Akú batériu do auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51 Zdieľať na Facebook
citujem mp3turbo
Skutocny dovod je ten, ze bateria ktora vie dat vyssi prud MA HRUBSIE DOSKY vnutri. Kvalitnejsiu konstrukciu. Najdolezitejsi predpoklad pre vyssiu zivotnost.
Cau precital som vsetko od teba /1 strana az27/ a plne suhlasim ohladom bateriek- nie som elekrtikar ,ale kamarati su, pises a vysvetlujes to dokonale-pre laikov.
Ale polemika - ta baterka 100A/800startovaci prud a 100A/930-tak 930ka by mala mat vacsiu plochu olova/viac malych-tensich- mriezok// , aby zvacsili plochu PB/olova/ t.j. vacsia plocha vacsi startovaci prud/vacia-rychlejsia chem premena/. NAOPAK trakcne maju masivnejsiu strukturu-hrubsie olovo-mriezky su hrubsie,nie su vhodne na startovanie/maly startovaci prud/ , ale vydrzia vela-aj hlboke vybitia pretoze olova je viac -je tam hrubsia mriezka ,ale je ich menej-mriezok/mala stycna plocha s kyselinou../ a hned sa norozsype ,lebo nema tenucke stycne plochy.....
To je moj nazor.Nerozoberal som ich-startovaciu a trakcnu na porovnanie .
Doplnam -citujem vyrobcu
In manufacturing, the positive plate of traction battery is usually tubular plate, while the positive plate of starter battery is paste plate. The electrode plate of the traction battery is thick, and the plate of the starting battery is thin.
Preklad Google
Pri výrobe je pozitívna doska trakčnej batérie zvyčajne trubicovou doskou, zatiaľ čo kladná doska štartovacej batérie je olovenna doska. Elektrická doska trakčnej batérie je silná a doska štartovacej batérie je tenká
Toto je od ineho ,ale pisu to iste....tenke dosky/velky startovaci prud/- hrube dosky/maly prud-nevhodne na start.
The multiple lead plates that are present in starting batteries are replaced by thick lead plates in deep-cycle batteries. These thick solid plates of lead greatly reduce the surface area available and, therefore, allow slow charging of the battery and a much slower discharging rate. Unlike starting batteries that can provide instant bursts of current, the deep-cycle batteries provide sustained supply of current to the engine to run.
This battery is ideal for supplying current to the automobile, while it is running. It should not be used for starting, lighting and igniting engine starters, as it will cut down the life span of these batteries drastically.
Teraz otazka na teba MP3TURBO.Mam nabijacku GUDE GAB 5A dava
0.9A/14.4V
3.2A/14.4V
3.2A/14.7V nabijanie v zime...
Otazka -ako tu baterku ozivim -ty si pisal za to vytiahnes aj na 16v, pri minimalmom prude /1A?2A/ uz si nepamatam ale ozivoval si to aj 1-2 tyzdene , ale mna pusti -automaticky VYPNE pri 14.6V....Neviem ako to /MANUALNE-NEMAM TU MOZNOST/ nastavit.
Dalsia otazka -Ta OPTIMA 50 A/800? mas ju od 2004 je to spiralovite navynute olovo-ked si ju myslim 5x uplne vybil-tiez si ju ozivoval do 16V? Je to AGM /zaliate clanky/spiralova baterka, nepouzil si inu nabijacku ako tu staru co spominas ???
citujem OPTIMU
Recommended charging information:
Alternator:
13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.
Battery Charger:
13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately for six to twelve hours.
Rapid Recharge:
Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C). Charge until current drops below one amp.
Float Charge:
13.2 to 13.8 volts, one amp maximum current, time indefinite (at lower voltage).
Strictly adhere to all limits.
Dik za odpoved.
Dodatok na podporu mp3turba.
Idem stavat plachetnicu /asi/.Dam tam 300Ah baterie/3x100/.Dobijam solarom, ten dava v priemere 4A a cuduj sa svete dobije to. Ked nesvieti slnko ,alebo vela miniem spustim motor , ten mi da 6A.Ked denne miniem 100Ah tak solar nema sancu ,10hod slnka x 4A =40A, tak spustim motor na 10 hodin po 6A /generuje6A/a mam 60AH, spolu 100Ah dobite ,cize to co som minul som tam vratil.
Ale kedze nie som trulo tak kupim este jeden solar a mam 2x4A dobijania po dobu slmka 10hod cize spolu 80A dobite,nie vzdy svieti a fuka vietor tak pustim motor a za 2-3hod dobije zvysok-ak miniem 100Ah, ale kedze budem setrit ,tak sa budem snazit minut menej ako 80AH,aby to solarne panely dobili-setrim pohonne hmoty......nesvieti slnko tak motor alebo veterny generator alebo vodny- vsetko dava tak max 5a v priemere,ALE kazdy jeden aj samostatne to dobije-za urcity cas.
Aj keby som tam dal altik z auta aj s motorom ,tak mi da 70-90A ,ale kedze ma nabijat autobateriu max 1/10 prudom z baterky tak tam tlaci 6-13A priemerne/asi/je tam regulator....nabije to bez kolapsu,tak isto aj ten solar ,alebo veterny generator co mi da 3-5A tak tie 100-200-300-400 Amperove baterky dobije ,len za dlhsi cas ,ziadne prehrievanie ,zhavenie kablov,a co ja viem co........chdte na lod a kazdy kapitan vam to ukaze a pochopite co mp3turbo pise.
Octavia 19tdi baterka varta black dynamic 90Ah/720 kupena v roku 2013
Skutocny dovod je ten, ze bateria ktora vie dat vyssi prud MA HRUBSIE DOSKY vnutri. Kvalitnejsiu konstrukciu. Najdolezitejsi predpoklad pre vyssiu zivotnost.
Cau precital som vsetko od teba /1 strana az27/ a plne suhlasim ohladom bateriek- nie som elekrtikar ,ale kamarati su, pises a vysvetlujes to dokonale-pre laikov.
Ale polemika - ta baterka 100A/800startovaci prud a 100A/930-tak 930ka by mala mat vacsiu plochu olova/viac malych-tensich- mriezok// , aby zvacsili plochu PB/olova/ t.j. vacsia plocha vacsi startovaci prud/vacia-rychlejsia chem premena/. NAOPAK trakcne maju masivnejsiu strukturu-hrubsie olovo-mriezky su hrubsie,nie su vhodne na startovanie/maly startovaci prud/ , ale vydrzia vela-aj hlboke vybitia pretoze olova je viac -je tam hrubsia mriezka ,ale je ich menej-mriezok/mala stycna plocha s kyselinou../ a hned sa norozsype ,lebo nema tenucke stycne plochy.....
To je moj nazor.Nerozoberal som ich-startovaciu a trakcnu na porovnanie .
Doplnam -citujem vyrobcu
In manufacturing, the positive plate of traction battery is usually tubular plate, while the positive plate of starter battery is paste plate. The electrode plate of the traction battery is thick, and the plate of the starting battery is thin.
Preklad Google
Pri výrobe je pozitívna doska trakčnej batérie zvyčajne trubicovou doskou, zatiaľ čo kladná doska štartovacej batérie je olovenna doska. Elektrická doska trakčnej batérie je silná a doska štartovacej batérie je tenká
Toto je od ineho ,ale pisu to iste....tenke dosky/velky startovaci prud/- hrube dosky/maly prud-nevhodne na start.
The multiple lead plates that are present in starting batteries are replaced by thick lead plates in deep-cycle batteries. These thick solid plates of lead greatly reduce the surface area available and, therefore, allow slow charging of the battery and a much slower discharging rate. Unlike starting batteries that can provide instant bursts of current, the deep-cycle batteries provide sustained supply of current to the engine to run.
This battery is ideal for supplying current to the automobile, while it is running. It should not be used for starting, lighting and igniting engine starters, as it will cut down the life span of these batteries drastically.
Teraz otazka na teba MP3TURBO.Mam nabijacku GUDE GAB 5A dava
0.9A/14.4V
3.2A/14.4V
3.2A/14.7V nabijanie v zime...
Otazka -ako tu baterku ozivim -ty si pisal za to vytiahnes aj na 16v, pri minimalmom prude /1A?2A/ uz si nepamatam ale ozivoval si to aj 1-2 tyzdene , ale mna pusti -automaticky VYPNE pri 14.6V....Neviem ako to /MANUALNE-NEMAM TU MOZNOST/ nastavit.
Dalsia otazka -Ta OPTIMA 50 A/800? mas ju od 2004 je to spiralovite navynute olovo-ked si ju myslim 5x uplne vybil-tiez si ju ozivoval do 16V? Je to AGM /zaliate clanky/spiralova baterka, nepouzil si inu nabijacku ako tu staru co spominas ???
citujem OPTIMU
Recommended charging information:
Alternator:
13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.
Battery Charger:
13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately for six to twelve hours.
Rapid Recharge:
Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C). Charge until current drops below one amp.
Float Charge:
13.2 to 13.8 volts, one amp maximum current, time indefinite (at lower voltage).
Strictly adhere to all limits.
Dik za odpoved.
Dodatok na podporu mp3turba.
Idem stavat plachetnicu /asi/.Dam tam 300Ah baterie/3x100/.Dobijam solarom, ten dava v priemere 4A a cuduj sa svete dobije to. Ked nesvieti slnko ,alebo vela miniem spustim motor , ten mi da 6A.Ked denne miniem 100Ah tak solar nema sancu ,10hod slnka x 4A =40A, tak spustim motor na 10 hodin po 6A /generuje6A/a mam 60AH, spolu 100Ah dobite ,cize to co som minul som tam vratil.
Ale kedze nie som trulo tak kupim este jeden solar a mam 2x4A dobijania po dobu slmka 10hod cize spolu 80A dobite,nie vzdy svieti a fuka vietor tak pustim motor a za 2-3hod dobije zvysok-ak miniem 100Ah, ale kedze budem setrit ,tak sa budem snazit minut menej ako 80AH,aby to solarne panely dobili-setrim pohonne hmoty......nesvieti slnko tak motor alebo veterny generator alebo vodny- vsetko dava tak max 5a v priemere,ALE kazdy jeden aj samostatne to dobije-za urcity cas.
Aj keby som tam dal altik z auta aj s motorom ,tak mi da 70-90A ,ale kedze ma nabijat autobateriu max 1/10 prudom z baterky tak tam tlaci 6-13A priemerne/asi/je tam regulator....nabije to bez kolapsu,tak isto aj ten solar ,alebo veterny generator co mi da 3-5A tak tie 100-200-300-400 Amperove baterky dobije ,len za dlhsi cas ,ziadne prehrievanie ,zhavenie kablov,a co ja viem co........chdte na lod a kazdy kapitan vam to ukaze a pochopite co mp3turbo pise.
Octavia 19tdi baterka varta black dynamic 90Ah/720 kupena v roku 2013
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ze jaka krasna bateria do Oktavie ! Silna pochvala, ta este dlho vydrzi, sest rokov je prďák. A tie fenomenalne zimne starty ze ?
Siesty rok beham 100Ah Yuasa bateriu v 2001 Galaxy kde original bola 60Ah. Veruze kazdu zimu zopar aut nahadzujem a uz zopar ludi krutilo hlavou ze jak mi moze taha stara masina chodit a chodit...
Trakcne baterie sa v konstrukcii lisia aj inymi detailami ; toto nie je jedina zmena alebo najzavaznejsia zmena oproti "startovacim" bateriam.
ozivenie baterie - nepises nic o tom co mas na operacnom stole a ako sa ma pacient, ale osobne by som preferoval ten najmensi prud (a napatie), cize 0.9A v tvojom pripade. Dovod je jednoduchy, hlboko vybita bateria je nieco ako clovek ked ho zobudis a zatrasies o tretej rano v mraze - davaj sadni na bicykel a makaj na plne pecky. No ne.
Takze cim pomalsie a jemnejsie, tym lepsie. Uz teraz sa nemas kam ponahlat.
Ano, moje NEREGULOVANE nabijacky (co je samozrejme chyba, hned sa k tomu dostaneme) potiahnu nad 14.5V kde nastava vyraznejsie plynovanie baterii. Presne toto je dovod preco su palubne siete aut regulovane na priblizne 14.1 az 14.3V podla konkretneho typu vozu - pretoze v takych podmienkach moze akumulator fungovat roky a nezozerie svoju "vodu" cim nespacha samovrazdu. AGM a start/stop baterie su zlahka vynimka, tie maju zase trosku inu konstrukciu. Vyssie napatie a z toho vyplyvajuce plynovanie ma svoje pouzitie - okrajove ale predsa - a to je premiesanie elektrolytu. Nesmie sa pouzit dlhodobo pretoze nici akumulator atd.
Tyzden nemas co robit pri jednom amperi. Kedze den ma 24 hodin a tlacis 1A, za jeden jediny den to mame 24Ah kapacity. Keby si toto nechal cely tyzden, do akumulatora pustas 24x7 = 168Ah a taku velku bateriu nemas, cize jej urcite ublizime.
Inteligentna nabijacka sa naozaj pri 14.5V az 14.6V vypne, to mas velmi dobry stroj, tak by to malo byt. Je to proste ochrana akumulatoru, aby mu nerobila zle.
Nemusis sa s tym ale vobec trapit : ked dostanes bateriu na tych 14V alebo viac, uz jej viac pomoct nemozes. Bud jej konstrukcia este je v poriadku a tympadom to vydrzi alebo je to cele v prdeli.
Popis : ked vypnes nabijanie pri 14.2V alebo 14.4V ZA PREDPOKLADU ZE UZ NETECIE TAKMER ZIADNY PRUD cize nabijacia charakteristika CC/CV (najprv nabijanie konstantnym prudom cize CC, potom nabijanie pri konstantnej voltazi cize CV), bateria ma prakticky plnu kapacitu ktorej je schopna a nic viac nedokaze. Aj keby si do nej tlacil 20 voltov, uz jej viac nepomozes - prave naopak, budes ju viac nicit.
Co sa tyka Optimy, konkretny kus co som spominal bola Red ale ostatne (Yellow a Blue) maju myslim rovnaku charakteristiku - som na 99.99% presvedceny ze maju. Priamo na baterke je napisane "neprekrocit napatie 14.4V dlhodobo", spravne z nabijacej charakteristiky poskytnutej vyrobcom sa dozvieme ze 15V a 15.6V jej neuskodi ked to nerobis kazdy den. Dovod vysvetleny hore, premiesa sa elektrolyt kvoli plynovaniu, pokial nesplynujes prilis vela elektrolytu (bateria je zavreta, DOLIEVAT SA NEDA INAK BY TO NESKODILO), teda pokial sa neodkryju zelezne clanky ktore by zacali okamzite korodovat, tak je to v poriadku.
Ako vidno, 15.0V z alternatora BEZ OBMEDZENIA PRUDU zvlada bateria dlhodobo (Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit) takze to musi byt v pohode, kedze na tieto baterie bola 7 rocna [!!!] zaruka, no questions asked.
Preto su drahe, maju namakanu konstrukciu a zivotnost. Pre zaujimavost, nas Voyager furt ma Optimu z 2004. Dnes. Garaz nevidela.
edit : hypermoderne vozy s riadenym nabijanim (v zaujme usetrenia troch kvapiek paliva v laboratornych testoch) nechaju akumulator vcelku slusne vybit - niekde na hranicu 40% kapacity, a potom ho co najrychlejsie chcu nabit. Tie svine na to veselo pouzivaju napatia atakujuce 16V, samozrejme prudy z ktorych by baterku vydulo (idu na hranici co umozni aktualny vnutorny odpor akumulatora, PROSTE TO PECKUJU ABSOLUTNE MAXIMALNE AKO LEN MOZU). Ze takato vec neprispieva zivotnosti je uplne jasne - cize co bezne baterie vydrzali 8 az 10 rokov, to uz dnes neplati. Tri-styri roky a mas vcelku stastie. Nad styri roky je to zhruba rovnake ako nad 10 rokov kedysi... len pripomeniem ze nasim otcom baterie drzali v pohode 13-15 rokov...
No ale ved co, namiesto 60 eurovej baterie si kupis 130 eurovu s posilenou konstrukciou aby vydrzala dva-trikrat menej kvoli tymto srackam vyrobcov. Ti chlapci hladaju kazde promile, nieze percento, kazdy mozny aj nemozny ojeb aby mohli napisat o stotinku litra mensiu spotrebu do papierov, co sa samozrejme nedosahuje v realite.
Pohoda.
Siesty rok beham 100Ah Yuasa bateriu v 2001 Galaxy kde original bola 60Ah. Veruze kazdu zimu zopar aut nahadzujem a uz zopar ludi krutilo hlavou ze jak mi moze taha stara masina chodit a chodit...
Trakcne baterie sa v konstrukcii lisia aj inymi detailami ; toto nie je jedina zmena alebo najzavaznejsia zmena oproti "startovacim" bateriam.
ozivenie baterie - nepises nic o tom co mas na operacnom stole a ako sa ma pacient, ale osobne by som preferoval ten najmensi prud (a napatie), cize 0.9A v tvojom pripade. Dovod je jednoduchy, hlboko vybita bateria je nieco ako clovek ked ho zobudis a zatrasies o tretej rano v mraze - davaj sadni na bicykel a makaj na plne pecky. No ne.
Takze cim pomalsie a jemnejsie, tym lepsie. Uz teraz sa nemas kam ponahlat.
Ano, moje NEREGULOVANE nabijacky (co je samozrejme chyba, hned sa k tomu dostaneme) potiahnu nad 14.5V kde nastava vyraznejsie plynovanie baterii. Presne toto je dovod preco su palubne siete aut regulovane na priblizne 14.1 az 14.3V podla konkretneho typu vozu - pretoze v takych podmienkach moze akumulator fungovat roky a nezozerie svoju "vodu" cim nespacha samovrazdu. AGM a start/stop baterie su zlahka vynimka, tie maju zase trosku inu konstrukciu. Vyssie napatie a z toho vyplyvajuce plynovanie ma svoje pouzitie - okrajove ale predsa - a to je premiesanie elektrolytu. Nesmie sa pouzit dlhodobo pretoze nici akumulator atd.
Tyzden nemas co robit pri jednom amperi. Kedze den ma 24 hodin a tlacis 1A, za jeden jediny den to mame 24Ah kapacity. Keby si toto nechal cely tyzden, do akumulatora pustas 24x7 = 168Ah a taku velku bateriu nemas, cize jej urcite ublizime.
Inteligentna nabijacka sa naozaj pri 14.5V az 14.6V vypne, to mas velmi dobry stroj, tak by to malo byt. Je to proste ochrana akumulatoru, aby mu nerobila zle.
Nemusis sa s tym ale vobec trapit : ked dostanes bateriu na tych 14V alebo viac, uz jej viac pomoct nemozes. Bud jej konstrukcia este je v poriadku a tympadom to vydrzi alebo je to cele v prdeli.
Popis : ked vypnes nabijanie pri 14.2V alebo 14.4V ZA PREDPOKLADU ZE UZ NETECIE TAKMER ZIADNY PRUD cize nabijacia charakteristika CC/CV (najprv nabijanie konstantnym prudom cize CC, potom nabijanie pri konstantnej voltazi cize CV), bateria ma prakticky plnu kapacitu ktorej je schopna a nic viac nedokaze. Aj keby si do nej tlacil 20 voltov, uz jej viac nepomozes - prave naopak, budes ju viac nicit.
Co sa tyka Optimy, konkretny kus co som spominal bola Red ale ostatne (Yellow a Blue) maju myslim rovnaku charakteristiku - som na 99.99% presvedceny ze maju. Priamo na baterke je napisane "neprekrocit napatie 14.4V dlhodobo", spravne z nabijacej charakteristiky poskytnutej vyrobcom sa dozvieme ze 15V a 15.6V jej neuskodi ked to nerobis kazdy den. Dovod vysvetleny hore, premiesa sa elektrolyt kvoli plynovaniu, pokial nesplynujes prilis vela elektrolytu (bateria je zavreta, DOLIEVAT SA NEDA INAK BY TO NESKODILO), teda pokial sa neodkryju zelezne clanky ktore by zacali okamzite korodovat, tak je to v poriadku.
Ako vidno, 15.0V z alternatora BEZ OBMEDZENIA PRUDU zvlada bateria dlhodobo (Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit) takze to musi byt v pohode, kedze na tieto baterie bola 7 rocna [!!!] zaruka, no questions asked.
Preto su drahe, maju namakanu konstrukciu a zivotnost. Pre zaujimavost, nas Voyager furt ma Optimu z 2004. Dnes. Garaz nevidela.
edit : hypermoderne vozy s riadenym nabijanim (v zaujme usetrenia troch kvapiek paliva v laboratornych testoch) nechaju akumulator vcelku slusne vybit - niekde na hranicu 40% kapacity, a potom ho co najrychlejsie chcu nabit. Tie svine na to veselo pouzivaju napatia atakujuce 16V, samozrejme prudy z ktorych by baterku vydulo (idu na hranici co umozni aktualny vnutorny odpor akumulatora, PROSTE TO PECKUJU ABSOLUTNE MAXIMALNE AKO LEN MOZU). Ze takato vec neprispieva zivotnosti je uplne jasne - cize co bezne baterie vydrzali 8 az 10 rokov, to uz dnes neplati. Tri-styri roky a mas vcelku stastie. Nad styri roky je to zhruba rovnake ako nad 10 rokov kedysi... len pripomeniem ze nasim otcom baterie drzali v pohode 13-15 rokov...
No ale ved co, namiesto 60 eurovej baterie si kupis 130 eurovu s posilenou konstrukciou aby vydrzala dva-trikrat menej kvoli tymto srackam vyrobcov. Ti chlapci hladaju kazde promile, nieze percento, kazdy mozny aj nemozny ojeb aby mohli napisat o stotinku litra mensiu spotrebu do papierov, co sa samozrejme nedosahuje v realite.
Pohoda.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
64ka v hentakom malinkom motorceku nema ziadnu robotu, ta potiahne slusne neboj nic
A ja len nudne poznamenam, prakticky presne rok od prispevku na predchadzajucej strane, ze nasa dnes uz 15 rocna [!!!!] Red Optima bateria fungovala tento posledny vikend na Donovaloch pri -10 stupnoch akoby sa nechumelilo. Ja viem ze -10 nie je nic zaujimave ale...
Auto rok vyroby 2004. Bateria original.
Akoze tento kus ked raz pojde do oloveneho neba, tak jej normalne dostojny pohreb vystrojim, zasluzi si.
A ja len nudne poznamenam, prakticky presne rok od prispevku na predchadzajucej strane, ze nasa dnes uz 15 rocna [!!!!] Red Optima bateria fungovala tento posledny vikend na Donovaloch pri -10 stupnoch akoby sa nechumelilo. Ja viem ze -10 nie je nic zaujimave ale...
Auto rok vyroby 2004. Bateria original.
Akoze tento kus ked raz pojde do oloveneho neba, tak jej normalne dostojny pohreb vystrojim, zasluzi si.
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 02.06.2016 09:18
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zvolit si Vartu je totalne nepodstatny argument : "varty" vyraba firma Johnson's Controls, uplne presne rovnako ako DESAT inych znaciek.
Ano, presne na tej istej vyrobnej linke - spravne si pochopil.
Varta uz neznamena nic, absolutne nic. Nemam antipatie voci Varte, neexistuje vsak JEDINA OBJEKTIVNA vec ktora by ta pritiahla k Varte.
Ako v tejto teme zaznelo, veselo sa pozeraj podla dlzky zaruky (4 roky zaruky na Bjorn je lepsie nez 2 roky zaruky na Vartu), a hlavne podla maximalneho prudu a hmotnosti baterie. Cim je skratovy prud VYSSI (a prakticky aj hmotnost), tym HRUBSIE MRIEZKY su vnutri akumulatora a tym VACSIU zivotnost bude mat.
64Ah znacka XXX s maximalnym prudom 500A alebo 64Ah znacka YYYY s maximalnym prudom 620A je dost jednoducha volba : ta prva bateria bude mat mensiu zivotnost.
Ja viem ze tento rozhodovaci argument znie extremne cudne a ked sa opytas hocikoho tak si bude tukat na celo lebo nic take v zivote nepocul, ale dam ti jednoduchy priklad : kto bude lepsi body-builder v posilovni, fesak co ma 95kg a neprilis vela tuku, alebo ja 70kg "svalovec" ? Ktory z nas to vydrzi dlhsie ked budeme natahovat rovnake 50kg činky ?
Velmi rychlo som pozrel heureku a cenovku 64Ah Varty. 63 eur.
Za 61 eur mam 75Ah Bars Silver, za 64 eur mam Hart 83Ah s prudom 720A.
Ak ten 83Ah akumulator zmestis tam kde chces teraz namontovat 64Ah Vartu, je to jednoznacne lepsia volba. Vydrzi dlhsie, bude ukrutne lepsie startovat v zime. Za rovnaku cenu.
Image je nanic, pocuvaj smäd... akumulator je primitivne jednoducha konstrukcia, tam nemusis pozerat na "znacku" a ako sme povedali, Johnsons vyraba pre daleko viac znaciek ako si len dokazes predstavit :
https://www.johnsoncontrols.com/sk_sk/batteries
V súčasnosti sme najväčším svetovým dodávateľom autobatérií, pričom každý rok vyrábame viac ako jednu tretinu celkovej produkcie v priemyselnom odvetví.
v roku 1978 kupili byvalu obrovsku "baterkarsku" spolocnost myslim Globe Union (podobne ako Audi vzniklo zlucenim spolocnosti, pozri co bolo Auto Union), v Cechach byvalu statnu akumulatorovku ktora sa rozpadla na tri firmy atd, atd.
Ano, presne na tej istej vyrobnej linke - spravne si pochopil.
Varta uz neznamena nic, absolutne nic. Nemam antipatie voci Varte, neexistuje vsak JEDINA OBJEKTIVNA vec ktora by ta pritiahla k Varte.
Ako v tejto teme zaznelo, veselo sa pozeraj podla dlzky zaruky (4 roky zaruky na Bjorn je lepsie nez 2 roky zaruky na Vartu), a hlavne podla maximalneho prudu a hmotnosti baterie. Cim je skratovy prud VYSSI (a prakticky aj hmotnost), tym HRUBSIE MRIEZKY su vnutri akumulatora a tym VACSIU zivotnost bude mat.
64Ah znacka XXX s maximalnym prudom 500A alebo 64Ah znacka YYYY s maximalnym prudom 620A je dost jednoducha volba : ta prva bateria bude mat mensiu zivotnost.
Ja viem ze tento rozhodovaci argument znie extremne cudne a ked sa opytas hocikoho tak si bude tukat na celo lebo nic take v zivote nepocul, ale dam ti jednoduchy priklad : kto bude lepsi body-builder v posilovni, fesak co ma 95kg a neprilis vela tuku, alebo ja 70kg "svalovec" ? Ktory z nas to vydrzi dlhsie ked budeme natahovat rovnake 50kg činky ?
Velmi rychlo som pozrel heureku a cenovku 64Ah Varty. 63 eur.
Za 61 eur mam 75Ah Bars Silver, za 64 eur mam Hart 83Ah s prudom 720A.
Ak ten 83Ah akumulator zmestis tam kde chces teraz namontovat 64Ah Vartu, je to jednoznacne lepsia volba. Vydrzi dlhsie, bude ukrutne lepsie startovat v zime. Za rovnaku cenu.
Image je nanic, pocuvaj smäd... akumulator je primitivne jednoducha konstrukcia, tam nemusis pozerat na "znacku" a ako sme povedali, Johnsons vyraba pre daleko viac znaciek ako si len dokazes predstavit :
https://www.johnsoncontrols.com/sk_sk/batteries
V súčasnosti sme najväčším svetovým dodávateľom autobatérií, pričom každý rok vyrábame viac ako jednu tretinu celkovej produkcie v priemyselnom odvetví.
v roku 1978 kupili byvalu obrovsku "baterkarsku" spolocnost myslim Globe Union (podobne ako Audi vzniklo zlucenim spolocnosti, pozri co bolo Auto Union), v Cechach byvalu statnu akumulatorovku ktora sa rozpadla na tri firmy atd, atd.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.03.2019 03:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
ja som dal 100Ah exide auto bateriu do fiata uno 1.1 stara baterka odisla do vecnych lovist a doma sa mi povalovala tato 100Ah a bola nevyuzita tak som si povedal naco kupovat novu bateriu ked mam este tuto. Ledva sa tam vosla a bateria je pomaly vacsia ako motor a uno vyzera ako hybrid
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 11.10.2016 09:53 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom a 51 neregistrovaných