Audi A4 avant 2010 - výmena spojky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Akože si robíš srandu? 100e diely? Však tam máš dvojhmotny zotrvačník.
fatal1ty666
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fatal1ty666 »

napisal v stovkach € ze to bude nie ze to bude 100€
a treba tu spojku menit ? majitel povedal .... ved citis ako zabera alebo nedajboze uz presmykuje ?
dvojhmota nemusi byt nevyhnutne KO ...ked vypinas motor zatrasie autom ? hrkoce to ?
nemen zbytocne co netreba ....
ktomu taznemu ...ani to neries pokial je v technicaku a neni gula na aute nikto to nikdy nebude riesit este keby to bolo opacne tak ano
cibo226
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.09.2009 23:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cibo226 »

nastartuj stlac spojkovy pedal a pomaly pustaj ak to zacne klepat tak je dvojhmota v prdeli... spojka rataj cca 350e a dvojhmotny zotrvacnik 550e :suicide:
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

ojojoj, tak sa to zatial zda, ze pojde vsetko, aj dvojhmota. A s taznym - pozri sa ,ci tam nemas bajonetove, kde sa samotna gula vybera.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

cibo226 napísal:nastartuj stlac spojkovy pedal a pomaly pustaj ak to zacne klepat tak je dvojhmota v prdeli... spojka rataj cca 350e a dvojhmotny zotrvacnik 550e :suicide:
myslim ze to co popisujes ty nebude dvojhmota ale lozisko
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

Dvojhmota sa najviac prejavuje:

- na volnobehu pri pustenej spojke bucha/hrka/cvrlika - podla stadia vole - pri zatlaceni spojkoveho pedala prestane buchat
- pri vypnuti motora zahrkoce
- pri zabere spojky citit cuknutie, teda volu zotrvacnika nez sa oprie do pruzin, ta ale moze byt rozna. Niektore maju velmi malu volu, naopak, renaulty napriklad na dci maju zotrvacnik, ktory kludne moze mat volu aj 90 stupnov a bude stale pouzitelny a nebude buchat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne..tento posledný popis celý sedí
Ale ak by to bolo aj len a len ložisko,ide prevodovka von,a to u tohoto auta zrovna slasť nie je,a cenove je výmena dosť drahšia než u grupy kde je motor naprieč a prevod ide von značne lahšie.Tu u tohoto pozdlžneho uloženia je viac háklivých momentov pri práci,takže si treba rozmyslieť koho k tomu pustiť aby nepribudli ďalšie výdaje.
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

V tom pripade spojkove lozisko, pripadne rovno s lamelou. Neries a vymen to nakomplet.

Co sa tyka zotrvacnika, rataj s tym, ze ked ho nevymenis a uz je nema daleko od nadmernej vole, tak po vymene spojky Ta bude coskoro cakat to, ze sa ten zotrvacnik ozve. Nova spojka bude zaberat prudsie a tym padom bude aj zotrvacnik viac namahany pre spojeni motora s prevodovkou.
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

lozisko, lamela a pritlacak = cca 200 - 400eur. Treba si pozriet.

Tak presne u mna v Autokelly so zlavou 269,08 Euro spojkova sada (lamela, pritlacak, lozisko) a 768,83 Euro ta ista sada so zotrvacnikom
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ložisko aj lamela je to najmenej čo do financií.Ale práce je tam kopec a lacná nebude,viď čo som písal hore a čítaj dobre.Preto ak je prevodovka už raz dole,mašinka má za sebou 230 tis km,treba si ozaj zvážiť či vymeniť a čo všetko vymeniť,aby neboli na konci práce dve v krátkom čase po sebe.Ak je prevodovka von,tak sa úplne všetko DOKONALE zhodnotí a zváži či to stojí zato,rozoberať to o 20 tis km znova.Mne je to šumafuk,ale majiteľovi by nemalo.Áno je to hodne peňazí,ale ak ich niet,to auto nemá u takého majiteľa čo robiť

Cenas...ďalšia kravina...mechanik má svoju cenu,ja by som napr pre tento konkrétny príklad učtoval za celý set cca 520 e.- takže treba si cenu dohovoriť z mechanikom,akú cenu poskytne on,pre "svojich" sa dáva takáto naplno,a účtuje len cena práce.O tom ani nehovorím že v takomto prípade by som ja napr z prineseného materiálu spojku neopravoval,a velmi dobre viem prečo.Toto ale chráni v plnej miere zákazníka a umožnuje bezproblémovú reklamáciu (prípadnú) aby bolo jasno vo veci že prečo.A nie lietať v trojuholníku predajca dielov - zákazník,zákazník - mechanik,tam potom hladajte kto si čo berie na tričko.Len ľudia sú NEPOUČITELNÝ
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

To je len o tom, ze on chcel vediet orientacnu cenu. Mne teraz menili na renolte spojku, praca 80e a material som doniesol. Aj keby on kupil uolne to iste a v tom istom obchode. Nenal s tym problem. Avsak rozoberat megana a audinu je rozdiel. Hlavne ak tam je pozdlz motor. Takze kludne cena prace moze byt okolo 200eur. A ako pise nadsediaci, lepsie rovno vymenit aj zotrvacnik pri tych hm. Ono to nestoji potom za dalsie rozoberanie a dalsie platenie prace.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

nie som skupy na slovo, tak ti to mozem zopakovat - vymenis vsetko - lamela, dvojhmot.zotrvacnik, lozisko, pritlacak - aj ked sa budes cukat za peniaze, mechanik ta presvedci, lebo za par tisic km si tam znovu a bude to drahsie. A to nepotrebujes. Ak to auto ide normalne a ine problemy nema, tak si kupil dobre, lebo pri tych km, je toto spotrebny material a cena je primerana typu, veku a km.
Na to bajonetove vytahovacie tazne tam musis mat taky trubkovy zasuvaci a aretovaci mechanizmus, ktory nemusi byt hned vidiet a musi tam byt zasuvka.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

lahni pod auto a pozeraj co tam je.ak nema tazne a mas zapisane vyhral si namontujes tam cokolvek lacno a bez papierovaciek.a s tou spojkou to neries.tahat asi 5000km mesacne s tym nebudes tak vyckaj az sa to zhorsi a ukladaj na opravu.kopec aut jazdi z huciacim loziskom aj 3 roky a nic sa nestalo.
keyzone
Príspevky: 264
Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyzone »

S tým zotrvákom bacha, ak sú tie pazvuky a rázy znateľné, okamžite to vymeň, vyskytli sa prípady že pri zábere roztrhalo zotrvačník a kúsky z neho doslova prestrelily skriňu prevodovky - ak by tie kúsky strelily do kabíny, pánboch ochraňuj posádku.

Nechcem zbytočne dramatizovať situáciu, ale ak odchádza zotrvačník, tak tie nárazy prudko namáhajú ostatné časti prevodovky. Zhodou náhod tu máš tému http://forum.autobazar.eu/o-ni-i-6st-pr ... 66225.html

a tu máš citáciu: "Ešte viac výkričníkov alebo samostatnú tému by si žiadalo upozornenie...
VYMIEŇAJTE VČAS DVOJHMOTÉ ZOTRVAČNÍKT !!!! .Čo je včas ? Včas znamená,že aj v prípade že o dvojhmote ešte prakticky nič nevieme,tak by mala byť vymenená najneskôr k 200 tis prebehnutých km. D"

Snáď ti to pomohlo
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných