradit co stim??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K tomu aby strelil vypúštací štupel je treba obrovský tlak,preto považujem za chybu opisu vypúšťaciu zátku,a zrejme strelila plastová trubka ktorá je istená drôtenou sponou.Teda nestrelila doslova,ale zhodilo ju dole pretože to neudržala drôtená poistka.Ibažaže to sú zásadné rozdiely.Zátka sama je robená ako skrutkovnica z prudkým stúpaním,má malý priemer,a na to aby ju vytlačilo by doslova musel povoliť závitový spoj a na to treba obrovská sila ktorá pri desatine tej sily potrhá hadice alebo roztlačí nádobku,kedže sila je úmerná ploche.snáď sa rozumieme,všetko totiž môže byť úplne inak.
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných