Ako sa pripraviť na emisnú kontrolu (z pohľadu OBD)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- jaroslavelektro
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Ako sa pripraviť na emisnú kontrolu (z pohľadu OBD)
SK - EU
V poslednom období som zaznamenal zvýšený záujem o prípravy pred emisnou kontrolou. V tomto príspevku by som sa chcel venovať vozidlám, ktoré podliehajú emisnej kontrole, pri ktorej sa načítavajú niektoré dáta z EOBD/EOBD2. Rozdelíme ich do dvoch základných kategórií – benzín a diesel. Nebudem sa venovať priamemu meraniu výfukových plynov ale v tomto príspevku budem venovať pozornosť tomu ako pripraviť vozidlo, aby vôbec k meraniu výfukových plynov mohlo dôjsť.
Niekoľko základných informácií:
**rozdelenie vozidiel na OBD a NE-OBD. Benzínové osobné vozidlá od dátumu prvej registrácie 1.1.2005 a novšie sú merané cez OBD. Dieselové osobné vozidlá od dátumu prvej registrácie 1.1.2008 a novšie sú merané taktiež cez OBD.
**ak je vaše vozidlo OBD, tak v pamäti závad v motorovej jednotke nesmú byť uložené chyby začínajúce na P0XXX, P1XXX, P2XXX.
**palivomer musí ukazovať aspoň ¼ (nesmie svietiť rezerva).
**riadiaca jednotka motora musí byť načítateľná cez OBD2 normu.
**vozidlo musí mať stabilný voľnobeh, predpísaný výrobcom vozidla.
**u benzínového motora sa meria EK aj pri zvýšených otáčkach stanovených výrobcom vozidla (alebo vyhláškou), napr. v rozmedzí 2000 – 3000 ot/min a v tomto pásme nesmie motor kolísať.
**u dieselového (naftového) motora sa meria voľnobeh a max. regulačné otáčky stanovené výrobcom vozidla (alebo vyhláškou).
Ak si chcete EK uľahčiť je potrebné okrem spomínaných faktov pozrieť (vygenerovať) u väčšiny benzínových vozidiel (po 1.1.2005) test alebo monitor pripravenosti v anj. readiness code. Ak na vašom vozidle sú na všetkých číselných pozíciach nuly, znamená to, že vozidlo z pohľadu diagnostiky a OBD2 normy je pripravené k meraniu výfukových plynov. Ak je v číselnom kóde na niektorej pozícií číslo 1, tak tento systém (okruh) nefunguje správne ale nevylučuje to priebeh EK, je však potrebné merať aj iné hodnoty, napríklad zvlnenosť na lambda sonde...
V skratke ak sú v readiness code všade nuly, tak EK prebehne jednoduchšie, auto nemusí byť tak dlho pripojené na analyzátor výfukových plynov. Ak sú v readiness code iné čísla ako nuly, musia sa vykonať ďalšie kontroly a merania.
-----------------------------------------------------------------
Rovnako ak si chcete uľahčiť EK u dieselových osobných vozidiel je potrebné okrem spomínaných faktov pozrieť (vygenerovať) u väčšiny dieselových vozidiel (po 1.1.2008/2011) test alebo monitor pripravenosti v anj. readiness code. Ak na vašom dieselovom vozidle sú na všetkých číselných pozíciach nuly, znamená to, že vozidlo z pohľadu diagnostiky a OBD2 normy je pripravené k meraniu výfukových plynov. Dobrá správa je, že celé meranie sa výrazne skráti a do max. otáčiek alebo regulačných otáčiek (VW group 2700 ot/min obmedzovač) je vozidlo vytočené iba jedenkrát, za predpokladu, že zadymí do stanovenej normy. Ak je v číselnom kóde na niektorej pozícií číslo 1, tak tento systém (okruh) nefunguje správne a je potrebné zistiť, v čom spočíva problém. Väčšina vozidiel v spomínanom časovom úseku má filter pevných častíc, koncovka výfuku by nemala byť čierna (plná sadze).
----------------------------------------------------------------
Ešte niekoľko rád k chybám v pamäti závad tzv. DTC. Ak si myslíte, že vymazať DTC tesne pred EK vám pomôže, ste na omyle, chyba vám môže počas merania znova nabehnúť a rozsvietiť kontrolku MIL a vozidlo bude nespôsobilé. Odporúčam počas roka preventívne skontrolovať pamäť závad DTC, uložiť ich do PC a taktiež skontrolovať readiness code. Ak sa niektoré závady opakujú častejšie je potrebné ich vyriešiť a nenechať na poslednú chvíľu.
Postupne pridám foto alebo printscreen z PC.
Tento postup nie je oficiálny postup EK, sú to skôr poznatky z praxe.
Ich dodržanie vám uľahčí vykonanie EK.
Readiness code môže mať tvar ANO/NIE, je to to isté čo 0/1.
Prečitenie DTC / Readiness code je možne diagnostikou podporujúcou OBD2 /EOBD2
napríklad ELM327 alebo VCDS alebo Delphi.
----------------------------------------------------------------
V poslednom období som zaznamenal zvýšený záujem o prípravy pred emisnou kontrolou. V tomto príspevku by som sa chcel venovať vozidlám, ktoré podliehajú emisnej kontrole, pri ktorej sa načítavajú niektoré dáta z EOBD/EOBD2. Rozdelíme ich do dvoch základných kategórií – benzín a diesel. Nebudem sa venovať priamemu meraniu výfukových plynov ale v tomto príspevku budem venovať pozornosť tomu ako pripraviť vozidlo, aby vôbec k meraniu výfukových plynov mohlo dôjsť.
Niekoľko základných informácií:
**rozdelenie vozidiel na OBD a NE-OBD. Benzínové osobné vozidlá od dátumu prvej registrácie 1.1.2005 a novšie sú merané cez OBD. Dieselové osobné vozidlá od dátumu prvej registrácie 1.1.2008 a novšie sú merané taktiež cez OBD.
**ak je vaše vozidlo OBD, tak v pamäti závad v motorovej jednotke nesmú byť uložené chyby začínajúce na P0XXX, P1XXX, P2XXX.
**palivomer musí ukazovať aspoň ¼ (nesmie svietiť rezerva).
**riadiaca jednotka motora musí byť načítateľná cez OBD2 normu.
**vozidlo musí mať stabilný voľnobeh, predpísaný výrobcom vozidla.
**u benzínového motora sa meria EK aj pri zvýšených otáčkach stanovených výrobcom vozidla (alebo vyhláškou), napr. v rozmedzí 2000 – 3000 ot/min a v tomto pásme nesmie motor kolísať.
**u dieselového (naftového) motora sa meria voľnobeh a max. regulačné otáčky stanovené výrobcom vozidla (alebo vyhláškou).
Ak si chcete EK uľahčiť je potrebné okrem spomínaných faktov pozrieť (vygenerovať) u väčšiny benzínových vozidiel (po 1.1.2005) test alebo monitor pripravenosti v anj. readiness code. Ak na vašom vozidle sú na všetkých číselných pozíciach nuly, znamená to, že vozidlo z pohľadu diagnostiky a OBD2 normy je pripravené k meraniu výfukových plynov. Ak je v číselnom kóde na niektorej pozícií číslo 1, tak tento systém (okruh) nefunguje správne ale nevylučuje to priebeh EK, je však potrebné merať aj iné hodnoty, napríklad zvlnenosť na lambda sonde...
V skratke ak sú v readiness code všade nuly, tak EK prebehne jednoduchšie, auto nemusí byť tak dlho pripojené na analyzátor výfukových plynov. Ak sú v readiness code iné čísla ako nuly, musia sa vykonať ďalšie kontroly a merania.
-----------------------------------------------------------------
Rovnako ak si chcete uľahčiť EK u dieselových osobných vozidiel je potrebné okrem spomínaných faktov pozrieť (vygenerovať) u väčšiny dieselových vozidiel (po 1.1.2008/2011) test alebo monitor pripravenosti v anj. readiness code. Ak na vašom dieselovom vozidle sú na všetkých číselných pozíciach nuly, znamená to, že vozidlo z pohľadu diagnostiky a OBD2 normy je pripravené k meraniu výfukových plynov. Dobrá správa je, že celé meranie sa výrazne skráti a do max. otáčiek alebo regulačných otáčiek (VW group 2700 ot/min obmedzovač) je vozidlo vytočené iba jedenkrát, za predpokladu, že zadymí do stanovenej normy. Ak je v číselnom kóde na niektorej pozícií číslo 1, tak tento systém (okruh) nefunguje správne a je potrebné zistiť, v čom spočíva problém. Väčšina vozidiel v spomínanom časovom úseku má filter pevných častíc, koncovka výfuku by nemala byť čierna (plná sadze).
----------------------------------------------------------------
Ešte niekoľko rád k chybám v pamäti závad tzv. DTC. Ak si myslíte, že vymazať DTC tesne pred EK vám pomôže, ste na omyle, chyba vám môže počas merania znova nabehnúť a rozsvietiť kontrolku MIL a vozidlo bude nespôsobilé. Odporúčam počas roka preventívne skontrolovať pamäť závad DTC, uložiť ich do PC a taktiež skontrolovať readiness code. Ak sa niektoré závady opakujú častejšie je potrebné ich vyriešiť a nenechať na poslednú chvíľu.
Postupne pridám foto alebo printscreen z PC.
Tento postup nie je oficiálny postup EK, sú to skôr poznatky z praxe.
Ich dodržanie vám uľahčí vykonanie EK.
Readiness code môže mať tvar ANO/NIE, je to to isté čo 0/1.
Prečitenie DTC / Readiness code je možne diagnostikou podporujúcou OBD2 /EOBD2
napríklad ELM327 alebo VCDS alebo Delphi.
----------------------------------------------------------------
Naposledy upravil/-a jaroslavelektro v 16.06.2019 19:40, upravené celkom 1 krát.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pre tých technicky zdatnejších je to návod ako zbytočne neumožniť vyhadzov z EK. Diagnostiky sa značne líšia,ale v každej sa dá readiness pozrieť,a nemusí to byť iba preto lebo idem na EK. hlavne ľudia z DPF by si mali ujasniť akú správu (dobrú/zlú) tam nájdu.a hlavne v čase keď je takmer vždy vec vo svojich počiatkoch a zachraniteľná.
Kto si pamätá Leon kúrenie ktoré som tu nedávno dával,tak počas spústy čistení chladiaceho systému bežal na dielni bez váhy vzduchu a výsledok bol že presiahol hodnotu 45 gr za ktorou už nespustí ani servisnú regeneráciu a aj VAS jedine odporučí výmenu filtra.To je špás ktorý atakuje 2 tis e.- z prácami. Mne naštastie pomohol mladý inžinier tu z NZ ktorý mi ju spustil,ale nebyť jeho behám ešte dnes okolo toho.
Slovensky povedané,ak by teraz mali ľudia rozum,tak si vzájomne pomôžu z informáciami pri rozličných diagnostikách,čo kde a ako.Dnes pomôžete vy,zajtra pomôžu vám.Je tu servisák čo vie čo píše,pýtajte sa,zistujte,ide o peniaze z vašej peńaženky.
Kto si pamätá Leon kúrenie ktoré som tu nedávno dával,tak počas spústy čistení chladiaceho systému bežal na dielni bez váhy vzduchu a výsledok bol že presiahol hodnotu 45 gr za ktorou už nespustí ani servisnú regeneráciu a aj VAS jedine odporučí výmenu filtra.To je špás ktorý atakuje 2 tis e.- z prácami. Mne naštastie pomohol mladý inžinier tu z NZ ktorý mi ju spustil,ale nebyť jeho behám ešte dnes okolo toho.
Slovensky povedané,ak by teraz mali ľudia rozum,tak si vzájomne pomôžu z informáciami pri rozličných diagnostikách,čo kde a ako.Dnes pomôžete vy,zajtra pomôžu vám.Je tu servisák čo vie čo píše,pýtajte sa,zistujte,ide o peniaze z vašej peńaženky.
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 13.07.2017 08:49
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Článok, ktorý stojí za prečítanie... https://www.hlavnespravy.sk/emisne-kont ... ta/1786762
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Sice by som tu uvítal čisto technické informácie, ale keď vidím kam sa to uberá napíšem aj ja
Benzínové autá do r.v. 2005 a naftové do r.v.2008 majú EK rovnakú ako doteraz.
Moja Naftová Corsa B , prešla na prvý krát a s velkou rezervou , aj keď som mal obavy čo s emisiami spraví jazdenie na hydraulický olej. Nespravilo nič.
Takže , kto chce nové auto , nech ráta aj so servisom.
Benzínové autá do r.v. 2005 a naftové do r.v.2008 majú EK rovnakú ako doteraz.
Moja Naftová Corsa B , prešla na prvý krát a s velkou rezervou , aj keď som mal obavy čo s emisiami spraví jazdenie na hydraulický olej. Nespravilo nič.
Takže , kto chce nové auto , nech ráta aj so servisom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Cynicky a ironicky napisaný članok s minimom prinosných informácii, vobec NESTOJÍ za prečítanie.vsevetko napísal:Článok, ktorý stojí za prečítanie... https://www.hlavnespravy.sk/emisne-kont ... ta/1786762
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Považujem za väčší prínos ak sa to vráti k nosnej téme.Ak už si niekto dá námahu s podobným písaním,je rozumnejšie to využiť na otázky alebo vykonzultovanie neznámych alebo nie dostatočne známych vecí.Keď skrížia cestu,a to sa rýchlo stane,naraz sa loví v mori informácií ktoré si človek ktorý práve vletel do toho problému rozhodne nevyhodnotí.
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Mám tri otázky ohľadne emisných kontrol.
1) Sú podmienky na meranie emisii stále rovnaké, len kontrola vykonávania kontrol sa sprísnila?
2) Sú prísnejšie podmienky na meranie emisií spolu s kontrolou vykonávania?
3) Ktoré vozidlá sú najrizikovejšie na neúspešné absolvovanie EK (s DPF/bez, benzín/diesel a pod.) ?
1) Sú podmienky na meranie emisii stále rovnaké, len kontrola vykonávania kontrol sa sprísnila?
2) Sú prísnejšie podmienky na meranie emisií spolu s kontrolou vykonávania?
3) Ktoré vozidlá sú najrizikovejšie na neúspešné absolvovanie EK (s DPF/bez, benzín/diesel a pod.) ?
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
1. Veď sa to už písalo v inej téme - podmienky sa zmenili už pred rokom - pre benzíny sa znížil limit pre HC zo 100 na 60, pre diesle koeficient absorbcie tak, že kým doteraz kachle ak boli v poriadku prešli aj bez DPF, teraz sa im to už nepodarí. Čo sa zmenilo teraz je počet kamier a preto aj prísnosť kontrol a tým pádom aj doba ich trvania.
3. Benzín, ak je v poriadku, má HC v pohode do 20. Rizikové sú diesle, u ktorých ich majiteľ netuší, že niekto pred ním vykuchal DPF.
3. Benzín, ak je v poriadku, má HC v pohode do 20. Rizikové sú diesle, u ktorých ich majiteľ netuší, že niekto pred ním vykuchal DPF.
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
- jaroslavelektro
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Dobrý večer , hned na zaciatku som napísal ze nebudem rozprávať o výfukových plynoch ale skôr
sa zameriavám na to čo si može motorista s pomocou nejekéj základnej(OBD , Eobd2 ) diagnodtiky skontolovať sám a
ak narazí na konkretný problém tak skúsime mu nečo poradiť aby emisný sistém mu pracoval podľa očakavaní .
Ak má niekto konkrétne rady priamo ohľadne mernia z analyzatorom výfukových plynou budem rád ak nam objasni tuto oblasť .
sa zameriavám na to čo si može motorista s pomocou nejekéj základnej(OBD , Eobd2 ) diagnodtiky skontolovať sám a
ak narazí na konkretný problém tak skúsime mu nečo poradiť aby emisný sistém mu pracoval podľa očakavaní .
Ak má niekto konkrétne rady priamo ohľadne mernia z analyzatorom výfukových plynou budem rád ak nam objasni tuto oblasť .
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37 Zdieľať na Facebook
Nechcem sa opakovat ani spamovat, mozem tiez poprosit o odpoved na mnou zadanu otazku? vdakascendo napísal:Ak som to spravne pochopil, vozidla kategorie "NE-OBD" teda vsetky benzinaky vyrobene pred 2005 absolvuju EK bez zmeny ako doteraz? Teda aj v pripade ze vozidlo ma OBD a v pamati zavad jednu ci viac chyb?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných