ADblue a osobne auta

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
biker610i
Povedomá tvár - Favorito (42)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3254
Nabehané: 20 dní 6 hod 37 min
Predmet: ADblue a osobne auta PríspevokZaslal: 18.08.2012 23:11   
caute zamyslal som sa nad tym ze preco nove diesle v osobnych autach nemozu mat namiesto dpf filtra adblue tak ako to maju nove kamiony? ved co som sa docital tak to tiez dost znizuje emisie (tak ako dpf filter) ake su vase nazory?
_________________
mazda 323f 1.5
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (363)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16159
Nabehané: 20 dní 16 hod 30 min
PríspevokZaslal: 19.08.2012 00:32   
ze by si si mal nastudovat co to vlastne AdBlue je.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (280)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 5300
Nabehané: 7 dní 18 hod 58 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 19.08.2012 07:19   
biker, ako si predstavuješ, že to AdBlue funguje? Miesto DPF alebo FAP máš podobne drahý katalizátor v ktorom prebieha ktalitická reakcia močoviny s výfukovými spalinami. Na odpálenie katu stačí ak Ti do toho niekto pridá pár kvapiek nafty. Alebo čokoľvek okrem močoviny. Zo začiatku, keď toto nikoho nenapadlo, boli nádrže na močovinu neuzamykateľné. Konkurencia vyraďovala kamiony tým, že do 80l nádrže vstrekol 5ml striekačkou naftu. Kat bol následne v prdeli, neopraviteľný. A tak ako majú osobáky problémy s DPF a FAP tak majú kamiony problémy sa katmi. To máš čert jak ďábel.
Citovať
trucker694
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 751
Nabehané: 6 dní 0 hod 26 min
Bydlisko: kabína kamionu môj dom na kolesách,inakmedzi NR a LV
PríspevokZaslal: 19.08.2012 12:13   
Jazdím ScaniaR440, highline, rv2011 a adblue nemáml je to E5, je tam riadený kat, tie čo majú adblue ich v rámci úspor dopĺňajú vodou , a potom to robí vtákoviny.
Ani najnovšie Actrosy už nepotrebujú adblue
_________________
Nemám záujem podporovať štátom platené výpalnícke organizácie,parlament, sociálnu poisťovňu a vládu, ktoré sú na úrovni feudalizmu chudobným berú a bohatým dávajú
Citovať
cviro123
VIP člen - Veyron (400)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 7116
Nabehané: 2 mes 12 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 19.08.2012 13:16   
Pokial sa nemylim mercedes pouziva technologiu AdBlue v osobnych autach prve bolo Ecko v roku 2006. Je tam v jednom boxe filter pevnych castic plus tato vstrekovacia sranda s AdBlue :) Takze mercedes vstrekuje močku :)
_________________
„Člověk je provaz natažený mezi zvířetem a nadčlověkem - provaz nad propastí.“
Citovať
trucker694
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 751
Nabehané: 6 dní 0 hod 26 min
Bydlisko: kabína kamionu môj dom na kolesách,inakmedzi NR a LV
PríspevokZaslal: 19.08.2012 16:22   
V medveďoch s euro5kou( mám doma euro3) nemám prehľad, len teraz sme mali na firme funglovku Actros ll na skúšku, a tam sa už Ad blue netankovalo.
Do starých Actrosov 2009 sa Ad blue močovina tankuje.
Ďalšia nová informácia pre mňa, ďakujem som o niečo múdrejší.
_________________
Nemám záujem podporovať štátom platené výpalnícke organizácie,parlament, sociálnu poisťovňu a vládu, ktoré sú na úrovni feudalizmu chudobným berú a bohatým dávajú
Citovať
kalvaster4
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 08 júl 2008
Príspevky: 64
Nabehané: 17 hod 39 min
Bydlisko: Košice
Predmet: mocovina PríspevokZaslal: 19.08.2012 16:50   
Močovina uz nieje v kurze co tak http://rb-kwin.bosch.com/sk/sk.....ilter.html
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (280)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 5300
Nabehané: 7 dní 18 hod 58 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 19.08.2012 19:35   
Tento rok som odovzdával niekoľko MB Actros a Atego E5 a všetky sú na AD Blue, Rovnako Volvo aj RVI. Scania je jedna na dielni, musím pozrieť.
Ale toto nie je téma o nákladiakoch. Svojho času som počul, že VW dáva/dávalo do áut kapsulu s močovinou, ktorá sa mala meniť pri bežnej servisnej prehliadke, No viac o tom neviem.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (280)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 5300
Nabehané: 7 dní 18 hod 58 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
Predmet: Re: mocovina PríspevokZaslal: 19.08.2012 19:45   
kalvaster4 napísal:
Močovina uz nieje v kurze co tak http://rb-kwin.bosch.com/sk/sk.....ilter.html

Ako sa to líši od "oblúbeného" DPF a FAP v osobákoch?
Citovať
cviro123
VIP člen - Veyron (400)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 7116
Nabehané: 2 mes 12 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 19.08.2012 21:41   
Audi teda VW v USA pre zlepsenie emisii a predaj aut zobralo po dohode licencne od Mercedesu ich technologiu BlueTec ale potom prisli k tomu, ze nechcu mat v aute technolgiu so znakom inej znacky, ze vraj by to poskodilo ich vlastnu znacku a prestali to tam davat. Do MB sa leje mocovina teda osobnych MB.
_________________
„Člověk je provaz natažený mezi zvířetem a nadčlověkem - provaz nad propastí.“
Citovať
biker610i
Povedomá tvár - Favorito (42)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3254
Nabehané: 20 dní 6 hod 37 min
PríspevokZaslal: 20.08.2012 11:39   
Acon napísal:
biker, ako si predstavuješ, že to AdBlue funguje? Miesto DPF alebo FAP máš podobne drahý katalizátor v ktorom prebieha ktalitická reakcia močoviny s výfukovými spalinami.
myslel som to tak ze ci aj pri ADblue sa "musia" jazdit dlhe trasy tak ok pri DPF/FAP filtroch aby doslo k regeneracii. lebo ked sa novy diesel u osobaku pouziva na kratkych trasach tak ten dpf neprejde akousi regeneraciou(ale len ciastocne) a tym padom sa rychlesie zanesie a je prieser. A ja som si myslel ze adblue nevadia aj kratke trasy tak ako DPF/FAP filtrom.
_________________
mazda 323f 1.5
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (280)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 5300
Nabehané: 7 dní 18 hod 58 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 20.08.2012 12:23   
nie, tam je to jedno. Mestské autobusy, rozvážkové autá... kedy by chodili regenerovať? No cenovo náročné problémy sú spojené aj s tým.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (363)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16159
Nabehané: 20 dní 16 hod 30 min
PríspevokZaslal: 20.08.2012 13:17   
biki, nejde o to ze sa musia jazdit dlhsie trasy, ale skor trasy s vyssim zatazenim motora (predsalen v meste nechodis 130km/h dlhe predlhe minuty na 2900rpm a vecami z toho vyplyvajucimi a;la teplota vyfukovych plynov a ich mnozstvo ; skor stojis na semaforoch bez zatazenia motora), dalej jazdis so studenym motorom ktory z povahy veci proste produkuje viac spalin, atd, atd.

Proste mesto je prd vhodne prostredie na regeneraciu dpf/fap. Samozrejme ze riadiaca elektronika sa SNAZI aj v takom prostredi riesit regeneraciu lebo proste musi... ale nejde jej to zdaleka dobre.
Citovať
encore16V
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 05 júl 2011
Príspevky: 160
Nabehané: 4 dní 10 hod 23 min
Bydlisko: Bazmek City Nad Hornadom
PríspevokZaslal: 20.08.2012 13:59   
Ahaa tak to preto za tymi novymi dizlami citim taky kyslejsi zapach. To je tou mocovinou, nie?
_________________
WRX 2002
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (280)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 5300
Nabehané: 7 dní 18 hod 58 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 20.08.2012 15:38   
Niéééé Močovina a močovka alebo moč je rozdiel. Aj keď principiálne... Ale močovina je syntetická zlúčenina, ktorá navyše v kate reaguje so spalinami a výsledok je vodná para. Podotýkam, že skoro bez zápachu. Kľudne môžeš stáť vedľa laufu 700koňového ťahača a nebudeš cítiť nič. Ale budeš o chvíľu budeš mokrý ako keby si j..bal vo fóliáku.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia

ADblue a osobne auta Autobazar.EU