Ako je to s filtrami DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ako je to s filtrami DPF
Vždy ide o peniaze.Prvý dôvod pre ktorý sa každý majiteľ dostane pred základnú otázku ako svoj problém vyriešiť.Doporučujem si veľmi pozorne prečítať článok bez zmeny prevzatý z diagnostického fóra WWW.FCD.EU nakoľko osvetľuje mnoho neznámych skutočností dokonca aj pre opravárov a je viac než isté,že môže zabrániť zbytočnému ventilovaniu peňaženky.
.....
Kde je tedy pravda?
Popravdě řečeno, část vozidel nepotřebuje samotný filtr ani vyčistit ani vyměnit. Pokud není z většiny svého objemu zanesen nespalitelným materiálem nebo popraskaný. Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek.
Jak je to s chemickými roztoky slibujícími "čisté filtry"?
Chemické roztoky fungují zcela jinak, než propagují jejich prodejci. "Vodičky" by se měly použít jen pro uvolnění zcela sazemi ucpaného filtru, aby se snížil objem sazí na úroveň, která dovolí "regeneraci". Pak je potřeba jen dohlédnout, aby regenerace bylá účinná a motor a jeho systém řízení aby byly také v pořádku. Kámen úrazu je, že "vodičky" mnoho uživatelů "uspěchá" a s mokrým filtrem provede jízdu. Není divu, že tito zákazníci mohou být po tomto úkonu spokojení, ale mnozí z nich již účinný filtr právě tímto úkonem ztratili. Pokud totiž není zcela vyschlý, většinou jeho těleso popuká a puklinami pronikají saze a nezůstávají ve filtru. Pozná se to na sazemi "začernalém" výfuku a na řádově 5x až 10x vyšší kouřivosti (ca k = 0,3 - 0,7m-1) než je homologační hodnota (ca k = 0,01 m-1). Dalším problémem jsou stočené kilometry u koupených ojetých automobilů. Zákazník se nestačí divit, že ho zlobí filtr částic, vysoká spotřeba nebo dokonce přibývající hladina oleje v motoru. Většinou je to tím, že jeho oxidační katalyzátor má už tolik najeto, že ztratil svou oxidační účinnost a ve výfuku nekonvertuje uhlovodíky a tím samozřejmě ani nevyrábí teplo, které je tak důležité pro správnou funkci filtru částic.
Jak je to s levnými filtry částic?
Je pravdou, že se jejich cena mnoho neliší od vráceného opotřebeného katalyzátoru, ono popravdě řečeno na takto ultralevných filtrech s integrovaným oxidačním katalyzátorem není platiny víc než na tom opotřebeném vráceném šrotu a to je právě kámen úrazu. Takový ultralevný katalyticky povrstvený filtr částic bude fungovat chvíli a to "možná". Potom jeho teploty začnou klesat a jsme tam kde jsme byli, protože nastanou opakovaně problémy s jeho zanášením.
Jak je to s čištěním filtrů?
Zda filtr funguje po vyčištění jak má, si lze snadno zkontrolovat. Při první servisní regenraci musí teplota za oxidačním katalyzátorem vystoupat o ca 200°C výše než je teplota před ním. Výfuk musí být za provozu zcela prostý sazí. Odpor ve výfuku nesmí vytvářet při volnoběhu vyšší tlak než ca 0 - 7 hPa (mbar), jinak je ve výfuku ještě mnoho zbytků materiálu, který se z filtru nedostal. Za funkčnost oxidační vrstvy ten, kdo filry čistí, neručí. Je tedy doporučeníhodné fuknčnost oxidačního katalyzátoru zkontrolovat před odesláním filtru na čištění, pokud je toto možné.
Co to znamená, profesionálně odstraněný filtr? Už jsme se s tím mnohokrát setkali. Vozidlo jede v nouzovém režimu, přijede do servisu a v paměti závad najdete "ŽÁDNÁ CHYBA V PAMĚTI". To je tedy profi zásah, když flashování řídící jednotky napáchá takové "deaktivace" chybových hlášení, že se nelze dopátrat hodnot, které by byly k opravě vozidla, které vlastně vůbec nepatří na silnici, potřeba.
.....
Kde je tedy pravda?
Popravdě řečeno, část vozidel nepotřebuje samotný filtr ani vyčistit ani vyměnit. Pokud není z většiny svého objemu zanesen nespalitelným materiálem nebo popraskaný. Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek.
Jak je to s chemickými roztoky slibujícími "čisté filtry"?
Chemické roztoky fungují zcela jinak, než propagují jejich prodejci. "Vodičky" by se měly použít jen pro uvolnění zcela sazemi ucpaného filtru, aby se snížil objem sazí na úroveň, která dovolí "regeneraci". Pak je potřeba jen dohlédnout, aby regenerace bylá účinná a motor a jeho systém řízení aby byly také v pořádku. Kámen úrazu je, že "vodičky" mnoho uživatelů "uspěchá" a s mokrým filtrem provede jízdu. Není divu, že tito zákazníci mohou být po tomto úkonu spokojení, ale mnozí z nich již účinný filtr právě tímto úkonem ztratili. Pokud totiž není zcela vyschlý, většinou jeho těleso popuká a puklinami pronikají saze a nezůstávají ve filtru. Pozná se to na sazemi "začernalém" výfuku a na řádově 5x až 10x vyšší kouřivosti (ca k = 0,3 - 0,7m-1) než je homologační hodnota (ca k = 0,01 m-1). Dalším problémem jsou stočené kilometry u koupených ojetých automobilů. Zákazník se nestačí divit, že ho zlobí filtr částic, vysoká spotřeba nebo dokonce přibývající hladina oleje v motoru. Většinou je to tím, že jeho oxidační katalyzátor má už tolik najeto, že ztratil svou oxidační účinnost a ve výfuku nekonvertuje uhlovodíky a tím samozřejmě ani nevyrábí teplo, které je tak důležité pro správnou funkci filtru částic.
Jak je to s levnými filtry částic?
Je pravdou, že se jejich cena mnoho neliší od vráceného opotřebeného katalyzátoru, ono popravdě řečeno na takto ultralevných filtrech s integrovaným oxidačním katalyzátorem není platiny víc než na tom opotřebeném vráceném šrotu a to je právě kámen úrazu. Takový ultralevný katalyticky povrstvený filtr částic bude fungovat chvíli a to "možná". Potom jeho teploty začnou klesat a jsme tam kde jsme byli, protože nastanou opakovaně problémy s jeho zanášením.
Jak je to s čištěním filtrů?
Zda filtr funguje po vyčištění jak má, si lze snadno zkontrolovat. Při první servisní regenraci musí teplota za oxidačním katalyzátorem vystoupat o ca 200°C výše než je teplota před ním. Výfuk musí být za provozu zcela prostý sazí. Odpor ve výfuku nesmí vytvářet při volnoběhu vyšší tlak než ca 0 - 7 hPa (mbar), jinak je ve výfuku ještě mnoho zbytků materiálu, který se z filtru nedostal. Za funkčnost oxidační vrstvy ten, kdo filry čistí, neručí. Je tedy doporučeníhodné fuknčnost oxidačního katalyzátoru zkontrolovat před odesláním filtru na čištění, pokud je toto možné.
Co to znamená, profesionálně odstraněný filtr? Už jsme se s tím mnohokrát setkali. Vozidlo jede v nouzovém režimu, přijede do servisu a v paměti závad najdete "ŽÁDNÁ CHYBA V PAMĚTI". To je tedy profi zásah, když flashování řídící jednotky napáchá takové "deaktivace" chybových hlášení, že se nelze dopátrat hodnot, které by byly k opravě vozidla, které vlastně vůbec nepatří na silnici, potřeba.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1264
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
ano velmi dobrý článok..
braga tu tému som zakladal ja a ako píšeš mnohí tam písali, že maju auto v pohode a koncovka výfuku čierna..takže tam maju niečo dodrbkané,alebo su to vyjazdené katastrofy..Na mojom vlastnom aute, ktoré má 180 000 km a je naozaj bezchybné je koncovka ako z predajne, tak si ani neviem predstaviť kolko musia mať najazdené hentie dovezené 5 ročne premiovky s čiernymi koncovkami..
braga tu tému som zakladal ja a ako píšeš mnohí tam písali, že maju auto v pohode a koncovka výfuku čierna..takže tam maju niečo dodrbkané,alebo su to vyjazdené katastrofy..Na mojom vlastnom aute, ktoré má 180 000 km a je naozaj bezchybné je koncovka ako z predajne, tak si ani neviem predstaviť kolko musia mať najazdené hentie dovezené 5 ročne premiovky s čiernymi koncovkami..
-
- Príspevky: 700
- Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
- Bydlisko: Trnava / Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Mame v rodine dve auta z DPF Hondu CRV 2008 naj. 160tis. a mazdu6 2008 naj. 140 tis. oby dve koncovky uplne ciste mozne utriet bielym papierom , dakze samozrejme tvrdenia ze ma DPF v pohode a koncovka cierna neobstoja - v tom clanku je to dost dobre vysvetleneherin napísal:ano velmi dobrý článok..
braga tu tému som zakladal ja a ako píšeš mnohí tam písali, že maju auto v pohode a koncovka výfuku čierna..takže tam maju niečo dodrbkané,alebo su to vyjazdené katastrofy..Na mojom vlastnom aute, ktoré má 180 000 km a je naozaj bezchybné je koncovka ako z predajne, tak si ani neviem predstaviť kolko musia mať najazdené hentie dovezené 5 ročne premiovky s čiernymi koncovkami..
-
- Príspevky: 1264
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 17.11.2007 20:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 07.10.2008 17:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ten článok mi sice nezobrazilo, ale z toho čo Milan skopíroval som pochopil že čistenie tekutinami je len príprava na vypálenie.
Takže mám otázku : čo tak si zistiť teploty potrebné na vypálenie DPFka konkretneho vozu a potom ho vypáliť pekne po dedinsky autogenom.??
Mňa sa to zrejme týkať nikdy nebude , lebo ak bude u mňa na dvore niekedy ropák tak len starši ako 1990 a aj to nie v aute.
Takže mám otázku : čo tak si zistiť teploty potrebné na vypálenie DPFka konkretneho vozu a potom ho vypáliť pekne po dedinsky autogenom.??
Mňa sa to zrejme týkať nikdy nebude , lebo ak bude u mňa na dvore niekedy ropák tak len starši ako 1990 a aj to nie v aute.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 311
- Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 17.03.2012 18:00
- Bydlisko: sturovo Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Odpoveď je tu,stačí pozorne čítať.....
Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek
Vstup začína oxidačným katalizátorom.Spaliny až potom vstupujú do druhej časti kde je kotolňa.Preto sa často spomína prechod prvou časťou ako predhrev.Takže kto si vlastnosručne zničí katalizátor...čo už na to povedať.
Stupeň zaplnenia je možné skontrolovať obyčajným multimetrom kedže je možné na základe napäťového výstupu (a podla grafu) z rozdielového tlakomeru takúto informáciu získať.Už volnou akceleráciou na mieste je možné celkom dobre z údajov odvodiť stav zaplnenia.
Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek
Vstup začína oxidačným katalizátorom.Spaliny až potom vstupujú do druhej časti kde je kotolňa.Preto sa často spomína prechod prvou časťou ako predhrev.Takže kto si vlastnosručne zničí katalizátor...čo už na to povedať.
Stupeň zaplnenia je možné skontrolovať obyčajným multimetrom kedže je možné na základe napäťového výstupu (a podla grafu) z rozdielového tlakomeru takúto informáciu získať.Už volnou akceleráciou na mieste je možné celkom dobre z údajov odvodiť stav zaplnenia.
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných