404 002
inzerátov
390 818
registrovaných
Pridať inzerát

ADblue a osobne auta

   Obsah fóra Auto Fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
biker610i
Povedomá tvár - Favorito (39)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3187
Nabehané: 19 dní 8 hod 23 min
Predmet: ADblue a osobne auta PríspevokZaslal: 18.08.2012 23:11   
caute zamyslal som sa nad tym ze preco nove diesle v osobnych autach nemozu mat namiesto dpf filtra adblue tak ako to maju nove kamiony? ved co som sa docital tak to tiez dost znizuje emisie (tak ako dpf filter) ake su vase nazory?
_________________
mazda 323f 1.5
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (326)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15965
Nabehané: 19 dní 0 hod 11 min
PríspevokZaslal: 19.08.2012 00:32   
ze by si si mal nastudovat co to vlastne AdBlue je.
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4346
Nabehané: 5 dní 10 hod 44 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 19.08.2012 07:19   
biker, ako si predstavuješ, že to AdBlue funguje? Miesto DPF alebo FAP máš podobne drahý katalizátor v ktorom prebieha ktalitická reakcia močoviny s výfukovými spalinami. Na odpálenie katu stačí ak Ti do toho niekto pridá pár kvapiek nafty. Alebo čokoľvek okrem močoviny. Zo začiatku, keď toto nikoho nenapadlo, boli nádrže na močovinu neuzamykateľné. Konkurencia vyraďovala kamiony tým, že do 80l nádrže vstrekol 5ml striekačkou naftu. Kat bol následne v prdeli, neopraviteľný. A tak ako majú osobáky problémy s DPF a FAP tak majú kamiony problémy sa katmi. To máš čert jak ďábel.
Citovať
trucker694
Povedomá tvár - Favorito (32)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 650
Nabehané: 4 dní 9 hod 42 min
Bydlisko: kabína kamionu
PríspevokZaslal: 19.08.2012 12:13   
Jazdím ScaniaR440, highline, rv2011 a adblue nemáml je to E5, je tam riadený kat, tie čo majú adblue ich v rámci úspor dopĺňajú vodou , a potom to robí vtákoviny.
Ani najnovšie Actrosy už nepotrebujú adblue
_________________
Nemám záujem podporovať štátom platené výpalnícke organizácie,socky a vládu
Citovať
cviro123
VIP člen - Veyron (291)
moderátor fóra
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 5777
Nabehané: 1 mes 27 dní 13 hod
PríspevokZaslal: 19.08.2012 13:16   
Pokial sa nemylim mercedes pouziva technologiu AdBlue v osobnych autach prve bolo Ecko v roku 2006. Je tam v jednom boxe filter pevnych castic plus tato vstrekovacia sranda s AdBlue :) Takze mercedes vstrekuje močku :)
_________________
Lidé se tlačí k světlu ne proto, aby lépe viděli, ale aby mohli více zářit. http://www.youtube.com/watch?v=_Q-t5fLwKZw
Citovať
trucker694
Povedomá tvár - Favorito (32)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 650
Nabehané: 4 dní 9 hod 42 min
Bydlisko: kabína kamionu
PríspevokZaslal: 19.08.2012 16:22   
V medveďoch s euro5kou( mám doma euro3) nemám prehľad, len teraz sme mali na firme funglovku Actros ll na skúšku, a tam sa už Ad blue netankovalo.
Do starých Actrosov 2009 sa Ad blue močovina tankuje.
Ďalšia nová informácia pre mňa, ďakujem som o niečo múdrejší.
_________________
Nemám záujem podporovať štátom platené výpalnícke organizácie,socky a vládu
Citovať
kalvaster4
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 08 júl 2008
Príspevky: 63
Nabehané: 16 hod 58 min
Bydlisko: Košice
Predmet: mocovina PríspevokZaslal: 19.08.2012 16:50   
Močovina uz nieje v kurze co tak http://rb-kwin.bosch.com/sk/sk.....ilter.html
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4346
Nabehané: 5 dní 10 hod 44 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 19.08.2012 19:35   
Tento rok som odovzdával niekoľko MB Actros a Atego E5 a všetky sú na AD Blue, Rovnako Volvo aj RVI. Scania je jedna na dielni, musím pozrieť.
Ale toto nie je téma o nákladiakoch. Svojho času som počul, že VW dáva/dávalo do áut kapsulu s močovinou, ktorá sa mala meniť pri bežnej servisnej prehliadke, No viac o tom neviem.
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4346
Nabehané: 5 dní 10 hod 44 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
Predmet: Re: mocovina PríspevokZaslal: 19.08.2012 19:45   
kalvaster4 napísal:
Močovina uz nieje v kurze co tak http://rb-kwin.bosch.com/sk/sk.....ilter.html

Ako sa to líši od "oblúbeného" DPF a FAP v osobákoch?
Citovať
cviro123
VIP člen - Veyron (291)
moderátor fóra
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 5777
Nabehané: 1 mes 27 dní 13 hod
PríspevokZaslal: 19.08.2012 21:41   
Audi teda VW v USA pre zlepsenie emisii a predaj aut zobralo po dohode licencne od Mercedesu ich technologiu BlueTec ale potom prisli k tomu, ze nechcu mat v aute technolgiu so znakom inej znacky, ze vraj by to poskodilo ich vlastnu znacku a prestali to tam davat. Do MB sa leje mocovina teda osobnych MB.
_________________
Lidé se tlačí k světlu ne proto, aby lépe viděli, ale aby mohli více zářit. http://www.youtube.com/watch?v=_Q-t5fLwKZw
Citovať
biker610i
Povedomá tvár - Favorito (39)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3187
Nabehané: 19 dní 8 hod 23 min
PríspevokZaslal: 20.08.2012 11:39   
Acon napísal:
biker, ako si predstavuješ, že to AdBlue funguje? Miesto DPF alebo FAP máš podobne drahý katalizátor v ktorom prebieha ktalitická reakcia močoviny s výfukovými spalinami.
myslel som to tak ze ci aj pri ADblue sa "musia" jazdit dlhe trasy tak ok pri DPF/FAP filtroch aby doslo k regeneracii. lebo ked sa novy diesel u osobaku pouziva na kratkych trasach tak ten dpf neprejde akousi regeneraciou(ale len ciastocne) a tym padom sa rychlesie zanesie a je prieser. A ja som si myslel ze adblue nevadia aj kratke trasy tak ako DPF/FAP filtrom.
_________________
mazda 323f 1.5
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4346
Nabehané: 5 dní 10 hod 44 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 20.08.2012 12:23   
nie, tam je to jedno. Mestské autobusy, rozvážkové autá... kedy by chodili regenerovať? No cenovo náročné problémy sú spojené aj s tým.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (326)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15965
Nabehané: 19 dní 0 hod 11 min
PríspevokZaslal: 20.08.2012 13:17   
biki, nejde o to ze sa musia jazdit dlhsie trasy, ale skor trasy s vyssim zatazenim motora (predsalen v meste nechodis 130km/h dlhe predlhe minuty na 2900rpm a vecami z toho vyplyvajucimi a;la teplota vyfukovych plynov a ich mnozstvo ; skor stojis na semaforoch bez zatazenia motora), dalej jazdis so studenym motorom ktory z povahy veci proste produkuje viac spalin, atd, atd.

Proste mesto je prd vhodne prostredie na regeneraciu dpf/fap. Samozrejme ze riadiaca elektronika sa SNAZI aj v takom prostredi riesit regeneraciu lebo proste musi... ale nejde jej to zdaleka dobre.
Citovať
encore16V
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 05 júl 2011
Príspevky: 134
Nabehané: 3 dní 18 hod 29 min
Bydlisko: Bazmek City Nad Hornadom
PríspevokZaslal: 20.08.2012 13:59   
Ahaa tak to preto za tymi novymi dizlami citim taky kyslejsi zapach. To je tou mocovinou, nie?
_________________
Impreza WRX 2002 Wagon, ta mohlo by uz snezit
Fiat Bravo 1.2 16V 60kw
Ex Stara A4 1.8T Quattro, ta nenasnezi uz?
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (228)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4346
Nabehané: 5 dní 10 hod 44 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 20.08.2012 15:38   
Niéééé Močovina a močovka alebo moč je rozdiel. Aj keď principiálne... Ale močovina je syntetická zlúčenina, ktorá navyše v kate reaguje so spalinami a výsledok je vodná para. Podotýkam, že skoro bez zápachu. Kľudne môžeš stáť vedľa laufu 700koňového ťahača a nebudeš cítiť nič. Ale budeš o chvíľu budeš mokrý ako keby si j..bal vo fóliáku.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto Fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia