Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

Zdravím chcel by som sa spytať či by mi nevedel niekto pomoct s problemom. Na mojej a4 allroad(220xxx) mi vyskakuje kontrolka nizkeho tlaku oleja. Auto bolo 2x v servise menené dva snimače, olejove čerpadlo, nový olej,vyčistená vana(bez pilín )Kontrolka na možno 200Km zmizla nasledne zasvietila znovu,autu vobec nič nie je,najazdil som s tou kontrolkou už cez 10 tisic km ale aj napriek tomu by som bol rád keby to nesvieti.Akonáhle naštartujem auto vyskočí kontrolka pohnem sa kontrolka zhasne.Akonahle zastavim na semafore kontrolka opat zasvieti.Ked cestujem dalej 500km po dialnici kontrolka sa nerozsvieti ani raz az ked znovu zastanem.Bolo mi povedané že to musí byt nejaka elektronická chyba kedže nizky tlak je smrtelna kontrolka pre motor a ja s nim fungujem cca 10+tisic km a keby to ukazuje správne motor je už dávno zadretý. Motor nebucha neklepe nedymi pozerali sa na to dvaja mechanici obaja vraveli že ma krásny pravidelny chod. Vedel by prosím niekto pomocť? Nerozumiem tomu čo može byt na chybe.Dakujem
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: A4 2013 130KW CGLC Tlak oleja

Príspevok od používateľa oco13 »

čo takto namiesto kontrolky pripojiť tlakomer - fyzický, nie elektronický a pozrieť sa kolko tlačí ako na starom Zetore. To bolo celkom prvé čo mechanik spravil, keď som prišiel do servisu s takouto poruchou.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: A4 2013 130KW CGLC Tlak oleja

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne.Reálny tlak (informácia) je totálny základ pre krok č 2,nevidím o tom zmienku
aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Re: A4 2013 130KW CGLC Tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

Zabudol som dopísat že v oboch servisoch bol meraný tlak a hodnoty boli dobré. Boli menené aj snimače pretože si mechanici mysleli že ked je dobrý tlak blbne snimač no nemopohlo ani to,kontrolka svieti dalej.200km (par dní) bol klud a znovu to isté.
Naposledy upravil/-a aallroad v 24.12.2023 13:27, upravené celkom 1 krát.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: A4 2013 130KW CGLC Tlak oleja

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ten snimac je “opacny”. Ak ho odpojis, RJ si mysli ze je tlak ok. Ak je slaby tlak, tak zopne kontakt. Osobne neviem aka elektricka chyba by to mohla sposobovat, ale rad sa necham poucit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vždy sa hrozím týchto hodnôt "dobrý" ,to neposúdiš.Zato pomerne dosť veľa dobrých vecí,ale to isté sa týka aj "zlých" sa ukáže že ...aha,ja som myslel.Akurát len je to inak.Pokojne by som svoj jediný krk dal na klát,že auto v premávke samozrejme s logovaným tlakom nebolo,aby sa konfrontovala informácia kontrolky a reálneho tlaku.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa oco13 »

Opýtam sa ako laik - Môže byť rozdiel v tlaku pri 3t rpm a státí na mieste, a 3t rpm a 120 na ceste?
Podla toho čo som sa dozvedel ja tak starým motorom stačilo 1,5atm pri volnobehu a plnej teplote 90st.
Naposledy upravil/-a oco13 v 24.12.2023 14:44, upravené celkom 1 krát.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

Pane nehnevajte sa ale ja nie som automechanik.Ja neviem aké hodnoty su správne na tlaku oleja aké naopak nesprávne.Ja len reprodukujem to čo som počul od servisákov a dúfam že sa nájde niekto kto mal podobný problém s týmto motorom a podarilo sa mu to vyriešiť pretože mne zatial nie aj ked som už za servis zaplatil nemalé peniaze. To je všetko dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lenže to nik od vás ani nečaká aby ste akékoľvek hodnoty vedel ohodnotiť.považujem za logické,že...ak mi svieti kontrolka ktorá signalizuje že je tlak nízky,dozvedieť sa aký je predpísaný a aký mám ja ako reálny. Lebo...ak niečo neviem,pýtam sa.Duplom triplom ak za to platím a už druhý raz.Asi podvedome cítite že niečo nie je v poriadku,čo ja môžem iba potvrdiť.Že ste mali smolu na truhlíkov dokonca dva razy,niet pochýb že obeť je kto.Ale...práve preto.Že sa pýtate tu je zarovno ok aj nie,pretože urobíte tretí raz chybu ak na základe iného prípadu chcete riešiť ten svoj.Ako človek čo sa kutre v tých motoroch 53 rokov vám píšem že robíte kolosálnu chybu.Pýtať sa treba tam.kam beriete peniaze.Aj opravu treba pýtať tam.Opravy sú žiaľ aj neúspešné,ale aby majiteľ ani nevedel v čom spočíva problém a prakticky nič nevedel,to v poriadku nie je,pretože aj neúspech treba akosi zdôvodniť.Urobil som za A za B za C ,toto som overil,tamto som overil,vyskúšal nalogoval,to je,toto má byť...neviem kam ďalej.
aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

ahoj laohu
Dakujem ti za tvoju odpoved čakal som či sa nájde niekto s rovnakym problémom ako ja. Toto isté mi bolo povedané od mechanikov že je tam len nejaka elektronická chyba pretože keby tam nie je tlak oleja motor je K.O dávno a nie že s ním denno-dennne jazdím bez problemov.Raz mesačne 600km.Skusim po novom roku znovu navštivit servis s tým aby sa zamerali čisto na elektronicky povod chyby kedže tlaky su v takom stave že by to svietit nemalo.Ešte raz ti dakujem.
aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

Napísal som vám sukromnú spravu v ktorej je moje tel.čislo popripade email prosim vás ozvite sa mi radšej tam,forum pouzivam prvý krat neviem to este poriadne ovládať.Dakujem
aallroad
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.12.2023 12:03
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aallroad »

Pane mhlavaty
A k vám ešte raz. Ja som velmi rád že sa k mojmu problemu vyjadril človek ktory sa špára v motoroch cez 50 rokov a cením si to. Ale ja som svoje auto nedal robit žiadnym babrakom ako naznačujete. Do jedneho z tych servisov ktore som spomenul zanašame auta z celej rodiny už roky a nikdy nebol s ničim problém a verte tomu že sa jednalo aj o komplikovanejšie a objemovo vačšie motory ako 2.0 tdi.Auto opravoval inžinier automechanik ktorý hned po mojom aute išiel robiť časovanie na V6 TFSI.Preto píšem že som za servis dal nemalé peniaze. Jednoducho tu je chyba ktorá nedáva logiku.Tlak je aký ma byť,snimače su vymenené,čerpadlo nové,olej je nový,vana vyčistiná bez pilín a auto hlási smrtelnu kontrolku pre motor a napriek tomu jazdi x tisic km mesačne bez problemov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozumiem čo píšete.Na druhej strane napísané ....,snimače su vymenené,čerpadlo nové,olej je nový,vana vyčistiná bez pilín a auto hlási smrtelnu kontrolku pre motor....
to mne osobne hovorí že niekto robil veci ktoré nemal podložené ničím a dúfal že pomôže štastie. Viete v čom je vlastne problém ? V jednoduchej veci...nevie sa čo je problém a robí to čo sa predpokladá že by tým problémom mohlo byť.Pretože je jediná dôležitá vec v celom prípade,tlak je alebo nie.Reálny samozrejme.Ten tlak je pod prahom signalizácie ? je nad prahom ? Pod prahom je problém tlak,nad prahom je elektronika.Ak niekto vymení dva razy čidlo,bez výsledku a zbytočne,tak proste nevie čo robí a prečo.

CGLC má prahové spínanie kontrolky veľmi nízke 0,6-0,8 bar (volnobežné) To je tak nízka hodnota že takýto motor hravo po regeneráciách v ktorých sa dostane niečo paliva do oleja a samozrejme ho celkom významne mení,môže padať pod prahové spínanie.Servis menil olej,logicky,netrtli späť starý.200 km auto nemalo problém.Je legitimná otázka (a servis mal tieto veci overovať) či regenerácia prebiehala a teda jedna z vecí ktorá silne vplýva na viskozitu sa mala overovať.Ono tie motory bežne behajú z pribúdajúcim olejom,ale fakturka sa už chystá,a podčiarknutie príde vo chvíly keď jednu zo šálok na kľuke otáčí,kedže sú bez zámku.treba len trochu zmena únosnosti olejového filmu v panvičke.Pokiaľ páni truhlíci tieto veci neskúmali,odporučte im to.Váš olejový problém nemusí byť príčinný,ale dôsledkový.Nechcem robiť školenie,asi som na VŠ dával väčší pozor,každopádne v tej dobe to za klobásu nešlo
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Cudujem sa, ze je tu tolko odbornikov a nikto nepozna chybu takmer 20 rocneho koncernoveho motora...

Ostreky piestov maju v sebe pruzinku a gulicku, ktora drzi tlak oleja, pruzina je unavena a teda na volnobeh prepusta tadial tlak oleja, ktory spada pod prahovu hodnotu cidla. Da sa to vymenit odspodu, len tusim treba dat dole napravnicu na A4, robili sme ich uz niekolko, iba na jednej to nepomohlo, mala ale 600tis km a musela sa menit hlava - utekal tlak oleja na vackach uz.

Ta tryska dojde aj s novym srobom 038 103 157 B, potrebujes 4ks, naposledy stala jedna okolo 12e s DPH. Nemas za co.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 2013 , 130 kw , CGLC - tlak oleja

Príspevok od používateľa aristoteles »

aallroad napísal: 24.12.2023 19:06 Pane mhlavaty
A k vám ešte raz. Ja som velmi rád že sa k mojmu problemu vyjadril človek ktory sa špára v motoroch cez 50 rokov a cením si to. Ale ja som svoje auto nedal robit žiadnym babrakom ako naznačujete. Do jedneho z tych servisov ktore som spomenul zanašame auta z celej rodiny už roky a nikdy nebol s ničim problém a verte tomu že sa jednalo aj o komplikovanejšie a objemovo vačšie motory ako 2.0 tdi.Auto opravoval inžinier automechanik ktorý hned po mojom aute išiel robiť časovanie na V6 TFSI.Preto píšem že som za servis dal nemalé peniaze. Jednoducho tu je chyba ktorá nedáva logiku.Tlak je aký ma byť,snimače su vymenené,čerpadlo nové,olej je nový,vana vyčistiná bez pilín a auto hlási smrtelnu kontrolku pre motor a napriek tomu jazdi x tisic km mesačne bez problemov.
Kebyze to boli taki fachmani, nebol by si tu a zufalo nehladal ludi, ktory mali "podobny problem"... Vsakze?

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných