Astra - nedobíja bateriu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lacik261
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 03.04.2010 23:16
Zdieľať na Facebook

Astra - nedobíja bateriu

Príspevok od používateľa lacik261 »

Zdravim vsetkych
chcem poziadat o radu.Nedobija mi bateriu v aute.Na pristrojovke nesignalizuje ziadnu zavadu na dobijani alebo alternatore.Svieti iba pri kluci v zapalovani,pri nastartovani zhasne.Kupil som pred mesiacom novu bateriu bezudrzbovu a po mesiaci uz indikuje vybitie.Chystam sa premerat alternator.Alternator bezi normalne.remen je utiahnuty dobre.V com moze byt chyba este?regulator napatia?da sa zistit na nom zavada aj bez vybratia alternatora?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Závada nemusí byť len v dobíjaní, ale aj vo vybíjaní. Premeraj koľko dobíja alternátor pri bežiacom motore a zmeraj aj kľudový odber z baterky...
lacik261
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 03.04.2010 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lacik261 »

ok.premeriam aj to.diky.a co by mohlo odoberat tak napatie z baterky?mam sice zariadenie proti skodcom ktore bezi ale o nicom inom neviem,nemam ani alarm.Je to Opel astra 2,0 DTi 16V motor Y 20 DTH elegance verzia.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Môže to byť všeličo... Nedával si iné rádio?

Odmeraj ten kľudový odber a ak bude vysoký tak postupne odpájaj poistky a zistíš čo to je...
lacik261
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 03.04.2010 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lacik261 »

nie radio mam povodne oplacke..tak neviem...necham to premerat vsetko....dik..a kolko taky normalny odber?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Myslím, že okolo 15-20 mA. Ten kto to bude merať by to mal vedieť...
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

aka astra? aky motor? Aky rok? ludia chcu komplexne odpovede ale sami nie su schopni napisat komplexnu otazku.
Som zvedavy kedy dojde prvy s otazkou, moje auto je pokazene, co mu je?


trebars astra H 1,9cdti 88kw do roku tusim 2007 mala problem s alternatormi....nedobijali a kontrolka tiez nesvietila...
lacik261
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 03.04.2010 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lacik261 »

trocha vyssie som pisal aj typ motora aj aka...akurat dodavam ze je to opel astra G 74kw 2002 elegance,Y 20DTH motor 2,0 DTI 16V...
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

aha sorry, slepy som bol :-)
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

zdravim vsetkych, vratim sa k teme nabijania na Astre H 1,9 dTi 74 kW 2006. Pridam nejake skusenosti, mozno sa niekomu zidu.
Ako tu uz bolo spomenute, cela seria H ckovych Astier v nafte, mala problemy s nabijanim.
Robil som teraz jednu taku. Pri 40 000 km sa menil alernator za "nový", v znackovom servise Opel. Kupodivu tam supli nejaku repliku, na ktorej nie je ziadne oznacenie. Napriek tomu vydrzal alternator 8 rokov, ale iba 22 000 km a znova sa odporucal.
Po rozobrati som nasiel jednu diodu vyslovene roztrhnutu, a v podstate vsetky mali vypecene spoje medzi vinutim a diodou.
Aj silove očko odvadzajuce prud z alernatora bolo vyhriate do modra a ochranna buzirka sa po chyteni medzi prsty rozpadla na prach.
Podotykam, ze matica upevnujuca ocko k alternatoru nebola volna, teda problem nevznikol kvoli nedôslednej montazi.
Cize vsetky tieto zavady nasvedcuju tomu, ze je silova cast elektroinstalacie aj samotneho alternatora poddimenzovana.

Podla vzoru sa mi podarilo zohnat novy diodovy mostik, uz zda sa modernizovany, lebo ma o kusok väcsie chladiace plochy pre diody. Samozrejme výrobca neznamy, ale ina moznost nebola.
Mechanicky to pasovalo v pohode, kontaktne plochy na pripojenie vinutia sa dali krasne cinovat.
Po nahodeni alternator fungoval, kontrolka nabijania zhasnutá.
Samozrejme som preveril aj napätove pomery. Na volnobeh bolo napätie na silovom sroube priamo na alternatore 14,01V, teda bezvadna hodnota. Ale na baterke len 13,45V. Takze strata vyse 0,5V, co je prilis vela.
Riesenim bolo pridanie 25cm dlheho kabla s priemerom 8mm a hrubymi nacinovanymi ockami medzi alternator a starter. Od starteru k baterke to uz riesit netreba, tam je kabel "ako noha", ktory znesie obrovsky prud pri startovani, takze nejakych 130amper z alternatora je pre neho brnkacka.
Dalej som meral napätie medzi plusovym a minusovym polom na baterke, ktore bolo 13,8V. Ale ked som meral medzi plus polom baterky a motorom, bolo tam 13,99. Z toho plynie aj nedokonale ukostrenie motora voci baterii. Tentokrat pomohlo iba dotiahnut maticu, ktora upevnuje privod hrubeho minusoveho kabla od baterky na spodny sroub uchytenia starteru.
Tymto vsetkym som dosiahol rozdiel medzi napätim na plusovej svorke alternatora a bateriou menej ako 0,1V.
Samozrejme po zapnuti spotrebicov s velkym odberom sa napätove pomery mozu zmenit.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> napätie na silovom sroube priamo na alternatore 14,01V, teda bezvadna hodnota. Ale na baterke len 13,45V.

nechces mi povedat ze toto je ORIGINAL FABRICKA SITUACIA, ze nie ? Tomu neverim ze by usetrili na kabli daleko za hranicou posledneho centu a sposobili toto... to mi proste do hlavy neleze.
To su tie moderne auta fakt take hnusne SROTY ? "Cost cuttovane" nieze na kost ale aj s vycicanou kostnou drenou ?

Co bude nasledovat, telefonna dvojlinka medzi baterkou a starterom ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Mas pravdu, to nie je ORIGINAL FABRICKA situacia. Problem je, ze ocko je na kabel len lisovane a prehriatím(aj krátkodobým) sa vyhreje aj kabel aj ocko, a vznikne tam neprimerane velky prechodovy odpor. A kedze sa vyhriaty medeny kabel blbo cinuje, a este horsie na aute schovany za motorom, tak som sa to nesnazil opravit, ale volil som cestu, ze som spominane prepojenie alternator - štarter zduploval.
Vonku na stole som na riadny kabel nacinoval mohutne očka, a krasne pohodlne zamontoval na auto.
Nerobim taketo nie uplne odborne riesenia casto, ale v tomto pripade som sa k tomu uchylil.

Osobne si myslim, ze k pretazeniu a prehriatiu moze dojst napriklad v situacii ked auto dva mesiace stalo, baterka je slaba. Majitel nenatoci, tak zavola kamosa, a cez kable auto nastartuju a kable odpoja. Je zima, tak sup za volant, zapnut vyhrievanie zadneho skla, vyhrievanie sedadiel, par minut este dozhavuju zhavice, svetla, ventilator kurenia a baterka co potrebuje kopu energie na zotavenie. Ked sa to vsetko spocita, je to spusta amperov odberu. Alternator ma pisane 130A vykonu, a keby si to tenucke original ocko videl, uznas sam, ze to nemoze dlhodobo prezit. A problem s ubytkom napätia je na svete...
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných