2,0 HDI

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

2,0 HDI

Príspevok od používateľa juro16 »

Nazdárek! Nemám nič vážne len by ma zaujímalo čo sa môže skrývať za rozsvietenou kkontrolkou diagnostiky motora na Picasse 2,0 HDI. Príčine je tá, že podávacie čerpadlo v palivovej nádrži nechcelo makať, tak ked zhasol motor trieskal som zospodu po nádrži aby sa prebralo. No a takto som musel vytrieskať nádrž asi 6 x kým som prišiel domov. Samozrejme som buchol po nádrži ,skúsil naštartovať, nenaskočilo zase som buchol, naskočilo takže bolo vela pokusov o naštartovanie vlastne bez paliva. Kontrolka diagnostiky sa mi rozsvietila pri jednom takomto pokuse asi v polovici cesty. Jasné že čerpadlo vymením už ho mám aj doma za 109,-E len by som chcel vedieť či tá kontrolka po výmene zhasne alebo som svojou odbornou činnosťou poondial niečo ďalšie. ...alebo to spraví len počítač.
robinix
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.07.2008 08:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robinix »

po bezproblémovej jazde prestane svieti´.
autokomplex
Príspevky: 312
Dátum registrácie: 24.08.2004 23:51
Bydlisko: Trnava-SK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplex »

Nefunkcnym cerpadlom ti pravdepodobne zaznamenalo nizky tlak paliva v systeme.
Po vymene cerpadla treba ista na diagnostiku a chybu vymazat.
kapado
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 12.03.2009 10:32
Zdieľať na Facebook

e

Príspevok od používateľa kapado »

ale neni to vzdi nutne je dost pravdepodobne ze to zhasne same ale aj nemusi to zisti po par prejdenich km nic si nepokafral lebo takto bezny mechanik zistuje cinnost dopravneho cerpadla pobucha po nadrzi ci zacne tahat palivo zavada bude sice zaznamenana ale iba ako prechodna to znamena ze auto bude fungovat normalne ale ako nahle niekto pripoji diagnostiku zisti ze bola nejaka zavada samozrejme prechodna
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

autokomplex napísal:Nefunkcnym cerpadlom ti pravdepodobne zaznamenalo nizky tlak paliva v systeme.
Po vymene cerpadla treba ista na diagnostiku a chybu vymazat.
Nemusí na diagnostiku (samozrejme ak chybu odstránil)
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

som spokojnejší po vašich názoroch , dnes to skúdim dať niekomu vymeniť ak bude niekto volný a dám vedieť či to zhaslo alebo nie. len ma s...e že treba dať dole nádrž a takto to vymeniť. súdruhovia v citroene do karoserie pod sedadlami neurobili žiadny montážny otvor.
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

to si hned kupoval cerpadlo? wau.. ja by som najprv cerpadlo otestoval, vycistil a zakonzervoval kontakty :)
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

po skúsenostiach všeobecne nie len s autami ak sa začnú kaziť takéto elektromechanické vecičky je lepšie kúpiť nové. a zvlášť v tomto prípade kde treba demontovať nádrž. s novým by som mal mať pokoj na dlhšiu dobu. to nevravím že staré sa nemože opraviť. ak sa bude dať sprevádzkovať... ale najskor ho treba vymontovať. ked bude auto jazdiť po večeroch sa možem hrať so starým. toť moja logika.
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

som si istý na 100% sedačky vonku, čalúnenie vonku a zostal iba plech vylisovaný trapéz. a žiadna ďurka. keby tam mal byť nejaký otvor určite by tomu prisposobili aj čalúnenie. a kto má picasso potvrdí že pod sedadlami nie je nič podobné. ja mám ročník 2000 možno v novších to neviem. od včera poobedia sa mi s tým chalan morduje asi by som ho mal ísť psychicky podporiť. len aby to zvládol.
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

takže čerpadlo v nádrži vymenené funguje pekne, kontrolka diag. motora ozaj zhasla sama, ale problémy sa preniesli ďalej. motor mi za jazdy zhasol asi 3x na 15 km. naštartovať sa mi ho podarí vždy až na druhýkrát a musím ho dlho točiť. auto bolo na diagnostike a vyhodilo hlásenia že sú zlé tlaky paliva mechanik vravel že to može byť od regulátoru tlaku cez čerpadlo, vstrekovače až po riadiacu jednotku. skrátka tiež nevedia presne len skúšajú. ešte hned po výmene čerpadla v nádrži som ho bol prebehnúť išiel v pohode nedymil, ťahal normálne ale pár krát zhasol za jazdy a na volnobehu mal nepravidelný chod žiadne trhanie len bolo počuť také kolísanie otáčok. ako prvé chcú pozrieť regulátor tlaku paliva ked tento bude ok asi pojdu na rad vstrekovače. mohlo tieto problémy sposobiť vymena podávacieho čerpadla alebo štarty bez paliva ked to čerpadlo nefungovalo? na vec by sa bolo treba zamerať čo s mohlo pokafrať ked nešlo to čerpadlo. ak má niekto nejaké skúsenosti k tejto veci rád si ich prečítam.


môže byť zavzdušnený palivový systém? iba nádrž bola demontovaná logika vraví že problém treba hladať od nádrže.
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

nakoniec je problém vo vysokotlakovom regulátori paliva. ale teraz sa pýtam už len sám pre seba čo zapríčinilo tento stav, či bolo príčinou zlé podávacie čerpadlo a odišiel regulátor alebo naopak.... aj ked pred výmenou čerpadla nebol žiadny problém. nech je už tak či onak zajtra ho pojdem vyskúšať .
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

no u hdi neviem presne jak to funguje.. u benzina regulator tlaku funguje tak ze ked sa dosiahne max tlak tak sa otvori a pusta prebytocny benzin nazad do nadrze.. keby sa zasekol tak palivo by tlacilo proti "stene" az by odislo.. toz myslim ze to bol aj tvoj pripad ..
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

takto nejak mi to vysvetlovali že to funguje princíp je teda rovnaký. ale aj teraz ten motor nejde ako by mal. nemá ten starý dobrý zvuk a teda ani chod. počas jazdy necítim žiaden problém iba na volnobehu to nie je ono. takže, nové podávacie čerpadlo, nový /resp. použitý ale funkčný/ vysokotlaký regulátor paliva a motor má trošku nejaký problém. už asi iba vstrekovače. niekto tu písal že odmontovať tie prepadové hadičky naštartovať a mala by tadial iba slziť nafta , ak by jej išlo viac je zlý vstrekovač. keby vonku nebola kosa aj to skusim. ale my bezgarážoví...
MAR01
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18.11.2009 14:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MAR01 »

cauko,ano tak vyskusa tie trisky,,Mal so presne tieto iste problemi ako ty akurat s 406HDI a to som myslel ze mam smolu na to auto, presne prva vec co mi odisla bolo tiez cerpadlo v nadrzi dalej to islo jedna vec za druhu ako regulator tlaku, potom mi tiez za jazdy zacalo vypinat boli zle trisky a ked som vymenil aj tie tak tiez to malo potom uz cudny zvuk proste sa mi to nezdalo,chvilu to jazdilo, az nakonec mi to zas zacalo vypinat,zas som vymenil trisky ked ze som mal dalsie v zasobe a aj tak to neislo, vymenil som vstrekovace cerpadlo s regulatorom a stale nic diagnostika ukazala tiez iba nedostatocny tlakj,Skoro som osedivel pri tom a co penazi to vsetko stalo,Auto som nakonec predal uplne pod cenu,,ja uz nikdy viac HDI zmojej skusenosti ale teraz vidim ze som asi neni jediny,,,dufam ze to vyriesis,pozri tie trisky ked budes moct oni bezne odchadzaju u tychto aut,,,
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

no ja to mám ročník 2000 dovoz belgicko ja som na tom nabehal asi 40.000 km, klasické jazdenie viac štartov ako kilometrov, km na tacho neberiem vážne nie sú podstatné. nie som žiadny motor macher ale ked som kupoval auto toto bolo po technickej stránke naj... doteraz žiadne problémy iba normál kotúže, ramená, samozrejme prvé boli rozvody. doteraz mám staré dobré BX 1, 8 TD a mal som za to že HDI by malo byť o niečo pred touto klasikou... no vlastne aj je.ale ked niečo nejde nedá sa jednoznačne určiť príčina a to ma serie. systém pokusov a omylov tolerujem ale nie ked každý pokus stojí 100,-E to píšem maximálne minimum. uvidím ako ešte dopadnem ale aké auto kúpiť nabudúce?

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný