1,9TDI 77KW - Otras motora pri teplom štarte
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 25.11.2008 13:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Mal by si k nemu odniesť aj svoju klávesnicu...
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
Zaujímavé, vo VIS popisujú opak. ,, U niektorých turbodieslových motorov je nutné po odjazdení väčšieho počtu KM zvíšiť štartovaciu dávku. Nízka dávka paliva pri štarte sa prejavuje zväčša obtiažnym štartovaním TEPLEHO motoru,,mastik29 napísal:Startovaciu davku zvysovat iba ak je problem s studenym startom!
Na teply start to nema ziaden vplyv.
No a teraz ,,BABO,, rad? Čo je príčinou? na čo sa teda zamerať? mam VCDS, čo pozerať pri štarte?Štartovaciu dávku zvyšovať netreba, keďže doteraz bola dostačujúca.
Jej zvyšovanie je riešením následku a nie príčiny.
Auto som s týmto problemom už kúpil. Od vtedy nabehané viac ako 70 000km a problem sa vôbec nezmenil
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> U niektorých turbodieslových motorov je nutné po odjazdení väčšieho počtu KM zvíšiť štartovaciu dávku.
toto je uplne chybne vnimanie. So startovacou davkou a jej velkostou to nema absolutne nic spolocne - mnozstvo paliva je dostatocne na start, dokazom je ze tie iste auta ked boli nove tak proste fungovali perfektne.
Co sa casom meni je opotrebenie startera, kvalita baterie a prechodove odpory [napriklad ukostrenie v motorovom priestore, cistota kontaktov toho hrubeho kabla z baterie na starter]. Nejeden clovek odtialto z fora povedal ze po repase startera alebo po vymene baterie zrazu auto startuje normalne - bez akehokolvek zvysovania startovacej davky.
Dovod : tajomstvo je ukryte v otackach. Riadiaca jednotka aut s MANUALNOU PREVODOVKOU ma nastavene ze zacne vstrekovat palivo az po dosiahnuti istych otacok, povedzme 290 za minutu. Toto musi samozrejme dokazat starter a elektricky obvod auta. Ked mas chyteny starter (ani o tom nevies!!) tak tie otacky proste nedosiahnes a start sa potom nekona. Ked mas chytenu bateriu, plati to iste [starter toci motor rychlostou napriklad 280rpm pricom pozadovana hranica je 290rpm kvoli slabsej starsej baterii... tak motor musis najprv tri-styri sekundy prevalovat aby sa "nahodou dostal" na tych 290 a potom chyti ; samozrejme ak to bateria dovtedy vydrzi]. Vacsinou su po 10 rokoch chytene obidve veci naraz aj bateria aj starter a preto clovek vymeni jedno alebo druhe, problem sa nevyriesi, tak ide k chiptunerovi a zrazu ZAZRACNE po "zvyseni startovacej davky" auto ide. Uz teraz chapes preco.
Chiptuner vsak nespravi nic ine, len zmensi pozadovane otacky odkedy riadiaca jednotka vstrekne palivo. Takze tam nastavi cojaviem 150 a je vymalovane. Problem si nevyriesil [pokazeny starter] ale odstranil si dosledok [nestartujuce auto]. Neboj nic, za rok alebo za dva si ta ten starter najde tak ci tak samozrejme zrovna v tej najmenej potrebnej situacii (zima, -20 stupnov, snehova fujavica na dovolenke s nalozenou rodinou).
Tento problem nemaju [resp. takmer vobec nemaju] auta s automatickou prevodovkou lebo tam je motormanagement startu spraveny inak ako na manualnych prevodovkach. Automaty nestartuju naozaj az vtedy ked sa starter skrizi vnutorne, ked bateria nie je schopna prevalit motor a podobne.
Cize NIE VELKOST STARTOVACEJ DAVKY, ALE POCET OTACOK OD KTORYCH SA PALIVO VSTREKUJE.
Tajomstvo, co ?
Moj nazor : je uplne zbytocne vyhadzovat peniaze chlapcom co upravia riadiacu jednotku aby auto startovalo. Za prachy si nechajte odstranit problem (=opravit starter) a nie odstranit dosledok (upravou "startovacej davky" teda hlavne otacok).
toto je uplne chybne vnimanie. So startovacou davkou a jej velkostou to nema absolutne nic spolocne - mnozstvo paliva je dostatocne na start, dokazom je ze tie iste auta ked boli nove tak proste fungovali perfektne.
Co sa casom meni je opotrebenie startera, kvalita baterie a prechodove odpory [napriklad ukostrenie v motorovom priestore, cistota kontaktov toho hrubeho kabla z baterie na starter]. Nejeden clovek odtialto z fora povedal ze po repase startera alebo po vymene baterie zrazu auto startuje normalne - bez akehokolvek zvysovania startovacej davky.
Dovod : tajomstvo je ukryte v otackach. Riadiaca jednotka aut s MANUALNOU PREVODOVKOU ma nastavene ze zacne vstrekovat palivo az po dosiahnuti istych otacok, povedzme 290 za minutu. Toto musi samozrejme dokazat starter a elektricky obvod auta. Ked mas chyteny starter (ani o tom nevies!!) tak tie otacky proste nedosiahnes a start sa potom nekona. Ked mas chytenu bateriu, plati to iste [starter toci motor rychlostou napriklad 280rpm pricom pozadovana hranica je 290rpm kvoli slabsej starsej baterii... tak motor musis najprv tri-styri sekundy prevalovat aby sa "nahodou dostal" na tych 290 a potom chyti ; samozrejme ak to bateria dovtedy vydrzi]. Vacsinou su po 10 rokoch chytene obidve veci naraz aj bateria aj starter a preto clovek vymeni jedno alebo druhe, problem sa nevyriesi, tak ide k chiptunerovi a zrazu ZAZRACNE po "zvyseni startovacej davky" auto ide. Uz teraz chapes preco.
Chiptuner vsak nespravi nic ine, len zmensi pozadovane otacky odkedy riadiaca jednotka vstrekne palivo. Takze tam nastavi cojaviem 150 a je vymalovane. Problem si nevyriesil [pokazeny starter] ale odstranil si dosledok [nestartujuce auto]. Neboj nic, za rok alebo za dva si ta ten starter najde tak ci tak samozrejme zrovna v tej najmenej potrebnej situacii (zima, -20 stupnov, snehova fujavica na dovolenke s nalozenou rodinou).
Tento problem nemaju [resp. takmer vobec nemaju] auta s automatickou prevodovkou lebo tam je motormanagement startu spraveny inak ako na manualnych prevodovkach. Automaty nestartuju naozaj az vtedy ked sa starter skrizi vnutorne, ked bateria nie je schopna prevalit motor a podobne.
Cize NIE VELKOST STARTOVACEJ DAVKY, ALE POCET OTACOK OD KTORYCH SA PALIVO VSTREKUJE.
Tajomstvo, co ?
Moj nazor : je uplne zbytocne vyhadzovat peniaze chlapcom co upravia riadiacu jednotku aby auto startovalo. Za prachy si nechajte odstranit problem (=opravit starter) a nie odstranit dosledok (upravou "startovacej davky" teda hlavne otacok).
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
mp3turbo krasne a obsiahlo si to napísal, to je pravda. Ďakujem za tvoju radu, ale toto všetko už dávno viem. Ale toto sa rieši ked motor toči toči toči a nenaštartuje. Ale ked mne motor naštartuje na brnk. Len sa ten motor po štarte tak zatrase, že sa otrase celé auto. Ale chytí to na brnk. Po repase štartera sa to vôbec nezmenilo, proste chytá stále na brnk, ale motor sa otrase. Ak chceš môžem ti natočiť video, ako to štatuje, bohužial ten ,,ráz,, do karoserie nenatočím.
Jediné čo ma napada, je niekde v diagnostike merana hodnota otáčky motora pri štarte? Aby sa na 100% vylúčil štarter?
Jediné čo ma napada, je niekde v diagnostike merana hodnota otáčky motora pri štarte? Aby sa na 100% vylúčil štarter?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
Aj ja by som povedal na silentblok, ale tie sú dobre, ani jeden neni utrhnuty. Možno už niečo majú za sebou, ale meniť ich len tak nemá význam. Keby som si 100% istý, že to je ono, neni problem, ale dávať zas € bez istého výsledku?
Ono mi skor pride ako keby sa nafta pustila v nespravnu dobu, alebo ako keby bol velký tlak v motore a razom to chytí. Ťažko sa to opisuje.
Ale už fakt neviem čo s tým. Keby neštartovalo tak pochopím, ale všetko v pohode, len ten otras motora
Ono mi skor pride ako keby sa nafta pustila v nespravnu dobu, alebo ako keby bol velký tlak v motore a razom to chytí. Ťažko sa to opisuje.
Ale už fakt neviem čo s tým. Keby neštartovalo tak pochopím, ale všetko v pohode, len ten otras motora
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
mastik29 napísal:Ze by ten snimac bol na lavej strane motora (ked stojis pred autom), asi sedej farby? Ma 4 piny.
Do zavad sa to zapise, ale tu ide o porovnanie startu. Ja neviem, proste uz ma nic ine nenapada.
A urcite to je to najlacnejsie, co urobit. Ak to bude startovat bez problemov (s teplym motorom), tak nechat si urobit od niekoho tie teple starty. Upozornujem, ze neradim jazdit s odpojenym cidlom, len skusit parkrat ten start!
A ak sa mylim, tak nech ma tu niekto zkara....
Ozaj a EGR mas v akom stave?
Žeby sa tam ten snimač nenachádzal? Je presne na opačnej strane. Ten ktorý si povedal, ten nedáva info do RJ, teda dáva ale až ked je ten pod tandemom KO.
VCDS štart. dávka aj tak zvíšiť nejde teda aspon u mna.
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
A kde asi tak? To by muselo byť na každom valci, nie?
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01 Zdieľať na Facebook
imo presne tento problem som mal aj ja, maalem mi urazilo kapotu pri startovani ja som to poriesil zvysenim startovacj davky, robota 2 minuty a 10 eur..zatial to mam vyse roka a vsetko ok...ale presne, vyriesil som asi len dosledok, nie pricinu, kedze servisak v Skode mi hned povedal, ze to je starter a robia to ako na beziacom pase..zas typek co mi zdvihal davku mi tvrdil, ze to je ciastocnym opotrebenim cerpadla (pracuje s Bosch diagnostikami)..
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
- Bydlisko: Pú Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných