1.5 Skyactiv od Mazdy - váš názor?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

Mazda po slapnuti do h.vna (spolupraca s Fordom) je opat japonska - (cisto japonska, v japonsku aj vyrabana). cize ak vsadi niekto na japonsky benzin, nebodaj s rozvodovou retazou, mal by si davat pozor aby nezabudol, ze na aute obcas treba vymenit aj olej. Majitelia vyssie spomenutej kombinacie totiz tym, ze nevedia co je problem s autom zabudaju aj na zakladnu vec - vymenu oleja. Japonci povazuju spolahlivost za prioritnu vec a preto nevidime turba, dvojhmoty, EGR, PDF, priame vstreky atd. v rukach beznych uzivatelov aut. Myslim komercne auta. Delikatesy v podobe Nissan GTR patria do inej kategorie... Napisat ze japonci nieco nevedia urobit mi pride minimalne ako smiesne. To, ze obchadzaju turba a venuju sa radsej hybridom mne osobne dava jasny zmysel a ciel: vysoka spolahlivost, nizka spotreba, nizke emisie... Japonske auta su lahke a pritom rovnako (ak nie viac) bezpecne ako bezne EU auta. Nie je 100 koni ako 100 koni. Japonskych/korejskych 100 koni je ako 130-150 EU koni. Kto neveri, nech skusi. Prve miesto v rebricku hodnot je spolahlivost. Vidiet aj v tabulkach mimochodom NEMECKEJ TUV ci nemeckeho casopisu Bild Auto. Preto pokial nebudu nuteni zakaznikmi, tak nebudu tlacit podobne hluposti ako koncern v podobe TSi atd. Kto zabudol na oturbene japonske motory, nech si kupi katalogy aut alebo nech zagoogli... Ked vidim krutiak, zrychlenie a spotrebu, vazne by som uvazoval nad Mazdou 3 s motorom 2.0i - kludne ten slabsi - mne staci krutiak :-) Kto jazdi kludne, tomu netreba. Poistka PZP? Ta by ma urcite netrapila (rocne 50 eur naviac?!) pri strate hodnoty a havarijnej poistke je to zanedbatelna polozka... Moje doporucenie vsetkym a zadarmo: japonsky benzin idealne s retazovym rozvodom = zabudnete ze mate auto... Z obchodneho hladiska si zelam aby ste si vsetci kupovali Renaulty - vela zarobim na nahradnych dieloch :-) A koncern VW? Koniec kariery starych TDi znamenal koniec spolahlivosti... Skratka od roku 2000 to uz nie je vhodne na kupu... A moze mi predajca rozpravat ze 1.2 TSi s retiazkou z bicykla je super napad... Ano, nove na 2 roky do 60.000km. Potom predat.
lubonr1
Príspevky: 242
Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubonr1 »

@autokomplet:
Ľudia veria tomu, čomu chcú veriť, preto sa mi tvoj názor zdá mimoriadne sympatický. :d :D
Na výkone mi skutočne nezáleží - 100PS je na moje jazdenie úplne postačujúce číslo. :4012:
Mazda 6 GH 2.0i
===============================
EX: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi <- Ford Focus MK2 FL 1.8 TDCi Titanium X <- Ford Mondeo MK3 2.5 V6 Ghia <- Ford Focus MK1 1.8i Comfort <- Lancia Dedra 1.6i
stano31
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 19.06.2011 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stano31 »

autokomplet.., 100% suhlas..uplne mi hovori z duse :2f93: ,konecne rozumny nazor .
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

autokomplet napísal:Mazda po slapnuti do h.vna (spolupraca s Fordom)...
Na Mazde 3 bol vzdy najlepsi podvozok, ktory si poziciavala od Fordu Focus.

Japonskych/korejskych 100 koni je ako 130-150 EU koni. Kto neveri, nech skusi
Tak to je na mna uz trocha moc :d :D Jazdil som 1,6 Si, 1,6 MZR, 1.6 Valvematic a tie koniky som tam praveze nevidel. Duratec 1,6 od Fordu, ktory skonstruovala Yamaha, by mozno mal o nejaky ten konik viac.

A moze mi predajca rozpravat ze 1.2 TSi s retiazkou z bicykla je super napad
Retiazky si mozeme dat akurat tak na nohavice, nova 1,2 TSI uz ma remen.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

autokomplet napísal: Japonci povazuju spolahlivost za prioritnu vec a preto nevidime turba, dvojhmoty, EGR, PDF, priame vstreky atd. v rukach beznych uzivatelov aut. Myslim komercne auta.



Nie je 100 koni ako 100 koni. Japonskych/korejskych 100 koni je ako 130-150 EU koni. Kto neveri, nech skusi.

ad 1:
bullshit. Japonci chcu len zarabat prachy - rovnako ako ostatni.

Ich vyhoda je v tom, ze hlavny odbyt nedosahuju na EU trhu - preto ho mozu zanedbavat.

Preto ich dizajn a kvality pouzitych materialov zodpoveda viac tretiemu svetu a USA ako rozmaznanej EU.

Povazovat to za vyhodu je smiesne.

K spolahlivosti - BULSHIT x 2
primitivne atmo benziny boli zvacsa dobre. Ale nie vsetky. Co takto problemy Almera N15 myslim s motorm 1,8?
Co takto Toyota s motorom 1,4?

naftaky rovnako - co takto problem Toyota 2,0 D-4D? a 2,2 D-4D?
co takto problemy s boxer diesel Subaru?
Co takto problemy s Honda 2,2 D?
co takto problemy 2,5 D Pathfinder?
co takto problemy 3,0 D PAtrol?

Myslim aj na to, ze ich predaje v porovnani s objemovymi mnozstvami napt JTD motorov su trapne male - aj napriek tomu vsak problemov je celkom dost. A nielen, ze su, ale znackove servisy ich riesia rovnako nekvalifikovane ako problemy EU aut.

Takze ani ten blby servis nie je kvalitnejsi ako servis EU aut.

Staci pozriet skusenosti ludi napr. na Toyota forach a uvidis, ako riesia problemy znackove servisy. A pozitivne to teda nebude, bon ami.














ad 2:
BULSHIT

Ako majitel japonca, ako clovek, ktory ma na zltych auta uz cosi odkrutene viem, ze jap auta prave papierovo dosahuju vyborne vykony, ale v praxi sa javi lepsie papierovo nizsi vykon EU aut. Preco to je tak neviem - mozno EU auta su papierovo slabsie, ale na brzde by ukazali vyssi vykon, neviem. Ale tvrdit, ze japonske auta idu lepsie - uplny bullshit.




Japonske auto nie je horsie ako europske. Ale rozhodne nie je ani lepsie. (V zmysle spolahlivosti).

Naopak - je vyrazne horsie v oblasti spracovania kabiny, sedadiel, akosti materialov.



Takze sa radsej vrat na zem - zostal si v oblakoch niekedy v 90tych rokoch - v casoch Cariny, starej Almery, ci starej 626tky. Lenze doba sa zmenila. Budicek.

:4012: :4012:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

yxo vysvetlenie "pocitu" vykonu-nevykonu je skryte v otackach, pri akych papierove hodnoty dosahuje :41c2: , treba si pozriet kolko kW ma dostupnych co ja viem pri 2500-3500 a toto si porovnat :41c2:, plus hmotnost auta samozrejme...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

heh, to je sice mozne, ale ja jazdim do 3000ot.

A ten krutiaci moment chcem mat vtedy.

Absolutne ma nezaujima, ze nejaky japik ma lepsie vysledky pri 6000ot, pretoze k takym otackam sa dostanem raz rocne.

Vyuzitelnost pri beznej jazde je dolezitejsia.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

lakinooo napísal::40bd:

Taký bullshit som už dlho nečítal. :4012:



OK, tak Japonci su charita a auta robia z pleziru a nie na kseft.
A doma ako? Vsetci zdravi?
:-\


ekonomika.idnes.cz/japonska-automobilka-toyota-prudce-zvysila-zisk-a-planuje-rekordni-vyrobu-1bp-/eko-zahranicni.aspx?c=A130802_094553_eko-zahranicni_spi


Clovece, nechapem ako je mozne, ze napriek tomu, ze auta robia vylucne pre dobry pocit maju tolko prachov..
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Yxo a Ty máš akú Toyotu? Dieslovú?
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

lakinooo napísal: Od európskych aut by sa dal napísať tak jeden vydarený. Teda hlavne od DAS AUTO. :
..zas prehanat netreba, hoci anti-FAUVE diagnoza je tu jasna (bez urazky)

A ked sa tu uz spomina ta Almera..
Nissan Almera N16 1.8 veru nieje moc vydareny motor, enormne zranie oleja takmer u kazdeho kusu (maloktory na to netrpel) plus 99,999% 1.8ciek malo problem s rozvodmi a trebalo menit vytahanu retaz.
N16 1.5 benzin zas trpeli na hnoj prevodovku, doslova prevodovka z blata. Dizle 2.2 tiez ziadne skvosty s mnozstvom problemov.
Almeru N16 som vlastnil necele 3 roky, cize aj z vlasntych skusenosti
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

..ja citam vsetko a pozorne, o to vobec obavu mat nemusis :3035:
1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

pekne sprostosti su tu popisane :2f93: japonci sice nevedia nic vymysliet, ale ked volaco chcu spravit, zoberu si hotovu vec, skopiruju ju a vypustia ju do sveta zdokonalenu na najvyssiu moznu mieru, v tom su kurvy sikmooke neprekonatelne!!!
takze, ked si rozmysleli, ze chcu spravit dizel tak ho spravili, ked by chceli male turbo tak ho tak isto spravia, ale ako tu uz odznelo, nemaju moc preco, EU trh beru len okrajovo a v USA by ich s 1,2 tsi osrali :d :D tak isto aj v arabskych emiratoch a pod.....

ked tu zacinal PSA v trnave, tak kamarat bol medzi prvymi pracovnikmi, co spustali linku, vtedy im skolitelia hovorili jednu vec, ktorej sa nesmierne cudoval, ze tento novy zavod sa chce priblizit percentom nepodarkov, k zavodom Toyoty ktora mala vtedy, neviem jak dnes, len 3% vadnych aut zidenych z pasu.
a hovoril este jednu vec, ze ked robili nahodou auta urcene pre japonsko, vzdy isli z linky na zvlastnu kontrolu...zoberte si z toho co chcete
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

pre nasho Y Y:

ked jazdis na nizke otacky a diesloch tak sa v zasade ani nevyjadruj k teme niekomu kto sa pyta na benzinak...

ak si chces vyskusat co su japonske kone a tvoje oblubene francuzske tak si presadni z Yaris 1.4 D4D 55kW do ktorejkolvek k.k.tiny s nazvom 1.4 HDi (P206, C3, Fiesta/Fusion, Mazda 2...) a mozes argumentovat ze HDi ma o 5kw menej... pocitovo ma Yaris 70kW a HDi 35kW. Ked hovorime o TURBODIESLOCH.
ked som to skusil ja, zastal som, otvoril som kapotu ci tam nechyba turbo alebo si niekto nevybral 2 vstrekovace z tej 1.4HDi

napisat ze japonci ako zarabaju a kolko maju prachov je take slovenske...
asi by nezaplavili cely svet autami, keby ich domaci robili dobre - nie???
a to musia znasat obrovske naklady na transporty, dovozne poplatky, cla, dane - preto tie lacnejsie materialy. Nizsia hmotnost znamena nielen menej materialu, ale staci aj slabsi motor na rovnaky vysledny vykon. Osobne na komercne pouzitie doporucujem motory 1.8 - 2.0i.
Preto som pisal aj zadavatelovi temy a doporucil 2.0i. Nikdy totiz nevie kde sa mu moze hodit vyssi vykon a krutiak. Niekto pisal o vysokom vykone ako aktivnej bezpecnosti. Malokto si to uvedomuje, ale je to tak. Ak mam slabe auto, ani nemam chut obiehat, nemam rad adrenelin tohto druhu, hlavne ked mam posadku a beriem ohlad na toho oproti.
myslis ze ludia nie su patrioti k svojim vyrobcom? mozno Slovaci nie, ale takmer cely svet ano. oni si aj priplatia za to, aby mali "vlastne". urobia tu chybu 2-3 krat a ked vidia ako si sused uziva, zatial co on chodi po servisoch, tak dalsia volba uz nebude "vlastne"
preco v USA nepredava koncern auta? preco ani BMW ani Mercedes tam (takmer) nikto nechce?
asi predsalen nieco robia ti japonci lepsie.
neviem kto tu pisal ze vykon je podobny a zaklincoval tym, ze Yamaha robila motor pre Ford.
ano robila a ako vies, urobila ho velmi dobre a hlavne ten 1.6 85kW. a nie je tak nahodou Yamaha japonska ujo???
kolko je dobrych motorov cisto Made in EU?
mozno tak 2.0i, 2.3i ford (cosworth), ako tak 1.6i VW, Fiat 1.9JTD.
spominat problemy japonskych motorov a zabudnut kto ich pokakal je smiesne.
napisat Nissan je na h.vno a nevediet ze od r.2001 do Nissanu kaka Renault - to chce fakt neznalost.
Ano, EU dodavatelia blokov do Toyoty = ovalita valcov (1.4, 1.6, 1.8 VVTi) ktore Toyota aj 2 roky PO ZARUKE !!! BEZPLATNE VYMENILA. Uplne zadarmo.
komu z vas ktorakolvek automobilka cokolvek vymenila 1 den po zaruke??? Motory 1.0, 1.3, 1.5, 2.0, 2.4 + velkoobjemy su japonske (iny dodavatel) a preto nemali, nemaju a myslim ani nebudu mat problem...
diesle robit az tak nevedia, nemaju hlavne spravnych dodavatelov vstrekovacieho systemu... preto dohodli barter s BMW aby im dodal dieslove motory a oni im na vymenu hybridne systemy. BTW iba EU zakaznici chcu TD, normalni ludia si TD nekupia. Japonci nepocitali, ze v EU nie sme normalni... TD motor vymysleli a hromadne zaviedli Nemci pre ich rychle dialnice na DLHE VZDIALENOSTI. Setrny Slovak si ho kupi na 3 km do prace a spat lebo usetri... Ano na spotrebe trochu ano. Potom sa nezastavi v investiciach - hlavne pri vydojenych postacanych vrakoch...

Japonci asi musia presvedcit niecim zakaznika a presviedcaju az tak, ze Toyota je najvacsi vyrobca uz nielen aut ale aj hybridnych systemov.
asi nevedia robit auta a vsetci sa zlutuju a kupuju :-) :-) :-)
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

1tomas1 napísal:pekne sprostosti su tu popisane :2f93: japonci sice nevedia nic vymysliet, ale ked volaco chcu spravit, zoberu si hotovu vec, skopiruju ju a vypustia ju do sveta zdokonalenu na najvyssiu moznu mieru, v tom su k***a sikmooke neprekonatelne!!!
takze, ked si rozmysleli, ze chcu spravit dizel tak ho spravili, ked by chceli male turbo tak ho tak isto spravia, ale ako tu uz odznelo, nemaju moc preco, EU trh beru len okrajovo a v USA by ich s 1,2 tsi osrali :d :D tak isto aj v arabskych emiratoch a pod.....

ked tu zacinal PSA v trnave, tak kamarat bol medzi prvymi pracovnikmi, co spustali linku, vtedy im skolitelia hovorili jednu vec, ktorej sa nesmierne cudoval, ze tento novy zavod sa chce priblizit percentom nepodarkov, k zavodom Toyoty ktora mala vtedy, neviem jak dnes, len 3% vadnych aut zidenych z pasu.
a hovoril este jednu vec, ze ked robili nahodou auta urcene pre japonsko, vzdy isli z linky na zvlastnu kontrolu...zoberte si z toho co chcete
pekne predsavzatia maju v PSA :-)
prajem im vela stastia, budu ho potrebovat. vsetko je vysledne na ludoch. prave vcera som povedal po zhliadnuti uchytenia posilnovaca brzd v Megane II, ze Japonec by spachal (vid nizsie) keby toto vymyslel, nieto dopustil na vyrobnu linku...
ide o to, ze posilnovac jednoducho nevyberiete jedine ak niekto po tom deb.lovi vymyslel specialny kluc (iba na tuto jedinu vec). normalne sa opytam v renaulte ci maju na to specialny kluc, alebo ci zakaznikovi zauctuju kompletnu demontaz palubnej dosky, demontaz plechu pod nou a nasledne uvolnenie jedinej deb.lnej maticky. Deb.lita najvyssieho kalibru. Potom sa uz necudujem ze sa klukovky pretacaju aj s loziskom ci uz ojnicnym alebo hlavnym...
Aj ked zlomene kluky u Das auto na 2.0 TDi je vrcholom vsetkeho umenia...

http://www.youtube.com/watch?v=N6RB62gHO6U
1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

sak toto, ze o mazde 3 v zlom nepocujes dovtedy pokial nema motor 1,6 MZ CD = 1.6 HDi

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných