Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 16.04.2021 08:19 Zdieľať na Facebook
Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Ahojte mám otázku mám Audi a4 1.8 tfsi 2010 b8
Keď sa rozbeiham z 20-30 rýchlosti na vysie niekedy tak 2x trhne autom ako keby ho vynechá no už to robí menej ale oncas stále .. plus mi začalo hrať strašne veľa oleja dolial som liter a po 350km mi zas vyskočilo že mám doliať pred tým keď som dolial prestalo trhať ani teraz to nerobí bo keď soomalim ja 20-30 a zrýchlim vide dosť veľa dymu z výfuku nie stále ale väčšinou áno ale len keď idem 20 a pridám viete mi niekto pomôcť ? Ďakujem
Keď sa rozbeiham z 20-30 rýchlosti na vysie niekedy tak 2x trhne autom ako keby ho vynechá no už to robí menej ale oncas stále .. plus mi začalo hrať strašne veľa oleja dolial som liter a po 350km mi zas vyskočilo že mám doliať pred tým keď som dolial prestalo trhať ani teraz to nerobí bo keď soomalim ja 20-30 a zrýchlim vide dosť veľa dymu z výfuku nie stále ale väčšinou áno ale len keď idem 20 a pridám viete mi niekto pomôcť ? Ďakujem
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57 Zdieľať na Facebook
Re: Audi a4 b8 1.8 tfsi trhanie pri z rýchleni a dym
Problém nadmerného spaľovanie oleja nastáva pri motoroch
1,8 TSI a 1,8 TFSI a 2,0 TSI a 2,0 TFSI
vyrábaných od roka 2007 do 2015
V motoroch 1,8 a 2,0 s označením TSI alebo TFSI z radu EA888 boli použité piesty s veľmi tenkými krúžkami, ktoré mali znížiť trenie (znížením trecích plôch). Zníženie energetických strát absorbovaných trením malo viesť k zníženiu spotreby paliva a následne k zníženiu emisií CO2, aby sa splnili stále prísnejšie normy EÚ.
Použitie takýchto tenkých krúžkov bolo bohužiaľ chybou konštruktérov týchto motorov. Ukázalo sa, že sú príliš jemné a nevykonávajú dobre funkciu škrabania oleja zo stien valca, pričom jeho značná časť zostáva v spaľovacej komore. Olej, ktorý zostáva na stenách valca, je spálený počas silového zdvihu.
Tieto motory preto už od začiatku používania spotrebúvajú veľké množstvo oleja. Tenké krúžky sa navyše veľmi rýchlo opotrebúvajú, a tým je zoškrabanie oleja ešte horšie. Spaľuje sa stále viac ropy. Okrem toho sa pri spaľovaní oleja vo valcoch motora vytvárajú karbónové usadeniny, ktoré spôsobujú, že sa krúžky zasekávajú v drážkach piestu, v dôsledku čoho krúžky ešte horšie škriabu olej a jeho opotrebovanie (spaľovanie) rastie rýchlejšie a rýchlejšie, čím ďalej tým viac zaťažujúce.
Co z toho pre teba vyplyva? Treba to dat odborne opravit, tzv prekruzkovat motor, cena opravy cca 2500eur. Ak to nechas tak a budes jazdit dalej tak zadries motor a cena opravy bude niekolkonasobne vyssia.
1,8 TSI a 1,8 TFSI a 2,0 TSI a 2,0 TFSI
vyrábaných od roka 2007 do 2015
V motoroch 1,8 a 2,0 s označením TSI alebo TFSI z radu EA888 boli použité piesty s veľmi tenkými krúžkami, ktoré mali znížiť trenie (znížením trecích plôch). Zníženie energetických strát absorbovaných trením malo viesť k zníženiu spotreby paliva a následne k zníženiu emisií CO2, aby sa splnili stále prísnejšie normy EÚ.
Použitie takýchto tenkých krúžkov bolo bohužiaľ chybou konštruktérov týchto motorov. Ukázalo sa, že sú príliš jemné a nevykonávajú dobre funkciu škrabania oleja zo stien valca, pričom jeho značná časť zostáva v spaľovacej komore. Olej, ktorý zostáva na stenách valca, je spálený počas silového zdvihu.
Tieto motory preto už od začiatku používania spotrebúvajú veľké množstvo oleja. Tenké krúžky sa navyše veľmi rýchlo opotrebúvajú, a tým je zoškrabanie oleja ešte horšie. Spaľuje sa stále viac ropy. Okrem toho sa pri spaľovaní oleja vo valcoch motora vytvárajú karbónové usadeniny, ktoré spôsobujú, že sa krúžky zasekávajú v drážkach piestu, v dôsledku čoho krúžky ešte horšie škriabu olej a jeho opotrebovanie (spaľovanie) rastie rýchlejšie a rýchlejšie, čím ďalej tým viac zaťažujúce.
Co z toho pre teba vyplyva? Treba to dat odborne opravit, tzv prekruzkovat motor, cena opravy cca 2500eur. Ak to nechas tak a budes jazdit dalej tak zadries motor a cena opravy bude niekolkonasobne vyssia.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 16.04.2021 08:19 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
A tam nestačí len vymeniť tie krúžky ?
-
- Príspevky: 713
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Nie , menia sa piesty , piestne krúžky a väčšinou aj ojnice
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
https://forum.octaviaclub.cz/topic/10-p ... my-18-tsi/
https://forum.octaviaclub.cz/topic/2869 ... -tsi-cdaa/
https://forum.octaviaclub.cz/topic/2869 ... -tsi-cdaa/
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
nie nepomoze uz nic ked to zerie liter na 350km.to uz budu aj valce od piestov odrate.pomoze len druhy blok motora.generalka od jozka tiez nebude dlho fungovat.proste si si kupil auto s motorom ktory je najhorsi.preto to malo kto chce.
tie motory beru 2 litre oleja na 5000km ked maju okolo 80 000km.
ty mas pomer 1liter oleja na 350km.cokolvek budes robit utopis v tom len peniaze.
ja som si chcel nechat stare zachovale bez korozie bmw e36 coupe 320i olej to zralo 1 liter na 200km.tak isto len co pridal plyn za mnou bola fialova hmla.
motor bol srot hoci mal kompresiu a tahal vyborne.ale 2 piesty,valce a ventily na tych valcoch boli zodrate.kov o kov.2200 euro ma stala go so zarukou kde z mojho motora ostali povodne diely len vacky a klukovy hriadel.spotreba oleja je teraz 1 liter na 10 000km ked to ide dialnicou usek 1200km nad 4500 otacok.uz to ma asi 60 000km po go a zatial sa nic nezhorsilo.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 16.04.2021 08:19 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Takze ten dym mi už dva dni nerobí neviem prečo ale zmizlo to .. a áno ten olej som s tým rátal žralo mi to rak 1500km 1l s čím som bol ok dávam tam 5w-30 menil sa mi separator kedze auto piskalo a od vtedy sa mi zdá že ro tak začalo zrat olej.. ale jedine teda to idem dať do servisu nech to celé pozrú a uvidíme … btw ten benzín a diesel je vtip neee ?:DD
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 16.04.2021 08:19 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Jo a ďalšia vec ale to je už o inom vynechávajú mi valce pri vyššej rýchlosti podľa diagnostiky pri tom boli komplet menené zapalovscie cievky aj sviečky ale ro je o inom uz
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Suvisi ti to jedno z druhym.Sviecky boli stavane na ine teploty a ine vlastnosti no kvoli oleju tam mas ine prostredie.Skus pytat sviecky na dvojtakt s dlhym zavitom.
-
- Príspevky: 439
- Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
To nevynechavaju valce, to je tá super funkcia vypínania valcov, aby si šetril palivo a emisie
srandujem, neber to vážne. Len rozmyslam, čo Ta viedlo k tomu kupiť auto zrovna tejto motorizacie. Ja by som teda nebol spokojny s tym , keby mi auto nadmerne žralo olej, ako pišes že si o tom vedel. Aj 1l oleja na 1500 km je vela. Ale hlavne že sú na predku auta v znaku čtyři kroužky
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Štyri krúžky okolie vidí, spotrebu olej nie.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Napinak retaze mas na ktorom zube? Kolko ma to auto km?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 1261
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Ti co vidia tie kruzky na kufri, vidia (a citia) aj tu spotrebu oleja
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 439
- Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
No ale nejaká načančaná 20tka s poriadnymi airbagmi nerieši spotrebu oleja, ale to či pre ňu príde na rande frajer na aute kde sú tie 4 krúžky
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 16.04.2021 08:19 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 b8 1.8 tfsi - trhanie pri z rýchleni a dym
Update ťahal ten olej separator čiže stačilo vymeniť len to … a pre mudrcov čo tu píšu za Audi však každý nech si kúpi čo chce vy sa kľudne vozte na Felicii :D
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných