2.0 TFSI zdochlo v kolóne a nešlo naštartovať

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

2.0 TFSI zdochlo v kolóne a nešlo naštartovať

Príspevok od používateľa konkurent »

zdravím, stala sa mi dnes taká vec, išiel som po Bratislave v kolóne, ukazovalo mi to 39°C, klíma pustená naplno teplota na budíkoch 90°C a zrazu mi pri rozbiehaní zdochlo auto, viac nechcelo naštartovať a keď sa podarilo tak mi to dalo len nejakých 400 otáčok a za 2-3 sekundy motor zdochol (nádrž je plná) napojili sme to na diagnostiku a tam hádzalo ako jedinú chybu snímač teploty oleja, ktorý by údajne ani po vybratí nemal mať vplyv na chod motora, známy technik mal podozrenie na snímač otáčok motora, ak to vraj po vychladnutí naštartuje bude to na 95% on ale po zohriati mal zasa motor zdochnúť, počkal som teda kým motor vychladol po schladení na 60°C auto naštartovalo bez problémov aj chod motora bol v poriadku, náslende som sa išiel previezť ale ani po zohriati sa nezmenil chod motora a auto išlo v poriadku, diagnostika stále vypisuje len chybu snímača teploty oleja viete prosím čo by to mohlo byť prípadne ako sa dá určiť čo s tým je ?

alebo je možné, že sa len proste vplyvom tepla elektornika v aute pomiatla ?

zajtra prípadne v piatok ma čaká 300km cesta a nerád by som niekde ostal stáť tak ako by som mohol odhaliť príčinu? v servise mi vraveli, že môžu vymeniť ten snímač otáčok ale nevedia mi stopercentne zaručiť že to bol on, tak neviem kde sa odraziť...

ešte doplním, že som bol dnes na "servise" a dezinfekcii klímy kde motor pol hodinku bežal na slnku na voľnobeh a odvtedy mi stále ked som niekde stál na voľnobehom tak jemne chvelo s autom

motor má najazdených cca 90tkm a bol pred pár mesiacmi menený, aj som tu mal o tom tému...

vďaka za každú radu
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Dobrá správa je, že sa má troška ochladiť a popršať...
konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konkurent »

díky za radu, presne toto mi pomohlo :2f93:

teraz som sa bol trochu povoziť a auto išlo v pohode, zvuk aj chod motora ako obvykle aj po zohriati a pár vytočeniach išlo všetko ako má, po asi pol hodke jazdy som skúsil pustiť klímu, chladila ok, avšak asi po 5 minútach čo bola pustená začal mať motor taký nezvyčajný zvuk, aj po vypnutí klímy ten zvuk ostal akoby pri zvyšovaní otáčok ( cca nad 2100 otáčok ) motora bolo počuť ešte zvuk nejakého elektomotora alebo niečo také, neviem to opísať... keď som vypol motor, skúsil som ho ešte dvakrat horúci naštartovať a štarty ok
peterhe
Forenzný námorník
Príspevky: 1413
Dátum registrácie: 22.01.2010 17:44
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterhe »

Na renaulte mi to robil snímač polohy kľuky, tiež pri teplote okolia cca 35 a viac. Stačilo očistiť kovové piliny (je magnetický), obrúsené z venca štartéra.
konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konkurent »

a kde približne to nájdem ? teda ak to viem aj svojpomocne očistiť ?

alebo sa dá nejako určiť, že jeho funkčnosť už nieje 100%na ?
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Nemyslím si že vapkovať chladič je najlepší nápad mohlo by to poohýnať rebrá a zhoršiť chladenie nemusí ale vylúčiť sa to nedá
pidizvi
Príspevky: 3407
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

mozno to bolo len dake chvilkove zavahanie, neries, jazdi a ked sa to stane zase, tak s nieco sprav potom.
Ten zvuk elektromotora bude urcite ventilator, to je nic.
Klima na to moze mat vplyv - zvysena zataz na motor a zaroven dalsie zahrievanie motoroveho priestoru.
dotynka
Príspevky: 1222
Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dotynka »

Podobné problémy mal kamoš na 407 HDI, nezisťoval som presne, ale viem, že problém bol v nejakom čidle... Skús si dať skontrolovať komplet tie čidlá. Vymenil a auto chodilo pekne.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

matko ma pravdu, vyplachnut chladice je fajn napad, ale nie bezhlavo wapkovat...ja bych zobral normal hadicu na polievanie a pokojne vyplachol :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konkurent »

díky za rady, auto zatial stále jazdí bez problémov, zajtra teda dúfam zvládne tú 300 km cestu, ale zas pri jazde na dialnici bude motor aj lepšie chladený ako posúvaním sa v zápche v centre mesta...

inak spomínali ste kontrolu tých čidiel, ako sa dá otestovať ich funkčnosť ? resp kde vôbec nájdem tie čidlá na otáčky motora ?

a chladič skúsim vyčistiť, viete niekto poradiť ako ho dať dole na 3c passate bez toho aby som niečo pokazil ? :)
host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa host11 »

bude to EGR ventil, tiez som mal tento motor v 1.8TSI a tiez vymenu motora :) ale ked nejde startnut tak EGR ostalo v polohe akej nemalo
konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konkurent »

Dnes sme to s chalanmi zasa zdiagnostikovali, a boli tam chyby toho cidla teploty oleja, nizky tlak klímy, spodna hranica, niečo s airbagmi, a rádiom, zhodli sme sa natom, že sa jedna zrejme o slabú batetku, takže zajtra skúsime nahodiť druhu na skúšku a uvidime ako to pobeží... Vraj ten včerajší skrat mohla spôsobiť aj baterka ktorá, pri urcitom poklese vypína nejake cidla a riadiace jednotky... Uvidime zajtra teda :-)
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

ale to je dôsledok nie príčina, tie hlášky ti tam zakaždým ponaskakujú keď to z ničoho nič zdochne, možno ti to vyplo od teploty a kým tá chyba bola aktívna, že teplota neklesla, tak ti nedovolilo naštartovať, možno tá teplota bola fakt kritická, možno to čidlo len poslalo zlý údaj, treba ho premerať, že aký má priebeh

a k ostatným hláškam, čo sa stane ak vypne motor, RJ eviduje klímu v prevádzke, zrazu to zhasne, tak logicky je tam nízky tlak v klíme, nízky tlak oleja, neaktívne airbagy, atd. atd. neviem či sám máš diagnostiku, alebo si u niekoho bol, ale tam už nechoď
konkurent
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konkurent »

Ahoj, takže skúsili sme prehodiť tu baterku ale klima ajtak nesla, nechce to zapnúť kompresor aj ked diagnostika už nehadze ziadne chyby, skusali sme aj vymeniť panel climatronicu, či neodislo cidlo na nom ale kompresor stale nezapinalo... Tak som skočil tam, kde mi to plnili ci mi nahodou neuniklo chladivo ale ani tam neje ziadny problem akurat ze nejaky spodný tlak mam na nule a nechce zapnúť ten kompresor, bohvie čo to môže byť...
Čo sa tyka toho zdohnutia motora tak som tento víkend presiel krížom celé Slovensko a auto v pohode išlo, nikde nezaváhalo a stale išlo bez problémov naštartovať, tak sa snáď jednalo len o nejaku blbu zhodu náhod :-)
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ahoj, odvtedy sa Ti to už nestalo ani raz?

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných