Akú batériu do auta

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

To je dátumovka zo vstrekovacej formy plastového obalu baterky a nie dátum výroby baterky samotnej.
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

RomBat 60Ah namontovaná do môjho Logana 1,4 zdochla vlani v dec. po 11,5 roka :2f93: v motorkách držali japonské Yuasa 6-7r. Varta 2r.2m., kvalita ide dole každým rokom životnosť o rok dole posledných 10 rokov pretože zákazník chce nízku cenu a dávajú to vyrábať do číny
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale prdlajz, baterie sa bezne vyrabaju tu v Europe, osobne som bol v zavode Fiamm v Nemecku - odkial prudili baterie s hrdym napisom Maserati. Mam ich asi dvadsat kusov, pouzivame v UPSkach :)

Johnson Controls vyraba obrovske spektrum od Varty, cez Exidy, Bosche atd.

Chlapi vpred, vo Voyageri 2004 mam dodnes [!!!] original bateriu z vyroby. 240.000km, garaz v zivote nevidelo zato sme ju styrikrat vymlatili absolutne na nulu ze ani ziarovka neprdla (2x deti, 1x stanie na mieste tri mesiace, 1x hlupy Turbo).

99.9% jazd za poslednych desat rokov su kratucke bratislavske jazdy, nad 10km sotva. Neuveritelne. Ked teraz cez vikend startovala po troch nazhaveniach pri -22 v Tatranskej Javorine, normalne som neveril.

Aha, som zabudol... Red Optima. 50Ah. Diesel 2.5crd. Hlboko sa klaniam, aj tej baterii, aj tomu dieslu.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To sa naozaj často nevidí taká výdrž. Ale zrejme bola v aute normálne nabíjaná, ani vysoko ani nízko.
Ja teda pokiaľ si pamätám, za tie desiatky rokov mi batérie na všetkých autách vždy vydržali 9-10 rokov.
Pred nedávnom som menil na oboch mojich autách batériu, pravdepodobne to nebolo ani u jedného ešte nevyhnutné, ale iné nepriaznivé okolnosti to urýchlili. Obe sú z roku 2007, obe mali pôvodnú batériu.
Myslím že takmer všetci čo tu vyplakávajú, majú nesprávne nabíjané batérie, preto menej vydržia.

Rád by som ale od niekoho kompetentného prijal vysvetlenie o nabíjacom napätí.
Pred výmenou batérie bolo napätie v aute 13.8 - 14.2 voltu, po osadení novej batérie sa zdvihlo na 14 - 14.4 voltu.
Vysvetľujem si to tým, že tá nová má prirodzene vyšší základný potencial, takže aj keď je výstup z alternátora nastavený stále rovnako, tak budiace napätie z batérie je troška vyššie, takže nakoniec aj výsledné napätie v sieti je mierne vyššie.
Rozmýšľam správne ?
hadicka
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hadicka »

zdravím, ja odporúčam tento link http://www.akumulator.sk/stranky/pomoc/ ... latora.htm a budete vedieť akú batériu do vašeho auta treba. A čo sa týka značky som ja osobne spokojný s Energizerom ale teraz veľmi chvália aj Banner...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ta stranka co si linkoval nema ziadny zmysel.

Mas v aute bateriu 60Ah tak si kup 60Ah alebo vacsiu ktora sa ti vojde, nekup si mensiu lebo mozes prehlupit (ano, iste, namiesto 60Ah bude fungovat aj 50Ah ale velmi pravdepodobne s kratsou zivotnostou nez 60tka).

O tom je cela tato tema. Nepotrebujes ziadnu stranku.


Ach ano, mozno jedna rada : pri akejkolvek kapacite si vyberajte baterie ktore maju najvyssi startovaci prud. Cize ked mam na vyber 100Ah/800A a 100Ah/950A, beriem tu 950 "amperovu".

Dovod ? Nie vyssi maximalny prud, ten absolutne nie je potrebny. Starter mas okolo 2kW, na modernych miniaturnych motorcekoch prditkach 1.4kW, takze potrebujes 160 az 200A prudu pri starte, viac nie.

Skutocny dovod je ten, ze bateria ktora vie dat vyssi prud MA HRUBSIE DOSKY vnutri. Kvalitnejsiu konstrukciu. Najdolezitejsi predpoklad pre vyssiu zivotnost.


Posudzujte podla ceny v ramci vybranej kapacity, porovnajte s kapacitou o trochu vacsou. Ked mam na vyber 72Ah/600A/70,-eur alebo 80Ah/700A/76,-eur tak berem tu vacsiu, samozrejme za podmienky ze sa mi zmesti do auta.

Vacsinou medzi tymi bateriami byvaju len par eurove rozdiely, ale z hladiska konstrukcie je to rozdiel obrovsky. Dal som si na Heureke zobrazit 100Ah baterie a nasiel som produkty s maximalnymi prudmi od 700A, cez 740A, 750A, cez 800A, 820A, 850A az po 950A.

Rozdiel v cene medzi "statisticky najhorsou" 700A max a 850A max baterkami je sest eur, pri cenovke 85 eur... si nekupim tu lacnejsiu ked vidim ze jej konstrukcia je proste lacna ako sa len dalo.


Uprimne, akumulator je primitivny vyrobok. Trochu roztoku kyseliny, nejake separatory, dosky, plastova krabicka, proste cele prdlajz. Na znacke nezalezi. Varta, Exide, Bosch, vsetko rovnake vyrobky, vyrabane v zavode Johnson Controls. Fiamm mal vlastnu fabriku, neviem ci dnes este bezi. Par dalsich fabrik po Europe, koniec. Ziadna veda.
dalimaly
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dalimaly »

zaleží na tom kolko chceš do toho investovat a ake maš auto. Ja som teraz kupoval v AAA auto nové auto a bola tam uplne nová bateria.
marcuso
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 16.06.2018 12:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcuso »

podla typu auta a aspon ja to tak rpobim, že sa snažim kupovat taku, ktorá tam bola povodne. Mám ostotu, že nič nepokazim
kristian122
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 23.05.2016 10:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kristian122 »

tiež som bateriu vždy kupoval podla toho, aka bola v aute, tak taku istu som kupil. Nikdy som inu nevolil a všetko bolo OK.
majggi
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 09.09.2008 20:07
Zdieľať na Facebook

Ah

Príspevok od používateľa majggi »

Kupil som Mazdu CX5. Vymenil som olej filtre atd bezna udrzba. Co sa tyka akumulatora zistil som ze tam má byt 95Ah ale momentálne tam je 75Ah. Co sa tyka startov zatial je to ok. Mozu sa vyskytnut nejake problemy z dovodu rozdielu 20Ah ? Mne sa to zdá uz dost :41c2:
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Kukni štartovací prúd (EN) o koľko máš teraz nižší, nezapínaj všetky spotrebiče naraz a jazdi
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

prepanajana cx5 ? a to ma kolko rokov ze uz treba baterku ? najskor mu ju ukradli, ze daval druhu, alebo sa zisla inde :3035: , tipujem ze slabsi aku sa prejavi ked to budes najmenej potrebovat...pre istotu nos dobre kable v kufri
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pidizvi
Príspevky: 3407
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

75 a 95 si nevsimnes. To nie je nejaka mini 44Ah, ktora by nova ledva startovala a v situacii +3 roky stara, vonku -10 by neotocila. Radsej mat novu 75 ako 5 rocnu 95.
Skor by som overil, ci tam mas start stop system a ci bateria je pre to vhodna.
majggi
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 09.09.2008 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majggi »

marikapu napísal:Kukni štartovací prúd (EN) o koľko máš teraz nižší, nezapínaj všetky spotrebiče naraz a jazdi
Teraz 740 A originál je 830A
Neviem kto s tou baterkou co saskoval. Pravdepodobne típek co sem dovaza auta ;-(
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Ja som jednu celú zimu jazdil s veľkou BAT zo 4kolky malej čínskej, mala len 360A (ale motor mám 1,4 benzín)
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných