Alfa 159-Trhanie pri 2000-2500 RPM
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 11.11.2009 14:25 Zdieľať na Facebook
Alfa 159-Trhanie pri 2000-2500 RPM
Cawte!Chcem vas poprosi o radu!NA alfe 159 , 1,9 jtd 8V,mi pri rychlostnom stupni,3,4,5 trne autom pri otackach 2000-2500 !Alfa nedimý! Ale ked odpjím čidlo váhy vzduchu tak auto ide ako hodinky!moze byt vadne čidlo váhy vzduchu?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Či je váha vadná alebo nie sa nedá odvodiť z jej odpojenia.O tom že motor šlape ako hodinky z odpojenou váhou sa dá jedine nesúhlasiť,je to iba lepšie než stav z pripojenou.Nič viac.Z princípu činnosti to tak byť jednoducho nemôže.Proste hodnoty čerpané z príslušnej mapy sú prijatelnejšie a bližšie k potrebe než ako keď je pripojená.
Vysvetlím...ak pripojená váha dáva slabé hodnoty lebo je slabý prietok (čo ona správne odmeria) spôsobený akýmkoľvek limitom (paliva príp.zlou funkciou preplňovania),tak hodnoty z mapy pri odpojení sú bližšie k reálnej potrebe.
Stále platí...ak niet z čoho prdieť (dávka paliva) a nie dostatok prdov,nemá čo hnať turbínu.Ak nemá čo hnať turbínu,nikdy nebude dostatočný prietok váhou lebo sa tá turbína netočí dostatočne.A tak dokola.
Cesta k zisteniu chyby vedie k overeniu stavu váhy aby jeden z limitných faktorov vypadol z hry.Informatívne to ide meraním výstupu pri pri otáčkách 2000,3000,4000 vo volnej akcelerácii a porovnanie z jej technickými výstupmi.Nie je to objektívny parameter,ale aspoň nejaký.Objektívny je jedine osciloskop a meranie formou reprezentatívneho výkmitu.Ale to asi píšem zbytočne.Radšej preto použiť formu požičania na skúšku.
Vysvetlím...ak pripojená váha dáva slabé hodnoty lebo je slabý prietok (čo ona správne odmeria) spôsobený akýmkoľvek limitom (paliva príp.zlou funkciou preplňovania),tak hodnoty z mapy pri odpojení sú bližšie k reálnej potrebe.
Stále platí...ak niet z čoho prdieť (dávka paliva) a nie dostatok prdov,nemá čo hnať turbínu.Ak nemá čo hnať turbínu,nikdy nebude dostatočný prietok váhou lebo sa tá turbína netočí dostatočne.A tak dokola.
Cesta k zisteniu chyby vedie k overeniu stavu váhy aby jeden z limitných faktorov vypadol z hry.Informatívne to ide meraním výstupu pri pri otáčkách 2000,3000,4000 vo volnej akcelerácii a porovnanie z jej technickými výstupmi.Nie je to objektívny parameter,ale aspoň nejaký.Objektívny je jedine osciloskop a meranie formou reprezentatívneho výkmitu.Ale to asi píšem zbytočne.Radšej preto použiť formu požičania na skúšku.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 11.11.2009 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Skús si váhu požičať na skúšku.Nedá sa vyjadrovať k podobným veciam ktoré nemajú ani hlavu ani chvost.Hodnoty skáču je čo prosím ? V ustálenom režime je rozptyl hodnôt aký ? To takto nejde,technika nepozná takéto od buka do buka termíny,kolíše a nekolíše.Požadované a reálne sa sa líši a je to v poriadku,aj to že sa hodnoty menia je v poriadku.
Prietok vzduchu môžeš sledovať koľko chceš,on začne mať zmysel až vo vztahu k iným veličinám,to takto zmysel nedáva.Preto sa tieto veci robia logovaním mnohých hodnôt naraz a až ich vzájomný vzťah a hodnoty dávajú zmysel a reálny výstup že čo je málo alebo veľa.
Zbytočne je pozerať prietok bez vedomosti čo sa práve deje v patričných otáčkách a záťaži,napr či nie je práve otvorené EGR ktoré rapídne mení prietok (až 50% a viac),v akom teplotnom režime je práve motor kedže sa menia okamžite parametre a niektoré zariadenia v určitých režimoch ani nie sú v činnosti.nemá zmysel to takto robiť.Tvoja jedna veta (otázka)svojou naivitou vyžaduje diplomovú prácu na odpoveď
Prietok vzduchu môžeš sledovať koľko chceš,on začne mať zmysel až vo vztahu k iným veličinám,to takto zmysel nedáva.Preto sa tieto veci robia logovaním mnohých hodnôt naraz a až ich vzájomný vzťah a hodnoty dávajú zmysel a reálny výstup že čo je málo alebo veľa.
Zbytočne je pozerať prietok bez vedomosti čo sa práve deje v patričných otáčkách a záťaži,napr či nie je práve otvorené EGR ktoré rapídne mení prietok (až 50% a viac),v akom teplotnom režime je práve motor kedže sa menia okamžite parametre a niektoré zariadenia v určitých režimoch ani nie sú v činnosti.nemá zmysel to takto robiť.Tvoja jedna veta (otázka)svojou naivitou vyžaduje diplomovú prácu na odpoveď
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 11.11.2009 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 11.11.2009 14:25 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný